Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2018-06-16, 20:30   #13696
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Religion idag är inte bara islam, kristendom, buddhism etc.
Religion idag är LCHF, chemtrails, kolloidalt silver, mind control, 9/11, ryssar, trump, global warming, global control, antifa, blabla.

Det finns så sjukt många fanatiker som tror på saker som är så långt ifrån vetenskapen man kan komma så jag vet inte var jag ska ta vägen. Det känns som om det hela växer också, pga sociala medier. Nu idag har halva mina kolovänner roat sig med att dela ett vad jag inte tror är trollning, utan ett på riktigt försök att göra uppror emot chemtrails. Det är en sammankomst för att protestera mot chemtrails i Sverige. Den som styr den gruppen påstår sig vara utsatt för mind control av försvarsmakten, genom energivapen sedan tio år tillbaka som ett försöksobjekt (den måste jag köra med nästa gång jag blir stoppad i en poliskontroll).

Någon tyckte islam ska förbjudas, ja inte mig emot, men när jag ser allt detta så får jag bara känslan av att vi är dömda till jordens undergång ändå. Numera "är allt konspirationer och inget är sant", vilket gör att det som inte är sant får frodas. Fortsätter vi så här så har vi snart ett samhälle där allt som är sant är falskt och där alla tror på trams.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-16, 20:49   #13697
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Sket precis Björn S i det blå skåpet för SD's räkning? Är det verkligen smart inför ett val att säga att samer inte är svenskar?
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-16, 20:50   #13698
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 958
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Sket precis Björn S i det blå skåpet för SD's räkning? Är det verkligen smart inför ett val att säga att samer inte är svenskar?
Smart är det inte såklart, men inget som kommer påverka nämnvärt men media kommer givetvis trycka hårt på det samt politiker kommer försöka vinna poäng.

Sade samma sak 2014 och det blåste över
Magnus N är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-16, 21:00   #13699
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus N Visa inlägg
Smart är det inte såklart, men inget som kommer påverka nämnvärt men media kommer givetvis trycka hårt på det samt politiker kommer försöka vinna poäng.

Sade samma sak 2014 och det blåste över
Tänker mer på att man kanske borde vilja fiska in de rösterna istället för att blåsa upp en konflikt. Men det är klart, jag har inte sett herr Söder speciellt smart i något uttalande ännu. Han känns lite som SD's egen Juholt.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-16, 21:00   #13700
Bob90
?
 
Bob90s avatar
 
Reg.datum: Apr 2016
Inlägg: 3 683
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Religion idag är inte bara islam, kristendom, buddhism etc.
Religion idag är LCHF, chemtrails, kolloidalt silver, mind control, 9/11, ryssar, trump, global warming, global control, antifa, blabla.

Det finns så sjukt många fanatiker som tror på saker som är så långt ifrån vetenskapen man kan komma så jag vet inte var jag ska ta vägen. Det känns som om det hela växer också, pga sociala medier. Nu idag har halva mina kolovänner roat sig med att dela ett vad jag inte tror är trollning, utan ett på riktigt försök att göra uppror emot chemtrails. Det är en sammankomst för att protestera mot chemtrails i Sverige. Den som styr den gruppen påstår sig vara utsatt för mind control av försvarsmakten, genom energivapen sedan tio år tillbaka som ett försöksobjekt (den måste jag köra med nästa gång jag blir stoppad i en poliskontroll).

Någon tyckte islam ska förbjudas, ja inte mig emot, men när jag ser allt detta så får jag bara känslan av att vi är dömda till jordens undergång ändå. Numera "är allt konspirationer och inget är sant", vilket gör att det som inte är sant får frodas. Fortsätter vi så här så har vi snart ett samhälle där allt som är sant är falskt och där alla tror på trams.
Att flat earth fortfarande är en grej övergår mitt förstånd. Chemtrails känns ju ändå lite rimlig på något sätt. Typ vidareutveckling av det "lite" kontroversiella projektet MK Ultra


Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Sket precis Björn S i det blå skåpet för SD's räkning? Är det verkligen smart inför ett val att säga att samer inte är svenskar?
Sa han det i rörlig bild eller i text? Är det i text så är det ju lite bränt, hade han sagt det i en inspelad intervju så hade man säkert kunna rätta sig själv med lite förklaring hur jag skulle ha tänkt om jag hade sagt det. Samerna är ju ursprungsbefolkningen, känns ju tex delvis fel att kalla Aboriginer (folkgruppen, inte individen) för Australiensare. Tycker jag i alla fall.

Om man skiljer på folkgruppen och individen då. Samer är inte svenskar, men en same kan vara svensk (eller finsk, norsk eller vilken landstillhörighet/medborgarskap som helst egentligen).

Men nu vet jag ju såklart inte hur Björn tänkte när han kläckte ur sig det.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det är nog helt enkelt inte min grej att upprepade gånger bli slängd i golvet så skallen och ryggen värker och att ha svettiga, håriga män som bänder runt mina armar, stryper mig och sitter på mitt ansikte.
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Bob, jag vill ligga med dig.

Senast redigerad av Bob90 den 2018-06-16 klockan 21:02.
Bob90 är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-16, 21:05   #13701
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 958
Citat:
Ursprungligen postat av Bob90 Visa inlägg
Att flat earth fortfarande är en grej övergår mitt förstånd. Chemtrails känns ju ändå lite rimlig på något sätt. Typ vidareutveckling av det "lite" kontroversiella projektet MK Ultra



Sa han det i rörlig bild eller i text? Är det i text så är det ju lite bränt, hade han sagt det i en inspelad intervju så hade man säkert kunna rätta sig själv med lite förklaring hur jag skulle ha tänkt om jag hade sagt det. Samerna är ju ursprungsbefolkningen, känns ju tex delvis fel att kalla Aboriginer för Australiensare. Tycker jag i alla fall.

Om man skiljer på folkgruppen och individen då. Samer är inte svenskar, men en same kan vara svensk (eller finsk, norsk etc).

Men nu vet jag ju såklart inte hur Björn tänkte när han kläckte ur sig det.
Skrev det på centerpartiets facebook

Men det är ett gammalt gnäll som kommit fram igen, var samma visa 2014.

Det är inte smidigt av Söder att gå i konflikt angående detta även om han kan ha rätt i sak , det finns inte mycket att vinna på det.
Magnus N är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-16, 21:06   #13702
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 958
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Tänker mer på att man kanske borde vilja fiska in de rösterna istället för att blåsa upp en konflikt. Men det är klart, jag har inte sett herr Söder speciellt smart i något uttalande ännu. Han känns lite som SD's egen Juholt.
Tycker iofs varken Söder eller Juholt är dumma, det Juholt föll på var ffa att han var så alldaglig och grå.

Tror inte detta ämnet kommer vara något som tappar/vinner röster på
Magnus N är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-16, 21:11   #13703
Ladugårdsdörr
Registered User
 
Ladugårdsdörrs avatar
 
Reg.datum: Oct 2011
Inlägg: 795
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Sket precis Björn S i det blå skåpet för SD's räkning? Är det verkligen smart inför ett val att säga att samer inte är svenskar?
Snarare så att Janne Björklund och enligt uppgift Sveriges genom tiderna bästa kvinnliga politiker Annie Lööf får en hel del skit för att de på storsvenskt vis vill tvinga in samer i den svenska identiteten.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/no...-inte-svenskar
Ladugårdsdörr är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-16, 21:18   #13704
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av Ladugårdsdörr Visa inlägg
Snarare så att Janne Björklund och enligt uppgift Sveriges genom tiderna bästa kvinnliga politiker Annie Lööf får en hel del skit för att de på storsvenskt vis vill tvinga in samer i den svenska identiteten.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/no...-inte-svenskar
Intressant! Jag har helt missat hela grejjen runt samer, sameting osv, trodde bara det var något kulturellt vi har fått med oss. Men vänta nu, de vill egentligen bryta sig loss från vanliga landet men ändå ha en del av kakan. Jag måste kolla lite mer på detta. Varför i helvete har vi ens ett sameting? Varför är de bara inte som alla andra norrlänningar från torneträsk till abisko?
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-16, 21:22   #13705
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Vill samer ha ett eget land får de väl bli erkända som samelandet då, att hålla på att yrka egna delar i ett redan sammanslutet land känns som imamer som vill ha sharia som primär lagordning. Jag trodde nog i min egen enfald att samer bara var folk som bodde lite segregerat och vars stora försörjning hängde på renverksamhet mm.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-16, 21:49   #13706
Yes
Banned User
 
Yess avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 382
Hur fan blev samer "urfolk", förresten? Germanska stammar befolkade norden en sådär 10,000 år innan samerna. Trots det ska samerna spela VM i kränkt och kräva särskilda privilegier. Att de sedan är ett nomadfolk hindrar dem inte från att göra anspråk på hela norra Skandinavien. Hur gick det till? Om jag bajsar på grannens tomt, blir det min fastighet då?

Och när jag skriver "samer" menar jag förstås lappar.
Yes är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-16, 22:17   #13707
ARMSTARK
BÄNKPRESSARE
 
ARMSTARKs avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 2 745
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Hur fan blev samer "urfolk", förresten? Germanska stammar befolkade norden en sådär 10,000 år innan samerna. Trots det ska samerna spela VM i kränkt och kräva särskilda privilegier. Att de sedan är ett nomadfolk hindrar dem inte från att göra anspråk på hela norra Skandinavien. Hur gick det till? Om jag bajsar på grannens tomt, blir det min fastighet då?

Och när jag skriver "samer" menar jag förstås lappar.
Det handlar om historisk skam, rasbiologin de utsattes för är så pinsam för den svenska folksjälen att de skulle kunna kräva vad som helst.
__________________
[/QUOTE]
Citat:
Ursprungligen postat av Petoria Visa inlägg
Varför skulle man faktakolla sånt som stödjer ens åsikter lol
ARMSTARK är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-16, 22:25   #13708
Yes
Banned User
 
Yess avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 382
Citat:
Ursprungligen postat av ARMSTARK Visa inlägg
Det handlar om historisk skam, rasbiologin de utsattes för är så pinsam för den svenska folksjälen att de skulle kunna kräva vad som helst.
Det var förvisso ytterst perverst och osmakligt, ytterligare en skamfläck för alla soussar, men det var ju inte som att det fanns ett Tornedalens Treblinka.
Yes är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-17, 00:01   #13709
mottat
Slag.
 
Reg.datum: May 2014
Inlägg: 43
Malmö stad har köpt akuta sovplatser till bostadslösa för 334 000 kronor per dag – i 16 månader. Nu kan krisen förvärras: anhöriginvandringen till Malmö ökar med 50 procent. Kommunens lösning: större, bättre och billigare lägenheter – och villor.

https://www.sydsvenskan.se/2018-06-1...mpaign=ushares
mottat är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-17, 00:25   #13710
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Citat:
Ursprungligen postat av mottat Visa inlägg
Malmö stad har köpt akuta sovplatser till bostadslösa för 334 000 kronor per dag – i 16 månader. Nu kan krisen förvärras: anhöriginvandringen till Malmö ökar med 50 procent. Kommunens lösning: större, bättre och billigare lägenheter – och villor.

https://www.sydsvenskan.se/2018-06-1...mpaign=ushares
Lovande med tanke på att bostadsbyggandet tycks ha börjat bromsa in,tack regeringen för att ni lyckas knäcka bostadsbyggandet och marknaden för försäljning samtidigt som en episk bostadsbrist som aldrig tycks ta slut existerar.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad  


Stängt ämne

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:18.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)