Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-06-10, 14:02   #13471
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Citat:
Ursprungligen postat av Hemi Visa inlägg
Ett inbördeskrig som skall städa upp i Sverige, är inget man vill ha i alla fall. Det som eventuellt skulle resa sig ur spillrorna skulle kanska påminna om någon slags favelablandad förort till Moskva. Förstår inte den där önskan om att börja om på nytt, bästa chansen har man väl att hålla det man har flytande...
Det är ett narrativ som troligen sprids med syfte att kunna göra en repris på starten av "inbördeskriget" i Ukraina. Sen om man vill göra sig till en nyttig idiot eller quisling i det syftet är upp till var och en men det är sannerligen inte önskvärt.Sverige är även starkt nog att stå emot detta och kommer aldrig vika ned sig för dessa försök att störta vår frihet.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.

Senast redigerad av micke81 den 2018-06-10 klockan 14:04.
micke81 är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-10, 15:14   #13472
stridis
stridis- avatartextmästare
 
stridiss avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Ort: lindome
Inlägg: 6 065
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus N Visa inlägg
Annars får du helt enkelt köra på semivarianten och rösta MP, så får du lite islamism tills dess att ett riktigt parti kommer fram
Det är så folk jobbar. Fråga Stureplanscentern när de tog över nordens rikaste parti från bönderna. Efter ett tag så kan man börja ändra på varumärket som att bli nya "X" eller slopa delar av partinamnet eller lägga till en del. Kanske slänga på en versal någonstans och vips,
från Miljöpartiet de gröna så blir de:
Det nya Partiet- de muslimska alternativt Insha'Allah- de gröna.
__________________
Stridis invictus.

I won't just gaze into the abyss, I'll maintain uncomfortable eye contact with it.
stridis är uppkopplad nu  
Gammal 2018-06-10, 15:16   #13473
svamp
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2010
Inlägg: 15
Citat:
Ursprungligen postat av micke81 Visa inlägg
Det är ett narrativ som troligen sprids med syfte att kunna göra en repris på starten av "inbördeskriget" i Ukraina. Sen om man vill göra sig till en nyttig idiot eller quisling i det syftet är upp till var och en men det är sannerligen inte önskvärt.Sverige är även starkt nog att stå emot detta och kommer aldrig vika ned sig för dessa försök att störta vår frihet.
Sverige kan inte stå i mot ett skit.
svamp är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-10, 17:24   #13474
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 958
Dagens Demoskop

https://www.expressen.se/nyheter/val...u-nast-storst/

Moderaterna: 19,9% (-2,4)
Liberalerna: 5,1% (+0,2)
Kristdemokraterna: 3,8% (+0,9)
Centerpartiet: 9,8% (+0,7)

Socialdemokraterna: 23,1% (-3,2)
Miljöpartiet: 4,9% (+0,5)
Vänsterpartiet: 8,3% (+0,6)

Sverigedemokraterna: 21,0% (+1,6)

Rödgröna: 36,2% (-2,2)
Alliansen: 39,5% (+0,4)
Magnus N är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-10, 19:13   #13475
micke81
något kärvare
 
Reg.datum: Sep 2007
Ort: sumpan
Inlägg: 1 634
Citat:
Ursprungligen postat av svamp Visa inlägg
Sverige kan inte stå i mot ett skit.
Sverige vill,kan och kommer stå emot skiten. Sen om du vill sprida defaitisk dynga det är upp till dig men du kommer inte vinna och vi kommer inte frivilligt låta oss dras in i ett Ukrainskt scenario men skulle vi ändå hamna där så kommer vi fan inte ge oss då heller hur mycket du och dina gelikar än må vilja det.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Inget som inte är dopningsklassat eller läkemedelsklassat är mer anabolt än mjölk.

Senast redigerad av micke81 den 2018-06-10 klockan 19:15.
micke81 är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-10, 19:55   #13476
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Starke75an Visa inlägg
Visst, men ser nästa bara furor på bilden. Nån enstaka liten gran syns vid vägkanten.

Skärpning.
Petitesser.
svenbanan är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-10, 19:57   #13477
Nattljus
Ljuset i mörkret
 
Nattljuss avatar
 
Reg.datum: Oct 2008
Ort: Vintergatan, nånstans..
Inlägg: 584
Citat:
Ursprungligen postat av micke81 Visa inlägg
Sverige vill,kan och kommer stå emot skiten. Sen om du vill sprida defaitisk dynga det är upp till dig men du kommer inte vinna och vi kommer inte frivilligt låta oss dras in i ett Ukrainskt scenario men skulle vi ändå hamna där så kommer vi fan inte ge oss då heller hur mycket du och dina gelikar än må vilja det.
Nattljus är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-10, 20:36   #13478
Anders The Peak
Registered User
 
Anders The Peaks avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: Hemma
Inlägg: 11 217
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus N Visa inlägg
Dagens Demoskop

https://www.expressen.se/nyheter/val...u-nast-storst/

Moderaterna: 19,9% (-2,4)
Liberalerna: 5,1% (+0,2)
Kristdemokraterna: 3,8% (+0,9)
Centerpartiet: 9,8% (+0,7)

Socialdemokraterna: 23,1% (-3,2)
Miljöpartiet: 4,9% (+0,5)
Vänsterpartiet: 8,3% (+0,6)

Sverigedemokraterna: 21,0% (+1,6)

Rödgröna: 36,2% (-2,2)
Alliansen: 39,5% (+0,4)
Intressant det blir en Socialdemokratisk/Moderat regering från och med valet påhejad av SD. De övriga kommer få en lång näsa Traditionell politik
__________________
Grandmaster Broscientist

"Bro, you gotta slam 40-60 grams of waxy maize plus 20 grams of BCAA within 7 seconds of finishing your last set of squat rack curls. Otherwise, you'll go straight catabolic."
Anders The Peak är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-10, 20:57   #13479
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 791
Vill man ha lite mer perspektiv inom islamiseringen och områden som blivit islamiserat så kan man lyssna på Gad Saad hos JRE.

__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-10, 23:34   #13480
shadowfire
Hillgoat Deluxe
 
shadowfires avatar
 
Reg.datum: Feb 2006
Ort: På en bergstopp någonstans
Inlägg: 19 216
En ledare jag gärna hade sett fått mer uppmärksamhet då det bryter av polariseringen och belyser nya nyanser.

https://www.expressen.se/ledare/sofi...-invandringen/

Citat:
Det slår mig att just ”invandrare” är den grupp som ofta har glömts bort och åsidosatts när migrationsdebatten har fokuserat på Sverigedemokraterna. Medan debattörer bråkar om huruvida fokuset på lag och ordning gynnar Jimmie Åkesson eller inte, visar statistik att personer med invandrarbakgrund är mer utsatta för brott än andra.
Undrar just hur många t.ex. muslimer som finns där ute som får ta skit för att andra mer extrema radikala individer driver agendor som de inte står bakom.
__________________

Journalen
shadowfire är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-11, 07:32   #13481
Wain
Three apples high and rising
 
Wains avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 894
Citat:
Ursprungligen postat av shadowfire Visa inlägg
En ledare jag gärna hade sett fått mer uppmärksamhet då det bryter av polariseringen och belyser nya nyanser.

https://www.expressen.se/ledare/sofi...-invandringen/



Undrar just hur många t.ex. muslimer som finns där ute som får ta skit för att andra mer extrema radikala individer driver agendor som de inte står bakom.
Är väl iof något som tex Tino påtalar hela tiden.
__________________
Mr. Dad-bod
Wain är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-11, 08:48   #13482
Macroman
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 921
Citat:
Ursprungligen postat av shut teh face Visa inlägg
Unionen för mig kostar 225 kr i månaden, då är det 80% av min riktiga lön som gäller, vet dock ej hur länge, hyfsat länge iaf.
Mm, beror ju på vilken lön man har också. Jag hade mer än dubbelt så hög lön som maxbeloppet.
Macroman är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-11, 09:31   #13483
Macroman
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 921
Citat:
Ursprungligen postat av supercharge Visa inlägg
Och det är ganska märkligt att det ska behövas. Det känns ärligt talat som vi har ett politiskt system som inte fungerar alls längre därför att politikerna (etablissemanget) skiter i väljarna och kör sitt eget race. Invandringen är det bästa exemplet. Folk vill inte ha radikal invandring, det har varit en majoritet emot detta hur länge som helst, men ändå blir det så. Det är helt jävla orimligt att det ska behöva komma fram ett helt nytt parti, ta sig in i riksdagen och jobba sig upp hela vägen upp mot att bli Sveriges största parti bara för att vi ska kunna förändra politiken i en enda jävla fråga. Då är det något som är allvarligt fel på systemet och man kan på allvar ifrågasätta om det verkligen är demokrati vi håller på med.

Jag tycker man ser samma sak i USA. Folk är i grunden jävligt trötta på etablissemanget och all korruption och skit de står för inte så mycket för Trump. På samma sätt som SD är Trump bara ett symptom på ett stort demokratiproblem där väljarna i praktiken inte kan bestämma någonting mer konkret. Och sedan har man den växande korruptionen ovanpå det med en liten grupp som blir rikare på alla andras bekostnad. Ena dagen är någon finansminster, nästa dag sitter de i ledningen på någon bank och utnyttjar sina kontakter. Tusentals lobbyister plöjer in pengar i Kongressen och senaten men vem gör något för väljarna? Vilka lagar stiftas för dem vars röster man är valda att företräda?

Vi har jättefina tekniska möjligheter idag att öka inflytandet för folk att kunna bestämma och få ett system som mer liknar det man har i Schweiz. Det finns inget som hindrar att svenskar kan verifiera sin identitet med blockkedjeteknik eller bank-id och tycka till och rösta direkt i politiska sakfrågor snarare än via ombud (politiker) som skiter i oss i vilket fall. Politiker ska vara mer som en VD som agerar praktiskt och utformar detaljer medan väljarna agerar som en bolagsstyrelse och bestämmer riktningen. Idag bestämmer vi i grund och botten ingenting rent praktiskt annat än partisammansättningen. Det blir alltid som etablissemanget vill oavsett om det gäller vägtullar, migration, bensinskatter eller något annat. Svensken har inget att säga till om överhuvudtaget.

Vid sidan av det skulle det även behövas en mycket högre grad av decentralisering i Sverige, också det likt Schweiz. Centralplanering är extremt ineffektivt och klumpigt. Väljarna i Småland vet mycket bättre än ett gäng muppar i Stockholm hur många poliser de behöver och man får själv ta konsekvenserna av sina beslut. Vill jag betala låga skatter med mindre service kan jag bo i Täby eller Solna. Vill jag ha det omvända kan jag bo i en annan kommun. Vill jag ha mångkultur kan jag bo i en kommun som förespråkar det, vill jag inte ha det kan jag bo i en mer restriktiv kommun. Anser kommunerna att de inte vill ta emot fler migranter så blir det också Sveriges policy - inte det omvända där staten ska trycka ner mångkultur i halsen på folk oavsett om det är lämpligt eller ej.
Håller helt med! Igen...

Bra skrivet!
Macroman är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-11, 09:33   #13484
Macroman
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2011
Inlägg: 921
Citat:
Ursprungligen postat av micke81 Visa inlägg
Tyvärr har jag lite svårt för den där mentaliteten,Någon gång måste folket fatta att allt inte är någon annans fel,det är ju trots allt folket som under mycket lång tid röstat för precis det vi har och får i nutid.Direktdemokrati skulle spåra ur en värre och fortare när allt och alla skall fortsätta sätta sina egna intressen före de intressen som är bäst för att få helheten att funka.
Det funkar dock rätt bra i Schweiz som ju är världens rikaste land. Det som är bra är att all idioti som drivs av extremister/aktivister aldrig får gehör. Det som möjligtvis är dåligt (eller inte...) är lågt valdeltagande.

Senast redigerad av Macroman den 2018-06-11 klockan 09:43.
Macroman är inte uppkopplad  
Gammal 2018-06-11, 09:46   #13485
speedy83
Registered User
 
speedy83s avatar
 
Reg.datum: Dec 2010
Ort: Oskarshamn
Inlägg: 1 542
Citat:
Ursprungligen postat av Macroman Visa inlägg
Mm, beror ju på vilken lön man har också. Jag hade mer än dubbelt så hög lön som maxbeloppet.
Men den nivån räcker väl till en månadslön på 60k har jag för mig, hade du då alltså en månadslön på ca: 120k eller missuppfattar jag?
__________________
Lidingöloppet 2018 - 3:27
speedy83 är inte uppkopplad  


Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:11.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)