Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2018-09-09, 10:04   #1
Kudoz
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2013
Inlägg: 13
Funderingar om 16:8 diet

Har tyckt mig hitta ett bra sätt för mig att hålla nere kalorierna utan att plåga mig själv. Faller ganska naturligt att skippa frukosten och hålla mig till lunch för att äta dagens första mål. Har på drygt en månad gått ner 6kg. Brukar oftast lägga upp dagarna med 3 mål oavsett om jag tränar eller inte.
Hade gärna diskuterat med någon som hållt på längre.

Jag funderar nämligen på om det påverkar mycket att ha 2 mål istället för 3. Sen så har jag ganska fysiskt jobb och tränar några ggr per vecka. Jag är 34. 192 och väger 102 nu (började på 108). Jag orkar inte väga mat osv men en grov uppskattning så överskrider jag ytterst sällan 2000kcal / dag.

Med tanke på jobb, träning osv så lär det vara i underkant men som jag förstått så påverkar denna diet kroppen lite annorlunda. Min oro är att jag kanske äter för lite? För mycket för att få bäst effekt?

Jag är aldrig tom på energi / slö på mina fasta timmar. Vill såklart inte förlora muskler osv vilket kan vara svårt med dieter. Speciellt vid överdrivet underskott.. men hittills har jag då inte minskat i vikter på gymmet.

Senast redigerad av Kudoz den 2018-09-09 klockan 10:05.
Kudoz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-09, 16:56   #2
Jarp
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Eksjö
Inlägg: 273
Citat:
Ursprungligen postat av Kudoz Visa inlägg
Jag funderar nämligen på om det påverkar mycket att ha 2 mål istället för 3.
Nej
Jarp är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-10, 07:40   #3
Kudoz
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2013
Inlägg: 13
Citat:
Ursprungligen postat av Jarp Visa inlägg
Nej
Seriöst? Lika bra att inte svara om du skriver sådär. Utveckla. Hur länge har du kört osv. Jag skapade denna tråd för å diskutera å hålla motivation uppe / höra andras erfarenhet.
Kudoz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-10, 11:16   #4
Bossebäver
Registered User
 
Bossebävers avatar
 
Reg.datum: Sep 2013
Inlägg: 1 003
Citat:
Ursprungligen postat av Kudoz Visa inlägg
Har tyckt mig hitta ett bra sätt för mig att hålla nere kalorierna utan att plåga mig själv. Faller ganska naturligt att skippa frukosten och hålla mig till lunch för att äta dagens första mål. Har på drygt en månad gått ner 6kg. Brukar oftast lägga upp dagarna med 3 mål oavsett om jag tränar eller inte.
Hade gärna diskuterat med någon som hållt på längre.

Jag funderar nämligen på om det påverkar mycket att ha 2 mål istället för 3. Sen så har jag ganska fysiskt jobb och tränar några ggr per vecka. Jag är 34. 192 och väger 102 nu (började på 108). Jag orkar inte väga mat osv men en grov uppskattning så överskrider jag ytterst sällan 2000kcal / dag.

Med tanke på jobb, träning osv så lär det vara i underkant men som jag förstått så påverkar denna diet kroppen lite annorlunda. Min oro är att jag kanske äter för lite? För mycket för att få bäst effekt?

Jag är aldrig tom på energi / slö på mina fasta timmar. Vill såklart inte förlora muskler osv vilket kan vara svårt med dieter. Speciellt vid överdrivet underskott.. men hittills har jag då inte minskat i vikter på gymmet.
Måltidsfrekvensen har i värsta fall en liten effekt på slutresultatet så det är bäst att sköta efter oersonlig preferens. Tycker du att det är bättre med 2 mål per dag så är det alltså det.

Gällande storleken på underskottet så kommer du undan med rätt mycket pga. Din nuvarande vikt. Få i dig 1.5-2 ggr kroppsvikten i protein sen kör du resten efter preferens.
__________________
Im Chuck Norris, your argument is invalid.
Bossebäver är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2018-09-10, 20:58   #5
Jarp
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2007
Ort: Eksjö
Inlägg: 273
Citat:
Ursprungligen postat av Kudoz Visa inlägg
Seriöst? Lika bra att inte svara om du skriver sådär. Utveckla. Hur länge har du kört osv. Jag skapade denna tråd för å diskutera å hålla motivation uppe / höra andras erfarenhet.
Det är inte jättemycket att diskutera om saken. Det påverkar inte mycket, och så är det med det.

"Meal frequency during the feeding phase is irrelevant. However, most people, including me, prefer three meals." - Martin Berkhan

https://leangains.com/the-leangains-guide/
Jarp är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:16.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)