Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2020-06-11, 16:26   #11431
r3mpuh
avatartext
 
r3mpuhs avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Ort: Aspergerland
Inlägg: 1 050
91,3 kg morgon kv, sakta men säkert.
Första Post-Corona gym preliminärt på lördag.
Lite lätt böj & mark borde la kunna motverka muskelförtvining ett par dagar eller så?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
r3mpuh , var det inte du som låg med typ fyra tjejer på en helg? En av dem som blivit sur kanske?
You can do it maybe! ~
r3mpuh:s Träningsjournal ~ Marklyft: 200 kg
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Du verkar vara en person som skulle kunna koka någons katt som kärleksförklaring och sedan inte förstå deras arga reaktion.
r3mpuh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-22, 11:42   #11432
Bandid0
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2013
Inlägg: 1 612
Sprängde min viktmedelvärdesplatå med förra veckans medelvärde. Men då har jag tappat någon rep till i mina bröstpressar också. Om det inte bara var tillfällig prestationssvacka.

Damned if you do, damned if you don't.
Bandid0 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-22, 20:56   #11433
RassK
Registered User
 
RassKs avatar
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 6 417
Citat:
Ursprungligen postat av Bandid0 Visa inlägg
Sprängde min viktmedelvärdesplatå med förra veckans medelvärde. Men då har jag tappat någon rep till i mina bröstpressar också. Om det inte bara var tillfällig prestationssvacka.

Damned if you do, damned if you don't.
En gång ingen gång. En vecka betyder inget i det långa loppet! Keep it consistent.
__________________
Instagram: optiholm
Journal - En kronisk kaloriräknares krönika
Onlinecoaching - Body Comp Coaching Halmstad
Citat:
Ursprungligen postat av John Kiefer
Best Breakfast Ever - None.
RassK är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-24, 23:33   #11434
Snobbe
Registered User
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 685
Behöver tips, försöker tappa i vikt medans jag både är ute o joggar/gymmar på förmiddag och tränar ofta fotboll på kvällarna.

Problemet jag har nu är att jag blir så sjukt hungrig efter träningarna samt att jag är ofta hungrig innan fotobllen som börjar runt 19-20 på kvällarna.

Så en vanlig dag blir typ att jag äter efter gym/jogg, käkar något innan träning och sen efter träning. Jag känner mig också i princip hungrig/sugen på mat hela tiden. Även 1-2 timmar efter jag ätit ganska mycket så är det otroligt svårt att sluta tänka på att man vill ha mat.

Tycker det är så otroligt mycket lättare att tappa i vikt när man inte tränar speciellt mycket (framförallt utan konditionsträning). Då kan jag skippa ganska mycket mat och inte vara så hungrig. Men just nu så fort jag försöker sänka matintaget så tappar jag ofta energin snabbt under fotbollen osv.

Någon som har tips på vad för mat man borde käka mer av för att hålla energin uppe? Eller om jag kanske borde satsa på att hålla ut sålänge jag kan på dagen så jag börjar äta på eftermiddagen istället så jag kan äta större mängd när jag väl äter?

Känns som jag bara svamlar men otroligt irreterande att det ska vara så svårt att tappa dom där sista 5-8kg från 178cm 80kg ner till 73-75kg.
Snobbe är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-24, 23:42   #11435
Tjenatja
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2020
Inlägg: 253
Citat:
Ursprungligen postat av Snobbe Visa inlägg
Behöver tips, försöker tappa i vikt medans jag både är ute o joggar/gymmar på förmiddag och tränar ofta fotboll på kvällarna.

Problemet jag har nu är att jag blir så sjukt hungrig efter träningarna samt att jag är ofta hungrig innan fotobllen som börjar runt 19-20 på kvällarna.

Så en vanlig dag blir typ att jag äter efter gym/jogg, käkar något innan träning och sen efter träning. Jag känner mig också i princip hungrig/sugen på mat hela tiden. Även 1-2 timmar efter jag ätit ganska mycket så är det otroligt svårt att sluta tänka på att man vill ha mat.

Tycker det är så otroligt mycket lättare att tappa i vikt när man inte tränar speciellt mycket (framförallt utan konditionsträning). Då kan jag skippa ganska mycket mat och inte vara så hungrig. Men just nu så fort jag försöker sänka matintaget så tappar jag ofta energin snabbt under fotbollen osv.

Någon som har tips på vad för mat man borde käka mer av för att hålla energin uppe? Eller om jag kanske borde satsa på att hålla ut sålänge jag kan på dagen så jag börjar äta på eftermiddagen istället så jag kan äta större mängd när jag väl äter?

Känns som jag bara svamlar men otroligt irreterande att det ska vara så svårt att tappa dom där sista 5-8kg från 178cm 80kg ner till 73-75kg.
Ett alternativ vore ju att börja räkna kalorier! Då blir det väldigt simpelt, äta mindre tidigare på dagen och ladda lite 1-3h innan träning så du kan prestera är ett alternativ.

Om du föredrar att inte räkna så blir nog "periodisk fasta" lättare. Eller kanske nöja dig med en proteindrink efter träning och massa sallad för att fylla magen? Det blir lättare när du vant dig i några veckor, underskott är tuffast i början tycker jag (och så fort man fuskar så kommer hungern tillbaka tycker jag)
Tjenatja är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-24, 23:44   #11436
Tjenatja
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2020
Inlägg: 253
Hunger påverkas av snabba kolhydrater, när blodsocker /insulin skjuter upp och ned. Undvika snabba kolhydrater =lättare deff
Tjenatja är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-06-25, 08:48   #11437
Carlzzon85
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2020
Inlägg: 701
Citat:
Ursprungligen postat av Snobbe Visa inlägg
Behöver tips, försöker tappa i vikt medans jag både är ute o joggar/gymmar på förmiddag och tränar ofta fotboll på kvällarna.

Problemet jag har nu är att jag blir så sjukt hungrig efter träningarna samt att jag är ofta hungrig innan fotobllen som börjar runt 19-20 på kvällarna.

Så en vanlig dag blir typ att jag äter efter gym/jogg, käkar något innan träning och sen efter träning. Jag känner mig också i princip hungrig/sugen på mat hela tiden. Även 1-2 timmar efter jag ätit ganska mycket så är det otroligt svårt att sluta tänka på att man vill ha mat.

Tycker det är så otroligt mycket lättare att tappa i vikt när man inte tränar speciellt mycket (framförallt utan konditionsträning). Då kan jag skippa ganska mycket mat och inte vara så hungrig. Men just nu så fort jag försöker sänka matintaget så tappar jag ofta energin snabbt under fotbollen osv.

Någon som har tips på vad för mat man borde käka mer av för att hålla energin uppe? Eller om jag kanske borde satsa på att hålla ut sålänge jag kan på dagen så jag börjar äta på eftermiddagen istället så jag kan äta större mängd när jag väl äter?

Känns som jag bara svamlar men otroligt irreterande att det ska vara så svårt att tappa dom där sista 5-8kg från 178cm 80kg ner till 73-75kg.
Jag har haft samma problem. Jag joggar 10km eller gymmar 1h varje dag. Ibland johhar jag 5km och sen gymmar. 2ggr i veckan spelar jag dessutom fotboll på kvällen 1.5-2h.

Det som hjälpt mig är att jag äter lite senare frukost (ca 09.00). Den är ganska mättande, men max 500 kcal (491 kcal för att vara exakt om man nu gillar detaljer). Sen väntar jag 2-3h och tränar. Då är jag inte hungrig, men inte för mätt heller.

Sen äter jag en lätt lunch vid 12-13 (mellan 350-500 kcal). Ska jag spela fotboll på kvällen så äter jag en lätt lunch på 300 kcal och sen mellanmål på 200 kcal ca 45 minuter innan fotbollen.

Den stora måltiden är middagen som jag äter mellan 17-18 (19 om jag spelar fotboll). Då äter jag ca 700-1000 kcal.

Vid 20.30 käkar jag ett kvällsmål som är typ lite yoghurt och bär eller e proteindrink (ca 130-200 kcal).

Jag känner mig nästan aldrig jättehungrig och presterar bra med träningen. Har dessutom gått ner ca 14kg på ca 2 månader (typ 10 veckor). Har dock blivit starkare på gymmet.
Carlzzon85 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-02, 20:03   #11438
DerImperator
Registered User
 
DerImperators avatar
 
Reg.datum: Dec 2015
Ort: Norrut
Inlägg: 471
Citat:
Ursprungligen postat av DerImperator Visa inlägg


Med åren sen mitten på gymnasiet har man lagt på sig några kilon oönskad späck. Har varit rätt så rundare och mjukare än vad jag har varit bekväm med även om magen har varit rätt så platt. Dessvärre får jag hamsterkinder väldigt snabbt trots konturer på magen. Försökte efter studenten förra sommaren att bli av med det men det gick rätt dåligt med ganska mycket alkohol och svårigheter att styrketräna då man jobbade heltid (är en chock. Njut av gymnasiet medan ni kan )

Gjorde ett nytt försök i början på maj. Startvikt 77,4 kg den 3de maj, 170cm kort. Nu efter knappt fyra veckor svävar jag runt 74 kg. Notera att jag inte vägde mig första två veckorna. Som många andra är bekanta med upptäcker man att man behöver deffa mycket längre än vad man tänkte sig i början för att bli så hård som man tänkte sig så jag kör på två veckor till. Det har gått väldigt bra denna gång och jag tror att mycket beror på att jag pluggar hemifrån och att man inte deltar i så många sociala aktiviteter längre, både p.g.a. pandemin och tentaperiod.

Äter idag ca 1600 kcal med en uppskattad TDEE på 2400 (tentaperiod, stillasittande). Trackar 1400 kcal, resten rätt mycket grönsaker som jag inte väger + omega 3. Grönsaker är verkligen guds gåva till mänskligheten. Jag förstår mig inte längre hur folk frivilligt går runt hungriga under dietande när snabbköpen är fyllda med frysta grönsaker. För mig som aldrig åt grönsaker under barndomen måste jag fortfarande påminna mig själv vid varje måltid att ha med en portion av grönsaker. Samma med vatten.

Runt 150g protein, 40g fett och resten kolisar fördelat på två lagade mål och två shakes. Jag har noll aptit framtill lunch och skulle gärna fasta fram till dess då jag nästan tvingar i mig en shake på morgonen. Men jag nojar väldigt mycket om att jag tappar muskler när jag inte äter från 8 på kvällen till 12 på dagen.

Tränar 5 gånger i veckan. Just nu tresplit men har en förkärlek för helkropp varje dag som jag kört senaste två åren. Ofrivilliga refeed 1-2 gånger i veckan men brukar hamna runt kaloribalans de dagarna. Magen har knappt förändrats däremot har jag tappat väldigt mycket på rumpan som jag måste börja fokusera på då den ser helt outvecklad ut jämfört med quads och hamstrings. Ansiktet har blivit en hel del smalare också.

Tldr det går bra.


Gnetar på... Blir tuffare och tuffare. Ligger på 2 refeeds per vecka nu och även om det är nödvändigt blir man lite bitter över att själva viktnedgången går saktare och saktare.
__________________
JOURNAL
DerImperator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-03, 06:51   #11439
Carlzzon85
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2020
Inlägg: 701
Jag skulle inte kalla det jag gör "deffa" eftersom jag egentligen bantar för att komma ner till en normal vikt där jag sedan kan bygga lite muskler.

Hur som helst - så här långt har jag kommit på 2 månader. Börjar bli lite tungt nu då jag käner mig hungrigare av nån anledning, men jag kör på. 5kg till ska bort. Kanske 8 t.o.m. Sen balans och bygga sakta.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg Polish_20200703_074510090.jpg (63.7 KB, 0 visningar)
Carlzzon85 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-03, 08:37   #11440
BrunoC
Banned User
 
Reg.datum: May 2018
Inlägg: 80


Den person som tog fram den här borde fan få Nobelpris i samtliga kategorier, vilket jävla geni. Aldrig varit lättare att deffa, behöver inget fuskmål. ~ 0 kcal, sjukt god.

På proteinpannkakor med kvarg är det som att vara på en 3-stjärnig Michelin.
BrunoC är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-04, 01:07   #11441
Ricken13
Registered User
 
Ricken13s avatar
 
Reg.datum: Nov 2014
Ort: Bortanför åkern
Inlägg: 175
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoC Visa inlägg


Den person som tog fram den här borde fan få Nobelpris i samtliga kategorier, vilket jävla geni. Aldrig varit lättare att deffa, behöver inget fuskmål. ~ 0 kcal, sjukt god.

På proteinpannkakor med kvarg är det som att vara på en 3-stjärnig Michelin.
Om det låter för bra för att vara sant så är det ofta det.

"Walden Farms Salad Dressing: Zero Calories? | Mouse Print* -- spotting the gotchas in the fine print of advertising" https://www.mouseprint.org/2011/01/1...zero-calories/

Sent from my Pixel 4 using Tapatalk
Ricken13 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-04, 11:45   #11442
Cykelcykel
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Sthlm
Inlägg: 644
Man måste vara rejält deffskadad för att tycka om walden farms asså
Cykelcykel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-04, 18:05   #11443
Chilihot
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2019
Inlägg: 41
Citat:
Ursprungligen postat av Carlzzon85 Visa inlägg
Jag skulle inte kalla det jag gör "deffa" eftersom jag egentligen bantar för att komma ner till en normal vikt där jag sedan kan bygga lite muskler.

Hur som helst - så här långt har jag kommit på 2 månader. Börjar bli lite tungt nu då jag käner mig hungrigare av nån anledning, men jag kör på. 5kg till ska bort. Kanske 8 t.o.m. Sen balans och bygga sakta.

Kan du berätta framgången bakom det här resultatet?
Chilihot är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-04, 22:35   #11444
Carlzzon85
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2020
Inlägg: 701
Citat:
Ursprungligen postat av Chilihot Visa inlägg
Kan du berätta framgången bakom det här resultatet?
Framgång vet jag inte om jag skulle kalla det. Ser fortfarand ut som en påse skit jämfört med min målbild. Men för första gången i mitt liv är jag på väg åt rätt håll.

Det som ligger bakom är väll 3 saker - motivation, disciplin/pannben och struktur.

Jag tröttnade på att va tjock, otränad, andfådd och dålig förebild för min son. Så jag bestämde mig för att ta tag i det. När jag väl hade bestämt mig gällde det bara att ha disciplin/pannben/envishet att hålla ut vecka in och vecka ut. Det är ju inte alltid kul att banta, va småhungrig, träna 6 dagar i veckan osv. Men man bara gör det tills det blir en vana/besatthet typ.

Det som hjälpte mig att hålla ut va, förutom motovationen, struktur. Att veta vad jag ska äta, när och hur mycket. När jag ska träna, vad jag ska träna osv. Tydligt mat och träningsupplägg.

Men jag har långt kvar att gå.
Carlzzon85 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-07-04, 22:50   #11445
Chilihot
Registered User
 
Reg.datum: Feb 2019
Inlägg: 41
Citat:
Ursprungligen postat av Carlzzon85 Visa inlägg
Framgång vet jag inte om jag skulle kalla det. Ser fortfarand ut som en påse skit jämfört med min målbild. Men för första gången i mitt liv är jag på väg åt rätt håll.

Det som ligger bakom är väll 3 saker - motivation, disciplin/pannben och struktur.

Jag tröttnade på att va tjock, otränad, andfådd och dålig förebild för min son. Så jag bestämde mig för att ta tag i det. När jag väl hade bestämt mig gällde det bara att ha disciplin/pannben/envishet att hålla ut vecka in och vecka ut. Det är ju inte alltid kul att banta, va småhungrig, träna 6 dagar i veckan osv. Men man bara gör det tills det blir en vana/besatthet typ.

Det som hjälpte mig att hålla ut va, förutom motovationen, struktur. Att veta vad jag ska äta, när och hur mycket. När jag ska träna, vad jag ska träna osv. Tydligt mat och träningsupplägg.

Men jag har långt kvar att gå.

Du verkar inte ha pannben i alla fall, om du inte kan se en skillnad har du förutom avsaknad av pannben även en icke fungerande hjärna. Eller halvt fungerande. Jag förstår att disciplin och motivation är viktigt men förväntade mig mer svar som, at du kanske ändrade din kost och började träna. Med den inställningen kommer du aldrig bli nöjd.
Chilihot är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:35.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)