Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum
Visa resultat för omröstning: Är Mental bäst?
Ja. 7 38.89%
Nej, han är bättre än bäst. 11 61.11%
Antal röster: 18. Du får inte rösta i den här omröstningen


Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-05-18, 09:06   #1
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
En ny dejtingtråd, och Mental är bäst

Till att börja med vill jag säga att Mental alltid har varit min favoritmoderator. Uppenbarligen en mycket intelligent person med hjärtat på rätta stället. En välbalanserad individ, som å ena sidan jobbar hårt och tränar flitigt, men å andra sidan har vett att unna sig livets goda, såsom öl i alla dess former. Om ni frågar mig tycker jag dessutom att han är en otroligt stilig karl. Jag har pratat med många andra personer på det här forumet, och jag tror inte det har funnits en enda som inte har hållit med mig.

Det här är en ny dejtingtråd. Men iallafall, tillbaka till Mental. En vän till mig sa en gång ”man vet inte om att man är en fantastisk person om ingen berättar det för en”, och jag tycker det är hög tid att vi berättar för Mental att han är i högsta grad fantastisk. Jag har loggat in på forumet många gånger om dagen under flera år, och jag tror inte att jag sett Mental skriva ett enda inlägg som varit plumpt, ointelligent, irrelevant, tråkigt eller felstavat. När man ser att vissa medlemmar skrivit i en tråd tänker man ”åh, jag måste gå in och se vad hen har skrivit nu”. Och Mental är en av dem.

I den här tråden avhandlar vi allt som handlar om dejting, sex, kärlek, vänskap och släktrelationer. Jag vill förresten tillägga att Mental varit en inspirationskälla för mig många gånger, även om jag tror att jag aldrig sagt det till honom. Ta en sådan banal sak som att odla skägg, t ex. Flera av er vet säkert att jag har ägnat mig åt det i omgångar. Under dessa odlingstillfällen har jag många gånger drabbats av tvivel över huruvida jag ska låta skägget vara kvar eller ej. Att då logga in på Kolo och se Mentals episka nuna med ansiktsbehåring värd att skriva sagor om har förnyat mitt förtroende att skäggodling är det jag vill ägna mig åt.

I tråden håller vi oss undan nazism och anklagelser om skryt, två saker som fått tidigare trådar låsta. Och här vill jag passa på att säga att av alla de personer på forumet som jag gärna skulle vilja bli IRL-vän med, är Mental högst på listan. Jag dricker aldrig öl, men det händer emellanåt att jag blir sugen på att börja; aldrig har lusten varit större än när jag sett ölkonnäsören Mental avhandla sina lager, Ipa och allt vad det heter; när ett sant geni delger sina tankar om ett av sina intressen, då stannar världen upp för att lyssna.

Om jag måste leta upp något vagt negativt med Mental så skulle det vara att jag finner hans användarnamn missvisande. Mental betyder tokig, men personen Mental är en av de mest mentalt friska som vandrar på denna jord.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad  
Gammal 2020-05-18, 09:20   #2
Akerhage
Horny user
 
Akerhages avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Gräddhyllan Göteborg
Inlägg: 360


Önskar dig all lycka och en tråd som får leva länge! (Förhoppningen är dock inte stor)
Akerhage är inte uppkopplad  
Gammal 2020-05-18, 09:34   #3
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 685
Jag gillar Mental för han Babblar ibland

Hoppas tråden får leva länge.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är uppkopplad nu  
Gammal 2020-05-18, 10:37   #4
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Vill bara flika in att jag alltid uttalat Mental med engelskt uttal, vet inte varför men så är det.
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad  
Gammal 2020-05-18, 10:39   #5
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av delta_mats Visa inlägg
Vill bara flika in att jag alltid uttalat Mental med engelskt uttal, vet inte varför men så är det.
Det slog mig först nu att man kan uttala det på ett annat sätt. Men-taaal. Nä, det låter ju helt mental.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad  
Gammal 2020-05-18, 11:37   #6
Akerhage
Horny user
 
Akerhages avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Gräddhyllan Göteborg
Inlägg: 360
Citat:
Ursprungligen postat av delta_mats Visa inlägg
Vill bara flika in att jag alltid uttalat Mental med engelskt uttal, vet inte varför men så är det.
Och jag har alltid uttalat det som Men-taal (på svenska).

Frågan är vad som är rätt?
Akerhage är inte uppkopplad  
Gammal 2020-05-18, 11:44   #7
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Citat:
Ursprungligen postat av Akerhage Visa inlägg
Och jag har alltid uttalat det som Men-taal (på svenska).

Frågan är vad som är rätt?
Tycker engelska uttalet klingar bättre som ett namn.
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad  
Gammal 2020-05-18, 12:00   #8
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Mental kommer från latinets mentalis, sinne. Det enda logiska är att Mental studerat latin och är intellektuell.
Brofessorn är inte uppkopplad  
Gammal 2020-05-18, 12:23   #9
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
svenbanan är inte uppkopplad  
Gammal 2020-05-18, 16:23   #10
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 231
Jag tror mentala val av namn beror på Gansers Syndrom, en slags psykisk störning som manifesterar sig i en stark drift att agera som man tror en mentalsjuk agerar. I olika situationer stannar man upp och funderar: "Hur hade en mentalsjuk agerat här?" eller "Hur hade en mentalsjuk besvarat den frågan?" och så gör man som man tror en mentalsjuk skulle göra.

Detta för att man av någon anledning vill vara eller vill uppfattas som mentalsjuk. I fall där detta inte görs i ett syfte som tex. få rättspsykiatrisk vård istället för fängelse, utan är en störning med den driften kan detta bli rejält handikappande.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad  
Gammal 2020-05-18, 16:25   #11
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 729
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Jag tror mentala val av namn beror på Gansers Syndrom, en slags psykisk störning som manifesterar sig i en stark drift att agera som man tror en mentalsjuk agerar. I olika situationer stannar man upp och funderar: "Hur hade en mentalsjuk agerat här?" eller "Hur hade en mentalsjuk besvarat den frågan?" och så gör man som man tror en mentalsjuk skulle göra.

Detta för att man av någon anledning vill vara eller vill uppfattas som mentalsjuk. I fall där detta inte görs i ett syfte som tex. få rättspsykiatrisk vård istället för fängelse, utan är en störning med den driften kan detta bli rejält handikappande.
Låter som flera jag har dejtat så passar lustigt nog in perfekt i tråden.
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad  
Gammal 2020-05-18, 16:43   #12
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 231
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard Jansson Visa inlägg
Låter som flera jag har dejtat så passar lustigt nog in perfekt i tråden.
Det här kräver nästan en har du sagt A får du säga B och utveckla .
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad  
Gammal 2020-05-18, 18:47   #13
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Jag tror mentala val av namn beror på Gansers Syndrom, en slags psykisk störning som manifesterar sig i en stark drift att agera som man tror en mentalsjuk agerar. I olika situationer stannar man upp och funderar: "Hur hade en mentalsjuk agerat här?" eller "Hur hade en mentalsjuk besvarat den frågan?" och så gör man som man tror en mentalsjuk skulle göra.

Detta för att man av någon anledning vill vara eller vill uppfattas som mentalsjuk. I fall där detta inte görs i ett syfte som tex. få rättspsykiatrisk vård istället för fängelse, utan är en störning med den driften kan detta bli rejält handikappande.
Om jag skulle lida av detta syndrom och under mathandlandet funderar på hur en mentalt störd skulle kunna betee sig och bestämmer mig för att leka flygplan samtidigt som jag kissar i fruktlådan så är jag i princip inte mentalsjuk då?äh vem vet hur det skall tolkas. Jag tycker själv om att göra konstiga ljud
Läskeblask är inte uppkopplad  
Gammal 2020-05-18, 21:25   #14
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 231
Citat:
Ursprungligen postat av Läskeblask Visa inlägg
Om jag skulle lida av detta syndrom och under mathandlandet funderar på hur en mentalt störd skulle kunna betee sig och bestämmer mig för att leka flygplan samtidigt som jag kissar i fruktlådan så är jag i princip inte mentalsjuk då?äh vem vet hur det skall tolkas. Jag tycker själv om att göra konstiga ljud
Jo, du är mentalt störd. Gansers syndrom. Det blir lite Inception, we must go deeper. En stark drift att bete sig vad man uppfattar som mentalsjukt. Till skillnad mot att bara vara mentalsjuk. Du väljer att göra det för att du bil vara och uppfattas vara mentalsjuk. En stark drift att säga 5! När någon frågar vad är 2+2. Trots att man vet att det självklart är 4. Det är svårförklarat. Fejkad mental ohälsa fast ännu värre. Tvångsmässigt kompulsivt fejkat.

Tänk dig lite smärre likheter med hypokondri. Fast för psykiska problem.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad  
Gammal 2020-05-18, 16:44   #15
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Snygg övergång, Rikard! Men jag tycker vi ska hålla oss från att skriva saker om Mental som är osympatiska.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad  


Stängt ämne

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:48.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)