Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2011-12-21, 18:50   #1
Sheogorath
Förslag?
 
Sheogoraths avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Malmö
Inlägg: 23 774
Tribulus terrestris?

Hej Kolo,

BS' första version av Testo Booster innehöll Tribulus terrestris och jag rådissade den specifika ingrediensen då, eftersom TT inte höjer testot. God effekt av produkten fick jag dock på så vis att fruntimmerna i min omgivning fick ett smakfullt skimmer om sig; detta tillskrev jag d-aspartatet, som ju har evidens för att öka testosteronet, om än lite. Nu har jag precis käkat upp två burkar av deras andra version av Testo Booster där Tribuluset är utbytt mot ZMA, med resultatet att jag:

1) inte kände någon positiv påverkan på tillvaron i stort, och:
2) sov sämre p.g.a. mer livliga drömmar.

So what's up? Har Tribulus den här egenskapen? Ett afrodisium? Eller var det placebo genom nyhetens behag?

Erfarenheter där ute av Tribulus terrestris, tack! Märkte du inte ett skit är det precis lika intressant!
__________________
Jag ger inte sjukgymnastisk rådgivning via PM. Om vi etablerat en vårdrelation svarar jag inte på PM som rör din skada: Ring mig på arbetstid.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.

Senast redigerad av Sheogorath den 2011-12-21 klockan 18:58.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-21, 20:39   #2
Onigiri
Registered User
 
Onigiris avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Narnia
Inlägg: 2 417
Får köpa trib i ren form för en utvärdering, återkommer efter jul/nyår för en utvärdering!
__________________
TELL THEM
Onigiri är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-21, 20:48   #3
Lillleif
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 616
Tribulus ökade väl sexdriften hos råttor i nån studie? Dock betyder ju inte det att det nödvändigtvis var testosteronet som skapade den ökade driften.
Lillleif är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-21, 21:03   #4
Sheogorath
Förslag?
 
Sheogoraths avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Malmö
Inlägg: 23 774
Citat:
Ursprungligen postat av Lillleif Visa inlägg
Tribulus ökade väl sexdriften hos råttor i nån studie? Dock betyder ju inte det att det nödvändigtvis var testosteronet som skapade den ökade driften.
Det är väl lite åt det hållet min tanke går också. Dopamin på rätt ställen i hjärnan har ju den effekten också.

Onigiri! Kul om du vill göra det! Till slutet av sommardeffen kommer jag beställa hem rent Tongkat ali och köra en riktig hästakur för att se vad som händer. Om du återkommer med positiva resultat kanske det blir "Trib" istället. Blir jävligt mycket billigare iaf.

/Sheo, i vetenskapens tjänst (ok, jag är bara fåfäng, men vafan).
__________________
Jag ger inte sjukgymnastisk rådgivning via PM. Om vi etablerat en vårdrelation svarar jag inte på PM som rör din skada: Ring mig på arbetstid.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-21, 21:29   #5
Kischen
Äger Strikt!
 
Kischens avatar
 
Reg.datum: Jun 2007
Ort: I en villaförort på stockholms södersida
Inlägg: 3 782
Körde daa och bs tribulus och ptja, blev väl lite mer sugen. daa;t tog slut och jag fortsatte några veckor på trib. Märke inget. Har kört eiselts uppföljare till ind -15 nu och burken är strax slut. inte märkt något av den heller.

Jag blir för övrigt sexsugen av det mesta i stim-väg :-P
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
Så kroppens energireserver, under en dag, för någon på 80 kg med 15% kroppsfett är alltså bara lite knappt 160 kcal?
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
Var har jag räknat fel?
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Kunde jag ersätta alla träningens effekter med ett piller, skulle jag, och sitta hemma och spela datorspel och äta paj i stället.
Kischen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-21, 21:34   #6
Sheogorath
Förslag?
 
Sheogoraths avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Malmö
Inlägg: 23 774
Citat:
Ursprungligen postat av Kischen Visa inlägg
Körde daa och bs tribulus och ptja, blev väl lite mer sugen. daa;t tog slut och jag fortsatte några veckor på trib. Märke inget. Har kört eiselts uppföljare till ind -15 nu och burken är strax slut. inte märkt något av den heller.

Jag blir för övrigt sexsugen av det mesta i stim-väg :-P
När du säger "märkte inget", menar du då "märkte ingen skillnad jämfört med när jag tog DAA" eller "blev mindre sugen jämfört med när jag tog DAA"?
__________________
Jag ger inte sjukgymnastisk rådgivning via PM. Om vi etablerat en vårdrelation svarar jag inte på PM som rör din skada: Ring mig på arbetstid.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-21, 22:07   #7
Kischen
Äger Strikt!
 
Kischens avatar
 
Reg.datum: Jun 2007
Ort: I en villaförort på stockholms södersida
Inlägg: 3 782
Det jag "märke" från daa + trib upphörde när jag slutade med daa.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
Så kroppens energireserver, under en dag, för någon på 80 kg med 15% kroppsfett är alltså bara lite knappt 160 kcal?
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
Var har jag räknat fel?
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Kunde jag ersätta alla träningens effekter med ett piller, skulle jag, och sitta hemma och spela datorspel och äta paj i stället.
Kischen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-21, 22:08   #8
Sheogorath
Förslag?
 
Sheogoraths avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Malmö
Inlägg: 23 774
Citat:
Ursprungligen postat av kischen Visa inlägg
det jag "märke" från daa + trib upphörde när jag slutade med daa.
ok!
__________________
Jag ger inte sjukgymnastisk rådgivning via PM. Om vi etablerat en vårdrelation svarar jag inte på PM som rör din skada: Ring mig på arbetstid.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-21, 22:36   #9
Onigiri
Registered User
 
Onigiris avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Ort: Narnia
Inlägg: 2 417
Lugnt, jag är kosttillskottaholic så detta gör jag med nöje. Ska prova lite olika doseringar med, lite medel max och överdos för att se skillnader.
__________________
TELL THEM
Onigiri är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-22, 06:05   #10
Sheogorath
Förslag?
 
Sheogoraths avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Ort: Malmö
Inlägg: 23 774
Citat:
Ursprungligen postat av Onigiri Visa inlägg
Lugnt, jag är kosttillskottaholic så detta gör jag med nöje. Ska prova lite olika doseringar med, lite medel max och överdos för att se skillnader.
__________________
Jag ger inte sjukgymnastisk rådgivning via PM. Om vi etablerat en vårdrelation svarar jag inte på PM som rör din skada: Ring mig på arbetstid.

Citat:
Ursprungligen postat av eternallord Visa inlägg
Det krävs en bildad person för att reservera sin åsikt när man inte är tillräckligt påläst.
Sheogorath är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-22, 06:40   #11
Kung atlas
Registered User
 
Kung atlass avatar
 
Reg.datum: Dec 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 464
Jag har plöjt igenom ett rejält antal burkar Trib genom åren och tycker alltid att jag mår som en kung under tiden jag äter det. En biverkning som jag upplever det är att jag alltid binder mer vätska under tiden jag äter trib.Kreatin + trib= vattenbalong

Just nu äter jag T-rush som innehåller trib och jag sover extremt hårt när jag äter den. Den innehåller även zma
__________________
" sköt du ditt-så sköter jag mitt!
Kung atlas är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-22, 10:29   #12
Barbastark
Registered User
 
Barbastarks avatar
 
Reg.datum: Jul 2008
Inlägg: 1 959
Hur är det med ökad östrogen produktion och minskad egen testo-produktion i samband/efter man tagit tex trubulus och andra testo-booster?

(något jag bara läst från mer oventeskapliga källor, men låter ändå rimligt?)
Barbastark är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-22, 12:34   #13
Dödslyft
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2011
Inlägg: 44
Citat:
Ursprungligen postat av Kung atlas Visa inlägg
Jag har plöjt igenom ett rejält antal burkar Trib genom åren och tycker alltid att jag mår som en kung under tiden jag äter det. En biverkning som jag upplever det är att jag alltid binder mer vätska under tiden jag äter trib.Kreatin + trib= vattenbalong

Just nu äter jag T-rush som innehåller trib och jag sover extremt hårt när jag äter den. Den innehåller även zma
Jag har också börjat på en burk av Fairings T-rush, märker du av att du fått finnar utav den?

Jag har aldrig haft finnar på ryggen innan men efter ett par veckor med det här tillskottet är det som ett minfält, vad fasen är det i burken som kan tänkas ge finnar?
Dödslyft är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-22, 12:44   #14
prOtotype
Wants brinner!
 
prOtotypes avatar
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 1 480
Citat:
Ursprungligen postat av Dödslyft Visa inlägg
Jag har också börjat på en burk av Fairings T-rush, märker du av att du fått finnar utav den?

Jag har aldrig haft finnar på ryggen innan men efter ett par veckor med det här tillskottet är det som ett minfält, vad fasen är det i burken som kan tänkas ge finnar?
Dat dere celltech
prOtotype är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-12-22, 13:23   #15
Dödslyft
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2011
Inlägg: 44
Citat:
Ursprungligen postat av prOtotype Visa inlägg
Dat dere celltech
Haha jo

Jag är medveten om att det inte direkt är något i den som höjer testot (Möjligen Tribulus?), skulle väl inte vara lagligt att kränga något sådant, köpte den mest för lite placebo effekt, men har alldrig varit med om att man fått finnar av placebo, man kanske är känslig mot något som den innehåller men jag har inte direkt hittat något när jag sökt.
Dödslyft är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:55.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)