Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-11-21, 11:52   #76
exevision
Registered User
 
exevisions avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 6 800
Citat:
Ursprungligen postat av sladdbarn Visa inlägg
Både ja och nej, tycker dom är sämre på allt förutom att det går att tagga personer.
Ytterligare en funktion som ett forum som Kolozzeum skulle kunna ha. Om bara någon uppgraderar forumet.

Sweclockers har den funktionen.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Wormzie Visa inlägg
det enda man kan säga säkert är att om gasp-linnet är på kör man med byggarsplit
exevision är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2019-11-21, 21:36   #77
Gpajpen
Registered User
 
Gpajpens avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 1 677
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Gener sätter också gränser för hur man svarar på träning. Majoriteten utan bra gener varken kan eller vill ställa om hela livet på det sätt som då krävs för att få bra resultat. Alltså begränsar generna även då.
Hur menar du ställa om.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Wallengren Visa inlägg
Nja, en mycket liten del i så fall. Detta handlar om ganska kraftig "bulk" utan träning och i två av grupperna genom att dricka nästa 2,5 L läsk per dag.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Living the dream.
Gpajpen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-22, 08:47   #78
Bifftek
Registered User
 
Biffteks avatar
 
Reg.datum: Dec 2016
Inlägg: 140
Ifall King Grub skaffar en YouTube kanal och debatterar med tex Vegan Gains, Blaha, Layne e.t.c och refererar till kolozzeum i sina videos så hade forumets popularitet nog ökat massivt.

Jag hade kunnat tänka mig att betal pengar för att Gruben ska debattera på Youtube med andra inom fitnessbranschen.
Bifftek är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-22, 11:04   #79
Brofessorn
Registered User
 
Brofessorns avatar
 
Reg.datum: May 2015
Inlägg: 1 601
Citat:
Ursprungligen postat av Bifftek Visa inlägg
Ifall King Grub skaffar en YouTube kanal och debatterar med tex Vegan Gains, Blaha, Layne e.t.c och refererar till kolozzeum i sina videos så hade forumets popularitet nog ökat massivt.

Jag hade kunnat tänka mig att betal pengar för att Gruben ska debattera på Youtube med andra inom fitnessbranschen.
Grub är för fin för så fula killar. Sluta upp och kasta pärlor åt svin.
Brofessorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-22, 11:15   #80
Bifftek
Registered User
 
Biffteks avatar
 
Reg.datum: Dec 2016
Inlägg: 140
Citat:
Ursprungligen postat av Brofessorn Visa inlägg
Grub är för fin för så fula killar. Sluta upp och kasta pärlor åt svin.
Håller med men de har ganska många följare/tittare och vill man locka deras tittar så måste man debattera med dem. Dessutom så hade det ju varit väldigt underhållande, och det är främst underhållning som folk är ute efter.
Bifftek är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-22, 11:36   #81
MackeJuve
Registered User
 
MackeJuves avatar
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 10 821
Jag är förvisso fortfarande ganska aktiv på Kolo men det är nog mer p.g.a. gammal vana än för att det är skitkul. Den största anledningen till att forumet har tappat i värde är nog för egen del uttjatning. Det är samma gamla frågor med samma gamla svar som dyker upp och i journaldelen är det samma gamla användare som noterar samma gamla pass. När man var lite färskare kunde man gå in lite nyfiket i någon journal och ba "hmm, vad sysslar han med?", det är något som nästan har försvunnit helt i.o.m. att man har järnkoll på alla. Jag undrade också betydligt mer saker förr i tiden, det gör jag inte längre. Är knappast fullärd men sett till min intressenivå så är jag det. Styrkeintresset har dessutom dalat markant.

I allmändelen så håller jag mig sedan några år tillbaka från att diskutera saker då det känns helt menlöst. Någon gång bryter jag detta men jag brukar hålla mig från att göra diskussionerna för långdragna. Det är inte för att jag inte är sugen på att skjuta in min åsikt utan för att det allt som oftast är som att föra en diskussion med en vägg. Ibland är det för att jag uppfattar folk som dumma och ibland för att det är så oerhört tydligt att personen som jag skulle kunna ge mig in i en diskussion med har en så järnfast åsikt att ingenting jag skriver har någon som helst påverkan. Det känns helt enkelt inte givande. Är inte så mycket för att stånga mig blodig för att få min åsikt hörd.

Vad skulle kunna piffa upp forumet för egen del då? Jag tycker att det är kul med folk som gör ovanliga saker så någon som ägnar sig åt lite udda träningsprojekt hade uppskattats, typ som när Skuggan började att ägna sig åt bergsbestigning. Fler löpare med höga ambitioner i journaldelen hade också uppskattats. Utöver det så vet jag inte. Har en jävligt smal intressebas och just nu är det bara löpning och äventyrsgrejer som jag finner intressant.
__________________
Journal: Marklyft & löpning

10K: 37:55 100K: 9:49 100 miles: 18:08
MackeJuve är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-22, 13:26   #82
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 040
Jag tycker det saknas folk som är riktigt duktiga på det dom gör. Styrkelyftare, bodybuilders, strongman, crossfit, löpning eller egentligen vilken sport som helst.
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2019-11-22, 14:10   #83
Anders The Peak
Registered User
 
Anders The Peaks avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Ort: Hemma
Inlägg: 11 211
Citat:
Ursprungligen postat av Lennix Visa inlägg
Jag tycker det saknas folk som är riktigt duktiga på det dom gör. Styrkelyftare, bodybuilders, strongman, crossfit, löpning eller egentligen vilken sport som helst.
Jag tror mer att frågetrådarna förstörs av ren elitism av personer som egentligen inte har kompetens att ge ett bra svar. Därför tröttnar duktigt folk på att svara och frågarna känner sig ifrågasatta om de har något existensberättigande överhuvud taget med sina frågor.
__________________
Grandmaster Broscientist

"Bro, you gotta slam 40-60 grams of waxy maize plus 20 grams of BCAA within 7 seconds of finishing your last set of squat rack curls. Otherwise, you'll go straight catabolic."
Anders The Peak är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-22, 14:24   #84
Lennix
Greppmongo
 
Lennixs avatar
 
Reg.datum: Jan 2014
Inlägg: 4 040
Citat:
Ursprungligen postat av Anders The Peak Visa inlägg
Jag tror mer att frågetrådarna förstörs av ren elitism av personer som egentligen inte har kompetens att ge ett bra svar. Därför tröttnar duktigt folk på att svara och frågarna känner sig ifrågasatta om de har något existensberättigande överhuvud taget med sina frågor.
Jag tänkte mer på journaler och liknande. Men jag håller med dig!
__________________
Greppträning och Styrkelyft

Det var en man vid namn Lennix, Armbrytning var hans passion; Men i varje kamp, Fick han alltid damp,
För han var svag som en citron -MasterChiefGPT
Lennix är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2019-11-22, 14:26   #85
Rikard Jansson
Coach
 
Rikard Janssons avatar
 
Reg.datum: Oct 2010
Ort: Svanskog
Inlägg: 12 729
Citat:
Ursprungligen postat av anders the peak Visa inlägg
jag tror mer att frågetrådarna förstörs av ren elitism av personer som egentligen inte har kompetens att ge ett bra svar. Därför tröttnar duktigt folk på att svara och frågarna känner sig ifrågasatta om de har något existensberättigande överhuvud taget med sina frågor.
+500
__________________
Winners win
Rikard Jansson är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-23, 09:02   #86
Aristocrat
Registered User
 
Aristocrats avatar
 
Reg.datum: Aug 2019
Inlägg: 58
Kan bara utgå från mig själv som relativt ny medlem. Anledningen att jag skapa ett konto här var med grundidén om att alla delar samma passion för träning. Här kan man diskutera allt möjligt om nya råd o rön och upplägg för att sambon inte ska behöva känna att allt man gör är prata om träning.

Jag tycker tyvärr inte forumet lever upp till dessa förväntningar.
__________________
The only way is up
Aristocrat är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-23, 09:43   #87
Man and Machine
Stenhård medlem
 
Man and Machines avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Ort: Sverige
Inlägg: 1 689
För egen del tycker jag det är alldeles för många besserwissers här. Knappast inspirerande att som ny medlem ställa en fråga och bara få massa dryga svar. Sen kan man fråga sig om kolozzeum fortfarande är ett träningsforum? 90% av inläggen avhandlar sådant som inte har med träning att göra och 99% av medlemmarna verkar inte träna alls.

Sen är det säkert som många redan skrivit, formatet attraherar inte unga människor. För mycket text och för lite snabba likes som går till ett anonymt konto (i de flesta fall). Många verkar ju vilja ha ryggdunket kopplat till sin riktiga identitet på FB eller Instagram.
Man and Machine är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-23, 09:50   #88
Hanse
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2014
Inlägg: 406
Citat:
Ursprungligen postat av Bifftek Visa inlägg
Håller med men de har ganska många följare/tittare och vill man locka deras tittar så måste man debattera med dem. Dessutom så hade det ju varit väldigt underhållande, och det är främst underhållning som folk är ute efter.
Dom har knappast speciellt många svenska tittare skulle jag tro.
Hanse är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-23, 10:01   #89
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Jag tror att det bästa sättet att göra forumet populärare vore om det kom lite tokiga, roliga människor. Folk här är trevliga, men inte så roliga. Det är inte ofta jag fnyser luft genom näsan när jag läser här. Obs: Menar inte att jag är bättre själv.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-11-23, 11:44   #90
Bärsärk
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 1 171
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Jag tror att det bästa sättet att göra forumet populärare vore om det kom lite tokiga, roliga människor. Folk här är trevliga, men inte så roliga. Det är inte ofta jag fnyser luft genom näsan när jag läser här. Obs: Menar inte att jag är bättre själv.
Enig, det är ganska stelt här inne men det tror jag har att göra med att folk är rädda om sitt anseende och inte vill göra bort sig.
Bärsärk är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:48.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)