Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kost & Näring

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2018-09-14, 20:58   #1
CesarDiaz
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2018
Inlägg: 22
Gå upp i muskler utan bulk och ta sig ur en svår period

Tjena

Jag har alltid varit en hardgainer och är normalt väldigt smal.
Just nu väger jag 74-75 kilo och är 1.76 lång,25 år gammal.
Har precis gått upp 3-4 kilo efter 1.5 månads bulk och senaste 2 veckorna har jag mått skit.
Jag tränade runt 6 gånger i veckan,såg bra resultat på kroppen och blev mycket starkare.
Kalorintaget låg på 3200-3500 om dagen och jag åt en ganska bra kost med kyckling,nötkött,lax,valnötter,ris,pasta etc.

Dom första veckorna hade jag grym energi men sedan började märka att jag svettades mycket mer än vanligt. Sedan började jag märka att min hy blev mycket mer oljig och en del finnar, även på axlarna som jag aldrig någonsin haft.
Och sedan bara "dog" min energi, jag orkade inte lyfta lika tungt på gymmet och var helt seg om dagarna med 0 energi/motivation.
Tog en vecka vilopaus men fortfarande seg och trött hela dagen lång trots att jag sover runt 7-8 timmar om natten.

Först misstänkte jag överträning men nu är jag är helt övertygad om att jag "drabbats" av hormonell obalans, iaf så stämmer det väldigt bra om jag läser online om det.
Hur tar jag mig ur detta? Vill bara tillbaka till gymmet och få tillbaka min energi.

Sen undrar jag också, eftersom jag fortfarande är ganska smal/smala armar och vill bli större, hur kan jag göra detta utan att "bulka"? Ser ju grymma resultat när jag äter mycket men tycker inte det är värt att må skit för det.. Jag hade gärna velat stanna på min nuvarande vikt 75 kilo men samtidigt behöver jag bli större... Vad har jag för alternativ?

Grymt tacksam för svar!
Ha det bäst

Senast redigerad av CesarDiaz den 2018-09-14 klockan 21:00.
CesarDiaz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-14, 21:23   #2
smerk
Lägg in nått kul
 
smerks avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 1 654
4 kilo på 1.5 månader är en extrem grisbulk. Gå upp ett halvt kilo i månaden och gör detta i ett år om ditt mål är att bygga muskler.
smerk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-14, 21:35   #3
CesarDiaz
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2018
Inlägg: 22
Citat:
Ursprungligen postat av smerk Visa inlägg
4 kilo på 1.5 månader är en extrem grisbulk. Gå upp ett halvt kilo i månaden och gör detta i ett år om ditt mål är att bygga muskler.
Skulle nog säga mer 3 kilo än 4, lite olika tidpunkter då jag vägt mig.
Sen skulle jag nog säga att jag vägde lite mindre än jag brukar när jag började bulken, så jag har vägt 74-75 kilo tidigare i mitt liv
CesarDiaz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-19, 08:52   #4
Gluffgluff
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2014
Ort: Gloomhaven
Inlägg: 270
Hur tränar du? Varför 6 dagar i veckan?
Låter som klassikern, too much to soon. Du är lätt utbränd, kortisolproduktionen orkar inte med.

Testa 5x5 3 dagar/vecka och ät lagom, släpp egot och sluta ha så bråttom.
Gluffgluff är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-19, 10:43   #5
CesarDiaz
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2018
Inlägg: 22
Tränade jävligt hårt och ökade i både vikt och styrka så träningen var inte ens jobbig tyckte det var så roligt. Tror du absolut har rätt och ska följa ditt råd
CesarDiaz är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:34.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)