Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2021-10-16, 20:31   #42841
Ett Orm
Silver lifter
 
Ett Orms avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Ort: Mitt i Sverige, lite åt sidan..
Inlägg: 2 621
Eller en skylt som det står "Slow children" på som mina grannar hade.
__________________
ᕦ( ˘ᴗ˘ )ᕤ
Ett Orm är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-10-17, 07:49   #42842
baggard
Registered User
 
baggards avatar
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 788
Citat:
Ursprungligen postat av Ett Orm Visa inlägg
Eller en skylt som det står "Slow children" på som mina grannar hade.

Lite väl att annonsera så öppet med att man har efterblivna ungar?
baggard är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-10-17, 08:54   #42843
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Vi satte upp skyltar med ”varning för frigående höns, vänligen koppla hunden”, det minskade antalet hundjagarincidenter dramatiskt.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-10-18, 14:47   #42844
Baldr
Registered User
 
Baldrs avatar
 
Reg.datum: Jun 2018
Inlägg: 22
Finns det några vetenskapliga belägg för dessa prylar? Spenderar en hel del tid framför datorn i arbetet och tänkte att de kanske är vettiga ur förebyggande syfte men svårt att hitta vettiga studier.

https://rpmpower.com/product/nsd-pow...tart-pro-gyro/
Baldr är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-10-18, 14:55   #42845
Snubben
är en liten legend.
 
Snubbens avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 125
Citat:
Ursprungligen postat av Baldr Visa inlägg
Finns det några vetenskapliga belägg för dessa prylar? Spenderar en hel del tid framför datorn i arbetet och tänkte att de kanske är vettiga ur förebyggande syfte men svårt att hitta vettiga studier.

https://rpmpower.com/product/nsd-pow...tart-pro-gyro/
Är väl isf. bättre att köra på med de mer beprövade sakerna typ greppers och sånt.

__________________
Mvh Snubben - Lyfta vikter + Löpning = #curl4lajf

Citat:
Ursprungligen postat av TomasB Visa inlägg
Yes! Ser ut som rena rama fett-boven. Tror det där är orsaken till södra USA's fettma-epedemi också. Jävla tallriksmodell!
Snubben är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-10-18, 17:03   #42846
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 074
Citat:
Ursprungligen postat av Baldr Visa inlägg
Finns det några vetenskapliga belägg för dessa prylar? Spenderar en hel del tid framför datorn i arbetet och tänkte att de kanske är vettiga ur förebyggande syfte men svårt att hitta vettiga studier.

https://rpmpower.com/product/nsd-pow...tart-pro-gyro/
Dom fungerar bra för blodflöde man får pump/kramp direkt av dom som är lite tyngre 😄 Rikard Jansson älskar dom
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2021-10-20, 10:28   #42847
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Varför mår jag inte dåligt av att slakta djur? I normala fall hatar jag att döda djur. Om någon ber mig slå ihjäl en spindel så tänker jag ”varför det? Den gör ingen skada” osv.

Kan det vara att jag tänker att slakt är nödvändig?

Eller är det bara ohejdad vana, jag har slaktat så många djur att jag blivit avtrubbad? Lite konstigt att det inte ”översätts” till spindeldödande då.

Märk väl att jag fortfarande hatar att ofrivilligt plåga djur; var t ex tvungen att fånga in höns och behandla dem mot kvalster härförleden, och tyckte det var skitjobbigt när hönsen skrek och sprattlade för de trodde jag försökte döda dem.

Intressant fenomen iallafall, det gör att jag förstår lite bättre hur folk kan döds varandra i krig.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-10-20, 10:56   #42848
sladdbarn
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2019
Inlägg: 273
Citat:
Ursprungligen postat av Ett Orm Visa inlägg
Eller en skylt som det står "Slow children" på som mina grannar hade.
Ser också en sådan skylt då och då, lika roligt varje gång

Tror det står:
"WARNING
SLOW
CHILDREN"
sladdbarn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-10-20, 11:55   #42849
G.W
Registered User
 
G.Ws avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 160
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Varför mår jag inte dåligt av att slakta djur? I normala fall hatar jag att döda djur. Om någon ber mig slå ihjäl en spindel så tänker jag ”varför det? Den gör ingen skada” osv.

Kan det vara att jag tänker att slakt är nödvändig?

Eller är det bara ohejdad vana, jag har slaktat så många djur att jag blivit avtrubbad? Lite konstigt att det inte ”översätts” till spindeldödande då.

Märk väl att jag fortfarande hatar att ofrivilligt plåga djur; var t ex tvungen att fånga in höns och behandla dem mot kvalster härförleden, och tyckte det var skitjobbigt när hönsen skrek och sprattlade för de trodde jag försökte döda dem.

Intressant fenomen iallafall, det gör att jag förstår lite bättre hur folk kan döds varandra i krig.
Kan vara detta:

https://en.wikipedia.org/wiki/Zoosadism
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Jag minns alla storheter där på forumen, jag var med från början och jag var och är nog den störste legenden någonsin. En legend dom gjorde allt för att tysta. Jag styrde fan Kolo... Men dom fixade så jag inte kunde logga in. Men då och då nämns mitt gamla nick.
G.W är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-10-20, 12:00   #42850
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av G.W Visa inlägg
Det stämmer ju inte med att jag ogillar att döda/plåga djur i övrigt.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-10-20, 15:36   #42851
Ett Orm
Silver lifter
 
Ett Orms avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Ort: Mitt i Sverige, lite åt sidan..
Inlägg: 2 621
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Varför mår jag inte dåligt av att slakta djur? I normala fall hatar jag att döda djur. Om någon ber mig slå ihjäl en spindel så tänker jag ”varför det? Den gör ingen skada” osv.

Kan det vara att jag tänker att slakt är nödvändig?

Eller är det bara ohejdad vana, jag har slaktat så många djur att jag blivit avtrubbad? Lite konstigt att det inte ”översätts” till spindeldödande då.

Märk väl att jag fortfarande hatar att ofrivilligt plåga djur; var t ex tvungen att fånga in höns och behandla dem mot kvalster härförleden, och tyckte det var skitjobbigt när hönsen skrek och sprattlade för de trodde jag försökte döda dem.

Intressant fenomen iallafall, det gör att jag förstår lite bättre hur folk kan döds varandra i krig.
Sunt tycker jag.
Låter som du tänker i stället för att känna.
Lite som jag inte känner något när jag äter gris men skulle må illa om jag åt katt eller hund även om det egentligen inte är så stor skillnad.
Det är det onödiga som ställer till det tror jag. Spindeln är ju helt onödig att döda medan kycklingen ska bli mat.
Gris är mat medan hund inte är det.
__________________
ᕦ( ˘ᴗ˘ )ᕤ
Ett Orm är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-10-21, 12:57   #42852
lördagsgrogg
Registered User
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 30
Citat:
Ursprungligen postat av Ett Orm Visa inlägg
Sunt tycker jag.
Låter som du tänker i stället för att känna.
Lite som jag inte känner något när jag äter gris men skulle må illa om jag åt katt eller hund även om det egentligen inte är så stor skillnad.
Det är det onödiga som ställer till det tror jag. Spindeln är ju helt onödig att döda medan kycklingen ska bli mat.
Gris är mat medan hund inte är det.
Personligen gör jag av okänd anledning skillnad på djur som jag uppfött just med syfte att slakta och äta. Men visst behöver man till viss del vänja sig till med det och en uppväxt på bondgård gör ju det. Utan slakt har man inget käk och man har varit med när föräldrarna gör det många gånger innan det är ens egen tur.

Men jag skulle nog kunna äta både hund och katt om det kom i aptitliga bitar fördigstyckat. Men skulle inte vilja slakta och äta ett djur jag känt och haft en relation med. Tror jag åtminstone, kanske skulle jag kunna intala mig att det vore kärleksfullt om det ändå skulle avlivas på grund av hög ålder eller något. Men det är högst teoretiskt och osannolikt.
lördagsgrogg är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-10-21, 21:28   #42853
Ett Orm
Silver lifter
 
Ett Orms avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Ort: Mitt i Sverige, lite åt sidan..
Inlägg: 2 621
Tänker lite att om man känner för en kyckling, älg eller fisk man ska dräpa och äta på samma sätt som man känner för tex en hund är man psykopat om man inte är vegan.
__________________
ᕦ( ˘ᴗ˘ )ᕤ
Ett Orm är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-11-05, 08:13   #42854
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
För ”normalt” användande, är det lönt att skaffa 5G istället för 4G för lägenheten?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-11-05, 08:53   #42855
berserken
Registered User
 
Reg.datum: May 2020
Inlägg: 171
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
För ”normalt” användande, är det lönt att skaffa 5G istället för 4G för lägenheten?
4g funkar bra om där är bra signal har kört internet via surfzon på mobilen i flera år och det funkar lika bra som jobbets slöa fiber .Sen beror det nog med på hur många som kör på den masten med
berserken är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:58.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)