Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-10-23, 16:43   #38251
smerk
Lägg in nått kul
 
smerks avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 1 654
Hur många koppar kaffe per dag tycker ni är på en lagom nivå?

Har tagit 2 koppar på morgonen sedan jag var 18 och är nu 23. Testade att ta 2 koppar på eftermiddagen idag och jag blev ytterst fokuserad nu. Ett stort välmående infann sig också
smerk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-23, 16:45   #38252
Nattljus
Ljuset i mörkret
 
Nattljuss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Vintergatan, nånstans..
Inlägg: 584
1½-2 liter kaffe per dag är ganska lagom.
__________________
Erst kommt das Fressen, dann kommt die Moral
Nattljus är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2019-10-23, 19:38   #38253
Castle
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2019
Ort: Formenos
Inlägg: 23
I vissa perioder när jag är väldigt stationär under dagarna så blir det nog uppemot 2 liter kaffe om dagen faktiskt. Bara skönt att sitta och ha något att surpla på. Annars ligger jag på 4-5 koppar om dagen uppdelat på 2- 3 tillfällen ca. Tror de flesta som dricker kaffe åtminstone dricker morgon och eftermiddag. Skulle säga att fyra koppar är en lagom nivå, knappast uppseendeväckande mycket, utan något sorts snitt om jag skulle gissa.
Castle är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-24, 10:09   #38254
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Fortsättning angående bilförsäljningen. Fick kontakt med en från Linköping som skulle boka flyg och köpa bilen. Bokningen gjordes i tisdags. Nu får jag ett sms från ett annat icke sökbart telefonnummer på knagglig svenska om att jag inte ska glömma hämta upp personen på flygplatsen (kommit överens om)

Frågar om denne bytt telefonnummer, men nej, nu är det hans bror som är på väg istället. För den ursprungliga köparens dotter hade blivit sjuk.

Klargjorde att det är han som kommer som måste köpa och ställa sig på bilen, ingenting annat.

Jag tror att det är samma person, men att han tog hjälp av någon som var bättre på svenska än honom själv.

Får se hur detta går.
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-24, 10:13   #38255
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Citat:
Ursprungligen postat av delta_mats Visa inlägg
Fortsättning angående bilförsäljningen. Fick kontakt med en från Linköping som skulle boka flyg och köpa bilen. Bokningen gjordes i tisdags. Nu får jag ett sms från ett annat icke sökbart telefonnummer på knagglig svenska om att jag inte ska glömma hämta upp personen på flygplatsen (kommit överens om)

Frågar om denne bytt telefonnummer, men nej, nu är det hans bror som är på väg istället. För den ursprungliga köparens dotter hade blivit sjuk.

Klargjorde att det är han som kommer som måste köpa och ställa sig på bilen, ingenting annat.

Jag tror att det är samma person, men att han tog hjälp av någon som var bättre på svenska än honom själv.

Får se hur detta går.

Det skumma är att han skickade ett sms på flygbokningen, några timmar efter vi pratat i telefon. Redan då stod det ett annat namn på han som skulle flyga. Denna person bor dessutom i Malmö och inte Linköping. Bägge personerna har jag kunnat söka och hitta Andreas på. Dock inga sökbara telefonnummer.
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-24, 10:16   #38256
Snubben
är en liten legend.
 
Snubbens avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 125
Tja, kan bara tala för mig själv men det ringer juh en varningsklocka eller fem.
__________________
Mvh Snubben - Lyfta vikter + Löpning = #curl4lajf

Citat:
Ursprungligen postat av TomasB Visa inlägg
Yes! Ser ut som rena rama fett-boven. Tror det där är orsaken till södra USA's fettma-epedemi också. Jävla tallriksmodell!
Snubben är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-24, 10:17   #38257
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Citat:
Ursprungligen postat av Snubben Visa inlägg
Tja, kan bara tala för mig själv men det ringer juh en varningsklocka eller fem.
Eller hur!?
Ska jag skita i att plocka upp personen på flyget?

Tycker också allt känns sjukt werid. För en bil värd 20 lök liksom!
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-24, 10:19   #38258
Läskeblask
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2015
Inlägg: 537
Citat:
Ursprungligen postat av delta_mats Visa inlägg
Fortsättning angående bilförsäljningen. Fick kontakt med en från Linköping som skulle boka flyg och köpa bilen. Bokningen gjordes i tisdags. Nu får jag ett sms från ett annat icke sökbart telefonnummer på knagglig svenska om att jag inte ska glömma hämta upp personen på flygplatsen (kommit överens om)

Frågar om denne bytt telefonnummer, men nej, nu är det hans bror som är på väg istället. För den ursprungliga köparens dotter hade blivit sjuk.

Klargjorde att det är han som kommer som måste köpa och ställa sig på bilen, ingenting annat.

Jag tror att det är samma person, men att han tog hjälp av någon som var bättre på svenska än honom själv.

Får se hur detta går.
Åt helvete. Jag har inte direkt mot hudfärg och nationalitet men undviker helst affärer med folk som inte talar samma språk som jag. Senast så skulle jag köpa en bil som var i fint skick men gissa om den var det när man dök upp? Att göra bilaffärer är jävligt, särskilt som köpare, känns ibland som om man köper "märkeskläder" på nån basar i egypten
Läskeblask är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-24, 10:27   #38259
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Tänker såhär.
1.skriva kontrakt.
2.betalning via swisch
3 ägarbyte via app. Den godtar bara riktiga uppgifter.

Är man safe då?
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-24, 10:55   #38260
Mental
Ölkonnässör
 
Mentals avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: Stockholm...ish
Inlägg: 6 011
Citat:
Ursprungligen postat av delta_mats Visa inlägg
Tänker såhär.
1.skriva kontrakt.
2.betalning via swisch
3 ägarbyte via app. Den godtar bara riktiga uppgifter.

Är man safe då?
På en allmän, upplyst och gärna välbefolkad plats. för att minimera rånrisk.
__________________
Mental är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-24, 11:29   #38261
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Citat:
Ursprungligen postat av Mental Visa inlägg
På en allmän, upplyst och gärna välbefolkad plats. för att minimera rånrisk.
Yes
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-24, 11:52   #38262
Akerhage
Horny user
 
Akerhages avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Gräddhyllan Göteborg
Inlägg: 360
Fy fan, låter ju onekligen inte bra. Ta med en kompis om du kan tycker jag, eller basebollträ. Berätta gärna hur det gick sen.
Akerhage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-24, 13:00   #38263
Mental
Ölkonnässör
 
Mentals avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: Stockholm...ish
Inlägg: 6 011
Citat:
Ursprungligen postat av delta_mats Visa inlägg
Yes
Borde funka, så länge du står på dig och håller dig till plan, inga "om" "men" "kanske" "snällarååå"
__________________
Mental är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-24, 13:05   #38264
delta_mats
Illrar pillrar
 
delta_matss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Skogen
Inlägg: 5 089
Hämtade upp snubben vid flyget, åkte och tittade på bilen. Sen när han skulle starta den så gick den inte igång! Sjukt, för jag har haft den bilen i 3 1/2 år och den har alltid startat. Nu har den stått ett tag och batteriet är halvdåligt. Så vi provade med kablar men det gick ändå inte.

Efter ett tag fanns inte så mycket vi kunde göra så erbjöd skjuts tillbaka till flygplatsen. Då ville han ha betalt för biljetten tillbaka till Malmö.
Gnällde om att allt var mitt fel osv. Alternativt att jag skulle sälja bilen som den stod, billigt. Förståeligt för jag hade känt samma sak i deras situation.
Det gick jag dock inte med på och både han som jag plockat upp och han som faktiskt var den som skulle ha bilen (hade han i telefon) blev sura och hotade med polis mm, det sket jag i och blev rätt arg tillbaka, det funkar inte att hota mig så bra. Sen drog jag därifrån.

Är fortfarande förundrad hur någon skickar sin "bror" från Malmö till Umeå för att köpa en sketen BMW för 20 lök.

Jag är inte helt klar på om de var seriösa spekulanter eller försökte med någon blåsning.
__________________
NO FEAT IS BEYOND MY REACH, I WILL WRITE MY OWN DESTINY.

Cardio Freak With Science
En Svensk Klassiker 2019/2020
PB: Böj 185 kg. Bänk 137,5 kg. Mark 235 kg.
delta_mats är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-24, 13:30   #38265
Snubben
är en liten legend.
 
Snubbens avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 125
Citat:
Ursprungligen postat av delta_mats Visa inlägg
Hämtade upp snubben vid flyget, åkte och tittade på bilen. Sen när han skulle starta den så gick den inte igång! Sjukt, för jag har haft den bilen i 3 1/2 år och den har alltid startat. Nu har den stått ett tag och batteriet är halvdåligt. Så vi provade med kablar men det gick ändå inte.

Efter ett tag fanns inte så mycket vi kunde göra så erbjöd skjuts tillbaka till flygplatsen. Då ville han ha betalt för biljetten tillbaka till Malmö.
Gnällde om att allt var mitt fel osv. Alternativt att jag skulle sälja bilen som den stod, billigt. Förståeligt för jag hade känt samma sak i deras situation.
Det gick jag dock inte med på och både han som jag plockat upp och han som faktiskt var den som skulle ha bilen (hade han i telefon) blev sura och hotade med polis mm, det sket jag i och blev rätt arg tillbaka, det funkar inte att hota mig så bra. Sen drog jag därifrån.

Är fortfarande förundrad hur någon skickar sin "bror" från Malmö till Umeå för att köpa en sketen BMW för 20 lök.

Jag är inte helt klar på om de var seriösa spekulanter eller försökte med någon blåsning.
Ha, surt med att bilen inte startade men fortfarande ringer varningsklockor. Från Malmö till Umeå, för en bil värd 20k. Pratar med person 1, men får träffa person 2. Gissar nu men person 2 kan väl vara någon typ av målvakt, sen tas bilen av person 1 som möjligen är en något mer otrevlig person.

Eller så är det bara två rikspuckon som verkligen vill ha en BMW.
__________________
Mvh Snubben - Lyfta vikter + Löpning = #curl4lajf

Citat:
Ursprungligen postat av TomasB Visa inlägg
Yes! Ser ut som rena rama fett-boven. Tror det där är orsaken till södra USA's fettma-epedemi också. Jävla tallriksmodell!
Snubben är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:14.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)