Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-05-22, 16:56   #1
Bifftek
Registered User
 
Biffteks avatar
 
Reg.datum: Dec 2016
Inlägg: 140
Efterlyser exempel på personer med exceptionella gener för träning.

Dela med er av bilder, videoklipp, egna berättelser, andras berättelser eller rykten o.s.v om folk som har exceptionella gener för träning.
"Exceptionella gener" är ju en definitionsfråga men jag lämnar definitionen fri.

Börjar med en bild på Serge Nubret 18 år med 2 års träning. Sägs vara utan dopning.


Brian Buchanan med den smalaste midja-till-axel ration någonsin, 28". Han hade en midja som passar för kvinnokläder i storlek S.


Tony Pearson behåller sin gains genom tiderna på ett sätt som ingen annan lyckats.


En random muskulös person i en afrikansk stam som troligtvis aldrig tränat i sitt liv. Första sekunderna i klippet. Jämför med hans polare.
Bifftek är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-22, 17:43   #2
PureWhey
Banned User
 
Reg.datum: Oct 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 10 537
Freddie Smulter

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
PureWhey är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-22, 17:44   #3
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Eddie Hall. Fel på myostatinregleringen. Det innebär att hans kropp inte ger signaler till hans muskelceller om att sluta växa som det gör på andra.

I djurförsök på möss med samma mutation så är dessa dubbelt så starka som andra möss.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-22, 18:19   #4
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Bifftek Visa inlägg
En random muskulös person i en afrikansk stam som troligtvis aldrig tränat i sitt liv. Första sekunderna i klippet. Jämför med hans polare.
Dra mig baklänges på en liten vagn, den där personen väckte batikhäxan i mig. Jag fick en impuls att ta ut alla mina besparingar, åka söderut och låta min naturliga och vackra kvinnliga sexualitet få den bejakelse den förtjänar.

Ett exempel från min egen vardag är min kusin Markus, byggd som en hög med tunnor travade på varandra, och även om han kanske inte är ett genetiskt unikum är han helt klart långt till höger på normalfördelningskurvan. Första gången jag började ana att han genererar lite fler kilowatt än oss andra var i lågstadiet, när min storebror bad både mig och honom att slå på hans arm för se hur hur hårt vi kunde göra det; det gjorde tydligen inte alls ont när min knytnäve träffade målet, men när det var Markus tur ska det ha känts ordentligt. Och då var han ändå ett år yngre än mig och åtminstone ett halvt huvud kortare.

I högstadiet började alla killar lyfta bänkpress till höger och vänster, och då var det tydligt att Mackan, som nu hade smeknamnet ”Biceps”, inte var värd att bråka med. Efter ytterst oseriös träning tog han en bit över hundra.

Som 16-åring deltog Markus i en spontan styrketävling mellan honom och ett gäng äldre släktingar och bekanta, däribland en man som arbetade som officer. Tävlingen gick ut på att pressa en stock över huvudet flest gånger med en arm, och Markus vann enkelt. ”Slagen av en sextonåring!” ska officeren bestört ha utropat.

En annan anekdot är när jag, en normalbyggd kille vid namn Torbjörn och Markus paddlade kanot vid ungefär samma tidpunkt. Jag och Tobbe satt på vänster sida, Markus på höger. Vid ett tillfälle fick vi för oss att vi alla skulle paddla allt vad vi orkade; kanoten svängde i en skarp cirkel till vänster. Markus var alltså mycket starkare än mig och Torbjörn tillsammans. Detta på en diet bestående av snabbnudlar och ett träningsprogram bestående av att måla Warhammerfigurer och spela rollspel.

Det slutade lite olyckligt med avseende på att utveckla talangen; Markus blev synthare, och synth och styrketräning på den tiden gick ihop som hårdrock och knyppling. När den fasen var över blev han vegetarian och cyklist. Han har än idag inte börjat styrketräna på allvar, men jag tror inte det är för sent för honom. Och skulle han inte börja så gör väl det ingenting, för han är vansinnigt lycklig, och det är det viktigaste.

Sen får vi såklart inte glömma att jag själv har helt sjuka gener, utan tvekan i klass med Kazmeier, Coleman och the Great Gama. Jag har dock fel mindset, så jag har aldrig tagit mer än 400 i totalen.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade

Senast redigerad av Diomedea exulans den 2020-05-22 klockan 18:21.
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-22, 18:34   #5
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Alla i världstoppen av idrott har exceptionella gener för träning.
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-22, 18:47   #6
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 282
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Eddie Hall. Fel på myostatinregleringen. Det innebär att hans kropp inte ger signaler till hans muskelceller om att sluta växa som det gör på andra.
Enligt egen utsago?
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-22, 18:50   #7
Ett Orm
Silver lifter
 
Ett Orms avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Ort: Mitt i Sverige, lite åt sidan..
Inlägg: 2 617
Ett Orm är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-22, 19:06   #8
Köttis
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2009
Inlägg: 612
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Enligt egen utsago?
Gissningsvis ja. I ett klipp med en läkare säger läkaren att "herkulesgenen" finns hos 10% eller nåt sånt av befolkningen. Knappast ett unikum och verkligen inte samma sak som Eddie vill få det att låta som.

Finns det ens någon med dokumenterat avsaknad myostatinreglering som överlevt till vuxen ålder?

Sent from my FRD-L19 using Tapatalk
Köttis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-22, 19:34   #9
d1anny2
Registered User
 
d1anny2s avatar
 
Reg.datum: Feb 2013
Ort: Varberg
Inlägg: 722
Citat:
Ursprungligen postat av Ett Orm Visa inlägg
Enig. Karelin framstår idag som den störste. Minns på nittiotalet när jag strösåg hans matcher. Och som det skrevs om honom. Var någon sportbilaga om honom. Kunde med lätthet göra en bakåtvolt, lyfta aptunga grejer med lillfingret etc.
d1anny2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-22, 20:00   #10
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Ett Orm Visa inlägg
Karelin är en av mina största favoritidrottare nånsin. Tror enbart Eric Cantona kan konkurrera.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-22, 20:20   #11
Beiron
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2016
Inlägg: 24
https://www.youtube.com/watch?v=cNt6N-law6Y
Beiron är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-22, 20:46   #12
Anders The Peak
Registered User
 
Anders The Peaks avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: Hemma
Inlägg: 11 215
Citat:
Ursprungligen postat av Beiron Visa inlägg
Det var en riktig begåvning
__________________
Grandmaster Broscientist

"Bro, you gotta slam 40-60 grams of waxy maize plus 20 grams of BCAA within 7 seconds of finishing your last set of squat rack curls. Otherwise, you'll go straight catabolic."
Anders The Peak är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-23, 15:36   #13
d1anny2
Registered User
 
d1anny2s avatar
 
Reg.datum: Feb 2013
Ort: Varberg
Inlägg: 722
Citat:
Ursprungligen postat av Anders The Peak Visa inlägg
Det var en riktig begåvning
Haha. Du tänker mentalt?
d1anny2 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-24, 00:26   #14
bighulken
Live my Dream
 
bighulkens avatar
 
Reg.datum: Dec 2011
Ort: hemma
Inlägg: 3 587
Lasha Talakhadze .......
__________________
[ youtube kanalen

Att se stark ut, eller att (Vara stark), det är skillnad.....
bighulken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-24, 05:45   #15
Hanse
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2014
Inlägg: 406
Emma Tall
https://www.instagram.com/emmtall/
Hanse är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:24.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)