Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-10-11, 15:16   #20311
Doctor Snuggles
Pink belt
 
Doctor Snuggless avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Var du bor
Inlägg: 5 490
Citat:
Ursprungligen postat av krellik Visa inlägg
För lite fiskmåsar.
Du är sherdog-skadad, ser jag.
Doctor Snuggles är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-11, 15:16   #20312
Petoria
Sponsored by Soros
 
Petorias avatar
 
Reg.datum: Jul 2009
Ort: Köpenhamn
Inlägg: 1 981


Moar birds.
Petoria är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-11, 15:17   #20313
krellik
Registered User
 
krelliks avatar
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 2 067
Sherdog var det några år sen jag var inne på...

Kwon postade nån skön poster som såg rätt proffsig ut som hade en jävla massa fiskmåsar i bakgrunden vilket gjorde den lite rolig. Det jag syftade på.
__________________
Min träningsjournal:
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=156427
krellik är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-11, 15:19   #20314
cero
Registered User
 
ceros avatar
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 5 956
Citat:
Ursprungligen postat av Tricklew Visa inlägg
Vad är det som gör att många ser Chael Sonnen som den bästa någonsin, en kille som hade kunnat springa genom både GSP, Silva med flera om han bara fick en chans?
Kan ha något med detta att göra: http://blog.fightmetric.com/2010/08/...ic-report.html

GSP är jag ganska säker att han förlorar mot dock.

Men det är inget snack om saken: Chael BORDE vara favoriten i mötet mot Silva, baserat på deras första match.

Chael har väldigt bra brottning, medan Silva har visat sig ha medioker brottning, och svag scrambling.

Men jag är övertygad om att det kommer vara svårare för Chael att få ned det på marken denna gången. Mycket klantigheter från Silva första matchen. Flygande knän, åt läder med mening, slarvigt positionerad från half-guard, och annat trams som slutade upp med att han flög ned i backen.
cero är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-11, 15:22   #20315
Kwon
<Walking Apocalypse>
 
Kwons avatar
 
Reg.datum: Jun 2003
Ort: Krampusköping
Inlägg: 19 896
Citat:
Ursprungligen postat av krellik Visa inlägg
Sherdog var det några år sen jag var inne på...

Kwon postade nån skön poster som såg rätt proffsig ut som hade en jävla massa fiskmåsar i bakgrunden vilket gjorde den lite rolig. Det jag syftade på.


Utvecklades till
__________________
Kwon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-11, 15:32   #20316
Doctor Snuggles
Pink belt
 
Doctor Snuggless avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Var du bor
Inlägg: 5 490
Citat:
Ursprungligen postat av krellik Visa inlägg
Sherdog var det några år sen jag var inne på...

Kwon postade nån skön poster som såg rätt proffsig ut som hade en jävla massa fiskmåsar i bakgrunden vilket gjorde den lite rolig. Det jag syftade på.
Intressant. Det är annars en kommentar som är en stapelvara för att skämtsamt påpeka att en bild behöver vara mer "episk", på sherdog.
Doctor Snuggles är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-11, 15:36   #20317
krellik
Registered User
 
krelliks avatar
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 2 067
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor Snuggles Visa inlägg
Intressant. Det är annars en kommentar som är en stapelvara för att skämtsamt påpeka att en bild behöver vara mer "episk", på sherdog.
Aight, jag vet hur sherdog humorn går så det där sitter nog i bakhuvudet på mig när det ska mma skämtas.

Sherdogs mma huvudforum tröttande jag på typ redan 2003. Vad är poängen med att diskutera något när det är 3000 svar på 2 minuter.

På en del av underforumen hängde jag på längre som svenskenklaven i Mistag, strength n power, grappling forumet och multimediaforumet... Men inte varit aktiv där på några år nu heller...

Den här tråden och de svenska mma nyhetsidorna är mma nyhetsflöde i lagom tempo för en gammal man som man är idag.
__________________
Min träningsjournal:
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=156427
krellik är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-11, 15:38   #20318
Doctor Snuggles
Pink belt
 
Doctor Snuggless avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Var du bor
Inlägg: 5 490
Citat:
Ursprungligen postat av cero Visa inlägg
Kan ha något med detta att göra: http://blog.fightmetric.com/2010/08/...ic-report.html

GSP är jag ganska säker att han förlorar mot dock.

Men det är inget snack om saken: Chael BORDE vara favoriten i mötet mot Silva, baserat på deras första match.

Chael har väldigt bra brottning, medan Silva har visat sig ha medioker brottning, och svag scrambling.

Men jag är övertygad om att det kommer vara svårare för Chael att få ned det på marken denna gången. Mycket klantigheter från Silva första matchen. Flygande knän, åt läder med mening, slarvigt positionerad från half-guard, och annat trams som slutade upp med att han flög ned i backen.
Det verkar som du säger emot dig själv lite.
Som sagt, tdd: Silva hindrade 4/7 takedowns. Mot en av UFC:s bästa brottare, med sämre mobilitet pga skadan, så är det knappast mediokert. Han har f.ö. nästan top 10 tdd i UFC, på 76% eller något sådant. Med den stilen han slåss med, även om han inte mött så många renodlade brottare, så är det imponerande. Hans scramble mot t.ex. Vitor var väldigt bra iaf.
Doctor Snuggles är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-11, 19:17   #20319
cero
Registered User
 
ceros avatar
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 5 956
Brottning är inte bara TDD. Han fastnade på marken utan att vara nära att ta sig upp under princip hela matchen.

Procentuell statistik säger ingenting. Han har inte mött särskilt många renodlade brottare. Mot Maia och Laites fick han säkert 100% på 30 nedtagningar.

Nedtagen av Nate, mountad av Lutter, fastnade under Dan utan att lyckas ta sig upp. Historiskt sett har han haft problem med brottare/grapplers.

Skadan kan ha påverkat. Det återstå att se.

Hur som helst har brottning visat sig vara Silvas absolut svagaste punkt. Samtidigt är det Chaels styrka.

Detta är inte för att klanka ned på Silva. Han är min favorit i MMA. Förhoppningsvis har han finslipat sin gameplan, och kommer in skadefri. Då finns det en stor chans att matchen ser helt annorlunda ut.

Senast redigerad av cero den 2011-10-11 klockan 19:18.
cero är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-11, 19:32   #20320
Doctor Snuggles
Pink belt
 
Doctor Snuggless avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Var du bor
Inlägg: 5 490
Citat:
Ursprungligen postat av cero Visa inlägg
Brottning är inte bara TDD. Han fastnade på marken utan att vara nära att ta sig upp under princip hela matchen.

Procentuell statistik säger ingenting. Han har inte mött särskilt många renodlade brottare. Mot Maia och Laites fick han säkert 100% på 30 nedtagningar.

Nedtagen av Nate, mountad av Lutter, fastnade under Dan utan att lyckas ta sig upp. Historiskt sett har han haft problem med brottare/grapplers.

Skadan kan ha påverkat. Det återstå att se.

Hur som helst har brottning visat sig vara Silvas absolut svagaste punkt. Samtidigt är det Chaels styrka.

Detta är inte för att klanka ned på Silva. Han är min favorit i MMA. Förhoppningsvis har han finslipat sin gameplan, och kommer in skadefri. Då finns det en stor chans att matchen ser helt annorlunda ut.
Att bli nertagen ibland är inte samma sak som att "ha problem med grapplers", heller. T.o.m. GSP blir nedtagen ibland, och det är en fighter som verkligen inte tar några risker numer. Det är heller inte så lätt att ta sig ut ur en bra brottares toppkontroll, om denne dessutom brottas rätt safe, hur bra brottare man än är själv. Procentuell statistik säger en del, om samplesizen är tillräckligt stor. Visst är Silvas svagaste sida brottningen, men låt oss inte överdriva nu.
Det verkar dessutom som om brassarna äntligen börjat fatta hur viktigt det är med bra brottning, och alla verkar förbättras. Inte för inte som blackhouse tog in sin nya brottningscoach. Jag har länge funderat över om varför folk inte sidesteppar oftare, som Machida gör ibland, och Aldo visade mycket riktigt på hur effektivt det kan vara mot någon som försöker clincha/brotta ner en.

Senast redigerad av Doctor Snuggles den 2011-10-11 klockan 19:38.
Doctor Snuggles är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-12, 09:09   #20321
Greg
HBG:s Johnny Depp
 
Gregs avatar
 
Reg.datum: Mar 2006
Ort: Råå
Inlägg: 1 479
Citat:
Ursprungligen postat av Pungis Visa inlägg
Jag tror Sonnen kan ta båda. Varför är det så lustigt?
För att det är löjligt? Sen när blev Sonnen teh best fajtur evah! Om han nu tar Silva så får man hålla med dig om att han har en chans mot GSP också, men i nuläget, utan att ha visat någon som helst tendens att vara bättre än de två? Nej.

Han har en stor mun, och han kommer bli uppläxad av en frisk Anderson Silva.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Persson
En knäböj skall köras riktigt djuuupt eller inte alls! Klarar man inte det så är det bara att börja träna smidighet och inget annat! Har man för risiga knän så är det djuuuupa benpress utan att lyfta häcken som gäller!
Journal med nakenbilder på mig och Krampus i utmanande poser
Greg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-12, 12:43   #20322
Degpekka
Absolutist
 
Degpekkas avatar
 
Reg.datum: Jun 2006
Ort: HBG
Inlägg: 1 102
Vad tror ni? Blir det Bielkheden mot Daley?!
Degpekka är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-12, 15:06   #20323
cero
Registered User
 
ceros avatar
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 5 956
Citat:
För att det är löjligt? Sen när blev Sonnen teh best fajtur evah! Om han nu tar Silva så får man hålla med dig om att han har en chans mot GSP också, men i nuläget, utan att ha visat någon som helst tendens att vara bättre än de två? Nej.
Han har visat tendsens att vara bättre än Silva genom att dominera honom i 4,5 ronder. Nu kan det vara så att skadan ligger bakom detta, men det vet vi inte.

Snuggles: Vi får se hur Silva klarar sig mot en brottare av Sonnens caliber. Dan är väl inte så känd för sin offensiva brottning i MMA?

Hur som helst tror jag Silva saknar en bra brottare han kan rulla runt med på träningarna. En bra (?) brottningscoach är helt klart ett steg i rätt riktning.
cero är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-12, 15:22   #20324
Doctor Snuggles
Pink belt
 
Doctor Snuggless avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Var du bor
Inlägg: 5 490
Citat:
Ursprungligen postat av cero Visa inlägg
Han har visat tendsens att vara bättre än Silva genom att dominera honom i 4,5 ronder. Nu kan det vara så att skadan ligger bakom detta, men det vet vi inte.

Snuggles: Vi får se hur Silva klarar sig mot en brottare av Sonnens caliber. Dan är väl inte så känd för sin offensiva brottning i MMA?

Hur som helst tror jag Silva saknar en bra brottare han kan rulla runt med på träningarna. En bra (?) brottningscoach är helt klart ett steg i rätt riktning.
http://www.sherdog.net/forums/f2/and...coach-1767263/
Doctor Snuggles är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-10-12, 15:23   #20325
Pansartax
Banned User
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 1 048
Skadan ska inte ha ett piss med saken att göra egentligen, i alla andra seriösa idrotter så tar man inte hänsyn till skada och bör heller inte göra det i UFC.

Det är ju därför det heter "försvara" sin titel.

Senast redigerad av Pansartax den 2011-10-12 klockan 15:25.
Pansartax är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:40.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)