Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-05-14, 21:00   #1
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Hur tror ni Kolozzeum kommer att dö?

Diskussionsforum av det här slaget är en dinosaurie, annan social media tävlar om uppmärksamheten. Kolozzeum har för länge sedan haft sin storhetstid, och känns nu som att det tynar bort.

Hur och när tror ni detta forum dör?
Blir allt bara nedstängt utan förvarning, eller får vi ett datum så vi vet på förhand när det stängs ner?
Kommer det erbjudas ett övertagande, eller säljas?
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-14, 21:07   #2
poppen11
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2011
Inlägg: 167
Citat:
Ursprungligen postat av delta_mats Visa inlägg
Diskussionsforum av det här slaget är en dinosaurie, annan social media tävlar om uppmärksamheten. Kolozzeum har för länge sedan haft sin storhetstid, och känns nu som att det tynar bort.

Hur och när tror ni detta forum dör?
Blir allt bara nedstängt utan förvarning, eller får vi ett datum så vi vet på förhand när det stängs ner?
Kommer det erbjudas ett övertagande, eller säljas?
Säkerligen något annat forum som immigrerar till servern och sen kollapsar hela hopet - allt är invandringens fel.
poppen11 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-14, 21:42   #3
Bärsärk
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 1 171
Allt går i cykler, så jag tror att forum kan komma tillbaka. Facebook är ju döende på riktigt, instagram är väl fortfarande populärt, snapchat är väl ute också? Twitter känns borta också.

I så fall om vi går mot en framtid helt utan sociala medier.
Bärsärk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-14, 21:46   #4
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 791
Forum är kvar för att stanna.

Men kolo dör nog på riktigt när Grub dissar kolo för annat forum/plattform. Eller om servern som hostar kolo dyker och allt försvinner iom noll intresse av ägarna att återskapa disken och databasen.

Men forum är fortfarande grym plattform. Enda som är felet på nuvarande kolo är att det inte uppdateras eller moderatorerna har tillräckligt med mandat för att göra saker.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-14, 22:19   #5
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Tror det slocknar utan förvarning någon dag. Troligtvis ett serverfel eller liknande som MM inte orkar fixa.
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-14, 22:28   #6
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
Tror det slocknar utan förvarning någon dag. Troligtvis ett serverfel eller liknande som MM inte orkar fixa.
Det här^

Eller skynet.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-14, 22:28   #7
BrunoC
Banned User
 
Reg.datum: May 2018
Inlägg: 80
Internetforum är ju en ganska utdöende art. Men det som träningsforum har en fördel gentemot andra för att leva vidare (tror jag) är ju att folk för journaler på sådana här ställen. Det gör att det finns ett par som svänger in regelbundet på forumet och kanske postar några inlägg utöver att föra sina egna journaler.

Sen är ju träning och kost ämnen som det är en jäkla djungel på och hela tiden finns en massa intressant att sätta sig in i och läsa och diskutera, ifall man vill. Det här forumet är väl typ 15år gammalt?

Jag har kikat in i forum som handlat om raggning och sånt också men efter ett tag märker man att det inte blir så mycket att snacka om. När det gäller att dunka på brudar så finns det trots allt bara SÅ mycket som går att säga om det. Samma gäller väl BCAA, EAA och vassles vara eller icke-vara men då har ju faktiskt vetenskapen kring nutrition svängt ordentligt senaste decennierna och åren. Hade människan redan forskat fram det mesta på ämnet och att det inte fanns så värst mycket nytt att diskutera så hade det väl i princip bara de allra mest nördiga varit kvar.

Att forum blivit passé beror väl mycket på att folk känt att det var bekvämare att ha alla diskussioner på Facebook och där slipper man också folk som är duktiga på att debattera, har obekväma åsikter och som tycker "fel".

Sen ger det en större egoboost åt människor ifall de får massa likes på sina åsikter och inlägg på ställen där folk vet vilka de är.

Förr i tiden kunde kanske en fitnessbrud se en mening i att titta in här men idag kan hon ju fläka ut röven i ett par tajts, lägga upp en bild på Instagram med 17 filter och det klassiska lårgapet och få x3000 fler komplimanger, likes och uppmärksamhet på 30 sek än vad hon skulle få av att försöka skriva hundratals informativa inlägg eller föra en journal här - varför i helvete skulle hon hänga på Kolozzeum för?

Senast redigerad av BrunoC den 2018-05-14 klockan 22:30.
BrunoC är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-14, 23:05   #8
High1ander
Mycket Irriterande
 
High1anders avatar
 
Reg.datum: May 2004
Ort: Mitt privata universum, och du är inte inbjuden
Inlägg: 2 637
Största problemet med just detta forum är att man inte kan perma-banna IP:adresser längre, vilket förklarar varför vi har så många troll som ska leda oss får till sanningen. De som modererar kan ju bara nu banna efteråt någon reggat sig, och det beror väl på de "nya" ägarna inte gett "rootadmin". Sådant gör så att vissa topics blir helt sämst, det är inte direkt att jag är emot vad som sägs, utan just hur det sägs och hur det hela tiden bara spammas.

Annars tror jag forum som dessa är mycket mer intressanta än social media där det blir i princip noll kvalitativ diskussion.

Jag håller dock med om att Kollozzeum och forum som dessa är utdöende, men för vissa så är de fortfarande roligare och bättre än mycket annat "nytt". Det är lagom stort för att känna igen folk och därmed bygga en "den är rolig, och hans tips är bra, men den snubben är en idiot så honom orkar jag inte läsa" samtidigt som andra kan göra samma sak mot en, blir lätt att bygga en bas. Något som inte verkar funka alls på sociala medier som facebook där folk bara skriker...
__________________
There can be only ONE...
Citat:
Ursprungligen postat av Tricklev Visa inlägg
Söta tjejer är dom man tänker på när man är lite småkär allmänt och saknar någon. -
Snygga brudar är dom man tänker på medans man knullar sin söta tjej så aggresivt man kan, samtidigt som man hatar henne för att hon inte är snygg nog.

Senast redigerad av High1ander den 2018-05-14 klockan 23:09.
High1ander är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-14, 23:54   #9
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 791
Permbanna ipn är ju meningslöst. Skaffa nytt ip gör man på 1 minut från sin isp genom att byta macaddress på routern.

Eller så får man permbanna hela ip ranges och det vill ingen.

Däremot tycker jag moderatorerna ska sluta hålla på med byråkratin när de bannar troll och nya användare. Borde inte behöva skapas tråd för skitsaker och skriva ner.

Borde räcka med att dagens moderatorer bara gör som de "känner" för i de flesta fall.
Däremot bör de kanske prata ihop sig eller ha diskussion om de ska banna någon som varit här lite längre osv.

Varningar kanske man ska sluta med för nya användare som är nyare än 6 månader. Bara banna direkt med ett meddelande att den är välkommer åter om den sköter sig.

Som jag förstått det är det rätt mycket att göra för moderatorerna här.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-14, 23:59   #10
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 230
Vi kanske kan blåsa liv i det igen? Om alla närmast sörjande anstränger sig lite att både skapa trådar och kommentera, diskutera i dem så kan det locka andra att delta. Om modsen släpper lite på "det här har redan diskuterats, sök" och vi andra inte är då jäkla rädda för att upprepa oss eller göra bort sig så vore det bra. Dra upp ämnen igen, "latsdrag bakom nacke är den bra?" "bänktröjan är fånig" och liknande. Posta era träningsprogram och be om feedback, eller bara dela med er av dem. Skriv en pretentiös svada om hur man optimerar din vadträning osv. Skitsamma att det gjorts. Gör motsvarande i kostforumet osv.

Brudar får ta fysikbilder och lägga upp, lite rövput-övning och lätt sensuella poser. Sånt drar folk och skitsamma att nån jobbig feminist blir sur.

Om vi alla försöker lite var och en, att posta mer (vettiga saker helst men absolut inget krav) och kanske skapa en tråd i veckan var så kanske vi kan få tillbaks lite aktivitet?
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-15, 00:13   #11
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 791
Får man skapa en bäst of instagram tråd tro med "fitness"folks bilder i hahaha.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-15, 01:22   #12
The_RobRoy
Living the good life
 
The_RobRoys avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Ort: Hongkong
Inlägg: 1 787
Någon med lite IT-skills som kan dra en kopia på hela databasen, så att inläggen åtminstone finns kvar någonstans?
__________________
Iron addict for life
The_RobRoy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-15, 01:24   #13
High1ander
Mycket Irriterande
 
High1anders avatar
 
Reg.datum: May 2004
Ort: Mitt privata universum, och du är inte inbjuden
Inlägg: 2 637
Citat:
Ursprungligen postat av Agitator Visa inlägg
Permbanna ipn är ju meningslöst. Skaffa nytt ip gör man på 1 minut från sin isp genom att byta macaddress på routern.

Eller så får man permbanna hela ip ranges och det vill ingen.

Däremot tycker jag moderatorerna ska sluta hålla på med byråkratin när de bannar troll och nya användare. Borde inte behöva skapas tråd för skitsaker och skriva ner.

Borde räcka med att dagens moderatorer bara gör som de "känner" för i de flesta fall.
Däremot bör de kanske prata ihop sig eller ha diskussion om de ska banna någon som varit här lite längre osv.

Varningar kanske man ska sluta med för nya användare som är nyare än 6 månader. Bara banna direkt med ett meddelande att den är välkommer åter om den sköter sig.

Som jag förstått det är det rätt mycket att göra för moderatorerna här.
Dessa troll som håller på slår mig som typiskt svagbegåvade som knappast skulle klara av eller orka fixa sådana simpla saker som byta IP-nummer/VPN.

Alternativt göra så man behöver t.ex. ett mobilnummer för ny reg, osv...

Trollen vill ju sprida sitt budskap, men tror knappast de orkar bry sig så mycket om "lilla kollo" om man väl börjar göra det lite svårare för dom... Kollo är liksom inte rätt plattform att börja sina korståg som många av dessa är ute efter...
__________________
There can be only ONE...
Citat:
Ursprungligen postat av Tricklev Visa inlägg
Söta tjejer är dom man tänker på när man är lite småkär allmänt och saknar någon. -
Snygga brudar är dom man tänker på medans man knullar sin söta tjej så aggresivt man kan, samtidigt som man hatar henne för att hon inte är snygg nog.
High1ander är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-15, 01:38   #14
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 791
Citat:
Ursprungligen postat av The_RobRoy Visa inlägg
Någon med lite IT-skills som kan dra en kopia på hela databasen, så att inläggen åtminstone finns kvar någonstans?
Det som måste göras är en bot som crawlar hela forumet ifall man inte kan få access till maskinen.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-05-15, 02:09   #15
The_RobRoy
Living the good life
 
The_RobRoys avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Ort: Hongkong
Inlägg: 1 787
Citat:
Ursprungligen postat av Agitator Visa inlägg
Det som måste göras är en bot som crawlar hela forumet ifall man inte kan få access till maskinen.
Därav IT skills..
__________________
Iron addict for life
The_RobRoy är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:42.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)