Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2017-01-19, 14:18   #181
Tomten
Registered User
 
Tomtens avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Z町
Inlägg: 1 983
Citat:
Ursprungligen postat av timoat Visa inlägg
en sak kom jag på, jag är manisk när det gäller hår i öronen. känner på örat försiktigt och så fort jag känner ett strå eller stubb från ett gammalt plock så ryker pincetten fram. kan inte slappna av förrän det är borta, och kan ibland hålla på o 10 min för att få tag på uppstickaren. EXTREMT tillfredsställande när jag väl får fatt i en.

jag var hemma en jul och såg att farsan höll på att känna på sitt öra med, och så visar det sig att han är likadan. skumt då jag aldrig sett honom göra det, men att vi båda har exakt samma beteende. dna
Eller så såg du din far göra det när du var så liten att du inte kommer ihåg det och påverkades undermedvetet senare i livet...

you will never know.

Senast redigerad av Tomten den 2017-01-19 klockan 14:19.
Tomten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-02-16, 05:26   #182
r3mpuh
avatartext
 
r3mpuhs avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Ort: Aspergerland
Inlägg: 1 050
Exclamation Varning! 6 timmars tvångsutspel på mobilen inom spoilertaggen.




Jag vet inte till vilken grad eran tvångsproblematik handikappar er i vardagen, för mig är det helt otroligt tråkigt grovt mycket. Det största isolerade nederlaget i närtid var tidigare idag när jag skulle försöka svara lite uppmuntrande på en journal för en person som ligger i deff. Jag befann mig ovanpå badrumslocket när jag påbörjade att skriva på mobilen & kunde under följande 6 timmar inte röra mig en centimeter från min position bortsett från tummarna tills jag var "klar" med mitt tvångsmässiga svamlade på mobilen. Det gör mig väldigt ledsen när jag misslyckas så kapitalt i vardagen. Det faktum att jag skriver avsevärt mycket snabbare på ett riktigt tangentbord blott 5 meter bort men ändå inte kan lyckas avbryta den påbörjade aktiviteten & förflytta mig gör saken bara ännu värre. Det blir så tydligt för mig att aktiviteten jag utför utan paus inte kan tillskrivas det positiva attributet "dedikation" som människor på autismspektrumet ofta brukar kunna uppvisa för sina specialintressen utan istället handlar det primärt om diagnosen som har allra störst destruktiva inverkan på min livskvalité: F422, tvångstankar med tvångshandlingar. Jag postade ju inte ens det absurt långa inlägget med rent svammel i slutändan ens. Var så glad att jag lyckades slita mig efter "sista meningen" & innan jag påbörjade att försöka redigera allt svammel även; då jag redan spenderat så pass många timmars omskrivande av texten redan. Jag tänker inte läsa igenom mitt tvångsmässiga svammel-inlägg för vill undvika risken att råka påbörja en redigering av texten, men jag tänker posta den här inom en spoiler-tagg utifall att någon skulle vilja läsa ett utkast från r3mpuh's hjärna & har alldeles för mycket tid till sitt förfogande. Texten var från början en enda stor brödtext men lyckades snabbt styckeindela den lite grovt innan jag förde över kolozzeum-förhandsgranskningen till ett text-dokument. Hoppas era tvångsproblematiker inte är riktigt lika påträngande som mina kan vara.

Väl mött!
Mvh r3mpuh



__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
r3mpuh , var det inte du som låg med typ fyra tjejer på en helg? En av dem som blivit sur kanske?
You can do it maybe! ~
r3mpuh:s Träningsjournal ~ Marklyft: 200 kg
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Du verkar vara en person som skulle kunna koka någons katt som kärleksförklaring och sedan inte förstå deras arga reaktion.
r3mpuh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-02-16, 11:10   #183
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Jag lider med dig, men finner ditt svammel väldigt underhållande.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-02-16, 11:36   #184
ApexProcyon
Biggus Dickus
 
ApexProcyons avatar
 
Reg.datum: Nov 2016
Inlägg: 368
Med tanke på att hela ditt inlägg byggde mot ditt ogillande av råa morötter så måste jag säga att 6 timmar står i proportion till hur hemska råa morötter faktiskt är.
__________________
Citat:
Man skall inte glädja sig i onödan.
ApexProcyon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-02-16, 15:24   #185
Johan1992
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2016
Inlägg: 0
Har haft lite olika tvång genom åren. Här kommer ett par exempel:

En period när jag bodde hos föräldrarna, hade rum i källaren, varje gång jag skulle sova så var jag tvungen att ställa mig i sängen och kolla ut genom källarfönstret. Jag kanske tittade ut genom fönstret 40 ggr (om inte mer) per natt, pågick i en hel sommar. Fråga mig inte vad jag letade efter, för det vet jag inte själv.

Varje gång jag skulle koppla av, se film, eller sova, så var jag tvungen att kontrollera hela huset. Är kranarna avstängda, duscharna, är spisen avstängd, är kylen och frysen tillräckligt intryckt? Ligger det någon tröja under elementet? Vafan.... Det kan ju slå eld..

Det var ganska jobbigt om man var själv hemma och skulle se en film, då fick man ansvar för hela huset. Jag upprepade kontrollerna flera gånger innan jag kunde slå mig till ro. Minns även att jag alltid sa "kranen är avstängd, ett två tre abo" sen kände jag som en fåne med handen under kranen för att försäkra mig om att den inte droppa..

En period i livet så hade jag en annan sjuk grej för mig. Varje gång när jag skulle sova så var jag tvungen att låsa upp knapplåset på telefonen och säga "du är inte i samtal ett två tre", det där kunde jag göra säkert 20 gånger innan jag skulle sova.. .. ja vafan! Tänk om jag hade varit i ett samtal en hel natt, kunde ju blivit svindyrt!

Nu på senare år så har jag snarare Hygien-tvång. Varje gång jag varit utomhus och kommer hem och inte planerar att gå ut mer, så måste jag duscha, annars kan jag inte koppla om. Om jag så måste gå utanför ytterdörren i 3 sek för att sedan gå in igen, så MÅSTE jag duscha. Ibland kanske man gjorde sig redo för sängen, sen kom man på att man skulle till affären. Som ni hör, det kan bli ett par duschar per dygn. Men duscharna är blixtsnabba, sköljer bara av mig med vatten, men det kan bli 4-8 per dygn.

Duschnojjan släppte jag när jag flyttade, tyckte badrummet var för vidrigt att duscha i, så lånade duschen hos min föräldrar innan renoveringen av mitt egna badrum var klart. Men jag hade ju inget val än att släppa hygientvånget, var ju tvungen att vistas utomhus efter varje dusch!

Kan skriva en hel bok om alla tvång, men det där får räcka. Men fyfan vad det är jobbigt med tvång, det tar upp mycket av ens tid! Är väl hyffsat frisk nu iaf!
Johan1992 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-02-19, 18:09   #186
Wilshere
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2013
Inlägg: 117
Sitter nästan alltid och pillar av skinnet runt mina naglar, när jag var yngre bet jag istället men det har jag slutat med nu. Överlag har jag något behov av att pilla på sårskorpor osv. Fast det är egentligen inte något som stör mig.

Har åtminstone kommit över att tvätta mina händer konstant, tidigare kunde jag knappt röra något utan att känna ett sjukt behov av att tvätta händerna. Minns när man var på utflykt med skolan som ung och jag fick ta massa vattenflaskor med mig så jag kunde skölja av händerna. Jävla märkliga saker man har för sig.

Senast redigerad av Wilshere den 2017-02-19 klockan 18:14.
Wilshere är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:49.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)