Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2019-10-23, 06:20   #18481
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Jag såg att Castle Rock har kommit igång med en ny säsong precis idag.

Men jag kan för mitt liv inte komma ihåg hur första säsongen slutade.

Jag har bestämt för mig att man fick reda på varför Skarsgård satt fängslad under fängelset, men jag minns inte ens detta. Sen var det ju en massa hit och dit med portaler i skogen och konstiga ljud eller nåt? Dessutom hon granntjejen som hade nån slags koppling och visste nåt om pappans försvinnande.

Fan vad irriterande. Känns som att jag minns hela säsongen förutom just alla de avgörande grejerna. Helt sjukt! Ska jag behöva se om hela säsongen?
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-23, 06:47   #18482
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Hittade några rätt förvirrat skrivna synopsis på wikipedia. Så nu slipper jag se om första säsongen. tyvärr mindes jag också att avslutningen inte var lika bra som inledningen av serien.

https://en.wikipedia.org/wiki/Castle...Season_1_(2018)

Hur som helst verkar det ha kommit tre avsnitt idag av säsong två. Nån som vet var man kan beskåda spektaklet?

EDIT:
Dessutom verkar det som att säsong 2 kanske har några beröringspunkter med The Shining och Dr Sleep, eftersom Jack Torrance syterdotter tydligen ska gräva i sin familjehistoria och kanske spela en viktig roll i denna säsongen.

Senast redigerad av svenbanan den 2019-10-23 klockan 06:51.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-23, 12:14   #18483
Pudzianovski
Trankil.
 
Pudzianovskis avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Inlägg: 5 680
Treadstone och Watchmen. Vad säger ni?

Jag måste nog se några fler avsnitt innan jag bestämmer mig. Kan bli bra men också dåligt. Titans gillar jag som fasen
Pudzianovski är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-23, 12:30   #18484
Grahn
Registered User
 
Grahns avatar
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Vault 13
Inlägg: 11 123
Watchmen lämnade mig som ett stort frågetecken, där filmen var tankeväckande, medryckande och vacker var första avsnittet av tvserien mest förvirrande och verkade lida svårt av SJW komplex.

Kanske blir bättre men det var en förvånansvärt dålig start.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Utöver det bör du endast gå värdigt men bestämt.
Grahn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-23, 17:57   #18485
Aryt
Banned User
 
Reg.datum: Aug 2011
Ort: Götet :)):
Inlägg: 380
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Jag såg att Castle Rock har kommit igång med en ny säsong precis idag.

Men jag kan för mitt liv inte komma ihåg hur första säsongen slutade.

Jag har bestämt för mig att man fick reda på varför Skarsgård satt fängslad under fängelset, men jag minns inte ens detta. Sen var det ju en massa hit och dit med portaler i skogen och konstiga ljud eller nåt? Dessutom hon granntjejen som hade nån slags koppling och visste nåt om pappans försvinnande.

Fan vad irriterande. Känns som att jag minns hela säsongen förutom just alla de avgörande grejerna. Helt sjukt! Ska jag behöva se om hela säsongen?
Fan, känner samma sak, minns bara att slutet var dåligt och att jag var besviken.
Aryt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-23, 18:17   #18486
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Aryt Visa inlägg
Fan, känner samma sak, minns bara att slutet var dåligt och att jag var besviken.
Om man läser synopsiset så förstår man iaf varför slutet på säsongen var så förvirrat. Eftersom hela storyn faktiskt var rätt förvirrad.

Avsnitt 9
Citat:
The Kid reveals to Molly that he is Henry Deaver, the biological son of Ruth and Pastor Matthew from an alternate reality. In a flashback in the Kid's universe, Ruth followed through on leaving her troubled husband in 1991, taking her child and fleeing to Boston. After they left, the Pastor was not murdered by 12-year-old Molly, but did find 12-year-old black Henry who went missing in 1991 in his reality. In 2018, this Pastor Deaver commits suicide, and grown white Henry finds the adopted Henry in a cage in the basement. White adult Henry and his Molly talk to adopted Henry, who insists the voices are calling him to the woods. When Molly touches his hand, she sees the first 12 years of the Molly and Henry of his reality. Molly and white Henry take adopted Henry to the woods near Castle Lake, where they see people from centuries of multiple realities. Molly is accidentally killed, adopted Henry returns to his reality, and white Henry follows him, becoming the Kid.
Avsnitt 10
Citat:
Molly explains to Henry what she has learned from The Kid regarding their intersecting lives and realities. Henry and The Kid are arrested as suspects in the flurry of deaths. In jail, The Kid tells Henry that bad follows him because he is an anomaly to this reality, and that they must go together to Castle Lake before the sounds, signifying the realities are touching, disappear. More strange deaths occur, leading to some Shawshank inmates slaughtering civilians and officers at the Castle Rock jail. Henry and The Kid escape in the confusion, with The Kid forcing Henry, at gunpoint, to Castle Lake. Henry starts to remember his experience with his father in 1991, including the fact that he pushed Preacher Deaver off a cliff for planning to kill his mother, Ruth. Henry overpowers The Kid. One year later, Henry is living in Castle Rock as a property lawyer, Molly is a successful real estate agent in the Florida Keys and The Kid is imprisoned in the now-abandoned Shawshank. In a mid-credits scene, Jackie talks to Dean Merrill about the book she is writing and her plans to travel west to research her family history.
Jag tror att de faktiskt knöt ihop trådarna på slutet, iaf delvis. Men det verkar som att det var ett lite för rörigt trådnystan och att det inte framgick exakt hur de olika trådarna fick sin upplösning.

Helt klart borde man ha kunnat göra detta bättre. Men förhoppningsvis blir nya säsongen bra rätt igenom.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-23, 22:56   #18487
High1ander
Mycket Irriterande
 
High1anders avatar
 
Reg.datum: May 2004
Ort: Mitt privata universum, och du är inte inbjuden
Inlägg: 2 637
Watchmen, verka rätt sunkig efter första avsnittet. Svårt att slå filmen då den hade överlag grym atmosfär.

Håller inte samma "filmiska" anda som HBO annars har på diverse serier.
__________________
There can be only ONE...
Citat:
Ursprungligen postat av Tricklev Visa inlägg
Söta tjejer är dom man tänker på när man är lite småkär allmänt och saknar någon. -
Snygga brudar är dom man tänker på medans man knullar sin söta tjej så aggresivt man kan, samtidigt som man hatar henne för att hon inte är snygg nog.
High1ander är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-24, 07:07   #18488
Grahn
Registered User
 
Grahns avatar
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Vault 13
Inlägg: 11 123
Citat:
Ursprungligen postat av High1ander Visa inlägg
Watchmen, verka rätt sunkig efter första avsnittet. Svårt att slå filmen då den hade överlag grym atmosfär.

Håller inte samma "filmiska" anda som HBO annars har på diverse serier.
Skaparen har visst bett folk vänta med att döma till senare, han måste alltså ansett sig ha lyxen att skita i att fånga tittarna tidigt.

Som sagt utöver referenserna fattar jag inte alls vad detta ens har med watchmen att göra varken filmen eller serien, inge känsla alls i inledningen jmf med filmen som direkt sätter en grym ton( samma med serientidningen ).
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Utöver det bör du endast gå värdigt men bestämt.
Grahn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-24, 07:28   #18489
Pudzianovski
Trankil.
 
Pudzianovskis avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Inlägg: 5 680
Håller med om era tankar om Watchmen fast vill dock ge det en chans. Har hänt att serien blivit något bättre. Sen är väl oftast TV-serier sämre än filmer.

Treadstone tycker jag är rätt trivsamt. Till och med lite spännande ibland.
Pudzianovski är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-24, 08:31   #18490
Grahn
Registered User
 
Grahns avatar
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Vault 13
Inlägg: 11 123
Citat:
Ursprungligen postat av Pudzianovski Visa inlägg
Håller med om era tankar om Watchmen fast vill dock ge det en chans. Har hänt att serien blivit något bättre. Sen är väl oftast TV-serier sämre än filmer.
Kommer ge det en chans, nu är ju alla förväntningar grusade redan så kan ju bara bli bättre.

TV-Serier har ju annars höjt sin kvalitet på senare tid så att de nästan kan anses överträffa film ibland då mediet tillåter dem att breda ut sig över avsevärt med tid.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Utöver det bör du endast gå värdigt men bestämt.
Grahn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-24, 12:47   #18491
gohei
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 222
Ingen kärlek för The Dark Crystal på Netflix här? Eller har den avhandlats redan?

Grymt bra serie iallafall!
gohei är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-24, 13:01   #18492
Akerhage
Horny user
 
Akerhages avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Gräddhyllan Göteborg
Inlägg: 360
Citat:
Ursprungligen postat av gohei Visa inlägg
Ingen kärlek för The Dark Crystal på Netflix här? Eller har den avhandlats redan?

Grymt bra serie iallafall!
Riktigt bra! Jag gillade den skarpt. Men fick väldigt mothugg här när jag försökte sprida den
Akerhage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-24, 13:02   #18493
Grahn
Registered User
 
Grahns avatar
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Vault 13
Inlägg: 11 123
Citat:
Ursprungligen postat av Akerhage Visa inlägg
Riktigt bra! Jag gillade den skarpt. Men fick väldigt mothugg här när jag försökte sprida den
Helt ok, kul att se ngt mer oldschool än datorgenererat.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Utöver det bör du endast gå värdigt men bestämt.
Grahn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-24, 14:15   #18494
gohei
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 222
Citat:
Ursprungligen postat av Akerhage Visa inlägg
Riktigt bra! Jag gillade den skarpt. Men fick väldigt mothugg här när jag försökte sprida den
Haha okej, jag tvekade rätt länge innan jag såg den men efter ett par avsnitt så var jag fast.
Det tog dock ett tag innan man vande sig helt vid Gelflingdockorna måste jag medge.

Citat:
Ursprungligen postat av Grahn Visa inlägg
Helt ok, kul att se ngt mer oldschool än datorgenererat.
Det var ju dock mycket mer animerat än vad jag trodde det skulle vara. Dokumentären visar ju även lite tester där Gelflingarna var helt animerade istället men det känns som de gjorde rätt val när de gjorde dockor av allting.
gohei är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-24, 17:17   #18495
Akerhage
Horny user
 
Akerhages avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Gräddhyllan Göteborg
Inlägg: 360
Kan tipsa om serien "Evil" som än så länge bara finns i 4 avsnitt.

En psykolog som slår sig samman kyrkans folk för att utreda mirakel, djävulsbesatthet och andra märkliga fenomen. Ganska spännande helt klart! Han den där snubben från Lost som spelar Ben är med, har alltid tyckt han gör mystiska bra roller.

https://www.imdb.com/title/tt9055008...2?ref_=nv_sr_2
Akerhage är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:13.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)