Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-03-21, 16:45   #1
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 740
Vad är det märkligaste ni varit med om?

Som är en sann historia. Kan vara allt ifrån bisarrt, till sjuk otur eller tur, eller väldigt udda eller låga odds.

Har velat gjort den här tråden ett tag men har inte kommit på något bra att börja med även om jag vet helt säkert att jag har tänkt flera gånger "fy fan vad märkligt det här är". Men kom iallafall på en sak nu som iallafall är tillräcklig för att starta tråden, så får vi se om jag kommer ihåg fler.

Iallafall, när jag gjorde GMU så var vi ibland inne på gymmet på garnisonen och tränade, försökte så gott jag kunde att uppehålla bänkstyrkan. Överlag var ju folk som tränade där som folk är, normala. De flesta soldaterna tränade mest en massa crossfit.

En dag kom det in den största jävla amfibiesoldaten vi lär ha i Sverige. Jag är rätt säker på att han var över 2 meter lång, och typ 130 kg muskler. Hur man ens fick fram utrustning som passade honom är en fråga i sig. Det han gjorde var dock det primärt märkliga: han tog fram en sån där balansplatta som han ställde sig på ett ben på, och kastade en studsboll i väggen som han fångade, och sen igen, och igen... i en timme i sträck. Sen gick han därifrån.
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-21, 16:56   #2
skyffelmördarn
Registered User
 
skyffelmördarns avatar
 
Reg.datum: Dec 2019
Inlägg: 972
Vad är det konstiga i det?
skyffelmördarn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-21, 22:14   #3
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 298
Citat:
Ursprungligen postat av baggard Visa inlägg
Märkligaste vet jag inte, svårt att komma på något på rak arm.

Men ett ställe jag bastade på för några år sedan så satt det alltid en iranier i bastun som förde en massa konstigt ljud, brydde mig inte om det först och kollade inte ens vad han höll på med men eftersom det var så störande så kollade jag till slut och då visade det sig att han satt och konstant spottade sig i händerna och smörjde in ansiktet med sitt spott. Ibland tog han en paus från att smörja in ansiktet med spott och smörjde in armar och annat men gick sedan tillbaka till att spotta i händerna och smörja in ansiktet.

Alltså konstant, inte göra det en gång var femte eller tioende minut, utan hela tiden.
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Vad är det konstiga i det?
Eller, det var väl en uppenbart psyksjuk människa. Åker man tunnelbana mycket så stöter man förr eller senare på en del sådana. Minns en som satt och petade sig själv i ögat under hela färden... alltså typ gnuggade ögonen innanför ögonlocken ibland avbröt han det dock för att dra in djupa sniffningar från sin armhåla. En annan som skrek att han var ninja och skulle bita av halsen på folk. En gång när jag var typ 15 och satt i ett hörn kom en man och lutade sig med en hand mot vardera vägg över mig och sa med bestämd ton DÖR MAN SÅ DÖR MAN, ELLER HUR!? Då gjorde tåget en rätt kraftig inbromsning så att han föll bakåt och blev liggande på rygg mumlandes någon slags besvärjelse eller nåt. En annan gång kom en gubbe och satte sig bredvid mig och snackade om bandylag... vad är konstigt med det då? Inget förutom att han drack T-röd under tiden.
Det värsta jag varit med om på t-banan var dock en pappa av utländsk härkomst som hade en visselpipa, en riktig jävlig sådan som domare i fotboll har, och visslade konstant i den. Detta var mitt på ljusa dagen och vagnen var typ full och när några bad honom att sluta blev han jävligt aggressiv och skrek och hade sig, jävligt jobbig och jävligt jobbig stämning.
Det är bara några av alla konstiga grejer som hänt mig i tuben. Det enda riktiga gatuslagsmål jag varit med i utspelade sig också där, men det är en annan historia... men det är rätt obehagligt när det sker i en vagn mellan två stationer, det finns ingenstans att fly - och detta var i en av de gamla gröna vagnarna som är mycket kortare och mindre än i dagens.
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-22, 08:58   #4
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 235
Då jag jobbar med psykiskt sjuka har jag rätt många. Så många att jag skulle kunna skriva en bok men utan att kunna avgöra vilken av dem som är konstigaste. 2 exempel.

En psykotisk man som ville kapa av sitt eget kön och behövde vaktas konstant för att han inte skulle försöka med detta. Var han trans? Nej. "Anledningen" var att ingen kvinna ville ha honom, och han ville ha kvinnor så kuken var en börda...eller något. Den påminde honom om att ingen ville ha sex med honom. Han skulle bli lycklig utan den tydligen.

Ung kvinna som hade ghb-dilerium. Sådana här sövs ner idag, eftersom de löper stor risk att dö när de härjar runt men inte då. Nog topp 10 snyggaste jag nånsin sett, komplett naken och helt galen. Genomsvettig, 40-gradig temp, vild och försökte våldta alla män som ens var nära. "****** mig! Snälla någon ****** mig!" sånt skrek hon och flög på folk och slet och drog i dem. I bälte fick vi även sätta fast händerna för att hon inte skulle masturbera sönder sig. Tänk filmen exorcisten så är beteendet rätt nära.

Helt normal efter ett par dagar med ganska bra minne av hur hon betett sig, så ångesten hon hade var väl rätt hög.
trädgårdsmöbel är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2020-03-22, 09:54   #5
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Då jag jobbar med psykiskt sjuka har jag rätt många. Så många att jag skulle kunna skriva en bok men utan att kunna avgöra vilken av dem som är konstigaste. 2 exempel.

En psykotisk man som ville kapa av sitt eget kön och behövde vaktas konstant för att han inte skulle försöka med detta. Var han trans? Nej. "Anledningen" var att ingen kvinna ville ha honom, och han ville ha kvinnor så kuken var en börda...eller något. Den påminde honom om att ingen ville ha sex med honom. Han skulle bli lycklig utan den tydligen.

Ung kvinna som hade ghb-dilerium. Sådana här sövs ner idag, eftersom de löper stor risk att dö när de härjar runt men inte då. Nog topp 10 snyggaste jag nånsin sett, komplett naken och helt galen. Genomsvettig, 40-gradig temp, vild och försökte våldta alla män som ens var nära. "****** mig! Snälla någon ****** mig!" sånt skrek hon och flög på folk och slet och drog i dem. I bälte fick vi även sätta fast händerna för att hon inte skulle masturbera sönder sig. Tänk filmen exorcisten så är beteendet rätt nära.

Helt normal efter ett par dagar med ganska bra minne av hur hon betett sig, så ångesten hon hade var väl rätt hög.
Det låter som mig på krogen.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-22, 09:59   #6
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 740
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det låter som mig på krogen.
Vilken av dem?
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-22, 11:09   #7
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 298
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Nog topp 10 snyggaste jag nånsin sett, komplett naken och helt galen. Genomsvettig, 40-gradig temp, vild och försökte våldta alla män som ens var nära. "****** mig! Snälla någon ****** mig!" sånt skrek hon och flög på folk och slet och drog i dem. I bälte fick vi även sätta fast händerna för att hon inte skulle masturbera sönder sig.
Vad är det konstiga i det?
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-22, 16:19   #8
Ett Orm
Silver lifter
 
Ett Orms avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Ort: Mitt i Sverige, lite åt sidan..
Inlägg: 2 620
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Då jag jobbar med psykiskt sjuka har jag rätt många. Så många att jag skulle kunna skriva en bok men utan att kunna avgöra vilken av dem som är konstigaste. 2 exempel.

En psykotisk man som ville kapa av sitt eget kön och behövde vaktas konstant för att han inte skulle försöka med detta. Var han trans? Nej. "Anledningen" var att ingen kvinna ville ha honom, och han ville ha kvinnor så kuken var en börda...eller något. Den påminde honom om att ingen ville ha sex med honom. Han skulle bli lycklig utan den tydligen.

Ung kvinna som hade ghb-dilerium. Sådana här sövs ner idag, eftersom de löper stor risk att dö när de härjar runt men inte då. Nog topp 10 snyggaste jag nånsin sett, komplett naken och helt galen. Genomsvettig, 40-gradig temp, vild och försökte våldta alla män som ens var nära. "****** mig! Snälla någon ****** mig!" sånt skrek hon och flög på folk och slet och drog i dem. I bälte fick vi även sätta fast händerna för att hon inte skulle masturbera sönder sig. Tänk filmen exorcisten så är beteendet rätt nära.

Helt normal efter ett par dagar med ganska bra minne av hur hon betett sig, så ångesten hon hade var väl rätt hög.
Sån där GHB, är det svårt att få tag på?
Frågar åt en kompis.
Ett Orm är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2020-03-22, 18:10   #9
Langster
Ninja
 
Langsters avatar
 
Reg.datum: Apr 2001
Ort: Enköping
Inlägg: 5 298
Citat:
Ursprungligen postat av Ett Orm Visa inlägg
Sån där GHB, är det svårt att få tag på?
Frågar åt en kompis.
Hade ett par kompisar, vilka båda varit någorlunda aktiva på kolozzeum, mitten på 00-talet, som under en period aldrig drack alkohol. Bara GHB. Det var iaf då lätt att få tag på. Ingen av dem som blev psykotiska av det, inte just det iaf...
Det finns droger som man riskerar att bli psykotisk av, men det krävs oftast att något underliggande redan är knas tror jag.
__________________
Om det vore ett piller skulle jag äta det.

30-års journalen
Langster är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-21, 16:56   #10
VoDaresVins
Registered User
 
VoDaresVinss avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Ort: Österbotten
Inlägg: 992
Märkligaste var nog när jag och polaren stod i Roskilde och drack en öl när en lönnfet naken man endast iklädd en bajshatt kom springande förbi.
__________________
Kneehabjournalen
VoDaresVins är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-21, 17:07   #11
Hemi
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 2 304
Citat:
Ursprungligen postat av Rikard Jansson Visa inlägg
... Det han gjorde var dock det primärt märkliga: han tog fram en sån där balansplatta som han ställde sig på ett ben på, och kastade en studsboll i väggen som han fångade, och sen igen, och igen... i en timme i sträck. Sen gick han därifrån.
En gissning är att han hade någon skada av något slag? Jag gör själv liknande träning för att träna upp balans som jag förlorat mycket av. Det är extremt monotom träning som tar bortåt en timme att ta sig igenom men jag gör inte exakt samma övning men nästan. Det är små verioner av samma övning jag gör. När folk ser vad jag gör får jag ögonon på mig men jag stänger av och bryr mig inte.
Hemi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-21, 17:11   #12
baggard
Registered User
 
baggards avatar
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 787
Märkligaste vet jag inte, svårt att komma på något på rak arm.

Men ett ställe jag bastade på för några år sedan så satt det alltid en iranier i bastun som förde en massa konstigt ljud, brydde mig inte om det först och kollade inte ens vad han höll på med men eftersom det var så störande så kollade jag till slut och då visade det sig att han satt och konstant spottade sig i händerna och smörjde in ansiktet med sitt spott. Ibland tog han en paus från att smörja in ansiktet med spott och smörjde in armar och annat men gick sedan tillbaka till att spotta i händerna och smörja in ansiktet.

Alltså konstant, inte göra det en gång var femte eller tioende minut, utan hela tiden.

Senast redigerad av baggard den 2020-03-21 klockan 17:12.
baggard är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2020-03-21, 17:20   #13
MasterChief
Världens Största Kyk®
 
MasterChiefs avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 5 071
När jag åkte till Brasilien. Som lång, blond och blåögd kille blev jag upphöjd till en gud när jag var på ett uteställe i en mindre stad (ingen turiststad). Dussintals med snygga latinska kvinnor flirtade med mig. Men jag var gift så det vara bara att le och peka på ringen. Ja jävlar, det var jobbigt och underbart. Fan.

I Sverige blir man glad om en tjej inte behandlar en som man är spetälsk.
MasterChief är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-21, 18:00   #14
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Citat:
Ursprungligen postat av MasterChief Visa inlägg
När jag åkte till Brasilien. Som lång, blond och blåögd kille blev jag upphöjd till en gud när jag var på ett uteställe i en mindre stad (ingen turiststad). Dussintals med snygga latinska kvinnor flirtade med mig. Men jag var gift så det vara bara att le och peka på ringen. Ja jävlar, det var jobbigt och underbart. Fan.

I Sverige blir man glad om en tjej inte behandlar en som man är spetälsk.
Hade för mig att du är rödhårig? Men kanske blandar ihop dig med någon annan.
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-03-21, 18:11   #15
MasterChief
Världens Största Kyk®
 
MasterChiefs avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 5 071
Citat:
Ursprungligen postat av delta_mats Visa inlägg
Hade för mig att du är rödhårig? Men kanske blandar ihop dig med någon annan.
Inte ginger, men det finns en nyans av rött, som hos många blonda. När jag var liten hade jag dock mer rött.
MasterChief är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:11.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)