Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-06-14, 08:00   #13591
Macroman
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 921
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Bara i ett land styrt av socionomer och socialsekreterare kan någon bli kränkt av hans språk. Sverige i ett nötskal alltså...
Macroman är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-14, 17:50   #13592
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Citat:
Ursprungligen postat av ChuckTesta Visa inlägg
Kanske inte var Åkessons bästa debatt, men det var ju fortfarande Åkesson vs ett gäng dagisbarn. Värst var nästan Lööf när hon skulle ta upp all "rasism", det är sådan cringe att höra henne prata och skämma ut sig själv alltså.
Politiker will be politiker...
Skulle vara intressant att höra Åkesson ställas mot väggen ordentligt någon gång i en debat och se hur han hantera det,Nu är det förvisso uppenbart att mycket går tillbaka till kostnader för invandring och där har SD rätt men de skulle pressas hårdare i andra frågor som deras hopplösa försvarspolitik.

Citat:
Ursprungligen postat av Anton Fräs Visa inlägg
Efter Centerpartiets utspel i riksdagen mot SD är man ju nästan tvingad att rösta SD om man inte vill stödja Centerpartiets retarderade migrationspolitik iom att de inte vill ha ens indirekt stöd av SD om Alliansen kommer i regeringsställning och rösta vänster är för egen del uteslutet och en uppgörelse mellan höger och vänster innebär ju en kompromiss med i mina ögon galen vänsterpolitik.

Tvi för det här politiska läget.
Oavsett så blir det knepigt läge efter valet kan nog bli vilken sorts konstinstallation som helst till regering och väldigt instabilt.Har skrivit det förr men repeterar det igen,jag skulle inte bli ett dugg förvånad om nästa regering består av S+SD även om jag inte håller det för särskilt troligt.
Har ställt mig frågan lite gällande C om de verkligen är sådär tossiga eller om de bara försöker stjäla röster från MP..

Citat:
Ursprungligen postat av Agitator Visa inlägg
De har förlorat verkligheten rätt hårt och SD är enda alternativet.

Inte för att jag gillar att dra paraleller till USA. Men de satt alla på höga hästar och spottade på Trump.
Som sa det folket tänkte och yttrade sig om.

Där är vi idag och var även redan för 8 år sedan också. Det är först nu det eskalerat.
Tyvärr är SD fortfarande inte ett alternativ på grund av deras hopplösa försvarspolitik men oavsett så ser jag på SD som på Trump,ingen av dom är en lösning,de är bara symptom på de verkliga problemen.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-14, 17:56   #13593
Leeee
Bacon
 
Leeees avatar
 
Reg.datum: Jun 2017
Inlägg: 26
http://www.varldenidag.se/nyheter/an...IpugwNe6sqPZQ/

Förvisso ligger det en del i det
Leeee är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-14, 17:57   #13594
Hemi
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 2 304
Samt Brexit, politikerna har haft för mycket distans till folket, vilket inte borde vara i Sverige då poitikerna där för det mesta är vanliga strumpsvenskar. De senaste decennierna har det trots det, blivit likadant där?
Hemi är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-14, 18:03   #13595
Jpn
Tröööck!!1 +50
 
Jpns avatar
 
Reg.datum: Feb 2009
Inlägg: 435
Citat:
Tyvärr är SD fortfarande inte ett alternativ på grund av deras hopplösa försvarspolitik men oavsett så ser jag på SD som på Trump,ingen av dom är en lösning,de är bara symptom på de verkliga problemen.

Vad i detta är det du anser hopplöst? Nu står det ingenting där om hur mycket i rena pengar som avses tex. Men jag skulle bli förvånad om något annat riksdagsparti är beredd att satsa mer på försvaret än SD. Det enda jag personligen inte gillar med SD försvarspolitik är deras ovilja att gå med i Nato.

"Sverigedemokraterna ser med stor oro på den långa rad av nedskärningar som drabbat det svenska försvaret. Tyngdpunkten i det svenska försvaret måste ligga i att ha en god beredskap för försvarsinsatser i Sverige och i vårt närområde. Sveriges försvarspolitik måste vara långsiktig då omvärldsförhållanden snabbt kan ändras. Sverigedemokraterna aviserar kraftiga satsningar på försvarsmakten, med huvudmålsättningen att Sverige senast år 2025 ska ha 6 mekaniserade brigader att tillgå på kort tid. Vi vill också att den allmänna värnplikten ska återinföras för att trygga försvarsmaktens personalförsörjning. Fram till den tid Sverige återfår ett verkligt existensförsvar anser vi också att en paus från medverkande i internationella insatser är nödvändig."
Jpn är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-14, 18:26   #13596
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Citat:
Ursprungligen postat av Jpn Visa inlägg
Vad i detta är det du anser hopplöst? Nu står det ingenting där om hur mycket i rena pengar som avses tex. Men jag skulle bli förvånad om något annat riksdagsparti är beredd att satsa mer på försvaret än SD. Det enda jag personligen inte gillar med SD försvarspolitik är deras ovilja att gå med i Nato.

"Sverigedemokraterna ser med stor oro på den långa rad av nedskärningar som drabbat det svenska försvaret. Tyngdpunkten i det svenska försvaret måste ligga i att ha en god beredskap för försvarsinsatser i Sverige och i vårt närområde. Sveriges försvarspolitik måste vara långsiktig då omvärldsförhållanden snabbt kan ändras. Sverigedemokraterna aviserar kraftiga satsningar på försvarsmakten, med huvudmålsättningen att Sverige senast år 2025 ska ha 6 mekaniserade brigader att tillgå på kort tid. Vi vill också att den allmänna värnplikten ska återinföras för att trygga försvarsmaktens personalförsörjning. Fram till den tid Sverige återfår ett verkligt existensförsvar anser vi också att en paus från medverkande i internationella insatser är nödvändig."
Att först och främst vilja ställa sig utanför EU och NATO samtidigt är synnerligen korkat i nuvarande läge
Att bygga upp ett gigantiskt segt värnpliktsförsvar bara för nostalgins skull tar oändliga mängder tid som vi inte har och är dessutom inte särskilt användbart i nutid då det tar alldelles för lång tid att mobilisera och vi saknar utrustning,infrastruktur och personal för att göra detta. Det hjälper inte att pladdra om brigader hit och dit när varken prylar eller folket för att bemanna dessa finns och inte kommer finnas inom den tidsramen.

Deras oändliga vurmande för att bygga nya regementen i gammal stil säger även det ganska mycket om hur tramsiga de är,samma gällande ideer om att återta gamla nedlagda lokaler.

Oviljan att köpa in färdig materiel är även den en katastrof,jag har full förståelse för modellen att satsa på att stötta egen industri men i dagsläget har vi inte tid med det.

Med mera listan kan göras nästan hur lång som helst.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.
micke81 är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-14, 19:49   #13597
ChuckTesta
Nope! Chuck Testa
 
ChuckTestas avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 674
Citat:
Ursprungligen postat av micke81 Visa inlägg
Politiker will be politiker...
Skulle vara intressant att höra Åkesson ställas mot väggen ordentligt någon gång i en debat och se hur han hantera det,Nu är det förvisso uppenbart att mycket går tillbaka till kostnader för invandring och där har SD rätt men de skulle pressas hårdare i andra frågor som deras hopplösa försvarspolitik.
Ställas mot väggen i vilken fråga?
ChuckTesta är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-14, 19:51   #13598
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 959
https://www.expressen.se/nyheter/val...arbeta-med-sd/

"Efter att Hanif Bali (M), när han gästade Expressens "Bara politik" på onsdagen, öppnade upp för ett samarbete mellan M och SD skickade Expressen ut en webbenkät till folkvalda M-politiker ute i landet. Det visade sig att över 160 stycken, något mindre än hälften av de som svarat på frågan i enkäten, kunde tänka sig ett samarbete mellan M och SD efter valet. "

"Moderaternas partisekreterare Gunnar Strömmer är dock tydlig med att så inte blir fallet:

"Det är inte aktuellt med några förhandlingar med SD. Vår position är välkänd. När det gäller just migrationen upprepade vi i Moderaterna senast i går att vi ville ha en blocköverskridande uppgörelse med Socialdemokraterna", skriver han i ett sms till Expressen på torsdagsförmiddagen med anledning av Hanif Balis uttalanden. "

Fortfarande ett väldigt splittrat parti i denna fråga, ser inte hur Ulf kan ta ställning och komma stärkt ur det rent internt. Hur väljarna hade valt att reagera är svårt att säga med, men när AKB gick ut med en trevare så sjönk hon, men hon hade iofs mer mot sig än enbart det.



Edit:

Artikel i aftonbladet med, där är Ulf kritisk mot Bali

"I går sa M-riksdagsledamoten Hanif Bali att han är beredd att göra upp med Sverigedemokraterna om migrationspolitiken.

Nu sågas hans utspel av M-ledaren Ulf Kristersson.

– Han har fel och jag har rätt. Jag är partiledare, säger Kristersson."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/s...ar-partiledare

Senast redigerad av Magnus N den 2018-06-14 klockan 19:57.
Magnus N är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-14, 20:07   #13599
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 104
Blir inte en röst på M.
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är uppkopplad nu  
Gammal 2018-06-14, 20:15   #13600
Snubben
är en liten legend.
 
Snubbens avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 125
M gör ett riktigt dåligt val, alt. kommande period blir riktigt kass. Falangerna i M kommer ryka ihop och Ulf kommer att få gå.

Detta leder till en SD-positiv person kommer kliva fram.

Någon som vill satsa emot?
__________________
Mvh Snubben - Lyfta vikter + Löpning = #curl4lajf

Citat:
Ursprungligen postat av TomasB Visa inlägg
Yes! Ser ut som rena rama fett-boven. Tror det där är orsaken till södra USA's fettma-epedemi också. Jävla tallriksmodell!
Snubben är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-14, 20:19   #13601
ChuckTesta
Nope! Chuck Testa
 
ChuckTestas avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 674
Det här är rasism enligt Annie Lööf:

Bild på "ungdomar" där någon kan vara en potentiell terrorist.

Det är ju inte så att vi har haft "flyktingar" som varit terrorister, och det finns inga kopplingar mellan okontrollerad MENA-massinvandring och risk för terrorism, det rekryteras ju inga terrorister i Sverige, och terrorister som har utfört dåd i andra länder har absolut inte bott i Sverige.

Flyktingar är potentiella sexualförbrytare utan ID-handling.

Det är ju inte så att massinvandringen har fört mig sig massiva problem i form av sexualbrott och kriminalitet, och det är ju inte så att det var enligt granskningen av t ex afghaninvandringen visade att 0% hade ID-handlingar

Jämfört religionen islam med en trojansk häst

Det är ju inte så att det är, enligt mohammed och koranen, islams "end game" att sprida religionen. Det är ju inte så att imamer, eller vad det nu är, i muslimska världen själva säger att dom ska ta över världen, det är ju inte heller så att t ex den där araben i Sverige laddade upp ett klipp och sa något i stil med "Vi araber är här för att ta över ditt land din svenska *****" osv.

Varför kan inte Annie Lööf berätta vad det är med islam som är så bra istället?

Uttryckt tvivel på att judar och samer kan vara svenska

Extremt luddigt, samt att samerna själva säger att dom inte är svenskar. Väldig svårt att tro att någon skulle säga att en jude inte kan vara svensk för att den är jude.

Det här låter som en uppdelning av människor och rättigheter baserat på etnicitet.

Var är uppdelningen? Var tas rättigheter upp?

Det visar bara hur jävla hjärndöd Annie Lööf är, hur kan man rösta på henne? Hur kan man lyssna på det hon säger och liksom hålla med, eller inte tycka att hon inte är helt efterbliven? Istället för att diskutera sakfrågor så drar hon upp dom här sakerna gång på gång. Cringe deluxe.
ChuckTesta är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-14, 20:22   #13602
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 959
Citat:
Ursprungligen postat av Snubben Visa inlägg
M gör ett riktigt dåligt val, alt. kommande period blir riktigt kass. Falangerna i M kommer ryka ihop och Ulf kommer att få gå.

Detta leder till en SD-positiv person kommer kliva fram.

Någon som vill satsa emot?
Inte omöjligt

Tror dock inte M gör ett riktigt dåligt val, tror de hamnar runt 20-22%.
Men att Ulf kommer gå kan jag köpa, för med den positioneringen han har gjort nu inför valet, när han inser att SD behöver vara med för att kunna driva sin politik så ser jag inte hur han ska kunna driva detta
Magnus N är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-14, 20:26   #13603
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 959
Ska bli intressant att se hur Eskilstunamodellen kommer arta sig, om det är något som kommer fungera och sprida sig eller om det slås ner som allt annat.

Hade varit bättre att slå till med ett nationellt förbud direkt , men men
Magnus N är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-14, 20:35   #13604
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
Citat:
Ursprungligen postat av Anton Fräs Visa inlägg
Efter Centerpartiets utspel i riksdagen mot SD är man ju nästan tvingad att rösta SD om man inte vill stödja Centerpartiets retarderade migrationspolitik iom att de inte vill ha ens indirekt stöd av SD om Alliansen kommer i regeringsställning och rösta vänster är för egen del uteslutet och en uppgörelse mellan höger och vänster innebär ju en kompromiss med i mina ögon galen vänsterpolitik.

Tvi för det här politiska läget.
Ja du sätter huvudet på spiken rakt av där.
Jag som röstat på ett och samma parti genom mina år begriper inte vad jag ska rösta på just nu. Av bekvämlighet kan jag rösta på samma parti igen, men det känns inte rätt.

SD hur mycket naziststämpel man än får, lyfter flera kärnfrågor som jag står bakom. Jag vill ha utvecklad kärnkraft, jag vill ha begränsad invandring tills vi får koll på läget och har ett samhälle som klarar av fler personer, jag vill ha skattesänkningar då jag anser att höga skatter bara är ett tecken på att man inte förvaltar resurserna väl utan slösar osv. Jag har dock fortfarande noll förtroende för SD vad gäller ekonomi och budget, inte minst efter utspelen runt vinster i välfärden etc.

Jag hade gärna velat rösta på forna alliansen, i hopp och tro om att Krille faktiskt kan styra om skutan till något bra. Centerpartiets hållning har dock gjort att jag inte kan se en allians längre, hela centerns klavertramp med att säga att man tycker förslaget om afghaner är dåligt - men ändå godkänna det - gör att min alliansenröst faller helt. Jag har ingen lust att rösta på partier som släpper igenom dåliga saker. Det började med DÖ och det eskalerar med detta. En röst på centern är i praktiken en röst på miljöpartiet, vilket jag anser står för den mest samhällsfientliga politiken förutom NMR och V.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-14, 20:38   #13605
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 959
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
Ja du sätter huvudet på spiken rakt av där.
Jag som röstat på ett och samma parti genom mina år begriper inte vad jag ska rösta på just nu. Av bekvämlighet kan jag rösta på samma parti igen, men det känns inte rätt.

SD hur mycket naziststämpel man än får, lyfter flera kärnfrågor som jag står bakom. Jag vill ha utvecklad kärnkraft, jag vill ha begränsad invandring tills vi får koll på läget och har ett samhälle som klarar av fler personer, jag vill ha skattesänkningar då jag anser att höga skatter bara är ett tecken på att man inte förvaltar resurserna väl utan slösar osv. Jag har dock fortfarande noll förtroende för SD vad gäller ekonomi och budget, inte minst efter utspelen runt vinster i välfärden etc.

Jag hade gärna velat rösta på forna alliansen, i hopp och tro om att Krille faktiskt kan styra om skutan till något bra. Centerpartiets hållning har dock gjort att jag inte kan se en allians längre, hela centerns klavertramp med att säga att man tycker förslaget om afghaner är dåligt - men ändå godkänna det - gör att min alliansenröst faller helt. Jag har ingen lust att rösta på partier som släpper igenom dåliga saker. Det började med DÖ och det eskalerar med detta. En röst på centern är i praktiken en röst på miljöpartiet, vilket jag anser står för den mest samhällsfientliga politiken förutom NMR och V.
Vad har de sagt där som gör att förtroendet är noll?
Magnus N är inte uppkopplad  


Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:29.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)