Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2021-02-21, 10:11   #16
Andrew_1982
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 226
Träna på och ta reda på det. Ju mindre du minns från tidigare, ju mer kommer du väl berätta för din omgivning höra om hur bra du var förr... Fasen vad alla snackar om förr hela tiden på gymmet. Ju större jag blir ju mer historier får jag höra om hur mycket större andra varit.
Jag hoppas du inte slutar som de där utan kör på år efter år oavsett resultaten. Lev i din nutid och försök lägga på dig massan och styrkan igen kompis! Jag kör själv på vecka efter vecka likt en robot. Jag nöter tyvärr ner min omgivning och jag hoppas vi är gjorda av samma korn och skrot. Till skillnad från de som var starkare förr så kan jag berätta att jag aldrig kommer nå några 170kg i bänk!
Andrew_1982 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-02-26, 08:41   #17
Stephen42
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2021
Inlägg: 5
Det som ofta blir ett hinder för att återvända till tidigare kondition är brist på fokus på konsistens. Jag skulle hävda att du måste göra lite extra ansträngning än din tidigare för att uppnå kondition. Oavsett din ålder (bara för adoption) finns det många andra faktorer, inklusive din kost och din livsstil.
Stephen42 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-02-26, 21:02   #18
M|cke
Moppefukko
 
M|ckes avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Ort: Haninge
Inlägg: 365
Citat:
Ursprungligen postat av Pepz Visa inlägg
liknande sits fast värre.

Körde SL och gjorde runt 230-165-280 år 2015
Kroppsvikten toppade på 116kg Kämpade hårt för att både väga så mycket och lyfta så "mycket".

tappade motivation, slutade träna och gick snabbt ner 30kg
Tränade sporadiskt, med någon bättre satsning då och då som slutade i någon skada.

Nu är jag igång igen, eftersom ryggen är kex så blir det inga maxningar i böj och mark men i september så bänkade jag ganska exakt 80kg, vilket bara det var en pärs mental att erkänna för sig själv.
nu runt 5x5 100kg

så för mig tar det tid som fan, men kroppsvikten får hålla sig runt 90kg numer.
fyller 40 strax och kommer aldrig att komma "tillbaka"
Men jag får ha andra mål. slå mina gamla vikter relativt kroppsvikt kanske.
Minns dig som en stark jävel när vi tränade ihop sporadiskt. Men mest som en sjukt inspirerande samt peppande person samt positiv, gav massor av energi.

Men känner igen mig i din beskrivning även att jag inte nådde dina vikter. Vart på gymmet 10 ggr sen 2016 efter 2 diskar som bråkade 'lite'. Men börjar bli sugen igen mest för att yngsta grabben börjat gå och visar resultat man drömde om själv.

När jag slutar träna går jag upp lätt till 115-120kg när jag tränar håller jag mig runt 92-95kg på mina 191cm.

Men tänker som dig, man får sätta andra mål, mest för att förhoppningsvis orka med framtid och eventuella barnbarn.

Men tack för tiden du gav mig när det begav. Den är uppskattad av hela familjen.
__________________
M|ckes journal

Citat:
Ursprungligen postat av Allan Visa inlägg
En sak är klar - man blir inte grov av att träna lite...
M|cke är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-03-01, 08:19   #19
Pepz
Uggla
 
Pepzs avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 12 066
Citat:
Ursprungligen postat av M|cke Visa inlägg
Minns dig som en stark jävel när vi tränade ihop sporadiskt. Men mest som en sjukt inspirerande samt peppande person samt positiv, gav massor av energi.

Men känner igen mig i din beskrivning även att jag inte nådde dina vikter. Vart på gymmet 10 ggr sen 2016 efter 2 diskar som bråkade 'lite'. Men börjar bli sugen igen mest för att yngsta grabben börjat gå och visar resultat man drömde om själv.

När jag slutar träna går jag upp lätt till 115-120kg när jag tränar håller jag mig runt 92-95kg på mina 191cm.

Men tänker som dig, man får sätta andra mål, mest för att förhoppningsvis orka med framtid och eventuella barnbarn.

Men tack för tiden du gav mig när det begav. Den är uppskattad av hela familjen.
Tack för fina ord Micke.
Häftigt att din yngsta grabb numer går på gymmet, tiden går fort.

Ja målen får vara något annat, att slippa ha ont i kroppen är mål nummer 1

Kämpa på micke!
__________________
Don´t gör it
It´s not värt it
Pepz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-03-06, 12:25   #20
Kotten
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 830
165 flög upp igår. 3x5 på 137,5 är inga problem. Så verkar som att 2-3 månader kanske är rimligt nu med
Kotten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-03-07, 00:09   #21
humancentipede
Registered User
 
Reg.datum: May 2020
Inlägg: 145
åldern är bara ett tal om du äter rätt och är motiverad, och inte har några skador.
humancentipede är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-03-07, 09:17   #22
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 086
Och äter "rätt" saker också.
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:28.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)