Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2016-12-11, 13:53   #9796
Minikubik
Kramgo tjockis
 
Minikubiks avatar
 
Reg.datum: Sep 2015
Ort: Under din säng
Inlägg: 821
Citat:
Ursprungligen postat av Ivan Bogus Visa inlägg
Din mage och mina chipstuttar. En följetong utan dess like.

Kämpa.
Så lägger vi ihop oss får vi två 44 åringar, den ena rippad och den andre fet
Minikubik är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-11, 13:57   #9797
Ivan Bogus
Registered User
 
Ivan Boguss avatar
 
Reg.datum: Jun 2012
Ort: Malmö
Inlägg: 653
Citat:
Ursprungligen postat av Minikubik Visa inlägg
Så lägger vi ihop oss får vi två 44 åringar, den ena rippad och den andre fet
__________________
Min träningsjournal:
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=185838

"What do we want?" "A cure for Tourette's!" "When do we want it?" "Cunt!"
Ivan Bogus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-12, 23:27   #9798
Shqypnia
Dardania
 
Shqypnias avatar
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 3 147
Någon som provat att fasta en gång i veckan under diet? Dvs endast köra shakes under dagen och inte äta någon fast föda.
__________________
Den typen av människa
Shqypnia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-13, 07:54   #9799
KlintÖstskog
Registered User
 
Reg.datum: May 2016
Inlägg: 31
Tja!

Började min deff mån 28:e och fram till lör 10:e dec hade jag tappat 3kg.
Då hade jag en cheat day ( blev 1 pizza och några bira med polarna).

Dagen efter hade jag gått upp 1,7kg. Började direkt på söndagen att äta strikt igen och träna hårt, men kroppen har än idag inte återhämtat sig.. ligger fortfarande på 0.7 kg över mitt lägsta innan mitt cheat days.

Är detta normalt och är det ens värt att köra cheat days isf!?
KlintÖstskog är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-13, 08:33   #9800
Bossebäver
Registered User
 
Bossebävers avatar
 
Reg.datum: Sep 2013
Inlägg: 1 003
Citat:
Ursprungligen postat av KlintÖstskog Visa inlägg
Tja!

Började min deff mån 28:e och fram till lör 10:e dec hade jag tappat 3kg.
Då hade jag en cheat day ( blev 1 pizza och några bira med polarna).

Dagen efter hade jag gått upp 1,7kg. Började direkt på söndagen att äta strikt igen och träna hårt, men kroppen har än idag inte återhämtat sig.. ligger fortfarande på 0.7 kg över mitt lägsta innan mitt cheat days.

Är detta normalt och är det ens värt att köra cheat days isf!?
Att vikten hoppar upp är inget konstigt, men gällande hur värt det är att köra cheatdays är ju upp till dig. De kommer ju inte att snabba på deffen direkt.
__________________
Im Chuck Norris, your argument is invalid.
Bossebäver är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-13, 11:04   #9801
Shqypnia
Dardania
 
Shqypnias avatar
 
Reg.datum: Nov 2013
Inlägg: 3 147
Personlig reflektion kring cheatday: Du bara förlänger din cravings. Lite som folk som slutar vill sluta med nikotin, men ändå inte, och bara minskar rejält istället. Deras cravings kmr aldrig att försvinna.
__________________
Den typen av människa
Shqypnia är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-13, 13:26   #9802
AlexGBG
Registered User
 
AlexGBGs avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 442
Citat:
Ursprungligen postat av Shqypnia Visa inlägg
Någon som provat att fasta en gång i veckan under diet? Dvs endast köra shakes under dagen och inte äta någon fast föda.

Ja, jag har kört det några gånger. En liten extra boost i nedgången med en "VLCD" dag.

Funkar bra, men det är så jävla tråkigt att inte äta något. Jag kör just nu ett mål mat per dag, försöker hålla det runt 1100-1200 kcal, vilket inte alls är mycket när man bara ätit 120g vassle och 30g EAA på hela dagen, samt promenerat 7km och ett rejält styrkepass.

Dagens besvikelse, efter att inte ha ätit någonting fast föda på 24h var att jag bad tjejen ta fram lite lean back bacon, så tog hon fram det vanliga vilket jag ju inte kan äta mig mätt på

Eftersom jag var så jävla hungrig orkade jag inte vänta på att det riktiga baconet skulle tinas så det blev havregryn med mjölk och lingonsykt, ett par knäckemackor upp till dryga 1000 kcal istället


Edit: dom senaste två veckorna har gått ner 2kg, alltså runt 1100kcal minus per dag vilket har funkat hjälpligt, känt mig trött några dagar men bara ätit lite mer för att få lite ork till gymmet. Hoppas på fortsatt likadan viktnegång nu, trots en brakfylla i lördags.

Senast redigerad av AlexGBG den 2016-12-13 klockan 13:29.
AlexGBG är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-13, 13:50   #9803
1x0
Wall of text
 
1x0s avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 5 048
Citat:
Ursprungligen postat av AlexGBG Visa inlägg
Ja, jag har kört det några gånger. En liten extra boost i nedgången med en "VLCD" dag.

Funkar bra, men det är så jävla tråkigt att inte äta något. Jag kör just nu ett mål mat per dag, försöker hålla det runt 1100-1200 kcal, vilket inte alls är mycket när man bara ätit 120g vassle och 30g EAA på hela dagen, samt promenerat 7km och ett rejält styrkepass.

Dagens besvikelse, efter att inte ha ätit någonting fast föda på 24h var att jag bad tjejen ta fram lite lean back bacon, så tog hon fram det vanliga vilket jag ju inte kan äta mig mätt på

Eftersom jag var så jävla hungrig orkade jag inte vänta på att det riktiga baconet skulle tinas så det blev havregryn med mjölk och lingonsykt, ett par knäckemackor upp till dryga 1000 kcal istället


Edit: dom senaste två veckorna har gått ner 2kg, alltså runt 1100kcal minus per dag vilket har funkat hjälpligt, känt mig trött några dagar men bara ätit lite mer för att få lite ork till gymmet. Hoppas på fortsatt likadan viktnegång nu, trots en brakfylla i lördags.
Halv-av-ämne men har du slutat landsvägscykla? Går väl året om där du bor?
1x0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-13, 14:01   #9804
AlexGBG
Registered User
 
AlexGBGs avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 442
Citat:
Ursprungligen postat av 1x0 Visa inlägg
Halv-av-ämne men har du slutat landsvägscykla? Går väl året om där du bor?
Ja, just nu har jag uppehåll, blev uppehåll efter Sverige/Italiensemestern, och så har jag bytt gym och det är så jävla fint där, så jag vill gärna träna där på helgerna också när man har lite tid att sitta och basta, och sitta i loungen också, men måste ta tag i cyklingen igen.

Det är ju faktiskt bästa årstiden nu när det är svalt, ja nästan kallt, på morgonen, bara 24 grader i morse när jag gick till gymmet vid halv sju...
AlexGBG är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-13, 14:57   #9805
Beemel
Oh gravity, thou art a heartless bitch
 
Beemels avatar
 
Reg.datum: May 2006
Ort: Hemma hos mig.
Inlägg: 7 119
Citat:
Ursprungligen postat av Shqypnia Visa inlägg
Någon som provat att fasta en gång i veckan under diet? Dvs endast köra shakes under dagen och inte äta någon fast föda.
Japp flera gånger, och ett par gånger så har det varit under mer än en dag.
__________________
_____________________________________________
Beemels journal
Beemelversusgravity på Instagram
Beemel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-13, 15:50   #9806
JonasF
Registered User
 
JonasFs avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 193
Stod still i måndags, alla mått desamma. Kan va för det var 3 dagar förra veckan jag inte alls räknade något, va inte hemma, så gick väl lite över då antar jag.
JonasF är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-13, 19:23   #9807
Severus
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 15
Citat:
Ursprungligen postat av Shqypnia Visa inlägg
Personlig reflektion kring cheatday: Du bara förlänger din cravings. Lite som folk som slutar vill sluta med nikotin, men ändå inte, och bara minskar rejält istället. Deras cravings kmr aldrig att försvinna.
Problemet är snarare att man betraktar dagen som en "fuskdag", vilket ger den en negativ klang. Begär har man alltid, oberoende antalet kalorier per 100 g.
Severus är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-14, 00:07   #9808
Sohlsken
Boldly running where many have run before
 
Sohlskens avatar
 
Reg.datum: Feb 2014
Ort: Oregon, USA
Inlägg: 1 612
Jag har ingen aning om hur vikten håller sig. Vill inte riktigt veta. Å andra sidan har jag fått lite mer definiterat... Ja, vad kallas området strax ovanför de ädlare kroppsdelarna?

Vet ej om detta är tack vare deffen eller om kroppen belönar mig för att jag sprang 13km i fredags. Detta var även utan tarmtömning, så det kändes bra. Kanske är lite TMI men de flesta har la ett bättre mellangärde efter bajsning.

Jag är nästan konstant godissugen sedan det blev kallt ute. Idag är jag även vrålhungrig (normalt intag har hållt två timmar kortare än normalt) vilket inte hjälper. Jag går förbi lärarrummet i hopp om att någon ska ha ställt fram godis det hände hela tiden efter alla helgona.
Vi har inga godsaker hemma hos mig. Det närmaste vi har är vispgrädde och bakningschoklad. Det hjälper deffen en hel del.

11 dagar till jul. Å matväg känns det som ett "fan också" :'D
__________________
Aktiv journal:
Sohlsken Springer
Sohlsken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-14, 05:01   #9809
Minikubik
Kramgo tjockis
 
Minikubiks avatar
 
Reg.datum: Sep 2015
Ort: Under din säng
Inlägg: 821
103 kg!
Minikubik är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2016-12-14, 06:34   #9810
AlexGBG
Registered User
 
AlexGBGs avatar
 
Reg.datum: Dec 2005
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 442
Ny vägning i morse, 81,3g, minus 800g sen i lördags morse. Dock åt jag lite mindre än vanligt igår kväll så det kan vara lite mindre maginnehåll som ger en liten extra boost.

Första målet är 80kg innan jul, vilket borde gå precis inget oförutsett händer, 1250 kcal minus per dag blir dock jobbigt, men det är ungefär det tempot jag har hållit nu ett par veckor. (om man nu räknar med 9000kcal/kg fett, dock binder väl fettet en del vatten, så jag borde klara det med ett par dagars marginal)

Styrkeökningar fortfarande vilket känns bra, dock riktigt trött och seg på jobbet.

Nästa mål är 76kg i April, lagom till det thailändska nyåret, vilket kommer innebära runt 500kcal/dag underskott i snitt, något som jag hoppas klara av snabbare, gärna redan i början på Mars.
AlexGBG är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:20.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)