Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2017-12-30, 20:45   #766
Sparven från Minsk
Grov som en bofink!
 
Sparven från Minsks avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Ort: Ängelholm
Inlägg: 5 354
Citat:
Ursprungligen postat av Danne Visa inlägg
Det är bara lite mellandagsrea på BTC
Alla förståsigpåare tror ju att BTC ska nå drygt 40.000 USD under 2018 och uppemot 1000.000 USD innan 2020.

Köpte faktiskt mer för en tusing idag, men spred ut lite till IOTA och DASH med!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av pialia Visa inlägg
Jag vill gifta mig med dina fotleder.
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz Visa inlägg
Att se dina utförande är å andra sidan en orgasm för ögonen
Min journal
LOOK @ ME!!11!1!!!!1 klickiz!
Min bildjournal - Sparvens näste
Sparven från Minsk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-30, 23:11   #767
Danne
Lardass
 
Dannes avatar
 
Reg.datum: Jul 2001
Ort: Piteå
Inlägg: 448
Hur var det nu igen John McAfee skulle väl äta upp sitt könsorgan i TV om inte BTC nådde en mille 2020

Citat:
Ursprungligen postat av Sparven från Minsk Visa inlägg
Alla förståsigpåare tror ju att BTC ska nå drygt 40.000 USD under 2018 och uppemot 1000.000 USD innan 2020.

Köpte faktiskt mer för en tusing idag, men spred ut lite till IOTA och DASH med!
Danne är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-30, 23:24   #768
MaxTheMarketer
Banned User
 
Reg.datum: Nov 2013
Ort: Sverige
Inlägg: 501
Tre cider här nu!

Äré inte så att grejen med bitcoin är att det finns ingen intrinsic value i det medan exempelvis guld har det även om "pengar" skulle falla i värdet?

Det jag undrar är vad som får det att växa i värde: det är alltså folks tro på det? Fler investerar i det, värdet per BTC ökar i pris? Vad händer då när de som har investerat mest i detta väljer att "ta ut sina pengar"?

Då lär vi se en trevlig crash! INte för att jag stöder vanliga banker, men ändå!

Gott nytt år!
MaxTheMarketer är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-31, 01:19   #769
PixelMiner
Lyfter tunga pixlar
 
PixelMiners avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Inlägg: 336
Citat:
Ursprungligen postat av MaxTheMarketer Visa inlägg
Äré inte så att grejen med bitcoin är att det finns ingen intrinsic value i det medan exempelvis guld har det även om "pengar" skulle falla i värdet?
Bitcoin har lika mycket "intrinsic value" som vilken annan valuta som helst t.ex. Svenska kronor eller Zimbabwisk dollar. Om du tittar på dina siffror på bankkontot så är de ju bara ettor och nollor i någon dator någonstans, precis som Bitcoin. Däremot finns det ju ingen centralbank som är beredd att stödköpa valutan eller som hanterar utlåningsräntan. Det är därför som Bitcoin blir ganska volatil, dvs den rör sig ganska mycket upp och ner i värde. För en "vanlig" valuta skulle ju nationens centralbank kunna höjda/sänka räntor, stödköpa eller sälja valutan för att hålla den någorlunda stabil.

Citat:
Ursprungligen postat av MaxTheMarketer Visa inlägg
Det jag undrar är vad som får det att växa i värde: det är alltså folks tro på det? Fler investerar i det, värdet per BTC ökar i pris? Vad händer då när de som har investerat mest i detta väljer att "ta ut sina pengar"?
Ifrån början var det många som gillade Bitcoin för att det var decentraliserat och att det gick snabbt och enkelt att överföra pengar ifrån en plats till en en annan. Men sista tiden så har det nog mest handlat om att folk köper BitCoin på ren spekulation om att kursen skall fortsätta stiga. Och när fler vill köpa än som vill sälja så stiger ju priset. Sedan så sjunker det när folk vill hämta hem vinster, vilket resulterar i att fler vill sälja än som vill köpa. Klassisk marknadsekonomi, helt enkelt.

Huruvida Bitcoin kommer krascha och i så fall hur stort fallet kommer bli är ju helt omöjligt att svara på. Det går ju numera att satsa pengar på att Bitcoin kommer falla, sk blankning. I princip så lånar du Bitcoins mot en räntekostnad. Du säljer dem direkt och köper tillbaka dem några dagar senare när kursen förhoppningsvis är avsevärt lägre. Men du tar en stor risk då kursen lika gärna kan stiga och du tvingas köpa tillbaka dina lånade Bitcoin för ett högre pris än vad du gav.

Men om är du helt säker på att Bitcoin kommer krascha inom kort så är det ju bara att blanka en jävla massa Bitcoin...
PixelMiner är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-31, 03:52   #770
AlexGBG
Registered User
 
AlexGBGs avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 442
Jag tror att Ripple kommer fortsätta falla under dagen, med iaf. 10% till. Nu ligger den på 2.03$
AlexGBG är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-31, 08:52   #771
Sparven från Minsk
Grov som en bofink!
 
Sparven från Minsks avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Ort: Ängelholm
Inlägg: 5 354
Citat:
Ursprungligen postat av AlexGBG Visa inlägg
Jag tror att Ripple kommer fortsätta falla under dagen, med iaf. 10% till. Nu ligger den på 2.03$
Ser onekligen oroväckande ut. La in en stop-loss på 1.8 USD. Under det så säljer jag halva innehavet och köper på mig lite lägre ned.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av pialia Visa inlägg
Jag vill gifta mig med dina fotleder.
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz Visa inlägg
Att se dina utförande är å andra sidan en orgasm för ögonen
Min journal
LOOK @ ME!!11!1!!!!1 klickiz!
Min bildjournal - Sparvens näste
Sparven från Minsk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-31, 15:37   #772
agazza
Registered User
 
agazzas avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Reser runt
Inlägg: 3 907
Citat:
Ursprungligen postat av agazza Visa inlägg
Vad tar folk köp och säljbeslut på? TA?
Bump

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
Jag ber om ursäkt å hela kvinnosläktets vägnar. Vi skäms. Vi är dåliga flickor.
20:35 2009-11-08
öh, jag har börjat träna igen.
agazza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-12-31, 18:19   #773
Jishuku
Registered User
 
Jishukus avatar
 
Reg.datum: May 2004
Ort: Här
Inlägg: 854
Citat:
Ursprungligen postat av agazza Visa inlägg
Bump

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
TA och FA.

Köper projekt med bra team och framtidsutsikt på rabatterade prisnivåer.
Jishuku är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-01, 19:50   #774
Tigerkotten
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 367
När tycker ni man ska casha in på saker o ting som gått upp? Eller ska man bara sälja av en del av sitt innehav? Jag har XRB som har ökat med 100% + , samt gick in med runt 10k. Men tänker att den kanske dippar snart, men samtidigt att jag tror den kommer öka i värde när kommer in på andra exchanges mm

Gör den det, så känns det dumt också att ha sålt av sig. Då man hade då ökat vinsten ännu mera.

Sen undrar jag, finns det någon bra sida som har koll på när coins ska läggas till på olika exchanges? Eftersom det känns rätt bra att ha pengar på billiga coins, som sen går över till en större exchange.
Tigerkotten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-02, 02:08   #775
AlexGBG
Registered User
 
AlexGBGs avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 442
Citat:
Ursprungligen postat av Tigerkotten Visa inlägg
När tycker ni man ska casha in på saker o ting som gått upp? Eller ska man bara sälja av en del av sitt innehav? Jag har XRB som har ökat med 100% + , samt gick in med runt 10k. Men tänker att den kanske dippar snart, men samtidigt att jag tror den kommer öka i värde när kommer in på andra exchanges mm

Gör den det, så känns det dumt också att ha sålt av sig. Då man hade då ökat vinsten ännu mera.

Sen undrar jag, finns det någon bra sida som har koll på när coins ska läggas till på olika exchanges? Eftersom det känns rätt bra att ha pengar på billiga coins, som sen går över till en större exchange.
Man kan ju sälja av en del av sitt innehav, typ så man får tillbaka större delen/hela sin investering.

Jag har köpt mindre coins som gått upp mellan 50 och 2000%, en del av dom har jag sålt av för tidigt, värsta exemplet var Oyster Pearl som jag köpte för 15kkr vid 0,04 USD. Jag sålde av vid 0,08 ett dygn senare. 5 dagar efter jag sålt av stod den på 0,8 USD Hade varit fint med 300kkr på en vecka

Andra har jag däremot väntat att sälja, och dom har droppat, och jag har sålt med marginell vinst senare, med lite rädsla att gå med förlust.
AlexGBG är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-02, 09:14   #776
r1kkie
Registered User
 
r1kkies avatar
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 1 209
Citat:
Ursprungligen postat av Tigerkotten Visa inlägg
När tycker ni man ska casha in på saker o ting som gått upp? Eller ska man bara sälja av en del av sitt innehav? Jag har XRB som har ökat med 100% + , samt gick in med runt 10k. Men tänker att den kanske dippar snart, men samtidigt att jag tror den kommer öka i värde när kommer in på andra exchanges mm

Gör den det, så känns det dumt också att ha sålt av sig. Då man hade då ökat vinsten ännu mera.

Sen undrar jag, finns det någon bra sida som har koll på när coins ska läggas till på olika exchanges? Eftersom det känns rätt bra att ha pengar på billiga coins, som sen går över till en större exchange.
Har inte tänkt att sälja något förrens jag behöver pengarna till annat. GÅtt in med en mindra summa som jag utan problem kan ta förlusten av. Daytradar inte utan valt ut några jag tror på långsiktigt (år). Så om någon skulle droppa 50% så rider jag vågen och hoppas på den återhämtar sig och fortsätter uppåt.

XRP köpte jag för någon månad sen. 600% just nu men har ingen tanka på att sälja närmsta tiden.
__________________
"If it was easy, everybody would be good at it.
I was told that long time ago by a coach. If you want something you never had before, you gotta be willing to do something you've never done before."
-Phil Heath
r1kkie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-02, 15:02   #777
leo1
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 701
Ska bli kul att följa ethereum nu. Jag har kikat på lite grafer. Det verkar som den bara dippat/rasat 2 gånger?

Den är förvisso betydligt nyare än bitcoin på marknaden också.
__________________
"Grungen var den sista egentliga kraftansträngningen" Ulf Lundell
leo1 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-02, 16:16   #778
Tigerkotten
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 367
Måste verkligen ta tag i det här med Wallets känner jag nu.

Citat:
How do I store _______?”
It is not recommend to keep any token on the exchange due to security risks. As such, we recommend only keeping tokens on the exchange that you are intending to trade. Otherwise, we recommend moving your coins to the wallets suggested below. Both wallets will accept ERC20 tokens, though they may not support displaying them. However, you can use MyEtherWallet to look up your wallet’s public address and see the ERC20 tokens that are stored there.

_________________________________________________

Recommended Hardware wallets:
LEDGER NANO S:

https://www.ledgerwallet.com/r/4994

Recommended Offline/Software Wallets:
EXODUS:

https://www.exodus.io

Accepts BTC, ETH, LTC, GNT, REP, DSH, Augur, more to come. Accepts all ERC20 tokens. Allows for secure backups by providing a seed. Allows you to exchange any of the aforementioned currencies in-app via Shapeshift.io. The team is incredibly responsive and responds to any issues right away. The Exodus community is also top-notch. Short of a hardware wallet, Exodus is the best way to store your blockchain assets.

Så som jag förstår det, så coins jag har tänkt vara kvar ett tag. Är det bäst att jag för över till någon sådan här wallet, men coins jag bara tänka ha någon kort period att jag undviker det?


Är det avgifter om man för över från en Exchange > Wallet? Antar det?
För sen om man ska sälja den coinen mot btc,eth osv. Så gäller det att välja en Exchange igen för att föra över från walleten? Då är det anar jag också en avgift på det hela.
Tigerkotten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-02, 17:07   #779
Kabuto
man vänjer sig
 
Kabutos avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Skellefteå
Inlägg: 478
Citat:
Ursprungligen postat av Tigerkotten Visa inlägg
Måste verkligen ta tag i det här med Wallets känner jag nu.




Så som jag förstår det, så coins jag har tänkt vara kvar ett tag. Är det bäst att jag för över till någon sådan här wallet, men coins jag bara tänka ha någon kort period att jag undviker det?


Är det avgifter om man för över från en Exchange > Wallet? Antar det?
För sen om man ska sälja den coinen mot btc,eth osv. Så gäller det att välja en Exchange igen för att föra över från walleten? Då är det anar jag också en avgift på det hela.
Du måste inte ha en dedikerad hårdvaruwallet, finns bra program till dator och appar till telefon. Beror väl på vilken valuta du flyttar, bitcoin har väl skyhög avgift, ripple typ ingenting
Kabuto är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-01-02, 17:26   #780
Sundqvist
Winners Never Quit
 
Sundqvists avatar
 
Reg.datum: Jan 2010
Ort: jönköping
Inlägg: 5 201
Citat:
Ursprungligen postat av Kabuto Visa inlägg
Du måste inte ha en dedikerad hårdvaruwallet, finns bra program till dator och appar till telefon. Beror väl på vilken valuta du flyttar, bitcoin har väl skyhög avgift, ripple typ ingenting
Alltid säkrare att ha en hårdvaru/pappers plånbok. Exchanges/plånböcker blir hackade titt som tätt.

Senaste dygnet har btc avgifterna gått ner avsevärt, jag skickade nyss och betalade 40kr och de fick 3 confirmations under 1h.
__________________
Träningsjournal: What Doesnt Kill You Makes You Stronger!
Citat:
Ursprungligen postat av Bikken Visa inlägg
Kroppen kan ta upp ca 20gram fria aminosyror under ett tillfälle!
Jag käkar 12ggr varje dag med 30g protein vid varje tillfälle
Sundqvist är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:10.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)