Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-10-23, 11:09   #1
Qala1989
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2019
Inlägg: 0
Fitnessband med återhämtning

Hej!

Behöver få koll både på min sömn och återhämtning efter mina pass. Har hittat Whoop som skulle kunna fungera men är otroligt dyrt, ca 3500:- om året.
Finns det något annat band som har just dessa två funktioner? Fitbit 3?
Viktigt att det är just band och inte klocka då jag inte kan ha en klocka på mig när jag tränar..
Qala1989 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-23, 11:30   #2
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Låter som något papper och penna kan lösa mycket billigare :p
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-23, 11:34   #3
Qala1989
Registered User
 
Reg.datum: Oct 2019
Inlägg: 0
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Låter som något papper och penna kan lösa mycket billigare :p

Förklara för mig hur du ritar ihop hur du sover? Du verkar sitta inne på mycket information
Qala1989 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-23, 13:07   #4
Slartibartfast
Finlands svar på Schenkenberg
 
Slartibartfasts avatar
 
Reg.datum: Apr 2002
Ort: Finland
Inlägg: 15 928
Jag har en Garmin Fenix5 som marknadsförs som ett flaggskepp inom aktivitetsmätning, och den är i princip helt jävla värdelös i det avseendet. Speciellt sömnen är den 100% värdelös på.

Så jag tvivlar väldigt hårt på ett Woopband är märkbart bättre. Teknologin finns helt enkelt inte ännu, för att det ska vara värt det.

Följ med puls istället (med bälte) vid träning, och bokför dina sömntimmar i Excel. Känn efter om du är återhämtad eller inte. Finns inga siffror på det ännu.
__________________
Allt kött behöver disciplin!

Citat:
Ursprungligen postat av 130kg finsk sisu Visa inlägg
Slarti måste ha en av de bättre axelpartier av odopade personer i världen. punkt.
Slartibartfast är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-23, 17:10   #5
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av Qala1989 Visa inlägg
Förklara för mig hur du ritar ihop hur du sover? Du verkar sitta inne på mycket information
Förstår inte din syrliga ton, vad mer än antal timmar man sover och subjektiv upplevd "utvila-känsla" är relevant? Går alldeles utmärkt att göra uppskattningar i stil med typ "Nu lägger jag mig kl 2230, jag vet att jag ungefär somnar på 10-30 minuter, jag vaknade nu kl 0630 och har alltså sovit 8 timmar. Jag känner mig pigg och kry och det var alltså en god natts sömn" och föra loggbok på detta med papper och penna om man skulle önska.

Jag skulle säga att såna där armband bara är mycket dyra plastbitar, ytterligare en "måste ha"-produkt att lura träningsintresserade konsumenter med mao.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.

Senast redigerad av Bob90 den 2019-10-23 klockan 17:12.
Bob90 är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:15.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)