Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träningsjournaler & Bilder

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-09-22, 13:25   #1411
Ahlnold
Registered User
 
Ahlnolds avatar
 
Reg.datum: Mar 2016
Inlägg: 462
Citat:
Ursprungligen postat av Lennix Visa inlägg
SB
30 Sekunder

Jag slog dig i SB idag, det får gärna fortsätta så .
Ahlnold är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-22, 13:30   #1412
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 073
Citat:
Ursprungligen postat av Ahlnold Visa inlägg
Jag slog dig i SB idag, det får gärna fortsätta så .
Bra! Jag missade sättningen så lillfingret var knappt på grippern
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-23, 10:59   #1413
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 073
Fick en rolig påminnelse på Instagram att det var 2 år sedan igår som jag gjorde 200x3 för första gången. Som jag då tyckte var djupa men som jag idag nästan skulle klassa för halvböj Så samma dag två år senare gjorde jag också 200x3 i böj med då relativt lätta pausböj. På två år har jag trots allt bara ökat från 200x3 till 220x3 (med bättre djup) Tillskriver min 8 månader deff bristen på progression. Jag är på väg upp i vikt igen, ligger på 118kg nu igen.

Frugan var med och provade lyfta lite igår för första gången typ, bänkade ta mig fan 30x5 (med viss stabilitetshjälp)

200x3 2017


220x3 2019
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-24, 17:32   #1414
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 073
Axle:
75x3
105x3
145x1
155x1
165x1
175x1
175x1.9
175x1
175x1 2 sekunder hold
145x10 PB

Bänk:
20x10
60x5
87.5x10
87.5x10
87.5x10
87.5x10
87.5x10
87.5x10
87.5x10@9.5

__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-24, 18:24   #1415
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 073
Fingret höll för att dra lite axel, kändes bra! Endast lite ont någon gång.

Extra roligt var det att Strongman Jocke hakade på och ville dra med mig. Han hängde med bra upp till 165 där han precis klarade vi. Kul att kunna vara bättre än han i en mark "variation" Han drar ändå 370 i mark!
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-26, 13:07   #1416
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 708
Strongt! Du blir inte lite sugen på strongman?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-26, 14:30   #1417
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 073
Citat:
Ursprungligen postat av Lennix Visa inlägg
Jag hade varit grym som strongman (hybris) är hysteriskt hungrig så kan äta upp mig till 170kg och blir snabbt helt okej på de flesta grejerna jag provar. Det som stoppar är att jag inte vill vara för fet pga hälsa och att jag är för hypokondriker för att dopa mig och då kan jag inte bli topp i Sverige ens. Det och jag kan inte pressa något över huvudet för jag suger på det.
Fick frågan för några sidor sedan! Dvs ingen satsning på det men absolut att implementera några av grenarna i min träning och göra för det är kul. Farmers, ok, loading osv men undvika typ stenar/däck och andra med stor skaderisk
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-26, 17:53   #1418
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 073
Bänk:
20x10
40x10
60x5
80x5
100x3
112.5x3
112.5x3
112.5x3

Böj:
60x5
100x5
140x5
160x3 med stop
180x3 med stop
180x1 3 sekunder stop

Silverbullet
35 27 27

Kettlebell pinch deadlift 22x1 vänster

Biceps + levering
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-28, 15:09   #1419
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 073
Axle:
75x2
115x2
155x2
165x2
175x2 PR

80mm Pinch
16x2
26x2
31x2
37.2x2 PR

Silverbullet:
38 Sekunder

Biceps + rotationer

Sista grepp-passet innan tävling testa ingångsvikter. Blev rekommenderad av en veteran att ta extra vila så 1 vecka. Rent teoretiskt om min utrustning hade varit samma hade jag gått in på mitt 2rm max men nu får vi se. Väldigt nöjd med PB i allt förutom SB.

__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-01, 20:26   #1420
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 073
Bänk
20x15
40x10
Långsamma:
50x5
50x5
50x5
50x5
50x5

LTE + flyes 20x5x5 + 7x5x5 långsamma

Biceps + rotationer

Sjukt pass när man tog det långsamma på allvar. Ett set bänk tog runt 1.30.. Skakade som ett asplöv.

Långsambänk:
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT

Senast redigerad av Lennix den 2019-10-01 klockan 20:30.
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-02, 09:58   #1421
spoon
Spån
 
spoons avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Nyboda
Inlägg: 14 407
Roliga dom där passen. Nu är det bara att ladda inför tiorna. Kul upplägg!

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
__________________
Foxtrot Uniform Charlie Kilo
spoon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-02, 12:40   #1422
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 073
Citat:
Ursprungligen postat av spoon Visa inlägg
Roliga dom där passen. Nu är det bara att ladda inför tiorna. Kul upplägg!

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
Mördarpass när man körde dom så långsamt man kunde! 10orna är riktigt jobbiga med, men det är bra träning för mig. Jag har ju egentligen aldrig gjort 10or innan. Klarade 10x7 på 87.5 så blir på 95kg nästa pass..

Hur var det fick du några gains på RJs upplägg?
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-02, 13:59   #1423
spoon
Spån
 
spoons avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Nyboda
Inlägg: 14 407
Citat:
Ursprungligen postat av Lennix Visa inlägg
Mördarpass när man körde dom så långsamt man kunde! 10orna är riktigt jobbiga med, men det är bra träning för mig. Jag har ju egentligen aldrig gjort 10or innan. Klarade 10x7 på 87.5 så blir på 95kg nästa pass..

Hur var det fick du några gains på RJs upplägg?
Jag har kommit upp till 130 på lite olika program. Även med detta. Men det verkar vara en tuff platå för mig. Jag behåller toppform ett tag och sen dalar styrkan. Men jag gick från en svacka på 115 till 130 om jag minns rätt.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
__________________
Foxtrot Uniform Charlie Kilo
spoon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-02, 14:02   #1424
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 073
Citat:
Ursprungligen postat av spoon Visa inlägg
Jag har kommit upp till 130 på lite olika program. Även med detta. Men det verkar vara en tuff platå för mig. Jag behåller toppform ett tag och sen dalar styrkan. Men jag gick från en svacka på 115 till 130 om jag minns rätt.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
Det är ändå väldigt intressant att du platåar så hårt på 130 och inte klarar lixom 132.5 med någon program osv.

Jag hoppas programmet löser mina 2.5kg till 150 och med ett snyggare lyft än mitt 147.5. Börjar lågt(iaf på 3orna) så programmet kommer pågå minst 10 veckor.
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-05, 21:36   #1425
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 073
Swedish grip Open!

Så det var äntligen dags för tävling, spenderade natten i örebro på Clarion hotell och tryckte pannkakor till frukost. Vägde in på 119.4 och klart lättast i pluffsen (105+)

Event 1 - Apollons deadlift
Helt ny IM stång som skiljer sig väldigt mycket från den på gymmet. Ingen lättring och väldigt hal, det som stör mest är dock att magnesiumet känns som babypuder på händerna och jag tvekar att ens dra på. Drar ett par lyft och allt känns okej. 130 flyger upp, 150 flyger också upp. Men sedan skiter allt sig, jag boomar på 160. Kombinationen felaktig teknik med tummen samt att det inte går att rycka loss stången så som jag brukar med hemmastången med lättring gör att jag inte får något grepp och tappar den vid knäna. Gör några försök till men har inte kraft. Skit 5a i den grenen. Till nästa gång - blås på händerna för att gegga till magnesiumet för bättre grepp. Vara lugnt och metodiskt få handen runt stången ordentligt och inte bara gå ner och ryck som idag.

Event 2 - Pinch
Jag känner direkt att detta handtaget passar mig bra, har börjat blåsa på händerna för att få bättre grepp med magnesiumet vilket ger bra svar. Jag är dock den enda som gnuggar in magnesium i blocket vilket förvånar mig, det fäster bra och lyften går lätt. Jag och Kalle är kvar i tävlingen och lyfter samma vikt. Han går upp till ca 41kg och missar med vänster men tar den med höger. Jag boomar ganska hårt på den vikten men blir alltså 2a. Till nästa gång - kör med offhanden tills det tar stopp och sedan gå med höger på max. Hoppa mer lyft.

Event 3 - Silverbullet
Jag är alltså favorittippad på förhand och är lottad att lyfta sist i pluffsen. Bästa tiden när det är min tur är alltså 16 sekunder, mitt PB är 39. Är dock orolig att det officiella handtaget skall ställa till det + att wigren varit tydlig med ingen kontakt med handen (Vilket det lätt kan bli med min sättning) är extremt noggrann med sättningen för att inte klanta till den, lägger en del kraft på det men tror mig ha råd med det. Klockan börjar gå, 10 - 15 - 20 - 30 - 33. Har alltså dubbelt så hög tid som Nr 2 i min viktklass och vinner. Det intressanta är dock när ahnold hör på forumet i -105 skall köra, vet att han är god för 30+ och går för att slå mig. Han kämpar på och tappar på 31 sekunder. Förvånansvärt är han dock 2a i sin klass då en kille jag inte kände till så bra drog till med 32 sekunder. Jag klarade mig!

Event 4 - Medley
Det är 25 olika redskap att lyfta, allt från lätta blobs till tunga. Plats pinch, rullande handtag från crusher till 80mm. Här är jag ganska klar med strategin, allt verkar lätt förutom 4 föremål. 2x20kg pinch, blob50, 25kg blob samt golden bar replica. Jag vet ju med mig att jag klarat 20x2 pinch vid flera tillfällen och då få lyckats få upp den får jag dit först. boomar med någon cm för att få upp den på flaket vi lyfter till. Provar mef blob50 men ingen lycka där heller. Går vidare och kastar upp allt annat ä. Den tyngsta Rolling thunder missar jag med höger och får upp på vänster, tror det är runt 70kg. Meathooks var lätt, europinch var lätt. Får problem med en wrist developer för jag inte vet hur jag ska göra, får dock tips av kalle som vrålar längre ut! Och har den. Dinnie ring replica går också upp smärtfritt. Försöker igen på pinch och blob 50 men är slut. 22/25. Tror jag blev delar 3a här eller liknande.

Slutplacering 3! Fick med mig en 3e placering i min första tävling och hade jag inte varit så oerfaren hade silvret varit mitt. Tävlingen var grymt anordnad, tack David! Tack Ahnold för att du tvingade mig att bli bättre på SB.

Gemenskapen var också fantastisk, tips, hejarop och pepp mellan alla. Detta är inte min sista grepptävling det kan jag lova.

Berättade för Harri tolonen som gett mig lite tips kring pinchen och träning. Han bjöd med mig att tävla i hans lag i någon tävling i Ryssland. Det får bli ett senare projekt!


__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT

Senast redigerad av Lennix den 2019-10-05 klockan 21:39.
Lennix är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:19.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)