Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2018-03-18, 14:28   #136
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 707
Tränade lite bröst och triceps idag, gick bra. Ökade på, men känner att söndagspasset alltid är det mentalt, och fysiskt, jobbigaste. Ska börja lägga mitt lättaste pass den här dagen istället för mina tunga hantelpressar.

Nu när fotbollen drar igång igen så måste jag börja anpassa träningen lite mer efter det. Kommer gå tillbaka till två benpass i veckan till att börja med, försöka få in 8-10 set per pass. Får även anpassa löppass osv, men tar det som det kommer.

I böjen kommer jag nog bara att gå upp till en tvåa, trea eller fyra och sedan köra ett back off-set per pass. Så två arbetsset böj per pass, sedan utöka med benpress, utfall och benspark fördelat på två pass. Kommer inte lägga fokus på att öka böjen enligt någon viss plan, utan ökningarna får ske per automatik dom dagarna kroppen känns fräsch, och så får man pressa lite mer i assistansövningarna istället.

Får se hur det går.

Kommer även att skärpa till kosten några veckor, se om man kan komma ner i gammal god matchvikt. Så idag är målet att trycka i sig det mesta jag har liggandes i form av choklad, godis och glass

Jag är av modellen att om det finns hemma, då kommer det att åka ner i magen för eller senare så det enklaste är att helt enkelt inte ha något hemma. Fungerar alltid.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.

Senast redigerad av StarkaUlf den 2018-03-18 klockan 14:33.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-03-19, 13:15   #137
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 707
Tanken var ju ben+chins idag, men på grund av oplanerad händelse och därmed tidsbrist så fick jag skita i det och springa idag. Så jag tar ben+chins imorgon istället.

2 km uppvärmning.
2 set á 5x1 minuter - Tempo: 18.4 km/h (3:15/km) - 30s vila mellan intervallerna - 2 min vila mellan seten (+3 intervaller)
2 km nedjogg

Gick riktigt bra. Målet var 8x1 minuter totalt, men kändes så pass bra så jag körde 10. +3 intervaller jämfört med förra gången och då kändes det mycket bättre idag.

Som sagt, ben+chins imorgon. Höftböjaren känns iallafall bättre och bättre, så en extra dag vila från böj kanske bara är bra.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-03-19, 22:31   #138
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 707
Orkade inte äta upp allt godis igår, så jag tänkte att jag skulle klara av att bara ignorera det i några veckor.

Det gick sådär. Satte precis i mig 210g choklad, 100g nougat med kola, 50g chokladfudge och två proteinbars Men nu är allt slut. Nu siktar vi mot 67-68 kg.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-03-20, 12:21   #139
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 707
Bra energi idag iallafall från gårdagen.

Böj

1x2 95
1x2 100@6.5-7
1x4 90

2x3 112.5 kg kinaböj

Breda chins

4x12 kroppsvikten

Plus 2 set benpress, 3 set benspark, 4 set lårcurl, 4 set mage, 2 set biceps.

Fortsätter kännas bättre och bättre i höftböjaren. Skönt att vara upp på tresiffrigt igen, gick riktigt lätt, men ska öka sakta men säkert för att inte dra upp någon skada. Fördelen är att mina böjar nu är betydligt snyggare och djupare, mer lårdominant än tidigare, vilket känns i låren. Skönt.
Orkade inte bråka med viktade chins idag, så körde några lättare set bara för att.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-03-20, 14:02   #140
944RS
Musklig
 
944RSs avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Ort: Lindome
Inlägg: 10 222
Vilken nivå är det på fotbollen?
__________________
Multimotionär som tävlar flitigt i allt mellan F5 och Triathlon

Träningsbilder finns på Instagram: jimmy_drufva
http://www.multimotionären.com/
944RS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-20, 16:31   #141
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 707
Citat:
Ursprungligen postat av 944RS Visa inlägg
Vilken nivå är det på fotbollen?
Låg... division 4. Hade kunnat spela division 3 i ett annat lag, men det vore roligare att vinna den lägre divisionen med moderklubben och gå upp en division. Vi är storfavoriter, så bara hoppas att vi får allt att falla på plats.


Nu börjar det, förhoppningsvis, vända lite. Pratade med gamla chefen och det lutar mer åt att jag börjar där igen redan i början av april.

Fick en tid nästa vecka hos en av Sveriges bästa tatuerare.

Höftböjaren börjar bli bättre och bättre. Har senaste veckan jobbat mycket med rörligheten i höften med olika övningar, det verkar vara boven (och har varit så tidigare). Tyvärr så är mina höftkulor av den lägre kvalitén och har varit så länge Man glömmer lätt bort att hålla igång dom när allt annat flyter på.
Redan när jag var 19-20 så började dom bråka i kombination med samma höftböjare, trots att jag då stretchade regelbundet och mest bara spelade fotboll/innebandy/sprang. Och alla sjukgymnaster märker problemet med höften/höftkulorna, så det är bara att börja jobba med dom igen. Dom knakar och rör sig dåligt. Men det är kul att man märker skillnad i princip direkt igen!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-03-20, 16:42   #142
stridis
stridis- avatartextmästare
 
stridiss avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Ort: lindome
Inlägg: 6 063
Vilken position spelar du som?

Ska jag rågissa skulle jag gissa på att du är en ytter.
__________________
Stridis invictus.

I won't just gaze into the abyss, I'll maintain uncomfortable eye contact with it.
stridis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-20, 17:10   #143
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 707
Citat:
Ursprungligen postat av stridis Visa inlägg
Vilken position spelar du som?

Ska jag rågissa skulle jag gissa på att du är en ytter.
Helst offensiv central mittfältare, nr 10, men det varierar mellan det, vanlig central mittfältare och mittback.

"Tyvärr" har jag ju förmågan att kunna spela på i princip varje position och göra det bättre än alla andra. Nackdelen med det är att man väldigt ofta får flytta runt då det alltid är skador, sjukdomar etc och det inte finns någon naturlig ersättare.

Som min tränare sa en gång: "Jag skulle vilja ha sju kopior av dig på bänken också. Då vet jag att det spelar ingen roll vem som måste byta, du kommer ändå in och gör det bättre"
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-03-20, 18:30   #144
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Orkade inte äta upp allt godis igår, så jag tänkte att jag skulle klara av att bara ignorera det i några veckor.

Det gick sådär. Satte precis i mig 210g choklad, 100g nougat med kola, 50g chokladfudge och två proteinbars Men nu är allt slut. Nu siktar vi mot 67-68 kg.
Gainsen under de närmsta dagarna kommer alltså vara astronomiska

Hur många kilo är det ner till målvikten? 67-68 låter väldigt lätt,nu har jag ingen större erfarenhet av bollsparkande men en viss kroppsvikt måste väl ändå vara en fördel för att inte bli lika lätt att flytta på liksom?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-20, 19:06   #145
spoon
Spån
 
spoons avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Nyboda
Inlägg: 14 407
The white Kante

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
__________________
Foxtrot Uniform Charlie Kilo
spoon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-03-20, 21:28   #146
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 707
Citat:
Ursprungligen postat av micke81 Visa inlägg
Gainsen under de närmsta dagarna kommer alltså vara astronomiska:-D

Hur många kilo är det ner till målvikten? 67-68 låter väldigt lätt,nu har jag ingen större erfarenhet av bollsparkande men en viss kroppsvikt måste väl ändå vara en fördel för att inte bli lika lätt att flytta på liksom?
Haha ja!

Det är väl ca 3 kg, men jag kanske stannar på 69 om jag går ner dit. Eller så kör jag vidare på 70-71 Jo absolut! Speciellt på dom positionerna jag oftast huserar på. Och i dom lägre divisionerna är några kg guld värt, det brukar inte vara full så teknisk fotboll från många lag ^^

Citat:
Ursprungligen postat av spoon Visa inlägg
The white Kante

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
Haha, precis fast om jag får säga det själv så är jag aningen bättre offensivt fast allt annat är jag ju tio gånger sämre på!


Jag blev nyss bjuden på oplanerat fika. Jag har inte mage att tacka nej när någon har bemödat sig att baka en drös olika saker. Så jag hamnade väl på ca 3500 idag. Förväntar mig bra energi på morgondagens bänkar.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.

Senast redigerad av StarkaUlf den 2018-03-20 klockan 21:30.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-03-21, 10:23   #147
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 707
Så fantastiskt härligt väder så jag for ut på en lugn joggingtur.

9 km
4:46 tempo

Skönt som tusan.

Förhoppningsvis hinner jag få hem dom nya skorna innan jag ska på gymmet, så då får jag testa dom lite redan i eftermiddag.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-03-21, 17:03   #148
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 707
Jaha, självklart har dom skickat helt fel skor. Och så är min storlek i dom jag beställde slut i lager Så nu ska dom skicka stl 41, så får vi se hur dom passar.
Valde att testa skorna iallafall med lite böj, men det blir helt fel vinklar och sämre djup för mig.

Böj för test

1x2 105@7.5-8

FU-bänk

3x4 76,5 kg (+2 set)
1x3 76,5 kg

+2 set lutande hantelpress med stopp: 2x11 27.5 kg (+1 rep/set)

Marklyft pronerat grepp

1x3 137,5 kg (+2.5 kg)

4 set rodd, 3 set biceps/triceps, 2 set militärpress, 5 set mage.

Böjen gick jättelätt och helt smärtfri, gott tecken! Däremot blir vinklarna helt fel och sämre djup, så jag skickar tillbaka dessa och hoppas att 41 passar i dom jag egentligen beställde..

Fortsatt ökning i FU-bänk som planerat, och hantelpress/marklyft. Fint, glömde dock att köra en 2a i bänken.

Note: Dumt att köra rodd före marklyft märktes direkt på formen i övre ryggen.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-03-22, 11:07   #149
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 707
5 supertusingar på 3:35/km blev dagens pass.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2018-03-22, 18:55   #150
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Jag hittade lite bilder jag tror du gillar:









__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:48.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)