Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2020-08-11, 20:30   #46
ChuckTesta
Nope! Chuck Testa
 
ChuckTestas avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 674
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Det stör mig lite när folk antar att min fantasi är så förbannat usel att jag inte kan föreställa mig hur det skulle vara att befinna mig i en annan situation än den jag är i. Om jag någon gång betalar alla de där skatterna du nämner gissar jag att det beror på att jag har så hög lön att jag skatterna till trots får så mycket pengar över varje månad att jag inte vet vad jag ska göra av dem, och jag skulle inte bry mig ett jota om att jag inte fick mer över till mina lyxjakter eller ungjävlar eller vad ni högertokar behöver lägga pengar på för att inte få ångest. Men visst, jag lovar att komma tillbaka om jag någon gång hamnar i den situationen.
Klassiskt, nu är man "högertok" om man motsätter sig alla dessa låtsasskatter som är till för att finansiera massinvandringen. Men om alla dom är högertokar så är ju du kommunist då.
ChuckTesta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-11, 20:32   #47
EagleEye
Banned User
 
Reg.datum: Jun 2019
Inlägg: 212
Citat:
Ursprungligen postat av Fredszky Visa inlägg
Då tycker jag du kan börja med att ifrågasätta om koldioxid är en bra eller dålig gas för våra växter och miljö, eller om Greta & resten av miljömupparna har rätt i att världen går under om 7 eller 11 år eller vad det är det här gången.

!remindme 11 years
Nyttiga goiyms kommer alltid behövas. Men det är en fin balansakt mellan att köra världen åt helvete och döda dem allihopa.
EagleEye är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-11, 20:35   #48
berserken
Registered User
 
Reg.datum: May 2020
Inlägg: 171
Citat:
Ursprungligen postat av ChuckTesta Visa inlägg
Klassiskt, nu är man "högertok" om man motsätter sig alla dessa låtsasskatter som är till för att finansiera massinvandringen. Men om alla dom är högertokar så är ju du kommunist då.
Massinvandring är en sak men det är det jävla slöseriet och alla som skott sej på det advokater som dratt in 6000kr i timmen på det och alla familjehem runt 4000kr per dygn och ungdom och så fortsätter det de stora vinnarna är Bert Karlsson och co förlorarna är resten av Sverige
berserken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-11, 20:35   #49
Baskagge
Registered User
 
Baskagges avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 427
Clownsverige: Dokumentet.

__________________
Ju jävligare ju ljuvligare.

Skaffa dig en livstidsdom själv innan du uttalar dig! - Christer Pettersson
Baskagge är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-11, 20:42   #50
ChuckTesta
Nope! Chuck Testa
 
ChuckTestas avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 674
Citat:
Ursprungligen postat av berserken Visa inlägg
Massinvandring är en sak men det är det jävla slöseriet och alla som skott sej på det advokater som dratt in 6000kr i timmen på det och alla familjehem runt 4000kr per dygn och ungdom och så fortsätter det de stora vinnarna är Bert Karlsson och co förlorarna är resten av Sverige
Jo visst finns det mycket annat skattefusk, men årtioenden av massinvandring (och årtionenden framöver) är den stora kostnaden.
ChuckTesta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-11, 20:46   #51
berserken
Registered User
 
Reg.datum: May 2020
Inlägg: 171
Citat:
Ursprungligen postat av ChuckTesta Visa inlägg
Jo visst finns det mycket annat skattefusk, men årtioenden av massinvandring (och årtionenden framöver) är den stora kostnaden.
Sen kan man fråga sej hur 2 personer kan få ett lån på ca 8 miljoner för att starta ett HVB hem med en garanterad inkomst på 6 månader ? Ja 6 månader drev de hemmet sen blev det konkurs säkert inte enda i Sverige .Hvb hemmet i Sövestad som tog emot ungdomar från Vellinge kommun
berserken är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-11, 20:48   #52
ChuckTesta
Nope! Chuck Testa
 
ChuckTestas avatar
 
Reg.datum: Sep 2011
Inlägg: 674
Citat:
Ursprungligen postat av berserken Visa inlägg
Sen kan man fråga sej hur 2 personer kan få ett lån på ca 8 miljoner för att starta ett HVB hem med en garanterad inkomst på 6 månader ? Ja 6 månader drev de hemmet sen blev det konkurs säkert inte enda i Sverige .Hvb hemmet i Sövestad som tog emot ungdomar från Vellinge kommun
Var ska "flyktingarna" bo? Det är ju nödlösningar, låna pengar för att betala ett lån.
ChuckTesta är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-11, 21:30   #53
Snubben
är en liten legend.
 
Snubbens avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 125
Man skulle byggt en hemsida där man kan se alla skatter som finns. Varenda punktskatt, vem som röstade för den, vad den drar in till statskassan, vad är syftet etc.

Allt från plastskatt, engångsskatt, till kopieringsskatt, cdskatt, kassettskatt etc. Känns som många borde få sig en "aha åhå ... vad i..?"
__________________
Mvh Snubben - Lyfta vikter + Löpning = #curl4lajf

Citat:
Ursprungligen postat av TomasB Visa inlägg
Yes! Ser ut som rena rama fett-boven. Tror det där är orsaken till södra USA's fettma-epedemi också. Jävla tallriksmodell!
Snubben är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-11, 21:40   #54
Snubben
är en liten legend.
 
Snubbens avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 125
Jag kan ändå tycka det finns en bra grundtanke med att reformera skattesystemet. Allt från att likställa momsen på allt, förenkla skatterna för en företagre, privatperson etc.

Och det gör man just nu, däremot så låtar man alla flöden av skatter för staten, dvs. totalen inte förändras och vad får ut av det? Lite enklare saker på pappret men ingen faktiskt förändring för medborgaren... Bra där. Dock ska de väl nämnas att t.ex. en förnkelad moms (likgiltig moms) hade förenklat för företagare etc. men pratar vi någon direkt besparing eller sådant? Nä. Minska statlig skatt? Toppen. Hur många påverkas av de? Inte så många. Men istället höjj skatt x istället. Jaha. Det var juh meningslöst.

Jag är iallafall glad att något händer, för det betyder att bollen kan skjutas åt olika håll, men jag hade hoppats på att få en faktiskt skattereform, en riktigt som tar allt, kastar upp det i luften och som har perspektivet "medborgaren" och inte staten. Nu får man samma sak, fast med nya namn på sakerna. Helt meningslöst.

https://cornucopia.cornubot.se/2020/...igt-sankt.html,
https://blogg.pwc.se/taxmatters/vi-s...skattereformen
https://www.di.se/ledare/varning-for...hojer-skatten/
__________________
Mvh Snubben - Lyfta vikter + Löpning = #curl4lajf

Citat:
Ursprungligen postat av TomasB Visa inlägg
Yes! Ser ut som rena rama fett-boven. Tror det där är orsaken till södra USA's fettma-epedemi också. Jävla tallriksmodell!
Snubben är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-11, 21:42   #55
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Kan vi inte ha en "Alla utom de som röstat på SD, Afs eller NMR "-skatt? Det vore logiskt att de som stödjer en utveckling som kostar rejält bidrar lite mer.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-11, 21:44   #56
skyffelmördarn
Registered User
 
skyffelmördarns avatar
 
Reg.datum: Dec 2019
Inlägg: 969
Problemet med Sverige är att de känns som att de inte finns något ansvar längre, som att pengarna inte betyder något. Kanske har det att göra med att vi aldrig ser pengar idag längre i samhället eftersom allt är digitalt, vi har distanserat oss ifrån mynt och sedlar så vi inte ens vet vad det är värt längre. Annat var det förr när man hade guldmynt, då visste man vad man höll i. Några siffror i en app på telefonen? Ingen aning.

Tänk er kommunerna som köper nån jävla rondellkonst för 500 tusen om man behövde leverera det med en vagn med mynt i, då skulle man tänka "Hoppsan Kerstin det här var ju en hel del" , nu behöver man bara trycka på en knapp så är det klart, 500 tusen ifrån hårt arbetande skattebetalare, för en ful sten nån dansk gjort, som huggits i Polen och fraktats hit i trampbåt.

Det har bara blivit knappar och siffror av allt.

Senast redigerad av skyffelmördarn den 2020-08-11 klockan 21:47.
skyffelmördarn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-11, 21:48   #57
skyffelmördarn
Registered User
 
skyffelmördarns avatar
 
Reg.datum: Dec 2019
Inlägg: 969
Citat:
Ursprungligen postat av Prsson Visa inlägg
Hur mycket skatt har vi egentligen? Och vad får vi för skatten?
skyffelmördarn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-11, 21:49   #58
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 282
Pengarna finns inte. De skapas genom skuldsättning. När du tar ett lån får du tillgång till pengar som inte existerade sekunden innan. Bara runt tre procent av "pengarna" i samhället är riktiga pengar. Resten är skapat av privata banker, oftast genom skuldsättning.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-11, 21:50   #59
Andy.da.wohoo
Fick höra en rolig historia
 
Andy.da.wohoos avatar
 
Reg.datum: May 2007
Inlägg: 3 982
Jag tycker det är rimligt att man beskattar saker som är dåliga för miljön. Att skatten läggs på konsumtion känns också rimligt. Dock tycker jag att det för varje skatt man tar ut så måste det finnas någon kännbar satsning som ger tillbaka om man gör rätt för sig.

Värre är det att det startades upp en utredning om att återinföra/höja fastighetsskatten igen, som någon länkade i en annan tråd. Det känns helt absurt.

Och angående frågan "vad får man för skatten egentligen?" så läste jag att i samband som levnadsstandarden ökat de senaste decennierna så har också förväntan på samhällsservicen ökat. Samtidigt har skatten som betalas inte ökat i samma takt som förväntningarna på exempelvis vård, äldreomsorg och skola. Framförallt är detta problematiskt med hänsyn till att befolkningen blir äldre och folk vill jobba mindre och betala mindre i skatt.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz Visa inlägg
Tricklev, Andy och Klopfer var "narnias kungar" med mela på släptag som "narnias drottning" i 'babbla, babbla-tråden'.
Bänkpress: 130kg, Knäböj: 175kg, Marklyft: 212,5kg, Vikt: 78kg
Andy.da.wohoo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-11, 21:52   #60
Ett Orm
Silver lifter
 
Ett Orms avatar
 
Reg.datum: Jun 2011
Ort: Mitt i Sverige, lite åt sidan..
Inlägg: 2 617
Skulle inte vara lika illa om de var ärliga med var skatten går.
Det här kostar vi behöver få in mer skattepengar.
Men tramset att det är för klimatet eller miljön eller whatever förolämpar befolkningen.. Eller iaf mig och en drös till.
__________________
ᕦ( ˘ᴗ˘ )ᕤ
Ett Orm är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:24.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)