Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-09-16, 13:55   #151
PatekPhillipe
Registered User
 
PatekPhillipes avatar
 
Reg.datum: Apr 2017
Inlägg: 24
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Frågan var vad som var svårt i vanilla, inte någon jämförelse mellan olika expansioner.

Jag har inte kört wow sen TBC så har ingen aning om hur det är nu (körde också bara Karazhan, zul'aman, gruul, magtheridon och 2 första i serpentshrine cavern enligt google). Har alltid bara varit supercasual i pve och mest kört pvp :p

Thottbott minns jag inte att jag använde till något annat än talent calculator, kanske inte fick genomslag på min server eller i casualguilderna?

Men du kan nog ändå hålla med om att information är mer lättillgänglig och sprids snabbare generellt nu för tiden?

Jag tror att det tillsammans med att många helt enkelt inte var så bra på spelet är det som gjorde vanilla svårt. Känns som man mest spelade för skojs skull förut och nu får jag intrycket av att man tar det mer "seriöst".

Huvudämnet var vanilla vs retail. Folk säger att retail är lätt jämfört med vanilla, det var det jag gick igång på.

Thottbot använde jag till quest och allt som jag inte kunde få reda på genom questet.

Ja informationen är lättillgänglig nu och folk har generellt sett mer koll på vad man ska göra, det betyder inte att spelet är lätt. Mer noobvänligt kanske men endgame är fortfarande svårt.

Ja det är väl där åsikterna går isär. Folk som var noobs på spelet kommer ihåg det som att det var skit svårt, medans folk som var bra tycker inte att det var speciellt svårt.
PatekPhillipe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-16, 15:01   #152
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Innehållet i retail är inte lätt. Spelarbasen har tagit jättekliv framåt i form av kunskap, färdighet, och andra faktorer. Samma 'dilemma' som många atletiska sporter har, där doping och utrustning ger resultat i dagsläget som var otänkbara för 50 år sen.

Spelet släpptes 2004. Det var sex år kvar tills iPhone verkligen var på kartan, och det var samma år Half-Life 2 släpptes. När Molten Core släpptes gjorde jag lumpen, och minnena från den tiden börjar bli suddiga.

Steam släpptes för fasen bara några månader tidigare under 2003.

Senast redigerad av Rahf den 2019-09-16 klockan 15:03.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-16, 16:39   #153
Lipservice
Djup Trut
 
Lipservices avatar
 
Reg.datum: Mar 2013
Inlägg: 501
I Classic har du bara en "svårighetsgrad" tillskillnad från Retail. Jag vill gärna vänta och se tills AQ40 och Naxxramas dyker upp och se hur de som raidade på den tiden upplever dessa nu.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Pompere Visa inlägg
Bra böjt men säg till din kompis/passare att lära sig passa på riktigt. Tänkte han curla upp vikten ifall du skulle faila?..
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
I Sverige tävlar många kvinnor istället om truckflate-frisyrer, mansförakt och vildvuxen kroppsbehåring. Sen bitchas det utav helvete.
Lipservice är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-16, 16:47   #154
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 740
Klart det är lätt nu när man redan kört dem 10000 gånger om och alla kan alla strats. Schack är inte heller så svårt om man kan alla drag
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-16, 18:05   #155
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 104
hade ingen vetat något om classic så hade det varit pissvårt. Nu har ju de som har koll kört privatservrar i flera år och kan allt.
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-17, 18:05   #156
Snobbe
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 685
Kolla patch notesen fram till 1.12 också. Talent revamps och nerfs till massa dungeouns gör allt lättare också.

Alla som leker igenom UBRS där folk inte ens är 60 och 10 man. Fanns inte en chans att man lekte igenom den så när spelet var nytt.
Snobbe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-18, 18:07   #157
smerk
Lägg in nått kul
 
smerks avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 1 655
Börjat sakta ned levlandet, är 25. Njuter av varje quest och instans jag gör, samt av varje social interaktion. Ingen stress till 60. Diggar spelet nu
smerk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-18, 19:25   #158
Fordon
Lyft! Upp å ner!
 
Fordons avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 197
Citat:
Ursprungligen postat av Snobbe Visa inlägg
Kolla patch notesen fram till 1.12 också. Talent revamps och nerfs till massa dungeouns gör allt lättare också.

Alla som leker igenom UBRS där folk inte ens är 60 och 10 man. Fanns inte en chans att man lekte igenom den så när spelet var nytt.
Jag ser bara talent revamps och en justering av raidinstancen Zul-Gurub. Inga dungeons. Vilken patch pratar du om?
__________________
"Vinnaren gör det förloraren inte orkar"

2019 års journal
Fordon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-18, 19:31   #159
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 959
Citat:
Ursprungligen postat av Fordon Visa inlägg
Jag ser bara talent revamps och en justering av raidinstancen Zul-Gurub. Inga dungeons. Vilken patch pratar du om?
1.11 och 1.10 hade en del justeringar

1.10
https://wowwiki.fandom.com/wiki/Patch_1.10.0

1.11
https://wowwiki.fandom.com/wiki/Patch_1.11.0
Magnus N är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-18, 20:02   #160
Lipservice
Djup Trut
 
Lipservices avatar
 
Reg.datum: Mar 2013
Inlägg: 501
1.10 Creatures will no longer get one hit on a rogue before cheap shot takes effect.

Händer fortfarande..
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Pompere Visa inlägg
Bra böjt men säg till din kompis/passare att lära sig passa på riktigt. Tänkte han curla upp vikten ifall du skulle faila?..
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
I Sverige tävlar många kvinnor istället om truckflate-frisyrer, mansförakt och vildvuxen kroppsbehåring. Sen bitchas det utav helvete.
Lipservice är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-18, 21:48   #161
Snobbe
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 685
Här är en bra sammanfattning: https://us.forums.blizzard.com/en/wo...ssic/280667/17

Nu ska jag inte dissa för mycket för jag älskar classic. Men just nu märker man tydligt att dungeouns och raids är otroligt lätta jämfört med vad man kom ihåg från när man spelade. Visst var folk sämre men att leka igenom MC eller ens 5manna strat/scholo och UBRS som folk gör just nu är inget man kunde då iaf.

Största grejjen är helt klart Talentsen, det gör så alla klasser är mycket bättre (men även mycket bättre balanserade).
Dom ökade debuff slots från 8 till 16.
Sen i 5manna är det mest att dom plockat bort en del trash eller ökat respawn timern på dom.
Snobbe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-19, 06:43   #162
Beemel
Oh gravity, thou art a heartless bitch
 
Beemels avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: Hemma hos mig.
Inlägg: 7 119
Kanske inte påverkar så mycket. Men i dagsläget är det nog få som lider av laggig uppkoppling, då det nog inte finns någon som inte sitter på en, för WoW, kraftigt överdimensionerad uppkoppling.
Så även om det är en mindre faktor så gör det nog inte saken "svårare" i alla fall.
Jag måste medge att jag fortfarande är sugen på att prova Classic... Men jag har för mycket annat som tar tid för att offra tid på WoW igen..

Fy fan för att ha för många intresse och för lite tid.
__________________
_____________________________________________
Beemels journal
Beemelversusgravity på Instagram
Beemel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-07, 08:28   #163
PatekPhillipe
Registered User
 
PatekPhillipes avatar
 
Reg.datum: Apr 2017
Inlägg: 24
BRE droppade igår av ragnaros, men fick den fan inte. Har inte haft tur med loot alls. Farmat UBRS 70 gånger nu för Dal'Rend Main hand men den vägrar droppa
PatekPhillipe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-07, 08:36   #164
G.W
Registered User
 
G.Ws avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 160
Citat:
Ursprungligen postat av PatekPhillipe Visa inlägg
BRE droppade igår av ragnaros, men fick den fan inte. Har inte haft tur med loot alls. Farmat UBRS 70 gånger nu för Dal'Rend Main hand men den vägrar droppa
Warrior med Dal'rend?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Jag minns alla storheter där på forumen, jag var med från början och jag var och är nog den störste legenden någonsin. En legend dom gjorde allt för att tysta. Jag styrde fan Kolo... Men dom fixade så jag inte kunde logga in. Men då och då nämns mitt gamla nick.
G.W är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-07, 12:37   #165
PatekPhillipe
Registered User
 
PatekPhillipes avatar
 
Reg.datum: Apr 2017
Inlägg: 24
Citat:
Ursprungligen postat av G.W Visa inlägg
Warrior med Dal'rend?
Ja det är bra.
PatekPhillipe är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:21.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)