Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2018-09-11, 19:03   #301
Anders The Peak
Registered User
 
Anders The Peaks avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: Hemma
Inlägg: 11 215
Citat:
Ursprungligen postat av tramadol Visa inlägg
Någon som sitter inne på någon text/studie/artikel man kan läsa som handlar om opiatmissbruk och testonivåer? Eller det kanske inte är forskat på
Länk

Det är välkänt att smärtmediciner trycker ned nivåerna kraftigt och de som behandlas för kronisk smärta får ofta Nebido för att hålla humöret upp.
__________________
Grandmaster Broscientist

"Bro, you gotta slam 40-60 grams of waxy maize plus 20 grams of BCAA within 7 seconds of finishing your last set of squat rack curls. Otherwise, you'll go straight catabolic."
Anders The Peak är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-11, 19:17   #302
r3mpuh
avatartext
 
r3mpuhs avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Ort: Aspergerland
Inlägg: 1 050
Citat:
Ursprungligen postat av Anders The Peak Visa inlägg
Länk

Det är välkänt att smärtmediciner trycker ned nivåerna kraftigt och de som behandlas för kronisk smärta får ofta Nebido för att hålla humöret upp.
Gäller detta även amfetamin? 🤔
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
r3mpuh , var det inte du som låg med typ fyra tjejer på en helg? En av dem som blivit sur kanske?
You can do it maybe! ~
r3mpuh:s Träningsjournal ~ Marklyft: 200 kg
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Du verkar vara en person som skulle kunna koka någons katt som kärleksförklaring och sedan inte förstå deras arga reaktion.
r3mpuh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-11, 19:18   #303
kvarnis
Registered User
 
kvarniss avatar
 
Reg.datum: Jul 2015
Ort: Linköping
Inlägg: 703
Citat:
Ursprungligen postat av Anders The Peak Visa inlägg
Länk

Det är välkänt att smärtmediciner trycker ned nivåerna kraftigt och de som behandlas för kronisk smärta får ofta Nebido för att hålla humöret upp.

Får dessa personer nebido resten av livet då eller? Vården är ju notoriskt dåliga för att hålla nötterna vid liv HCG finns inte och preparat för att återfå egenproduktion finns ej typ clomid.
kvarnis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-11, 19:51   #304
Anders The Peak
Registered User
 
Anders The Peaks avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: Hemma
Inlägg: 11 215
Citat:
Ursprungligen postat av kvarnis Visa inlägg
Får dessa personer nebido resten av livet då eller? Vården är ju notoriskt dåliga för att hålla nötterna vid liv HCG finns inte och preparat för att återfå egenproduktion finns ej typ clomid.
Beror på ofta är det rygg, höft eller knän som kan opereras kan det efter ingrepp och rehabilitering gå att få igång produktionen igen men ofta är de för ålderstigna i kroppen för att få tillbaks nivåerna till normala nivåer. Därav får många ofta en livslång behandling.
__________________
Grandmaster Broscientist

"Bro, you gotta slam 40-60 grams of waxy maize plus 20 grams of BCAA within 7 seconds of finishing your last set of squat rack curls. Otherwise, you'll go straight catabolic."

Senast redigerad av Anders The Peak den 2018-09-11 klockan 19:52.
Anders The Peak är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-12, 06:53   #305
Fultjack
Registered User
 
Fultjacks avatar
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Boden
Inlägg: 3 224
Morsning,

nu har även jag fått mitt testsvar från Werlabs. Tänkte det var värt att kolla värdena då jag har varit trött under en längre tid, haft dålig sexlust och mått rätt kasst psykiskt.

Fick dessa siffror:

S-LH 0.77
S-Testosteron 7.8
S-SHBG 21

Både LH och SHBG verkar ligga inom normalspann medans testot låg en bit under. Ska bli intressant att se vad min läkare har att säga om det med tanke på att hon nekade mig att ta blodprover förra gången vi träffades.
__________________
6:a CBB+178cm LP 2008
7:a FitnessFive Ystad 2009
Lic. Personlig Tränare
Lic. Fystränare
Blogg: http://mixedcorner.shapemeup.se/
Fultjack är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-13, 06:27   #306
Ozziking
Registered User
 
Ozzikings avatar
 
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Visby, gotland
Inlägg: 11 673
Fick samtal från läkaren jag träffade sist på Visby lasarett, även hon som skickade remiss till Anova etc.

Kommer nu kort och gott få börja med Gonadotropininjektioner från Kristianstad sjukhus (närmast).

Väntar bara på bekräftelse från sjukhuset efter som det behövs remiss + överföring av journalinformation etc.

Är denna eviga väntan äntligen över?

Omständig behandling dock. Vi snackar 2-3 injektioner /v i 2-3 månader som start.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Bara den som inte tränar hårt som tycker att kolhydrater är överskattade. Den som gör det tycker att dom är uppskattade.
Ozziking lyfter och tränar på

/Mark-185/Bänk-100/Böj-160/Ryck-86/Stöt-116/
Ozziking är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-13, 06:52   #307
Fultjack
Registered User
 
Fultjacks avatar
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Boden
Inlägg: 3 224
Citat:
Ursprungligen postat av Ozziking Visa inlägg
Fick samtal från läkaren jag träffade sist på Visby lasarett, även hon som skickade remiss till Anova etc.

Kommer nu kort och gott få börja med Gonadotropininjektioner från Kristianstad sjukhus (närmast).

Väntar bara på bekräftelse från sjukhuset efter som det behövs remiss + överföring av journalinformation etc.

Är denna eviga väntan äntligen över?

Omständig behandling dock. Vi snackar 2-3 injektioner /v i 2-3 månader som start.


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Brukar man inte få en injektion var 4-6/vecka till att börja med? Har bara snabbgooglat lite men det verkar vara standardbehandling vid injektioner.

Hoppas det funkar bra för dig hur som helst!
__________________
6:a CBB+178cm LP 2008
7:a FitnessFive Ystad 2009
Lic. Personlig Tränare
Lic. Fystränare
Blogg: http://mixedcorner.shapemeup.se/
Fultjack är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-13, 07:20   #308
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Citat:
Ursprungligen postat av Fultjack Visa inlägg
Brukar man inte få en injektion var 4-6/vecka till att börja med? Har bara snabbgooglat lite men det verkar vara standardbehandling vid injektioner.

Hoppas det funkar bra för dig hur som helst!
Han ska inte få testosteron, utan Pregnyl (Humant koriongonadotropin).
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-13, 07:42   #309
Fultjack
Registered User
 
Fultjacks avatar
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Boden
Inlägg: 3 224
Citat:
Ursprungligen postat av Rahf Visa inlägg
Han ska inte få testosteron, utan Pregnyl (Humant koriongonadotropin).
Check, borde läst noggrannare
__________________
6:a CBB+178cm LP 2008
7:a FitnessFive Ystad 2009
Lic. Personlig Tränare
Lic. Fystränare
Blogg: http://mixedcorner.shapemeup.se/
Fultjack är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-13, 17:29   #310
Nosmoka
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2018
Inlägg: 1
Citat:
Ursprungligen postat av Fultjack Visa inlägg
Morsning,

nu har även jag fått mitt testsvar från Werlabs. Tänkte det var värt att kolla värdena då jag har varit trött under en längre tid, haft dålig sexlust och mått rätt kasst psykiskt.

Fick dessa siffror:

S-LH 0.77
S-Testosteron 7.8
S-SHBG 21

Både LH och SHBG verkar ligga inom normalspann medans testot låg en bit under. Ska bli intressant att se vad min läkare har att säga om det med tanke på att hon nekade mig att ta blodprover förra gången vi träffades.
Då var vi där igen, ännu en ung man med otroligt låga testosteronnivåer. Dina nivåer är absolut horribla och lägre än snittet på män som är 95 år gamla. Inte konstigt du mår dåligt. Med 20-30nmol istället för 7 kommer du bli en helt ny människa.

Vad i helvete är det som pågår egentligen, varenda kille som kollar sitt testo visar sig ha sjukt låga nivåer nu för tiden?
Nosmoka är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-13, 18:35   #311
smerk
Lägg in nått kul
 
smerks avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 1 653
Citat:
Ursprungligen postat av Ozziking Visa inlägg
Fick samtal från läkaren jag träffade sist på Visby lasarett, även hon som skickade remiss till Anova etc.

Kommer nu kort och gott få börja med Gonadotropininjektioner från Kristianstad sjukhus (närmast).

Väntar bara på bekräftelse från sjukhuset efter som det behövs remiss + överföring av journalinformation etc.

Är denna eviga väntan äntligen över?

Omständig behandling dock. Vi snackar 2-3 injektioner /v i 2-3 månader som start.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Gött att du fått hjälp, men kommer du behöva behandling för resten av livet nu?
smerk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-13, 19:17   #312
Anders The Peak
Registered User
 
Anders The Peaks avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: Hemma
Inlägg: 11 215
Citat:
Ursprungligen postat av smerk Visa inlägg
Gött att du fått hjälp, men kommer du behöva behandling för resten av livet nu?
De försöker starta om systemet och om det lyckas blir han normal igen.

Men nu har många experter i den här tråden redan talat om att det här inte hjälper. Det blir intressant och få höra hur det går för Oskar framöver.
__________________
Grandmaster Broscientist

"Bro, you gotta slam 40-60 grams of waxy maize plus 20 grams of BCAA within 7 seconds of finishing your last set of squat rack curls. Otherwise, you'll go straight catabolic."
Anders The Peak är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-13, 19:27   #313
Prost
Registered User
 
Prosts avatar
 
Reg.datum: Jan 2009
Ort: Outer Haven
Inlägg: 674
Citat:
Ursprungligen postat av Fultjack Visa inlägg
Morsning,

nu har även jag fått mitt testsvar från Werlabs. Tänkte det var värt att kolla värdena då jag har varit trött under en längre tid, haft dålig sexlust och mått rätt kasst psykiskt.

Fick dessa siffror:

S-LH 0.77
S-Testosteron 7.8
S-SHBG 21

Både LH och SHBG verkar ligga inom normalspann medans testot låg en bit under. Ska bli intressant att se vad min läkare har att säga om det med tanke på att hon nekade mig att ta blodprover förra gången vi träffades.

Äter du en kost väldigt lågt i fett? Är du rippad hela tiden? Detta är det första jag kommer att tänka på i dessa fall, jag kan Absolut ha fel men tycker det är intressant. :-)
Prost är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-14, 05:11   #314
bigtraps
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: hälsingland
Inlägg: 969
Vad i helvete är det som pågår egentligen, varenda kille som kollar sitt testo visar sig ha sjukt låga nivåer nu för tiden?[/QUOTE]


Ja som jag tidigare skrev, måste vara en epidemi

Kollade mitt värde när jag fyllde 50. Då hade jag 13
bigtraps är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-14, 06:59   #315
Fultjack
Registered User
 
Fultjacks avatar
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Boden
Inlägg: 3 224
Citat:
Ursprungligen postat av Nosmoka Visa inlägg
Då var vi där igen, ännu en ung man med otroligt låga testosteronnivåer. Dina nivåer är absolut horribla och lägre än snittet på män som är 95 år gamla. Inte konstigt du mår dåligt. Med 20-30nmol istället för 7 kommer du bli en helt ny människa.

Vad i helvete är det som pågår egentligen, varenda kille som kollar sitt testo visar sig ha sjukt låga nivåer nu för tiden?
Vi får väl se vad läkaren säger, hon verkar lite negativt inställd till detta när vi diskuterade det i våras.

Citat:
Ursprungligen postat av Prost Visa inlägg
Äter du en kost väldigt lågt i fett? Är du rippad hela tiden? Detta är det första jag kommer att tänka på i dessa fall, jag kan Absolut ha fel men tycker det är intressant. :-)
Under våren/sommaren brukar jag kör en liten smygdiet där jag håller ner på fettet och ligger på kanske 7-8% kroppsfett, under hösten/vintern brukar jag gå upp 5-10 kg och ligga nånstans mellan 10-15%, svårt att säga. Äter betydligt mer fett under vintern. I övrigt brukar jag köra D-vitamin och ZMA i stora perioder av året.
__________________
6:a CBB+178cm LP 2008
7:a FitnessFive Ystad 2009
Lic. Personlig Tränare
Lic. Fystränare
Blogg: http://mixedcorner.shapemeup.se/
Fultjack är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:12.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)