Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2014-08-22, 21:08   #16
Wilt the Stilt
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 1 687
7 reps på en enkel #3 är ju fortfarande grymt, tycker jag. Har du något särskilt mål i grippersträningen? Kör du CCS ibland?
Wilt the Stilt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-08-22, 21:17   #17
David_wigren
Registered User
 
David_wigrens avatar
 
Reg.datum: Apr 2009
Ort: Örebro
Inlägg: 1 485
Citat:
Ursprungligen postat av Wilt the Stilt Visa inlägg
7 reps på en enkel #3 är ju fortfarande grymt, tycker jag. Har du något särskilt mål i grippersträningen? Kör du CCS ibland?
7 reps på den 3an tycker jag också är ganska bra. Jag tror aldrig jag har gjort mer än 7 reps tidigare på den. Dock vet jag att jag har varit något starkare förut eftersom att jag har gjort två reps på MM2 replikan som jag failade på idag. Jag har inget särskilt mål egentligen.
En liten del av mig vill certa på 3an, och jag kan stänga min lättare #3 med CCS. Men just nu är jag lite osams med Randall Strossen som driver Ironmind så jag är lite osäker på om jag överhuvudtaget vill ha med dem o göra i fortsättningen. Jag har till och med funderat på o be dem ta bort mitt namn från Red nail listan just för att jag inte vill associeras med dem.
David_wigren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-08-22, 21:21   #18
Wilt the Stilt
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 1 687
Jag skulle inte vilja certa mig på någon av Randalls listor. Om jag kunde dvs IronMind har mycket bra utrustning.. Men Randall verkar lite... Han tog väl bort folk från cerifieringslistor för att han var osams med dom.. Osv.. Jag får inga bra vibbar från han iaf
Wilt the Stilt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-08-22, 21:41   #19
David_wigren
Registered User
 
David_wigrens avatar
 
Reg.datum: Apr 2009
Ort: Örebro
Inlägg: 1 485
Han är fruktansvärt jobbig att föra en vettig konversation med. Han tenderar att placera folk i olika grupper för att sedan tillskriva en påståenden som andra har sagt. Sist så fick jag svara på frågor om KTA programmet trots att jag aldrig ens har pratat med Bill Piche och jag har inte ens köpt eller läst programmet! Jag har knappt utryckt några åsikter alls om programmet. Men eftersom att jag hade placerats i "Gripboard" facket så måste jag ändå svara på frågor om det. Jag svarade honom med ett skämt just för att jag tyckte att det var så absurt att han överhuvudtaget förväntade sig att jag skulle ställa till svars för vad andra har sagt. Men då svarade han med att ifrågasätta min personliga integritet. Vilket är ett fruktansvärt oärligt sätt att föra en diskussion. Jag svarade senare på hans frågor, trots att jag visste att han bara ställde dem för att avleda konversationen från de frågor jag ställt honom.

Senast redigerad av David_wigren den 2014-08-22 klockan 21:46.
David_wigren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-08-22, 21:51   #20
Wilt the Stilt
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 1 687
Ja, fy tusan.. Rikta in dig på Ivans listor istället :- )
Wilt the Stilt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-08-22, 22:06   #21
David_wigren
Registered User
 
David_wigrens avatar
 
Reg.datum: Apr 2009
Ort: Örebro
Inlägg: 1 485
Citat:
Ursprungligen postat av Wilt the Stilt Visa inlägg
Ja, fy tusan.. Rikta in dig på Ivans listor istället :- )
Jag snackade faktiskt med Ivan tidigare och han skickade några stänger till mig idag! Helt gratis dessutom. Paketet lär dyka upp om några dagar och då ska vi se vad jag går för efter ett avbrott på 1.5 år. Det är tre stänger som han skickar. En som är 7" 150kg som tydligen motsvarar Ironminds Red nail. De hänger vikterna på kanten av stängerna, vilket leder till de lägre vikterna. Den tänkte jag försöka böja med överhandsgrepp. Jag är ganska säker på att jag tar den, jag kan inte föreställa mig att jag skulle faila på en Red nail oavsett hur långt uppehåll jag har. Utöver den så skickar han en på 130kg och en på 120kg som jag tänkte böja med Reverse fattning respektive underhandsfattning. Att böja den på 120kg med underhandsfattning är faktiskt den som jag oroar mig mest över. Att böja med underhandsfattning är svårt om man inte gör det regelbundet. Jag har upplevt tidigare att jag tappar tekniken fort i just den tekniken. Det känns som det kan gå hur som helst.
David_wigren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-08-24, 17:02   #22
David_wigren
Registered User
 
David_wigrens avatar
 
Reg.datum: Apr 2009
Ort: Örebro
Inlägg: 1 485
Utomhusgym

Assisted muscle-ups. Utförandet såg ut som sådant att jag ställde mig vid det lägre chinsräcket och hjälpte till med benen och hoppade så jag fick skjuts upp. Jag gör dessa för att jobba på formen eftersom jag redan kan göra 4-5 muscle ups där jag svingar med benen o har mig. Om jag hoppar med benen så behöver jag inte svinga för att komma upp och jag kan då öva på den korrekta dragbanan.
5 set 5 reps

Roddchins. Lyfter upp mig så överkroppen blir parallell med marken, böjer på benen för att inte magen ska dö. Sedan lyfter jag upp mig så högt jag kommer så att det blir ungefär samma rörelse som vid en rodd. Tråkigt nog så är benen väldigt mycket i vägen och det blir inte så bra ROM.
5 set 3-5 reps

Öva på handstående. Får till det i bland och då kan jag stå i 10-20 sekunder. Mycket handlar om att hitta balansen efter upphoppet. Träffar jag rätt så kan jag stå och balansera en kort stund, annars faller jag nästan direkt.

Front lever raises
3 set 6 reps

Lite random dips och axelpress med stockarna innan jag tyckte jag var klar.
David_wigren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-08-24, 19:59   #23
David_wigren
Registered User
 
David_wigrens avatar
 
Reg.datum: Apr 2009
Ort: Örebro
Inlägg: 1 485
Prövade lite stål böjning när jag kom hem. Fick rota fram lite lämpliga stänger från förrådet. Hittade lite 8mm rostfritt från Maskindelen. Kapade först en stång till 22,5cm och böjde den i Ironmind Pads. Till min stora förvåning så gick det relativt lätt. Kapade en ny till 19,5cm och den var desto svårare att böja. Tog mig drygt 30 minuter med en hel del vila emellan. Till slut var den helt böjd cilket jag är ganska nöjd med. Den bör ha varit en bra bit hårdare än en Ironmind Red nail och det känns bra att jag fortfarande kan böja relativt hårda stänger efter ett avbrott på 1,5 år.
Av att bedömma resultatet från det här passet så kommer jag förmodligen slakta stålet som Ryssarna skickat

David_wigren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-08-25, 18:21   #24
David_wigren
Registered User
 
David_wigrens avatar
 
Reg.datum: Apr 2009
Ort: Örebro
Inlägg: 1 485
2 km löpning 9.06
David_wigren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-08-25, 22:52   #25
David_wigren
Registered User
 
David_wigrens avatar
 
Reg.datum: Apr 2009
Ort: Örebro
Inlägg: 1 485
Var lite uttråkad och fick en spontan vilja att köra lite kroppsviktsövningar. Sköt ihop två stolar i köket och körde några set där jag övade på att gå från L-sit till handstående. Jag fegade och det fick bli handstående med böjda armar. Ungefär såhär såg det ut http://instagram.com/p/sItNXQOXLE/?modal=true
David_wigren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-08-26, 20:26   #26
Wilt the Stilt
Registered User
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 1 687
Citat:
Ursprungligen postat av David_wigren Visa inlägg
2 km löpning 9.06
Grymt med tanke på 5 km @ 40 minuter för inte så länge sedan.

Bra böjjt, nytt försök på kofot snart?
Wilt the Stilt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-08-26, 21:59   #27
David_wigren
Registered User
 
David_wigrens avatar
 
Reg.datum: Apr 2009
Ort: Örebro
Inlägg: 1 485
Citat:
Ursprungligen postat av Wilt the Stilt Visa inlägg
Grymt med tanke på 5 km @ 40 minuter för inte så länge sedan.

Bra böjjt, nytt försök på kofot snart?
Tack! Men jag kommer nog aldrig försöka böja en kofot igen. Belastningen som går in i ryggraden är så stor att skaderisken blir alldeles för hög för min smak. Efter jag drog till något i ryggen gick jag till en naprapat, han berättade att jag på något vis lyckats vrida ryggraden något ur led från bäckenbenet. Han fixade till det och allt var frid o fröjd efter, men sen dess har jag passat mig för det där. Jag kan gärna böja varmvalsade stänger, för de är ganska mjuka i starten o ganska stumma. Men en kofot består av ganska härdat stål oftast, som är väldigt hård i starten och fjädrar en del. Har man lite otur och tappar kontrollen lite mitt under ett drag så fjädrar mycket av kraften tillbaka in i kroppen i ganska ofördelaktiga vinklar.
David_wigren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-08-26, 22:03   #28
David_wigren
Registered User
 
David_wigrens avatar
 
Reg.datum: Apr 2009
Ort: Örebro
Inlägg: 1 485
26/8
Gick till lekparken nu när det är mörkt och övade på Human Flag. Det gick ganska bra och jag känner mig starkare i positionen. Jobbade mest med att försöka hålla mig i positionen i 3-5 sekunder med böjda knän. Det känns vettigare än att förgäves försöka sträcka på benen o falla ner direkt varje gång.
David_wigren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-08-30, 20:55   #29
David_wigren
Registered User
 
David_wigrens avatar
 
Reg.datum: Apr 2009
Ort: Örebro
Inlägg: 1 485
27/8
Gick till lekparken igen på kvällen (vill inte träna där när barnen leker så ingen ringer polisen lol). Det blev lite Human clutch flags och lite chins, inget strukturerat.

30/8
Grippers
Höger hand
Parallell sättning
#2.5 - 5 reps
Enkel #3 - 5 reps
Hård #3 - 1
MM2 replica - miss(5millimeter ifrån)
Hård #3 - miss(2mm)
Enkel #3 - 2, 4, 3, 2, 2, 1
Ingen sättning
#2 - 5, 5, 5, 5, 5

Vänster
Parallell sättning
#2.5 - 5 reps PB
Enkel #3 - 1, miss(3mm)
#2.5 - 3, 2, 2, 3, 2, 1, 2, 1
Ingen sättning med öveerkross
Trainern - 5, 5, 5, 5, 5

Ab wheel från knäna
5 set 10 reps

Barehand bending
7"x 6mm fyrkant varmvalsad stål - böjdes fullständigt
7"x1/4 kalldragen stål - böjdes till typ 60 grader. Sen fick jag den inte längre utan att huden i händerna började ge vika. Jag har helt enkelt inte samma tuffhet i dem som tidigare. Fick tre småsår innan jag gav upp.

Överhandsfattning med Ironmind Pads
7.5" x 8mm rostfritt stål - tog mig drygt 30 minuter med mycket vila för att till slut böja den helt.

Köpte en kortlek tidigare idag för o se om jag kunde riva den https://www.facebook.com/video.php?v...type=3&theater det kunde jag. Men det tog lite längre än vad jag tänkte mig att det skulle göra. Förväntade mig att riva den på nån sekund. Korten var plastbehandlade spelkort från Sense. Jag har ingen aning om hur svåra eller enkla de är.

Isometriska pinch lyft på min 12 kg kettlebell
David_wigren är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2014-08-30, 21:28   #30
NewGripper
Registered User
 
NewGrippers avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Dalarna
Inlägg: 1 234
Lol lekparksmarodören!
Grymt pass.
Vi e nog ganska lika starka i högern med grippers atm!
Vänster e du starkare
__________________
IT'S NOT A CRUSH!! IT'S AN OBSESSION!!
Målen 2015;
Rolling Thunder; 90kg, 95kg, 100kg.
Pinch; Clean 20kg blockweight, 2hpinch 95kg, 2hpinch 100kg.
Wrist; Front sledge choke 10 lbs sledge @ 22", 24", 26".
NewGripper är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:54.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)