Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-02-18, 20:21   #16
Illustrerade mannen
Jag vill inte ha någon avatartext.
 
Illustrerade mannens avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 1 375
Pga av diverse krångel blev gårdagen aningens hektisk... Undrar hur mycket energi som gick åt? Troligen mycket mindre än det kändes som...
5 km snabb cykling.
3 km snabb cykling
5 km rask promenad
3 km rask promenad
45 minuter lågreps mark på gymet
3 km rask promenad
6 km rask promenad
3 km rask promenad
3 km snabb cykling
75 minuter hård Taekwondoträning
75 minuter hård bjj-träning

Pauser (eg jobb) mellan de flesta aktiviteterna.
__________________
"Als Gregor Samsa eines Morgens aus unruhigen Traumen erwachte, fand er sich in seinem Bett zu einem ungeheueren Ungeziefer verwandelt."
Franz Kafka
Die Verwandlung
Illustrerade mannen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-19, 14:18   #17
CalleP
Göteborg är världens bästa stad!
 
CallePs avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: Floda
Inlägg: 4 726
Kändes som jag brände en del när jag jobbade som snickare och hade rivningsjobb att göra en hel dag. Men lär nog inte vara något helt absurt, kanske 3500-4000?
__________________
Journalen
CalleP är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-19, 14:56   #18
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av CalleP Visa inlägg
Kändes som jag brände en del när jag jobbade som snickare och hade rivningsjobb att göra en hel dag. Men lär nog inte vara något helt absurt, kanske 3500-4000?
Enligt METs listan som jag tror jag länkade tidigare så är hugga ved och skotta snö listade som "moderate activities" och motsvarar 6 METs, det borde vara jämförbart med att demolera hus.

Så ifall man väger 70kg och aktiviteter som motsvarar 1 MET (sitta still) kostar 74kcal per timme, så kommer arbete på 6 METs kosta 445kc/h, så typ 3500kc under en åttatimmars arbetsdag.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-19, 16:12   #19
Bifftek
Registered User
 
Biffteks avatar
 
Reg.datum: Dec 2016
Inlägg: 140
Något som vet några bra sträckor att springa eller gå på i Stockholm? Löpbandet är inte tillräckligt inspirerande ifall man ska sikta på 1000 kalorier.
Bifftek är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-19, 19:06   #20
PKtarzan
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2017
Inlägg: 321
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Jag förbrukar 1200 till 1800 kcal per dag från konditionsträning (enligt maskinens mätare, så kanske minus 15 % från den siffran på riktigt) plus vad lite mer än en timmes styrketräning förbrukar. Och 8-10000 steg på det de flesta dagar. Upp till 26000 steg totalt per dag med träningen.
Varför brassar du så enorma mängder cardio Grub? Konditionsmål eller bara för att kunna käka mer<3? Bonusfråga: Gör den stora mängden cardio att du hämmas i styrketräningen på någotvis tycker du? Eller skulle du fortfarande kunna utvecklas muskulärt och styrkemässigt iaf du käkade i överskott? Dvs att cardion inte tröttar ut dig när det kommer till lyftandet?
__________________
Vill Du veta resultatet i en fotbollsmatch mellan
två 16-åriga pojklag??
”Mät lagens sammanlagda testikelvolym!”
PKtarzan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-19, 19:08   #21
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 282
Jag har inte utvecklats muskulärt (blivit större) sedan mitten av 90-talet. Det går inte att vara hård året runt annars. Stor energiomsättning. Mycket energi in, mycket energi ut.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-19, 19:46   #22
PKtarzan
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2017
Inlägg: 321
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Jag har inte utvecklats muskulärt (blivit större) sedan mitten av 90-talet. Det går inte att vara hård året runt annars. Stor energiomsättning. Mycket energi in, mycket energi ut.
Skulle du kunna utvecklas styrkemässigt om du tränar för maxlyft aka 1rm och inte muskulär utveckling? Trots den höga energiomsättningen? Frågar lite eftersom att jag har liknande upplägg atm. Men tränar även för maxstyrka och har hög energiomsättning
__________________
Vill Du veta resultatet i en fotbollsmatch mellan
två 16-åriga pojklag??
”Mät lagens sammanlagda testikelvolym!”
PKtarzan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-02-19, 20:08   #23
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 282
Nej, jag är gammal nu och har haft mina ökningar. En massa konditionsträning gör inte saken bättre.

Man har bara en 10-15 år av ökningar. Man kan inte öka och öka hela livet. Det är bara när man är 17 som man tror det. Jag är 46 och har tränat i 31. Jag kommer inte att öka. Om jag inte vill bli fet samtidigt, men det vill jag inte. Eller medicinera mig till det. Och det vet man ju aldrig. Men det är inte aktuellt än i alla fall.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:29.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)