Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-05-16, 08:32   #91
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift Visa inlägg
Jag fattar faktiskt inte riktigt vad du menar. Är "fakta" vad majoriteten i ett givet sammanhang tycker? I så fall är jag absolut "faktaresistent".
Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift Visa inlägg
Jag var betydligt mer aktiv för 10+ år sedan och minns snarare de flesta diskussioner som respektfulla. Jag var iaf betydligt mindre dryg dåförtiden och inbillar mig att det gällde fler än mig. Men det är möjligt att nostalgins kraft har fångat allt historiskt i en rosaskimrande dröm och att forumet mest var en elitistisk klubb för inbördes beundran, ledd av en hemlig illuminati-feminazi-organisation med syfte att driva bort alla konkurrerande tits 'n ass-kvinnor från forumet.
Det var helt klart en del intressanta trådar längre tillbaka, med bland annat skaparn, masterchief och en person vars nick jag inte kommer ihåg nu... som var väldigt aktiv runt politik mm (bolio tror jag han hette?). Även trådarna med coxie var ofta givande.

Just vad gäller politik och samhälle tycker jag att det har blivit sämre pga trollning, men också för att argumenten går runt i cirklar. Samma sak gäller egentligen gamla relationstråden också. För några år sedan tyckte jag den var givande, flera intressanta aspekter och breda diskussioner, men sedan kom den in i något slags repeat-mode med att kvinnor har så mycket lättare än män, att det är så synd om män osv, men det är det jag menar kanske också speglar samhället som det ser ut nu idag med ensamhet, utanförskap etc.

Samtliga dessa trådar tycker jag har förlorat lite av sin dynamik dock och just att det blir som en LP-skiva som har hakat upp sig är lite trist. Jag minns dock att historiskt så uppfattade jag kolo som en smula elitistiskt och det var inte sällan samma personer som ryggdunkade varandra i trådarna, men det hade nog också att göra med att många kände varandra IRL och mer på personlig nivå.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-16, 10:11   #92
Jansson_84
Registered User
 
Jansson_84s avatar
 
Reg.datum: Feb 2005
Ort: On earth
Inlägg: 312
Jag tror och hoppas att forum blir likt vintage.
Det går ju i vågor med vilka sociala medier som är mest hippt. Så kanske får folk upp ögonen för det här med forum igen.
Annars får väl vi medlemmar göra så gott vi kan att hålla forumet levande.

Over and out.
__________________
"How can a man be brave if he is afraid? That is the only time a man can be brave".
"I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it". Voltaire
Jansson_84 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-16, 11:32   #93
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift Visa inlägg
Jag var betydligt mer aktiv för 10+ år sedan och minns snarare de flesta diskussioner som respektfulla. Jag var iaf betydligt mindre dryg dåförtiden och inbillar mig att det gällde fler än mig. Men det är möjligt att nostalgins kraft har fångat allt historiskt i en rosaskimrande dröm och att forumet mest var en elitistisk klubb för inbördes beundran, ledd av en hemlig illuminati-feminazi-organisation med syfte att driva bort alla konkurrerande tits 'n ass-kvinnor från forumet.
Exakt så. Fast utan att uttrycka det med underförstådd "Haha du är efterbliven!" ton. Kommer du ihåg när exhale fanns? Varför tror du att tits and ass-kvinnor postade där istället för här? Kolozzeum har ju vart ett stort forum, så varför tror du tits and ass inte korspostat från instagram? Dessutom, varför tror du det fåtalet tits and ass som faktiskt figurerat här har lämnat forumet efter bara några veckor på sin höjd?
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-16, 11:40   #94
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Minns ni rumptråden där alla medlemmar postade en bild på sin stuss naken?
Angel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-16, 11:57   #95
nisse1976
Registered User
 
nisse1976s avatar
 
Reg.datum: Feb 2011
Inlägg: 679
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Exakt så. Fast utan att uttrycka det med underförstådd "Haha du är efterbliven!" ton. Kommer du ihåg när exhale fanns? Varför tror du att tits and ass-kvinnor postade där istället för här? Kolozzeum har ju vart ett stort forum, så varför tror du tits and ass inte korspostat från instagram? Dessutom, varför tror du det fåtalet tits and ass som faktiskt figurerat här har lämnat forumet efter bara några veckor på sin höjd?
Alltså jag har svårt att se att avsaknaden av tits and ass har tagit udden av forumet.
För mig är det att diskussionerna har försvunnit.

Kring träning och kost så förr postade Grub en studie - Sverker, Wallengren, Eddie Vedder, Granmaster mm diskuterade den och bollade styrkor och svagheter och vad som kunde omsättas i praktiken - Superintressant.
I allmänt är det t.ex en fröjd att gå in och läsa diskussioner mellan Hurril och Bärs.

Kring träning och kost nu så postar Grub och någon blir knäckt för att hens upplägg inte är optimalt och sen dör den.
I allmänt är folk arga över
* Alla invandrare
* Hur tufft det är för män i sammhället och hur mycket lättare kvinnor har det
* Hur kassa alla politiker är

I form av en länk nånstans eller någon inklsitrat från flashback och sen är det 10 pers som håller med följt av någon mer sansad kommentar.

När diskussionerna blir tråkigare slutar de som skrev intressant att logga in och fler folk slutar för att de slutar. Det blir en ketchupeffekt.
Det kommer säkert dröja länge innan forumet dör men jag har svårt att se att det skulle bli lika intressant som för ett gäng år sen.
nisse1976 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-16, 12:01   #96
wintersnowdrift
special snowflake
 
wintersnowdrifts avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Ort: Obygden
Inlägg: 3 163
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Exakt så. Fast utan att uttrycka det med underförstådd "Haha du är efterbliven!" ton. Kommer du ihåg när exhale fanns? Varför tror du att tits and ass-kvinnor postade där istället för här? Kolozzeum har ju vart ett stort forum, så varför tror du tits and ass inte korspostat från instagram? Dessutom, varför tror du det fåtalet tits and ass som faktiskt figurerat här har lämnat forumet efter bara några veckor på sin höjd?
Jag minns mest att det fanns ett gäng coola kvinnor med både breasts and brains som jag beundrade lite i smyg, till exempel Nina L som definitivt var medlem längre än några veckor. Men du kanske menar folk med tits and ass som bara ville posta just det och inget annat? Jag har aldrig varit särskilt insatt i fitnessvärlden så jag var kanske en anomali på forumet redan från start
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Studien kanske bör utökas till en hel hög äpplen under soffan som tas ut under olika stadier av föruttnelsen/förtorkningen. Även wintersnowdrifts lukt och städförmåga kanske bör undersökas med kontrollgrupper.
Brevis esse laboro, obscurus fio
wintersnowdrift är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-16, 12:03   #97
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Citat:
Ursprungligen postat av Angel Visa inlägg
Minns ni rumptråden där alla medlemmar postade en bild på sin stuss naken?
Ha, en underbar tråd, jag har eidetiskt minne ("bildminne") så jag kommer tydligt ihåg en dam, numera tvåbarnsmor bakdel fotad i duschen och en annan högprofilerad kvinnlig dam sam hade hasat ner svettiga träningsbrallor och visade övre halvan av baken. Men den tråden var ett undantag!
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-16, 12:12   #98
Angel
Ge mig nått fint nu!
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 5 239
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Ha, en underbar tråd, jag har eidetiskt minne ("bildminne") så jag kommer tydligt ihåg en dam, numera tvåbarnsmor bakdel fotad i duschen och en annan högprofilerad kvinnlig dam sam hade hasat ner svettiga träningsbrallor och visade övre halvan av baken. Men den tråden var ett undantag!
Dagens outfit var ju också en underbar aw-tråd!
Angel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-16, 12:35   #99
baktung
cool bispes kung
 
baktungs avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 271
Om Kolozzeum dör beror det som någon sa på ett serverfel ingen har råd att fixa eller en ovilja att betala för serverkostnaden. Pengar som styr den saken.

Forum som media kommer inte dö. Det är många där ute i stugorna som har behov av allt det som anonyma forum har att erbjuda. Det är skönt att kunna uttrycka sig friare och verkligen kunna använda hela språkregistret som man behagar utan att alltid behöva skräda orden. Facebookgrupper består bara av ryggdunkande och fyller inte alls samma funktion. Och om någon mot förmodan tar modet till sig att öppna sitt hjärta med ett ärligt inlägg där så blir den personen antingen näthatad eller överdrivet hissad till skyarna. Många spyr på sånt, genomskådar skiten och känner att det antingen är ren lögn eller stenhårt bevarande av socialt anseende. Anonymiteten kommer med många fördelar inte bara till arga och hatiska utan också till renhjärtade sanningssökare som inte behöver tjäna pengar eller sola sig i glansen varje gång vi lägger ner tid på att formulera oss grundligt.

Framför allt kan man uttrycka sig spontant enligt en jargong som man annars bara möter mellan mycket nära vänner. Det skapar en närhet mellan medlemmarna som ofta kan kännas starkare än banden mellan bekanta eller kollegor. Man köper att dessa bekantskaper abrupt kan försvinna men det är en skön låtsasvärld inte minst om man saknar riktigt nära vänskap. Igår lärde oss en av våra medlemmar t.ex. att en så kallad riktig man minsann har rutinmässigt sex med en och samma kvinna som han under akten bör vända omkring som en styckdetalj på köksbordet.

Citat:
Ursprungligen postat av ARMSTARK Visa inlägg
En man som inte har regelbunden sex är inte en riktig man, det är därför svenskarna har så lågt testo, halvkönisar. Tacka vet jag på den gamla goda tiden då män rapade och fes och satte på kärringen på köksbordet!
Trollen sedan är ett uppfriskande inslag som bara tyder på att forumet fortfarande är livskraftigt. Ingen skulle ju trolla på ett dött forum. Välartat trolleri kan vara helt hysteriskt roligt och med detta följer också utrymme att förlöjliga eller mobba trollet, på ett sätt man inte uttrycker sig gentemot seriösa medlemmar. Det aktualiserar stilfigurer som ironi, hyperbol, parodi m.fl. vilket ger ytterligare en dimension av liv och gemenskap på ett forum.

För egen del är forum i allmänhet också det ultimata verktyget för att underhålla mitt skrivande.
__________________
Om: Försöker styrkebygga och bli bra på knäböj. 176 cm, född 87.
Pers: Knäböj: 185 kg Hantelpreachercurl: 30 kg Benspark: hela magasinet
So Journalistic

Senast redigerad av baktung den 2018-05-16 klockan 12:38.
baktung är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-16, 12:44   #100
RobinHW
Banned User
 
RobinHWs avatar
 
Reg.datum: Dec 2017
Inlägg: 0
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Jag tror dock som utomstående observant, att en del har förändrats där. Personer som dig med dina åsikter hade lite mer ryggdunk 5 år tillbaka, men som samhället har sett ut nu och ändrats nu så om du inte har ändrat dina åsikter, så tror jag det på riktigt speglar även på kolo att färre och färre delar samma åsikt som dig. Jag tror inte det beror på att forumet i sig är trollägt, utan att det är så samhället ser ut. SD som alla sa aldrig skulle få mer än 3% osv.

Jag vågar påstå att den som är faktaresistent är nog du som inte hängt med i svängarna och då är du ändå på listan av en av mina favoritmedlemmar.
+1 på detta.

Och det är kul när vissa här inne säger "forumet förstörs av sd sympatisörer buuhu!!", alltså va? Det avspeglar precis vad som händer i verkligheten just nu, SD är numera i många undersökningar det näst största partiet i Sverige, 2022 kommer det vara det största.

.. Det finns vissa anledningar till detta.
RobinHW är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-16, 12:46   #101
RobinHW
Banned User
 
RobinHWs avatar
 
Reg.datum: Dec 2017
Inlägg: 0
Och forum kommer aldrig dö, jag tror det kommer bli större snart igen. Människor gillar att kunna ha anonymitet vilket tex facebook inte direkt erbjuder, såvida man inte vill ha ett "Trollkonto" där men man blir antagligen snart upptäckt.
RobinHW är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-16, 19:23   #102
xan
Registered User
 
xans avatar
 
Reg.datum: Feb 2017
Inlägg: 894
Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift Visa inlägg
Jag fattar faktiskt inte riktigt vad du menar. Är "fakta" vad majoriteten i ett givet sammanhang tycker? I så fall är jag absolut "faktaresistent".

Jag syftar på att det för min del i en diskussion t.ex. inte är lönt att sammanfatta studier eller förklara hur statistisk metod fungerar, eftersom de flesta antingen 1. inte bryr sig, och/eller 2. inte förstår och därför inte kan argumentera emot på ett sätt som är givande för mig. Jag hade en ganska intressant diskussion utifrån en BRÅ-rapport om våldtäktsoffer och -förövare med Yes i någon tråd i höstas (?!), men det är typ det senaste jag kan komma på som var ett något sånär givande utbyte med en meningsmotståndare i en politisk fråga. Ett av mina bästa inlägg (enligt mig själv) kommenterades seriöst av en person (Hurril) som inte är aktiv längre, och ett troll. Jag ville gärna diskutera initierat men... näh, Kolozzeum är uppenbarligen inte rätt forum för det längre.
Har svårt att tro att ett träningsforum någonsin varit rätt ställe för diskussioner om forskning inom kognitiv psykologi.

Citat:
Ursprungligen postat av WHITEFOLKS Visa inlägg
Nä vi är inte tillräckligt mycket doktor för att kunna förstå din fantastiska nivå.
LOL, jante.
xan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-16, 19:24   #103
WHITEFOLKS
Registered User
 
WHITEFOLKSs avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 4 745
Citat:
Ursprungligen postat av xan Visa inlägg
Har svårt att tro att ett träningsforum någonsin varit rätt ställe för diskussioner om forskning inom kognitiv psykologi.



LOL, jante.
Lol, inte.
WHITEFOLKS är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-16, 19:44   #104
R0B
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2010
Inlägg: 345
Citat:
Ursprungligen postat av RobinHW Visa inlägg
+1 på detta.

Och det är kul när vissa här inne säger "forumet förstörs av sd sympatisörer buuhu!!", alltså va? Det avspeglar precis vad som händer i verkligheten just nu, SD är numera i många undersökningar det näst största partiet i Sverige, 2022 kommer det vara det största.

.. Det finns vissa anledningar till detta.
Spelar ingen roll om det speglar samhället eller ej. Den typen av personer som beskrivs gör att annat folk inte vill/vågar/orkar skapa trådar eller göra inlägg eftersom tråden direkt kapas och dör eftersom slutsatsen alltid är densamma och alltid framfört med en väldigt otrevligt ton.
Ingen trivs i ett sådant klimat helt enkelt förutom ovanstående medlemmar/troll.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av chadd Visa inlägg
Han har vissa saker på gång i ansiktet som gör att jag inte ens hade särat efter dragit några linor från hans läckra kropp + några glas vin.
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
men jag har inte gjort det för king grub ville inte hjälpa mig lägga upp ett kur schema men tror du jag kan få lämna ändå?? är fet som ett svin
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Eks Visa inlägg
king grub i det här fallet har du fel det vet jag
R0B är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-16, 19:50   #105
Patriarch K
Registered User
 
Patriarch Ks avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 193
Forum är helt klart överlägset alla andra sociala medier. Problemet är väl att folk inte längre vet vad de ska använda för sociala medier. Det är som bilder på facebook. Tidigare tankade folk upp massor av bilder på facebook och taggade folk kors och tvärs. Sedan kom Instagram och det blev un-cool att posta bilder på facebook, och instagram har ju bara möjligheten att ladda upp en bild åt gången + små kollage med minibilder, och det resulterade i att ingen postar högar med bilder längre för de är rädda att vara otrendiga.
Forum är också "otrendigt", men det är 100ggr mer effektivt än andra sociala plattformar.
Här kan man föra fokuserade diskussioner som inte försvinner i något news feed efter någon dag eller två och det känns mer som att man har koll på det som skrivs på ett forum jämfört med någon facebookgrupp där allt slungas iväg i tomma intet. Forumtrådar lever så länge forumet ligger uppe och visas i google-resultat etc...
Sedan är det ju anonymiteten som redan nämnt, samt att man kan vara mer frispråkig som också redan nämnts. Man behöver inte ryggdunka och man kan säga precis vad man tycker.

Det är ju bara att försöka locka tillbaks alla gamla medlemmar och att alla lurkers börjar skriva igen.

Jag tror nog bara att forumen behöver uppgraderas lite och få ett nyare koncept som känns mindre 2003, men med typ samma funktionalitet.

Citat:
Ursprungligen postat av wintersnowdrift Visa inlägg
Patriarkatet ftw.
Det är ju nästan jag :P (Jisses vad mitt nick är olämpligt now-a-days, men det tänkte jag inte på 2001 då jag tyckte det var ballt eftersom det var en titel man kunde få när man spelade Diablo 2 och klarade det på Hell)

Senast redigerad av Patriarch K den 2018-05-16 klockan 19:55.
Patriarch K är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:20.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)