Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2012-09-14, 19:47   #10966
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 268
Citat:
Ursprungligen postat av Olegh Visa inlägg
Men du Grub. När man köper en ny bärbar dator idag är Windows + drivrutiner + en massa annan bråte redan installerat. Förmodligen gör man en snabb liten konfiguration för att typ få rätt namn på användarkontot. Sedan är det bara att tuta och köra.
Ja, vi ser ju hur bra det går. Att det skulle vara ett och samma hårdvarufel eller korrupt Windowsinstallation på 3(!) datorer, som orsakar exakt samma problem, är uteslutet.

Det enda jag kan tänka mig i övrigt är strömförsörjning, men det verkar ju vara undersökt.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-14, 19:50   #10967
Kallsone
100%
 
Kallsones avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Halmstad
Inlägg: 82
Vad tror ni om denhär datorn?
http://www.elgiganten.se/product/dat...osmio-x870-127

Vill ha en smidig laptop som jag ska ha när jag nu när jag veckopendlar och jobbar utomlands. Vill kunna spela spel, titta film, surfa osv.

Min förra laptop var en HP och jag HATADE att det var så jävla mycket hp mjukvara på den som jag inte fick bort. Vet inte hur det är med Toshiba eller andra märken.. Men HP vill jag inte ha igen.

Senast redigerad av Kallsone den 2012-09-14 klockan 19:51.
Kallsone är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-14, 20:04   #10968
Carolinew
Kolozzeums hjältinna.
 
Carolinews avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Ort: Linköping
Inlägg: 3 931
Kan tillägga att jag inte tror att ljudet är själva problemet, egentligen. Ibland märker jag även att allt på skärmen hänger sig under just det ögonblicket som ljudet hackar till, men det märks ju mest på musik etc. när den är igång. Har inte tittat på film på datorn än men då skulle man väl troligen märka att bilden hackar upp sig i samma ögonblick. Om det nu är till någon hjälp...

Jag hatar att ha omöjliga problem
__________________
I'm nobody. Nobody's perfect.
Carolinew är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-14, 20:15   #10969
Olegh
mjau
 
Oleghs avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Inlägg: 445
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Ja, vi ser ju hur bra det går. Att det skulle vara ett och samma hårdvarufel eller korrupt Windowsinstallation på 3(!) datorer, som orsakar exakt samma problem, är uteslutet.

Det enda jag kan tänka mig i övrigt är strömförsörjning, men det verkar ju vara undersökt.
Enligt samma resonemang är det orimligt att de förinstallerade drivrutinerna skulle vara felaktiga på tre olika, nya, datorer.



Någon slags mjukvarukonflikt då? Installerar du några udda program Carolinew, kanske i samband med, eller strax innan problemen uppträder?
Kan det börja hacka när som, eller är det i ett speciellt program?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av arjeplogarn Visa inlägg
Jag vill äga en range rover och en pool där vattnet rinner över kanten. Allt annat är detaljer egentligen.
Olegh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-14, 20:22   #10970
astrodog
Sup, registered user?
 
astrodogs avatar
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 514
Citat:
Ursprungligen postat av Carolinew Visa inlägg
Menar du att drivrutinerna skulle vara felaktiga för samtliga tre nya datorer jag köpt? Installerade ju om drivrutinerna för ljudet på den första utan framgång med...
När alla andra möjligheter är uttömda så måste den kvarstående vara sann. Jag måste i detta läge tro att något av det du tidigare sagt inte stämmer

Är musikfilen kass eller strömmar du den kanske över ett slött Wifi?
__________________
Har inte tid med att ge privata tips längre, tyvärr!
astrodog är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-14, 21:37   #10971
Carolinew
Kolozzeums hjältinna.
 
Carolinews avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Ort: Linköping
Inlägg: 3 931
Citat:
Ursprungligen postat av Olegh Visa inlägg
Enligt samma resonemang är det orimligt att de förinstallerade drivrutinerna skulle vara felaktiga på tre olika, nya, datorer.



Någon slags mjukvarukonflikt då? Installerar du några udda program Carolinew, kanske i samband med, eller strax innan problemen uppträder?
Kan det börja hacka när som, eller är det i ett speciellt program?
De program som jag installerat är bara vanliga ordinära sådana. Skype, OpenOffice, Firefox, Flash etc...

Citat:
Ursprungligen postat av astrodog Visa inlägg
När alla andra möjligheter är uttömda så måste den kvarstående vara sann. Jag måste i detta läge tro att något av det du tidigare sagt inte stämmer

Är musikfilen kass eller strömmar du den kanske över ett slött Wifi?
Inget fel på filerna eller cd-skivorna... Du är välkommen hit för att provlyssna om du inte tror mig =P
__________________
I'm nobody. Nobody's perfect.
Carolinew är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-14, 21:47   #10972
Jockefoten
Registered User
 
Jockefotens avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 442
Hmm har du en torrentklient installerad på datorn likt µtorrent eller BitTorrent?
Jockefoten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-15, 03:54   #10973
astrodog
Sup, registered user?
 
astrodogs avatar
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 514
Citat:
Ursprungligen postat av Carolinew Visa inlägg
Inget fel på filerna eller cd-skivorna... Du är välkommen hit för att provlyssna om du inte tror mig =P
Men du har alltså installerat något utöver windows i sig? Förutom det, har du kopplat in någon hårdvara? Någonstans i dessa två måste det ligga.
__________________
Har inte tid med att ge privata tips längre, tyvärr!
astrodog är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-15, 09:09   #10974
Proteinshejk
Banned User
 
Reg.datum: Aug 2012
Inlägg: 1
Har win7 starter på min bärbara.
Boot/startljudet har ändrats,svårt att förklara, men det är några extra trumpeter som spelar tillsammans med den vanliga trudelutten.

Kan det vara något som följde med med den senaste uppdateringen kanske? Virus?
Proteinshejk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-15, 09:37   #10975
Kallsone
100%
 
Kallsones avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Halmstad
Inlägg: 82
Någon som har en Toshiba laptop och kan säga om det är bra kvalite osv på dem?

Är sugen på denhär: http://www.elgiganten.se/product/dat...osmio-x870-127
Kallsone är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-16, 14:54   #10976
Carolinew
Kolozzeums hjältinna.
 
Carolinews avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Ort: Linköping
Inlägg: 3 931
Citat:
Ursprungligen postat av astrodog Visa inlägg
Men du har alltså installerat något utöver windows i sig? Förutom det, har du kopplat in någon hårdvara? Någonstans i dessa två måste det ligga.
Jag tror tyvärr inte det har med mina installerade program att göra heller, för på den första datorn installerade jag ju om hela datorn och samma problem kvarstod trots att jag inte installerat några andra program då. Har haft en mus inkopplad men det är allt.

Jag har även testat datorn hos en annan person nu (i ett helt annat hus på andra sidan stan) för att få reda på om det var nåt i mitt hus (el, radiovågor eller vad fan som helst) som var problemet men icke, fick exakt samma problem där. Fick hjälp att spela in ljudet (spraket) också, finns på denna länk: http://dl.dropbox.com/u/14340581/noise_isolated.mp3

Tror jag håller på att bli galen på det här nu. Ingen datorkunnig verkar förstå vad det är och de på elgiganten verkar tro att jag är dum i huvudet.
__________________
I'm nobody. Nobody's perfect.
Carolinew är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-16, 15:40   #10977
astrodog
Sup, registered user?
 
astrodogs avatar
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 514
Citat:
Ursprungligen postat av Carolinew Visa inlägg
Jag tror tyvärr inte det har med mina installerade program att göra heller, för på den första datorn installerade jag ju om hela datorn och samma problem kvarstod trots att jag inte installerat några andra program då. Har haft en mus inkopplad men det är allt.

Jag har även testat datorn hos en annan person nu (i ett helt annat hus på andra sidan stan) för att få reda på om det var nåt i mitt hus (el, radiovågor eller vad fan som helst) som var problemet men icke, fick exakt samma problem där. Fick hjälp att spela in ljudet (spraket) också, finns på denna länk: http://dl.dropbox.com/u/14340581/noise_isolated.mp3

Tror jag håller på att bli galen på det här nu. Ingen datorkunnig verkar förstå vad det är och de på elgiganten verkar tro att jag är dum i huvudet.
Det där låter ju som dålig kontakt bara. Sånt man brukar få när man kopplar högtalarna med skitkablar från kjell och co. Men du säger alltså att det inträffar även på interna högtalare, vilket gör det väldigt konstigt. Enda jag kan tänka mig är att i ena fallet var det kassa internhögtalare och i de andra fallen kassa kablar. Frågan är ju ifall felet lät exakt likadant. Annars så verkar enda gemensamma nämnaren vara musen eller?
__________________
Har inte tid med att ge privata tips längre, tyvärr!
astrodog är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-16, 15:46   #10978
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 268
Det lät inte som jag hade föreställt mig efter dina beskrivningar. Som ovanstående säger så låter det som dåliga kablar eller kontakter.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-16, 15:52   #10979
Carolinew
Kolozzeums hjältinna.
 
Carolinews avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Ort: Linköping
Inlägg: 3 931
Citat:
Ursprungligen postat av astrodog Visa inlägg
Det där låter ju som dålig kontakt bara. Sånt man brukar få när man kopplar högtalarna med skitkablar från kjell och co. Men du säger alltså att det inträffar även på interna högtalare, vilket gör det väldigt konstigt. Enda jag kan tänka mig är att i ena fallet var det kassa internhögtalare och i de andra fallen kassa kablar. Frågan är ju ifall felet lät exakt likadant. Annars så verkar enda gemensamma nämnaren vara musen eller?
Ja samma problem utan externa högtalare, så det kan inte vara något kabelproblem. Och att alla tre nya datorer skulle ha kassa internhögtalare känns osannolikt (och är inget elgiganten vill tro på heller).

Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det lät inte som jag hade föreställt mig efter dina beskrivningar. Som ovanstående säger så låter det som dåliga kablar eller kontakter.
Som sagt, samma problem utan kablar och kontakter =(
__________________
I'm nobody. Nobody's perfect.
Carolinew är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-09-16, 18:14   #10980
Callek
Caridina
 
Calleks avatar
 
Reg.datum: Mar 2003
Ort: Uppsala
Inlägg: 785
Vilket X79 moderkort är det som gäller nuförtiden?
Har sneglat på P9X79 och Sabertooth X79, vill ha 8 DIMM Slots.

Vattenkylning på CPU och GPU.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Du har rätt - det kanske kan vara en god idé att utesluta alkohol i PWO:n tills saken uträtts ordentligt.
Räkfrossa med Calle <-Klick!
Callek är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:06.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)