Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-10-04, 10:40   #1096
anvihl
Registered User
 
anvihls avatar
 
Reg.datum: Apr 2012
Ort: Småland
Inlägg: 1 516
Citat:
Ursprungligen postat av mangemani Visa inlägg
aha, jag förstår.
då tror jag nästan att min kropp redan har upptäckt hur den ska väcka sig själv för i drömmar där jag tex faller från en högre höjd, så hinner drömmen aldrig fram till stunden då jag kraschar ned i marken utan vaknar alltid upp sekunden innan eller då jag väl har börjat att falla och allt som har jagat en i alla drömmar man har haft har aldrig lyckats att få tag i en för man vaknar alltid en stund innan eller sekunden innan
Fungerar inte alla så? Det där med att man vaknar precis innan man träffar marken hör man ju från typ alla.
__________________
"When I die, I want to go peacefully like my grandfather did–in his sleep. Not yelling and screaming like the passengers in his car."- Bob Monkhouse
anvihl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-10-04, 11:29   #1097
timoat
Registered User
 
timoats avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 2 147
Jag drömde att jag var hemma hos mina föräldrar och packade för att jag skulle flytta till new york. de skulle köra mig tilll köpenhamn där jag skulle flyga, men vi var sena så det var bråttom. helt plöstligt såg jag att det stod en stor staty/fontän bakom våra grannars hus. Jag sa till pappa, hur länge har den funnits där? han blev lite osäker, och helt plöstligt såg byn inte alls ut som den brukar. Den såg mer ut som en italiensk by, och förändrades hela tiden. Vi gick in till en affär. På nåt sätt kom jag fram till att vi drömde, både jag och mamma och pappa, och att vi var fångade i drömmen, fast att vi egentligen var på väg till danmark. Jag började flippa ut och försökte ta mig ur drömmen, annars skulle jag missa planet till nyc, och det hade jag inte råd med. Jag började slå sönder butiken och kasta stolar genom fönstrena. Då hörde jag en svag röst som blev starkare och starkare, och helt plöstligt vaknade jag upp och var på färjan till köpenhamn, med en biljettgubbe som frågade efter mitt pass. Sen vaknade jag på riktigt. Jävligt underlig dröm, men den var cool. De galnaste drömmarna får jag när jag vaknar på morgonen och sen somnar om en timme, jag minns de bäst också. Ska säga att jag kollat MYCKET Tales from the crypt på senast tiden, och de avsnitten har färgat mina drömmar, speciellt finns det ett avsnitt om en kille som inte kan vakna ur sina drömmar.
timoat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-10-04, 11:48   #1098
Ribban
Registered User
 
Ribbans avatar
 
Reg.datum: Sep 2014
Inlägg: 328
Citat:
Ursprungligen postat av anvihl Visa inlägg
Fungerar inte alla så? Det där med att man vaknar precis innan man träffar marken hör man ju från typ alla.
Tror att det är inbyggt jo. Däremot så slipper jag spendera så mycket tid i såna drömmar nu då jag vaknar direkt de är på gång istället för att springa ifrån ett mongo hur länge som helst.
__________________
Hej
Ribban är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-10-04, 12:06   #1099
David_wigren
Registered User
 
David_wigrens avatar
 
Reg.datum: Apr 2009
Ort: Örebro
Inlägg: 1 488
Citat:
Ursprungligen postat av anvihl Visa inlägg
Fungerar inte alla så? Det där med att man vaknar precis innan man träffar marken hör man ju från typ alla.
Va? Jag vaknar aldrig av att falla i en dröm. Jag får ta smällen i backen, som oftast känns som ett lättare slag i magen så jag tappar luften. Det händer någon gång i månaden. Exempelvis att jag drömmer om att jag kan hoppa högt och råkar hoppa 40-50 meter upp i luften för att sedan krascha i backen. Eller kanske klassikern, jag drömmer att jag kan flyga och mitt under flygningen så "glömmer" jag bort hur man gör och faller hejdlöst ner mot backen. En gång drömde jag att jag var på en båt vid en hamn som slungades upp i luften av en jättestor våg. Jag föll hårt mot hamnkanten, och ett par sekunder efter kom båten och landade på mig. Då dog jag och under resten av drömmen var jag ett spöke.
David_wigren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-10-04, 12:11   #1100
Andy.da.wohoo
Fick höra en rolig historia
 
Andy.da.wohoos avatar
 
Reg.datum: May 2007
Inlägg: 3 982
Haft ett par drömmar nu senaste att jag är i ett slagsmål och parerar sjukt många slag. När jag sedan ska slå tillbaka så blir det halvt utomkroppsligt och jag ser mig själv göra slaget men när det närmar sig att bli en träff så blir det slow-motion och jag träffar aldrig min motståndare med mitt slag. Slaget stoppar typ och jag tar i allt vad jag kan med alla muskler i kroppen men händer ändå ingenting.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz Visa inlägg
Tricklev, Andy och Klopfer var "narnias kungar" med mela på släptag som "narnias drottning" i 'babbla, babbla-tråden'.
Bänkpress: 130kg, Knäböj: 175kg, Marklyft: 212,5kg, Vikt: 78kg
Andy.da.wohoo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-10-06, 18:32   #1101
jenni
Banned User
 
Reg.datum: Nov 2007
Ort: stockholm
Inlägg: 1 858
Jag har drömt väldigt mycket om min hund som för några år sedan flyttade till en stor gård på Gotland där han blev herre bland 4 tikar. Iaf jag har nog drömt om honom varannan natt i två veckor, och igår ringde hans adoptivmatte och sa att han somnat in
Känns obeskrivligt sorgset

Senast redigerad av jenni den 2014-10-06 klockan 18:34.
jenni är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-10-07, 22:36   #1102
Captainwide
Registered User
 
Captainwides avatar
 
Reg.datum: May 2012
Inlägg: 623
Klassisk trippdröm. Skiftande färger, pulserande musik och riktigt lustiga scenarion.


För att ge ett hum om musiken.
__________________
För tjockisarmar och matporr - Instagram: Captainwide
Captainwide är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-10-07, 23:45   #1103
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 834
Drömmar är bland det mest ointressanta man kan prata om med någon enligt ganska många, håller ni med?
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-10-08, 00:39   #1104
filmjölk
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2010
Ort: Hisingen
Inlägg: 4 258
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Drömmar är bland det mest ointressanta man kan prata om med någon enligt ganska många, håller ni med?
Jag håller inte med. Amorteringar, styrränta, matematik, heminredning, paradise hotel, deckarromaner, Beck-filmer, tupperwareförsäljning etc etc. jag skulle lätt kunna räkna upp 200 saker direkt ur huvudet som är mindre intressanta att diskutera än drömmar.
filmjölk är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-10-08, 00:46   #1105
Toni Radanov
Registered User
 
Toni Radanovs avatar
 
Reg.datum: Jul 2014
Ort: Åmål
Inlägg: 437
Snusk. Alltid snusk! hhnnnnngh!

.......
Toni Radanov är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-10-08, 01:08   #1106
Red Apple
Banned User
 
Reg.datum: May 2013
Inlägg: 96
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Drömmar är bland det mest ointressanta man kan prata om med någon enligt ganska många, håller ni med?
"Jag drömde att vi knullade" brukar fånga intresse rätt bra imo.
Red Apple är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-10-08, 05:32   #1107
JamesD
Registered User
 
JamesDs avatar
 
Reg.datum: Jul 2012
Inlägg: 750
Drömde något som jag ofta drömmer. Nämligen att jag kunde göra oändligt med chins. Bara matade ur mig chins, stannade på 35 för att det blev tråkigt. Någon mer som ofta drömmer liknande?
JamesD är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2017-10-02, 13:22   #1108
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 283
I natt drömde jag att jorden hade tagits över av ondskefulla robotar som patrullerade gatorna med strålvapen. Jag jagades mellan husruiner men lyckades fly in i vildmarken.

Sedan var jag uppe och kissade, och när jag somnade igen drömde jag att jag var fem meter lång och fastnade i ett rör.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-10-20, 08:46   #1109
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Att jag skulle gå och träna med Dio och StarkaUlf. Det var ett mycket vackert ställe, italienska kusten eller något. Såg inte hur dem såg ut som personer (fast jag vet hur Dio ser ut) men att det var dem var solklart. De tränade med helt enorma stenbumlingar enbart och jag gjorde lite SitUps.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-10-20, 09:48   #1110
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Jag drömde att jag blev kidnappad av ett UFO. Eventuellt att jag tittade på en film om några som blev kidnappade av ett UFO. Det hoppade lite imellan de båda, som det ju kan ske i drömmar.

Otroligt sammanträffande, eftersom jag kollade på UFO-dokumentär på Netflix precis innan.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:10.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)