Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kost & Näring

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-04-11, 19:42   #91
Ungkarlsliv
Registered User
 
Ungkarlslivs avatar
 
Reg.datum: May 2013
Ort: Kalmar
Inlägg: 585
Citat:
Ursprungligen postat av Sverker Visa inlägg
Du kan inte träna hårt i ketios. Du kan träna betydligt hårdare med glykogen i musklerna, alltid.


Därmed inte sagt att hårdare är bättre.
Det mest spännande är coachningen och upplägget på träning. Deltagarna får säkert perfekt coachning och stimuleras av de andra deltagarna, för att lyfta sig själva.

Sitt still i båten så ska vi nog hittat svaret när den tiden kommer.
Och då blir ju den självklara frågan om du menar tyngre med hårdare? Hårdare för mig är ett psykiskt mått på hur lång man pushar sig själv, det kan göras precis lika långt i ketosis, men förmodligen inte på samma vikter eller samma volym. Den psykiska utmattningen kommer dock vara samma om inte mer, alltså tränar många "hårdare" under ketosis än med glykogen i kroppen.
Men som sagt misstänker jag att du med träna hårt menar antalet kilo på stången? Annars stämmer inte din logik alls.
Ungkarlsliv är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-04-11, 19:57   #92
BobaFett
Registered User
 
BobaFetts avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Inlägg: 3 598
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Nej. Kostnaden för att nybilda 4 kilo muskler motsvarar inte 8 kilo fettförlust och en viktnedgång på 4 kilo. Siffran -500 = viktminskning på 0.5 kilo per vecka gäller bara ett generaliserat tillstånd.

Kalorier är inte allt. Det säger inte ett dugg om vad kalorierna man äter används till. Hormoner.
Jo det är sant, tänkte inte så långt.

Kalorier är bara energi, kan inte användas till att "bygga" någonting.
__________________
2:a plats Mens Physique Tyngre Classic
BobaFett är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-04-12, 02:33   #93
Deadandlivin
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2012
Inlägg: 81
Det här med att lägga på sig 4kg muskler och tappa 8kg fett.. är det en statisk siffra man kan använda sig av för att fortsätta utvecklas?

Nu sades ju att det var avancerade atleter. Jag kliar mig på huvudet och undrar hur fasiken en person som redan har byggt upp muskler kan gå upp ett halvt kg muskler i veckan, och samtidigt tappa 2 kg fett i veckan.

Kan man få dessa resultat kontinuerligt?
D.v.s. sitta på 10% kroppsfett på 90kg och dra en keto diet under ett halvår för att gå ner till 5% och bygga 20kg muskelmassa?

Ytterst tveksam till det.

Ifall studien utförts på otränade individer med hög fettprocent är jag inte förvånad dock.
Deadandlivin är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-04-12, 06:46   #94
Sverker
Symmetrisk moderator
 
Sverkers avatar
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Örebro
Inlägg: 23 522
Citat:
Ursprungligen postat av Ungkarlsliv Visa inlägg
Och då blir ju den självklara frågan om du menar tyngre med hårdare? Hårdare för mig är ett psykiskt mått på hur lång man pushar sig själv, det kan göras precis lika långt i ketosis, men förmodligen inte på samma vikter eller samma volym. Den psykiska utmattningen kommer dock vara samma om inte mer, alltså tränar många "hårdare" under ketosis än med glykogen i kroppen.
Men som sagt misstänker jag att du med träna hårt menar antalet kilo på stången? Annars stämmer inte din logik alls.
Ett prov i matte i skolan kan vara olika hårt, psykiskt, beroende på hur duktig du är i matte. Kan du din matte och slipper vända och vrida på uppgiften är matteprovet en klackspark. Måste du vända och vrida på uppgiften och göra massor av olika prövningar från olika håll kommer du sitta utmattad i korridoren efter provet, utslagen.

Min logik är enkel. Större belastning => mer aktivering av muskelfibrer => mindre blodflöde över muskeln => aerobiskt arbete utan syre.

Du får vid samma belastning stoppa vid rep nr 6 istället för att fortsätta och bilda mjölksyra och köra reps 7, 8, 9, 10 och 11. Släpp stången och öppna blodkärlen och låt blodet föra mjölksyran till levern.

Samma sak i konditionsidrott. Ligg vid 90 % maxpuls och håll mjölksyran borta. När det ska bli spurt på upploppet är du tvåa eftersom du inte kan köra anarobt den sista biten.
__________________
Sverker
Chairmaster of
Kolozzeum Chemistry Guild.
Sverker är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-04-12, 07:53   #95
Klein
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 696
Sverker,

Det kanske inte behövs mer än 5 reps för maximal muskeltillväxt och för sådant arbete räcker nog kreatinfosfat långt.
Klein är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-04-12, 08:37   #96
BobaFett
Registered User
 
BobaFetts avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Inlägg: 3 598
Jag väntar fortfarande på svar om hur många kilo muskler/fett den andra gruppen ökade/minskade?

Är det publicerat än?
__________________
2:a plats Mens Physique Tyngre Classic
BobaFett är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-04-12, 08:39   #97
Sverker
Symmetrisk moderator
 
Sverkers avatar
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Örebro
Inlägg: 23 522
Citat:
Ursprungligen postat av Klein Visa inlägg
Sverker,

Det kanske inte behövs mer än 5 reps för maximal muskeltillväxt och för sådant arbete räcker nog kreatinfosfat långt.

Ja, varför inte. Det är därför studien är intressant.
__________________
Sverker
Chairmaster of
Kolozzeum Chemistry Guild.
Sverker är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-04-12, 10:07   #98
Armed Dingo
Tack, god jul!
 
Armed Dingos avatar
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 1 845
De häpnadsväckande resultaten från keto-gruppen kommer som lite av en överraskning, då vi valde att göra den här studien för att utvärdera USPLabs kommande produkt LOMC (Low Orbit Muscle Cannon). Det är givetvis fantastiskt roligt att se att LOMC fungerar även inom en kost där man eliminerar kolhydraterna.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg
när dom tajta kläderna vrängs av så väller fettet ut
Armed Dingo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-04-12, 10:24   #99
Gpajpen
Registered User
 
Gpajpens avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 1 677
Omfg
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Wallengren Visa inlägg
Nja, en mycket liten del i så fall. Detta handlar om ganska kraftig "bulk" utan träning och i två av grupperna genom att dricka nästa 2,5 L läsk per dag.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Living the dream.
Gpajpen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-04-12, 10:56   #100
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 283
Hitta inte på.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-04-12, 11:30   #101
Armed Dingo
Tack, god jul!
 
Armed Dingos avatar
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 1 845
Low Orbit Muscle Cannon
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av 40plus Visa inlägg
när dom tajta kläderna vrängs av så väller fettet ut
Armed Dingo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-04-12, 11:50   #102
Senuise
Registered User
 
Senuises avatar
 
Reg.datum: Feb 2013
Inlägg: 67
Själv hoppas jag att det visar på grymma träningsresultat för ketosgruppen, mest för att alla kolhydratsfanatiker kommer sätta pastan i halsen och säga "what kind of sorcery is this?!?!?"

Inte för att jag ogillar kolhydrater eller så, skulle själv äta kolhydrater om min sjukdom tillät det men jag får hålla mig till ketogen kost. Men det är bara så kul att se dessa två "sidor" gnabbas!
Senuise är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-04-13, 14:10   #103
BobaFett
Registered User
 
BobaFetts avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Inlägg: 3 598
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Nej. Kostnaden för att nybilda 4 kilo muskler motsvarar inte 8 kilo fettförlust och en viktnedgång på 4 kilo. Siffran -500 = viktminskning på 0.5 kilo per vecka gäller bara ett generaliserat tillstånd.

Kalorier är inte allt. Det säger inte ett dugg om vad kalorierna man äter används till. Hormoner.
Hur mycket kalorier behövs det egentligen för att nybilda ett kilo muskler?

Det måste vara rätt lite så att de gick ner 8 kilo fett är mycket märkligt?

Kan tänka mig att de åt mycket nötter och då kan man räkna bort lite energi.

Har man gjort studier på dieter med så här lite kolhydrat innan? Det enda jag sett var en studie med otränade kvinnor och den visade att det gick att åtminstone spara muskler under dieten men har för mig att det var marginellt sämre än en vanlig diet med kolhydrater. Fast det var på kaloriunderskott och förmodligen inte i närheten lika hård träning.
__________________
2:a plats Mens Physique Tyngre Classic

Senast redigerad av BobaFett den 2014-04-13 klockan 14:12.
BobaFett är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-04-13, 20:55   #104
astrodog
Sup, registered user?
 
astrodogs avatar
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 514
Vad är nyheten? Det här är common knowledge i mina kretsar.
__________________
Har inte tid med att ge privata tips längre, tyvärr!
astrodog är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-04-13, 21:35   #105
nisse1976
Registered User
 
nisse1976s avatar
 
Reg.datum: Feb 2011
Inlägg: 679
Nånting är garanterat konstigt med studien, det som beskrivits är helt enkelt inte möjligt.
nisse1976 är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:32.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)