Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2020-07-04, 06:37   #2746
MasterChief
Världens Största Kyk®
 
MasterChiefs avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 5 068
MasterChief är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-04, 06:39   #2747
MasterChief
Världens Största Kyk®
 
MasterChiefs avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 5 068
MasterChief är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-04, 06:42   #2748
MasterChief
Världens Största Kyk®
 
MasterChiefs avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 5 068
MasterChief är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-04, 06:42   #2749
MasterChief
Världens Största Kyk®
 
MasterChiefs avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 5 068
MasterChief är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-04, 07:30   #2750
Plasttiger
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2020
Inlägg: 120
Plasttiger är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-04, 07:31   #2751
Gregow
Registered User
 
Gregows avatar
 
Reg.datum: May 2019
Ort: Bondeska palatset
Inlägg: 4
Citat:
Ursprungligen postat av MasterChief Visa inlägg
Jag behöver en sån!
Gregow är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-04, 11:53   #2752
Blomkål
Registered User
 
Blomkåls avatar
 
Reg.datum: Jan 2015
Inlägg: 297
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Jag minns att jag såg nån intervju med Tyson för några år sedan (kanske han var hos Joe Rogan), då han pratade om att han inte ville träna alls eller ens vara i närheten av boxning. Han sade att han var rädd för att han skulle trigga igång nån slags "tävlingsdjävul" i sig och att allt dåligt han haft i sitt liv hade kommit från denna tävlingsinstinkt.

Så frågan är ju hurpass bra han mår mentalt just nu isåfall?

Han kan ju iofs ha suttit och svamlat i den intervjun, och bara sagt en massa grejer han egentligen inte menade eller hade nån särskild koll på. Iron Mike är ju inte direkt känd för att vara en stor tänkare och filosof. Men det kan ju också ha varit så att det han sade då var sanningen och att han nu i princip är tillbaka till att vara samma monster han var på nittiotalet (mentalt då alltså).

Boxningsmatchen mot Holyfield ska dock bli jävligt kul att beskåda. Hundra gånger mer intressant att kolla på dessa pensionärer gå loss på varandra än Berget mot Besten...
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Jag minns att jag såg nån intervju med Tyson för några år sedan (kanske han var hos Joe Rogan), då han pratade om att han inte ville träna alls eller ens vara i närheten av boxning. Han sade att han var rädd för att han skulle trigga igång nån slags "tävlingsdjävul" i sig och att allt dåligt han haft i sitt liv hade kommit från denna tävlingsinstinkt.

Så frågan är ju hurpass bra han mår mentalt just nu isåfall?

Han kan ju iofs ha suttit och svamlat i den intervjun, och bara sagt en massa grejer han egentligen inte menade eller hade nån särskild koll på. Iron Mike är ju inte direkt känd för att vara en stor tänkare och filosof. Men det kan ju också ha varit så att det han sade då var sanningen och att han nu i princip är tillbaka till att vara samma monster han var på nittiotalet (mentalt då alltså).

Boxningsmatchen mot Holyfield ska dock bli jävligt kul att beskåda. Hundra gånger mer intressant att kolla på dessa pensionärer gå loss på varandra än Berget mot Besten...
Säger inte att det är så för alla men jag förstår honom. Vissa idrotter kan man inte utöva med framgång utan en ganska djup ilska inombords och boxning är en sådan. Så klart finns det massvis med harmoniska boxare men du måste åtminstone kunna framkalla den ilskan som att trycka på en lampknapp. Nej, förresten. Glöm det. Man kan träna och bli en bra boxare utan att vara lack hela tiden men det är så jag ser på det i alla fall.

När jag tävlade i boxning var mina största idoler Mike Tyson och Roy Jones jr, två personer jag kände att jag kunde relatera till. Och även om jag kände de lika mycket som tonårstjejer känner killarna i pojkband så var det som om de var de första på jorden som förstod mig. Många gånger när jag skulle slåss ville jag verkligen skada min motståndare och jag slogs inte för att vinna utan för att göra honom illa. Jag var ganska duktig men vann matcher på grund av att folk var rädda sedan innan. Det eller så blev de rädda efter ett tag.

Exempelvis viss musik, en särskild stämning på krogen och boxning triggar de där känslorna hos mig och jag försöker numera undvika sådana situationer för jag känner direkt igen mig inombords. Nu låter det dramatiskt men det bästa sättet jag kan beskriva det på är att jag blir hungrig, fast hungrig på kamp. Lika påtagligt som om man är vrålhungrig på mat och det blir det enda jag tänker på. Jag hatar att jag älskar den känslan. Däremot är Tyson en annan människa än han var när han var tjugo och jag tror att han är en bra människa i grunden. Jag tycker han verkar vara glad på livet och kan boxas utan att bli galen.
Blomkål är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-04, 19:03   #2753
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 958
Magnus N är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-04, 19:25   #2754
stridis
stridis- avatartextmästare
 
stridiss avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Ort: lindome
Inlägg: 6 033
stridis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-05, 11:12   #2755
stridis
stridis- avatartextmästare
 
stridiss avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Ort: lindome
Inlägg: 6 033
stridis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-05, 16:37   #2756
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av stridis Visa inlägg

Lustigt att flygvapnet säger i nån intervju att de minsann inte skäms för sitt hakkors, men att de samtigt gjort sitt yttersta för att smyga med att man fasat ut det, för att ingen skulle märka det.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-05, 18:21   #2757
nukz
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 270
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Haha, trt till lunch? Trt är bokstavligen till för att nå en normal nivå på nivåerna bara.
Nog http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=238855
nukz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-05, 18:36   #2758
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
https://www.sporcle.com/games/goc3/e...&pid=7A5ee2d9U
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-06, 07:03   #2759
40plus
Registered User
 
40pluss avatar
 
Reg.datum: Mar 2019
Ort: Skåne
Inlägg: 284
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Haha, trt till lunch? Trt är bokstavligen till för att nå en normal nivå på nivåerna bara.
Nja, om du i USA besöker rätt kändisläkare och betalar det grova priset denna läkaren tar så kan du få TRT med "god marginal" och så lite tillväxthormoner på det för säkerhets skull...
40plus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-08, 13:10   #2760
stridis
stridis- avatartextmästare
 
stridiss avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Ort: lindome
Inlägg: 6 033
stridis är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:07.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)