Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2020-08-07, 15:35   #23806
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Fick tid på vårdcentral på tisdag så förhoppningsvis löser proffs detta utan att jag ska gå igenom varenda huskur i Sverige Har släppt tanken på att göra alltför drastiska saker på egen hand.
Jag kom på ytterligare en grej jag gjort några gånger. Borrat eller stuckit hål på nageln för att släppa ut blod och annan vätska. Sjukt skönt!
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-09, 10:01   #23807
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
London Marathon ska tydligen bli av nu i Oktober. Men det blir enbart elitklassen (inga motionärer) och det kommer bli en massa varv på en enda slinga på knappa 2km. Helt platt, och förhoppningsvis lite svalt, men inte spöregn. Men det finna goda chanser till en episk tävling. Speciellt med tanke på att Kipchoge och Bekele bägge ska springa. Så det lär bli rekordjakt.

svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-09, 22:12   #23808
gohei
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 222
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Marshall Ulrich lessnade på sina blånaglar och lät operera bort naglarna helt och hållet. Fatta vilken lättnad!

Fy fan! Jag ryser av bara tanken.
gohei är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-09, 22:27   #23809
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av gohei Visa inlägg
Fy fan! Jag ryser av bara tanken.
Fast om jag minns det rätt så blev han tvungen att avbryta nåt rekordförsök pga uppfuckade fötter en gång, och han blev ett par dagar långsammare i sitt rekordförsök av kust till kust i USA. Så jag tror inte han tyckte det var mycket till uppoffring.

Vad är det som ger rysningar? Utseendet på fötterna, eller tanken på själva operationen? Det var alltså en riktig kirurg på ett sjukhus som utförde ingreppet. Han drog inte ut naglarna själv med tång...
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-09, 22:34   #23810
gohei
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 222
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Fast om jag minns det rätt så blev han tvungen att avbryta nåt rekordförsök pga uppfuckade fötter en gång, och han blev ett par dagar långsammare i sitt rekordförsök av kust till kust i USA. Så jag tror inte han tyckte det var mycket till uppoffring.

Vad är det som ger rysningar? Utseendet på fötterna, eller tanken på själva operationen? Det var alltså en riktig kirurg på ett sjukhus som utförde ingreppet. Han drog inte ut naglarna själv med tång...
Nä visst, ställer det till såna problem så kan jag väl förstå.

Det som ger mig rysningar är bara tanken på att inte ha några naglar alls. Sen får jag minnesbilder ifrån den scenen i Flugan där han drar loss naglarna på sig själv. Yuck.

Senast redigerad av gohei den 2020-08-09 klockan 22:39.
gohei är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-10, 07:08   #23811
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Jag kom på ytterligare en grej jag gjort några gånger. Borrat eller stuckit hål på nageln för att släppa ut blod och annan vätska. Sjukt skönt!
Jag hittade en vass bit hud eller nagel, svårt att avgöra, som satt mellan nageln och huden. Efter ett fotbad fick jag tag i spetsen med pincett och kunde dra bort den. Då försvann all smärta. Det var alltså denna spets som var nyckeln till allt elände.

Mina fötter ser ju inte så vackra ut men det var ju nageltrånget som var det stora bekymret. Det finns väl ingen mening med att gå till vårdcentralen imorgon nu när nageltrånget är åtgärdat?
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-10, 07:38   #23812
Frustrator
Klen och gnällig
 
Frustrators avatar
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Halmstad
Inlägg: 1 264
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Jag hittade en vass bit hud eller nagel, svårt att avgöra, som satt mellan nageln och huden. Efter ett fotbad fick jag tag i spetsen med pincett och kunde dra bort den. Då försvann all smärta. Det var alltså denna spets som var nyckeln till allt elände.

Mina fötter ser ju inte så vackra ut men det var ju nageltrånget som var det stora bekymret. Det finns väl ingen mening med att gå till vårdcentralen imorgon nu när nageltrånget är åtgärdat?
Ser det rodnat ut? Något var i området?
Annars kan du boka av tiden. Om det ha löst sig så finns inget att vinna med en operation i nuläget.
__________________
Göteborgsvarvet 2006, 21km, 1 tim 24 min och 7sekunder.
10K 34:55.
Guld i medicinar-sm 2005, 2006, 2007, 2008, 2009. Silver 2010. "Nu då!"
Vasaloppet -08,-09,-10,-12,-13,-14,-17,-18,-19
Frustrator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-10, 08:04   #23813
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av Frustrator Visa inlägg
Ser det rodnat ut? Något var i området?
Annars kan du boka av tiden. Om det ha löst sig så finns inget att vinna med en operation i nuläget.
Det har funnits var men kan inte se något nu. Anledningen till att Apoteket ville ha mig till VC var det plus att naglarna var gulnade. Tycker det är svårt att avgöra alltså... Tror jag ringer och avbokar.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-10, 09:05   #23814
Frustrator
Klen och gnällig
 
Frustrators avatar
 
Reg.datum: Jan 2006
Ort: Halmstad
Inlägg: 1 264
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Det har funnits var men kan inte se något nu. Anledningen till att Apoteket ville ha mig till VC var det plus att naglarna var gulnade. Tycker det är svårt att avgöra alltså... Tror jag ringer och avbokar.
Jag hade avbokat, köp asolsprit, lägg på en tuss och linda runt tån. Brukar döda de flesta bakterier +så du inte får in ngn skit för du nu drog ut)
__________________
Göteborgsvarvet 2006, 21km, 1 tim 24 min och 7sekunder.
10K 34:55.
Guld i medicinar-sm 2005, 2006, 2007, 2008, 2009. Silver 2010. "Nu då!"
Vasaloppet -08,-09,-10,-12,-13,-14,-17,-18,-19
Frustrator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-10, 09:55   #23815
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Jag skulle också avbokat. Jag har gjort liknande dig ett antal gånger och fått loss nån liten bit nagel som irriterat som fan, och det har iaf funkat bra för mig då ja gdragit bort denna.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-10, 10:16   #23816
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av Frustrator Visa inlägg
Jag hade avbokat, köp asolsprit, lägg på en tuss och linda runt tån. Brukar döda de flesta bakterier +så du inte får in ngn skit för du nu drog ut)
Tack. Jag har alsolsprit och har redan gjort som du tipsar om. Enda anledningen till att åka till VC nu hade varit för att de skulle kunna se om jag har fotsvamp eller vad det är som gör att den tjocka nageln är tjock. Vet inte om det är skäl nog.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-13, 11:05   #23817
sjövärdig
Registered User
 
sjövärdigs avatar
 
Reg.datum: Jan 2019
Inlägg: 355
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Tack. Jag har alsolsprit och har redan gjort som du tipsar om. Enda anledningen till att åka till VC nu hade varit för att de skulle kunna se om jag har fotsvamp eller vad det är som gör att den tjocka nageln är tjock. Vet inte om det är skäl nog.
Lägg upp en bild så kan jag ställa en diagnos på nagelns. Jag har haft nagelsvamp av och till i 15 år. Fick det pga fabriksjobb en gång i tiden
sjövärdig är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-13, 13:41   #23818
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Är nagelsvamp och fotsvamp två olika grejer?
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-13, 13:57   #23819
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 829
Citat:
Ursprungligen postat av sjövärdig Visa inlägg
Lägg upp en bild så kan jag ställa en diagnos på nagelns. Jag har haft nagelsvamp av och till i 15 år. Fick det pga fabriksjobb en gång i tiden
Kanske fixar en bild. Hade varit ett otroligt underbetyg till fotterapeuten jag var hos om du kan avgöra det och inte hon Hon tyckte inte det såg ut som det.

Frågade väl om prehab/stretch för höften här förut? Kan meddela att det har blivit bättre. Sprang t.ex. 28 km i lördags utan att känna av den. Rörligheten är dock fortfarande milsvidd olika i högra respektive vänstra höften. Ska springa över sju mil nästa lördag - det lär väl ge ett bra facit på om det är något som dyker upp när distanserna blir extrema.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-08-13, 22:25   #23820
sjövärdig
Registered User
 
sjövärdigs avatar
 
Reg.datum: Jan 2019
Inlägg: 355
Citat:
Ursprungligen postat av MackeJuve Visa inlägg
Kanske fixar en bild. Hade varit ett otroligt underbetyg till fotterapeuten jag var hos om du kan avgöra det och inte hon Hon tyckte inte det såg ut som det.

Frågade väl om prehab/stretch för höften här förut? Kan meddela att det har blivit bättre. Sprang t.ex. 28 km i lördags utan att känna av den. Rörligheten är dock fortfarande milsvidd olika i högra respektive vänstra höften. Ska springa över sju mil nästa lördag - det lär väl ge ett bra facit på om det är något som dyker upp när distanserna blir extrema.
Egentligen ska man väl besöka läkare så att dom får skicka ett prov på odling.

Men generellt ger nagelsvamp på foten en väldigt tjock och skiktad nagel. Den blir nästan som pulver också när man klipper.

Det enda som egentligen hjälper är att käka tabletter som för vissa kan ha lite otrevliga biverkningar. Men det är ju bara sluta äta om man får det. Jag har dock käkat dosen två gånger och det har återkommit. Nu har det dock sett rätt bra ut ett tag.
sjövärdig är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:48.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)