Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-05-16, 20:03   #106
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Exakt så. Fast utan att uttrycka det med underförstådd "Haha du är efterbliven!" ton. Kommer du ihåg när exhale fanns? Varför tror du att tits and ass-kvinnor postade där istället för här? Kolozzeum har ju vart ett stort forum, så varför tror du tits and ass inte korspostat från instagram? Dessutom, varför tror du det fåtalet tits and ass som faktiskt figurerat här har lämnat forumet efter bara några veckor på sin höjd?
Body hade utseendefixeringen. Där häckade alla attentionwhores medan kolo ändå fick vara lite småtrevligt byggarforum.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-16, 20:09   #107
Jense
Jensefisken
 
Jenses avatar
 
Reg.datum: Oct 2003
Ort: Malmö
Inlägg: 17 846
Blev förvånad att det fortfarande fanns kvar när jag kollade läget för något år sen. Storhetstiden var magisk, nu är det mest självgoda lallare här va?
Jense är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-16, 20:30   #108
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 282
Citat:
Ursprungligen postat av Jense Visa inlägg
Blev förvånad att det fortfarande fanns kvar när jag kollade läget för något år sen. Storhetstiden var magisk, nu är det mest självgoda lallare här va?
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-16, 20:34   #109
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Citat:
Ursprungligen postat av Jense Visa inlägg
Blev förvånad att det fortfarande fanns kvar när jag kollade läget för något år sen. Storhetstiden var magisk, nu är det mest självgoda lallare här va?
Nejdå, det finns några fina fiskar kvar!
Angel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-16, 20:42   #110
baktung
cool bispes kung
 
baktungs avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 271
Citat:
Ursprungligen postat av xan Visa inlägg
Har svårt att tro att ett träningsforum någonsin varit rätt ställe för diskussioner om forskning inom kognitiv psykologi.
Forum överlag är inte rätt plats för långrandiga diskussioner med hög grad av vetenskaplig akribi. Hoppas man det kommer man för det mesta bara att bli besviken. Folk orkar helt enkelt inte ta en diskussion med någon som inleder med en fullständig forskningsöversikt i ett ämne. Däremot är referenser oftast välkomna. Grub har anpassat sin nivå väl för att det ska kunna leda till diskussion och motargument. Hade han istället öppnat en tråd med en av sina långa artiklar och avslutat med en provokativ frågeställning som för att väcka meningsmotståndare på brädan så hade få orkat lägga ner jobbet att försöka invända seriöst utan att få ersättning för arbetet.

Söker man diskussion får man dra igång den gradvis.
__________________
Om: Försöker styrkebygga och bli bra på knäböj. 176 cm, född 87.
Pers: Knäböj: 185 kg Hantelpreachercurl: 30 kg Benspark: hela magasinet
So Journalistic

Senast redigerad av baktung den 2018-05-16 klockan 20:44.
baktung är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-16, 20:58   #111
wintersnowdrift
special snowflake
 
wintersnowdrifts avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Ort: Obygden
Inlägg: 3 163
Citat:
Ursprungligen postat av xan Visa inlägg
Har svårt att tro att ett träningsforum någonsin varit rätt ställe för diskussioner om forskning inom kognitiv psykologi.
Vid en första anblick kan det verka imbecillt att försöka sig på något sådant, men mitt selektiva minne säger mig att det hade kunnat bli en hejdundrande diskussion under forumets storhetstid. Det kan också vara så att jag som blåögd 20-åring var betydligt mer lättimponerad än vad jag är idag - men Kolozzeum var verkligen en inspirerande plats för mig som 20 +/- några år.

Citat:
Ursprungligen postat av Patriarch K Visa inlägg
Det är ju nästan jag :P (Jisses vad mitt nick är olämpligt now-a-days, men det tänkte jag inte på 2001 då jag tyckte det var ballt eftersom det var en titel man kunde få när man spelade Diablo 2 och klarade det på Hell)
Haha, jag har faktiskt inte reagerat på ditt användarnamn, och då är jag ändå feminist . Men eh jo, det har nog hänt lite med diskursen sedan tidigt 2000-tal .
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.
Brevis esse laboro, obscurus fio
wintersnowdrift är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-16, 21:21   #112
Gil77
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2018
Inlägg: 4
Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift Visa inlägg
Vid en första anblick kan det verka imbecillt att försöka sig på något sådant, men mitt selektiva minne säger mig att det hade kunnat bli en hejdundrande diskussion under forumets storhetstid. Det kan också vara så att jag som blåögd 20-åring var betydligt mer lättimponerad än vad jag är idag - men Kolozzeum var verkligen en inspirerande plats för mig som 20 +/- några år.



Haha, jag har faktiskt inte reagerat på ditt användarnamn, och då är jag ändå feminist . Men eh jo, det har nog hänt lite med diskursen sedan tidigt 2000-tal .
Kanske är kolo en inspirerande plats för dagens 20-åringar också? Vet att du inte skrivit motsatsen. Sättet diskussioner förs förändras ständigt, på gott och ont, fanns ett annat sätt att diskutera ännu längre bak i tiden. Nu är det väl mycket kort och koncist som gäller. Varför bre ut sig om man kan få ut 90% av budskapet på en bråkdel av utrymmet, är väl tanken.

Har lurkat på detta forum sedan starten i princip och Kolozzeum var nog en trevlig plats om man var inne i gänget. Andra fick inget svar på sina inlägg och och det var oftast samma personer som diskuterade och gaddade ihop sig om någon ny kom in med någon "dum" synpunkt. En del av de etablerade medlemmarna var ju kriminella t.ex. Dagens ungdomar verkar lite annorlunda, på den tiden slutade folk posta och gav sig samt försvann, men numer verkar dom skita i mothugg från etablerade medlemmar, och tur är väl det. Är också vanligare att nya personer kan vara med i diskussionerna utan att bli igonerade.
Gil77 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-16, 21:24   #113
Patriarch K
Registered User
 
Patriarch Ks avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 193
Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift Visa inlägg
Haha, jag har faktiskt inte reagerat på ditt användarnamn, och då är jag ändå feminist . Men eh jo, det har nog hänt lite med diskursen sedan tidigt 2000-tal .
Attans, då var det dumt att jag nämnde det :P

Citat:
Ursprungligen postat av baktung Visa inlägg
Forum överlag är inte rätt plats för långrandiga diskussioner med hög grad av vetenskaplig akribi.
Mja, jag håller inte med. Visst att Kollo inte är av högsta vetenskapliga klass (hade varit trist), men om det är någonstans där man ändå kan ha relativt sofistikerade långa diskussioner med mycket fakta - så är det på forum.
Twitter/Instagram är bara hjärndött och Facebook ballar ur efter 2 inlägg och folk börjar flamea varandra. Jag vet då ingen bättre plats, förutom IRL. Möjligtvis att Reddit kan innehålla rätt najs content också Men IRL hinner man inte reflektera lika mycket över vad man säger som på forum.
Patriarch K är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-16, 21:25   #114
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Jense Visa inlägg
Blev förvånad att det fortfarande fanns kvar när jag kollade läget för något år sen. Storhetstiden var magisk, nu är det mest självgoda lallare här va?
Det är väl främst de självgoda lallarna som bara tittar in nån gång per år skulle jag tro.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-16, 21:25   #115
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Vilka var kriminella?
Angel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-16, 21:33   #116
WHITEFOLKS
Registered User
 
WHITEFOLKSs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 4 745
Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift Visa inlägg
Vid en första anblick kan det verka imbecillt att försöka sig på något sådant, men mitt selektiva minne säger mig att det hade kunnat bli en hejdundrande diskussion under forumets storhetstid. Det kan också vara så att jag som blåögd 20-åring var betydligt mer lättimponerad än vad jag är idag - men Kolozzeum var verkligen en inspirerande plats för mig som 20 +/- några år.



Haha, jag har faktiskt inte reagerat på ditt användarnamn, och då är jag ändå feminist . Men eh jo, det har nog hänt lite med diskursen sedan tidigt 2000-tal .
Har du tittat på trådarna du skapade förr när allt var bättre och hur den intellektuella nivån var då?
WHITEFOLKS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-17, 00:34   #117
jesse
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2002
Inlägg: 818
Tror på abrupt slut när dagen väl kommer, hoppas dock att det får leva vidare länge än. För mig har det sedan dag ett varit en speciell hållplats även om tiderna förändrats och jag sedan länge är allt annat än aktiv.
jesse är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-17, 07:12   #118
wintersnowdrift
special snowflake
 
wintersnowdrifts avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Ort: Obygden
Inlägg: 3 163
Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Har du tittat på trådarna du skapade förr när allt var bättre och hur den intellektuella nivån var då?
Trådarna jag skapade var mest menlösa myspolls, typ: "Hur intressant är Nobelfesten?, "Är du händig?", "Vilka svenska ord borde användas mer?", samt trådar om problem jag hade i vardagslivet ("Får man ställa frågor på föreläsningar?", "Mindervärdeskomplex" och klassikern "Någon har bott i min lägenhet"). (Haha shit vilken trip down memory lane.) Dock följde jag många trådar om filosofi, ekonomi och politik med stort intresse och försökte läsa och lära från dem som var smartare än mig.

Hittade iofs den här tråden med titeln "Genusvetenskap" som jag skapade 2007 och ställer mig frågan om Kolozzeum anser att genusvetenskap bör existera som autonom vetenskaplig institution. Jag är rätt övertygad om att den mycket intressanta diskussionen som blev aldrig hade kunnat förekomma idag. Snarare är brasklappen jag lägger i trådstarten mer regel än undantag för diskussionen om feminism och relaterade ämnen på forumet nuförtiden. (För övrigt kan jag tycka att slutsatsen jag når i slutet av tråden känns rätt vettig fortfarande.)
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.
Brevis esse laboro, obscurus fio

Senast redigerad av wintersnowdrift den 2018-05-17 klockan 07:14.
wintersnowdrift är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-17, 09:08   #119
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Din (WSDs) slutsats är ju: "Delar man inte mina feministiska och antirasistiska värderingar är man korkad, ointressant, ovetenskaplig och har fel. Att folk inte är på min briljanta nivå och inte är lika intressanta som mig är vad som dödar forumet. Hade jag klonat mig själv i tusen kopior och varje klon hade reggat sig här hade Kolozzeum vart världens bästa forum"
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-17, 09:26   #120
WHITEFOLKS
Registered User
 
WHITEFOLKSs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 4 745
Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift Visa inlägg
Trådarna jag skapade var mest menlösa myspolls, typ: "Hur intressant är Nobelfesten?, "Är du händig?", "Vilka svenska ord borde användas mer?", samt trådar om problem jag hade i vardagslivet ("Får man ställa frågor på föreläsningar?", "Mindervärdeskomplex" och klassikern "Någon har bott i min lägenhet"). (Haha shit vilken trip down memory lane.) Dock följde jag många trådar om filosofi, ekonomi och politik med stort intresse och försökte läsa och lära från dem som var smartare än mig.

Hittade iofs den här tråden med titeln "Genusvetenskap" som jag skapade 2007 och ställer mig frågan om Kolozzeum anser att genusvetenskap bör existera som autonom vetenskaplig institution. Jag är rätt övertygad om att den mycket intressanta diskussionen som blev aldrig hade kunnat förekomma idag. Snarare är brasklappen jag lägger i trådstarten mer regel än undantag för diskussionen om feminism och relaterade ämnen på forumet nuförtiden. (För övrigt kan jag tycka att slutsatsen jag når i slutet av tråden känns rätt vettig fortfarande.)
Mina favoriter var nog:
*glad*
Tröst
Tack Kolo!
Long time no seen...
F**n!
Farväl Kolozzeum!
"Kärlekstörstande f.d. hästskötares bekännelser" av wintersnowdrift
Fjortis behöver anger management

//Andreas
WHITEFOLKS är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:37.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)