Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-08-04, 23:36   #1
humancentipede
Registered User
 
Reg.datum: May 2020
Inlägg: 145
testade ny uppvärmningsdrill.. trött på löpbandet. Kan ni identifiera problemet? :)

Jag klarar det mesta i den här ...höjer hjärtfrekvensen betyligt mer än löpbandet också(som jag är extremt trött på) .. Problemet är att jag inte klarar sitta i positionen som på 1:17 .. överkroppen för mig välter mot golvet.. t ex till höger i motsats till det yttre benet... Känner bara en lättare sträckning i vänster quad, på yttre benet, men är precis som något fysiskt stopp hindrar mig från att räta upp överkroppen .. `Hur blir det för er? tror den heter
90/90 , och ska bara stretcha höftmusklerna egentligen.

humancentipede är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-05, 03:01   #2
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av humancentipede Visa inlägg
Jag klarar det mesta i den här ...höjer hjärtfrekvensen betyligt mer än löpbandet också(som jag är extremt trött på) .. Problemet är att jag inte klarar sitta i positionen som på 1:17 .. överkroppen för mig välter mot golvet.. t ex till höger i motsats till det yttre benet... Känner bara en lättare sträckning i vänster quad, på yttre benet, men är precis som något fysiskt stopp hindrar mig från att räta upp överkroppen .. `Hur blir det för er? tror den heter
90/90 , och ska bara stretcha höftmusklerna egentligen.

Lägg en kudde eller hoprullad handduk eller nåt under främre benets skinka. Se också till verkligen pressa emot golvet med högra handen (om högra benet är fram).

Anledningen till att du välter är såklart för att du är för stram i de muskler som stretchas. Ta det gradvis och försök nå de positioner han viasr efterhand. Ifall du är så stel att du inte är i närheten av att nå dit i nuläget så kommer du få effekt innan du nåt till de positionerna.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:50.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)