Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Diet, Deff & Fettminskning

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-10-23, 16:59   #16
Bifftek
Registered User
 
Biffteks avatar
 
Reg.datum: Dec 2016
Inlägg: 140
Men har man inte tidigare sagt att träning inte alls förbrukar så mycket kalorier?
Bifftek är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-23, 17:00   #17
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 282
Vi pratar inte styrketräning. Jag förbrukar mer än 1000 kcal i timmen när jag tränar kardio.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-23, 17:05   #18
Helgehorse
Registered User
 
Helgehorses avatar
 
Reg.datum: May 2018
Inlägg: 496
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Vi pratar inte styrketräning. Jag förbrukar mer än 1000 kcal i timmen när jag tränar kardio.
Hur kan du förbruka så mycket, Vad gör du? :O

Gynnar det hypertrofin genom att du kan äta mer&vara i balans tack vare cardion tror/vet du?
Helgehorse är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-23, 17:06   #19
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 282
Crosstrainer med mycket hög intensitet.

Och nej. Jag har ingen muskelmassa att tala om.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-23, 17:31   #20
Termy
理学療法士
 
Termys avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 205
Den Heliga Graal:

Termy är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-23, 17:36   #21
Bifftek
Registered User
 
Biffteks avatar
 
Reg.datum: Dec 2016
Inlägg: 140
Har crosstrainern några fördelar över vanlig löpning eller löpning på löpband? Jag testa crosstrainern en gång men det är alldeles för bökigt och onaturliga rörelser att hålla i handtagen.
Bifftek är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-23, 17:41   #22
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 282
Man kan köra mycket och ofta utan att stressa leder. Att springa 90 minuter om dagen är det inte många som kan utan att få stressfrakturer överallt inom någon vecka.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-23, 19:17   #23
Helgehorse
Registered User
 
Helgehorses avatar
 
Reg.datum: May 2018
Inlägg: 496
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Crosstrainer med mycket hög intensitet.

Och nej. Jag har ingen muskelmassa att tala om.
Måste vara sjuk intensitet haha? Är det så du knappt kan andas efter varje pass eller?

Vet ej om ironi eller inte, Men har ju sett bilder och där har du otroligt med muskler? Har du "Lite" massa, Men väldigt synlig menar du?
Helgehorse är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-23, 19:22   #24
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 282


En vecka sedan. Jag är 183 cm och väger bara strax över 70. Det är inte mycket muskler. Jag har inte tränat för massa heller på 25 år. Men jag har ingen kropp som någon genomsnittlig 46-åring heller.

Bilder där jag ser stor ut är resultatet av vinklar, pump, ljus och skuggor.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-24, 11:57   #25
King Grub
Chefsarkitekt Oljebyxor
 
King Grubs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Norrtälje
Inlägg: 78 282
Bara för det dök det upp en ny artikel om saken i dag.

Citat:
Long-term maintenance of weight loss requires sustained energy balance at the reduced body weight. This could be attained by coupling low total daily energy intake (TDEI) with low total daily energy expenditure (TDEE; low energy flux), or by pairing high TDEI with high TDEE (high energy flux). Within an environment characterized by high energy dense food and a lack of need for movement, it may be particularly difficult for weight-reduced individuals to maintain energy balance in a low flux state. Most of these individuals will increase body mass due to an inability to sustain the necessary level of food restriction. This increase in TDEI may lead to the re-establishment of high energy flux at or near the original body weight. We propose that following weight loss, increasing physical activity can effectively re-establish a state of high energy flux without significant weight regain. Although the effect of extremely high levels of physical activity on TDEE may be constrained by compensatory reductions in non-activity energy expenditure, moderate increases following weight loss may elevate energy flux and encourage physiological adaptations favorable to weight loss maintenance, including better appetite regulation. It may be time to recognize that few individuals are able to re-establish energy balance at a lower body weight without permanent increases in physical activity.
Nutrients. 2019 Oct 21;11(10). Increasing Energy Flux to Maintain Diet-Induced Weight Loss.
__________________


Angående PM-rådgivning!
King Grub är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-24, 12:23   #26
Helgehorse
Registered User
 
Helgehorses avatar
 
Reg.datum: May 2018
Inlägg: 496
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg


En vecka sedan. Jag är 183 cm och väger bara strax över 70. Det är inte mycket muskler. Jag har inte tränat för massa heller på 25 år. Men jag har ingen kropp som någon genomsnittlig 46-åring heller.

Bilder där jag ser stor ut är resultatet av vinklar, pump, ljus och skuggor.
Fasen vad grymt. Vad driver dig och hur länge tränar du per dag?

Men 1000kcal på 1 timme borde väll vara grymt även för viktnedgång, När de är såpass hög förbrukning. Det borde väll inte kroppen kunna kompensera upp mot, Genom minskad NEAT osv.
Helgehorse är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-24, 14:10   #27
TheOne1994
Registered User
 
TheOne1994s avatar
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 530
Citat:
Ursprungligen postat av Helgehorse Visa inlägg
Fasen vad grymt. Vad driver dig och hur länge tränar du per dag?

Men 1000kcal på 1 timme borde väll vara grymt även för viktnedgång, När de är såpass hög förbrukning. Det borde väll inte kroppen kunna kompensera upp mot, Genom minskad NEAT osv.
+1

Jag vill oxå veta mer om dig i allmänhet. Allt från ålder,träning,mat,cardio m.m. Du får hiva upp någon bild så vi kan ha något att sträva efter

med eller utan ljus skiter jag i
__________________
född 1973 , fel vid registrering
TheOne1994 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-24, 14:22   #28
Mats J
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 1 009
Citat:
Ursprungligen postat av Bifftek Visa inlägg
Okej så hur mycket konditionsträning ska man räkna med som minst för att hålla formen? Och som man dessutom realistiskt kan utföra vecka efter vecka?
Jag har varit deffad nu i 10 år, kör aldrig konditionsträning eller rör mig mycket, har stillasittande jobb och tränar 3-5 gympass i veckan. Dock måste jag vara nitisk med maten, väger och mäter allt jag äter och fuskar aldrig. För MIG är det dock inga problem och är aldrig hungrig eller känner sug. Har varken lust eller tid att lägga fler timmar på träning i veckan så då är alternativet att vara strikt med maten.
Mats J är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-24, 22:47   #29
Bifftek
Registered User
 
Biffteks avatar
 
Reg.datum: Dec 2016
Inlägg: 140
Jag har tränat i 14 år nu och har inget som helst problem att ta mig ner till 60-63kg (då är jag deffad) MEN jag har aldrig någon lyckats behålla den vikten, det slutar alltid med att jag hamnar tillbaka på 67-70kg. Jag klarar helt enkelt inte av att ligga på underskott för länge, tillslut så så tycker jag alltid att det inte är värt att hela tiden känna sig trött och aldrig fylld.

Men nu inser jag att kanske mitt största misstag är att försökt hålla mig deffad genom att äta och röra på sig mindre när man egentligen borde legat på balans och ökat sin förbrukning via konditionsträning.

Efter min nästa deff så ska jag pröva kaloribalans + kraftigt öka min konditionsträning och se hur det går. Återkommer med resultat.
Bifftek är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-10-25, 10:30   #30
Pade
Registered User
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 2 046
179cm och väger ca 74-75, legat stabilt på samma vikt i ca 2 år.

Tränar ca 90min 4-5 dagar i veckan. Jobbar i butik så inte fysiskt tungt men går 10-15k steg om dagen. Äter vad folk skulle kalla för cleant måndag till fredag. Mycket frukt, grönt, kyckling & fisk, inga halvfabrikat eller mat som har en innehållsförteckning förutom 1 ingrediens, t ex havregryn. 3000kcal om dagen och är naturligt smal från början.
Pade är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:52.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)