Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gammal 2002-05-27, 21:50   #16
spinkoo
Guest
 
Inlägg: n/a
Post

Citat:
Ursprungligen skickat av Wraith:
<STRONG>skitbra pass spinkoo!!
du motiverar mej.. =)

jobba på!</STRONG>
Gutt!!
  Svara med citat
Gammal 2002-05-27, 21:51   #17
spinkoo
Guest
 
Inlägg: n/a
Post

Citat:
Ursprungligen skickat av stybb:
<STRONG>Kan säga att detta är så gott som den roligaste dagboken. Kanske för att vi är extremt lika i nästan varenda övning. Du är bättre i någon, sämre i någon. Jävligt kewl och följa.

5/5</STRONG>
Kul att höra. NU ska jag in och peppa mig lite i din dagbok. Vad som verkeligen är kul är ju då att det inte bara finns 100kg+ killar på forumet.

MVH/spinkoo
  Svara med citat
Gammal 2002-05-28, 07:04   #18
stybb
Registered User
 
stybbs avatar
 
Reg.datum: Mar 2002
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 509
Post

Ne..jag tycker också det är kewl med killar som är mindre och inte har tränat speciellt länge.. har bara tränat seriöst sedan januari..innan dess stod man och drog i vikterna i ett halvår utan resultat..efter och före spinningen
__________________
Blesse mon cœur d´une langueur monotone

TIMMY!
stybb är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-05-28, 21:03   #19
spinkoo
Guest
 
Inlägg: n/a
Post

Fett pass idag. Vägde in på rekord vikt 70,2!!!!!!!!

Det började lite trevande med tricpes då denne fick slå startskott på schemat!

3x 6,5,3 Liggande tricepspress E-Z-stång 37,5 kg PB DELUXE!
Värt att nämna här är ju att jag på sista sättet tog i så mycket att allt blod samlades i huudet. Näsblodet kom som ett brev på posten, och alla på gymet kikade nyfiket på min insats. Hardcore!

1x 6 40 kg Smalbänk
2 x5,4 50 kg Ruggigt smal bänk

Värt att namna här då kanske är att på sista sättet ligger jag och brölar i vanlig ordning. Efter den fjärde (med mycket bröl) repen var en femte för mycket. Stången lade sig snällt på bröstet och VÄGRADE flytta på sig. :mad: Punkt slut. Stången vippade fram och tillbaka, vikterna flög en efter en i backen och träningspolarn försöte tappert rädda situatioen. Rusande till min hjälp kom en stor biff men han kom för sent, alla vikterna hade redan trillat av och stången lättade sina vingar

Detta hade tagit ganska lång tid och att gå över till bicep var ett faktum

Arnold hade varit stolt om han sett mina miner och hört mina brööööl. Finns inte en tolk i världen som skulle förstå mig...

3 x 4 40 kg Stående skivstångscurl (rak)

Nytt PB! har aldrig klarat 3 set innan! Och hyfsat lätt var det med om man räknar med att jag saknade eye of the tiger i de två försat setne. Men sen satte jag skräck i gymet med ett giganiskt bröl!


3 x 4,3,5 19,5 Comb.hammercurl, alt hantelcurl (vet ej namn)

Den som kunde tyda de hlgljudda harangerna jag gjorde mitt bästa för att överrösta clownmusiken med här borde få pris. Helveté vad jag skrek och de övriga gymarna tittade både snett och nyfiket på vad jag sysslade med. Stor facination, sött tyckte dem nog!
Utföradet satt som handsken och nytt PB igen!
*ARGHHHHHHHHH :mad:

AVslutade med en småmullrande canblecurl på 27,5 kg (seg!) lina!
Lite muller men hjärnan pallade inte mer, har aldrig pumpat så mycket blod som idag!

Väl inne i omklädningsrummet hade jag turligt laddat med extra gainer med mjöölk idag. Vilken lyx! Höll sedan på att somna som en lite griskulting och all var skönt. Armarna värkte. Jag var så trött så orkade inte observera min pump. Då är det illa...

Då var sagan om armpasset slut. Antar att jag får vänta på det här ett tag innan det händer igen...

MVH/spinkoo
  Svara med citat
Gammal 2002-05-28, 21:31   #20
Wraith
Guest
 
Inlägg: n/a
Post

jag saknar ord.=)

eftersom du skrev detta blir jag så illa tvungen att köra slut på mina armar med nästa gång.. grr =)
  Svara med citat
Gammal 2002-05-29, 08:15   #21
JJ
Värmdökungen
 
JJs avatar
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Värmdö
Inlägg: 5 185
Post

Vafan, nu börjar det ju hända ordentligt med grejjer här. Du får byta nick till Medium.
Fortsätt så här!
__________________
"Ta en bild på solnedgången!"
Härifrån? Det är ju motljus?"


Tung pung ger starka ben...
JJ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-05-29, 20:08   #22
spinkoo
Guest
 
Inlägg: n/a
Post

Wriath: Tack!

jj: Sånt gillar jag att höra.

Nu ligger ni bra till för femmor grabbar

MVH/spinkoo goes medium
  Svara med citat
Gammal 2002-05-29, 20:16   #23
spinkoo
Guest
 
Inlägg: n/a
Post

En dag på gymmet:

Nu vet alla hur skolan kan ta knäcken på en. Det lyclades den med idag och trött hetern var ett faktum. Triaden, en tävling mellan två MYCKET rivaliserande skolar avgjordes idag och hur myclet jag än bröla på läktarn kan ni gissa vem som vann...
Kul som fan iallafall!!



Men väl på gymet fick axlarna en rejäl omgång. Kom under full med flera saker idag! Jag har ALDRIG tränat axlar ordentligt idag. Och jag har ALDRIG gjort ett korrect militärpress :o

Frukatnsvärt vad det drog i hela överkroppen, ryggen och axlarna det var ett underbart h-vete och jag var besegrad. Med denna övningen i bagaget är jag oslagbar! Ni kasnke minns hur jag klagade sist i inlägget "vad är det för fel på mig"...

5x6 20 kg militärpress (trodde jag skulle värma upp, men med ett korrect utförade blev det tugnt. Oj...
Snart tillbaka!

3x6 hantellyft åt sidan. Jobbar stenhårt på detta utförandet med låg vikt än så länge...pinsama 5,5kg

shurgs 3 x 15 14 kg, jobbar även hä rpå utförande men ack vad det drog ändån åp de sista repen!

rodddrag till hakan, 2 x 4 40 kg. Nja, jag ville bröla lite...

Ännu ett bra pass bakom ryggen...detta kommer att bli bra!

MVH/spinkoo
  Svara med citat
Gammal 2002-06-02, 00:01   #24
spinkoo
Guest
 
Inlägg: n/a
Post

Ryggpass

3x6 stående rodd till magen?! 45 kg
chins 4,4,5 klen!!
sittande rodd 2x6 okänd vikt?!
goodmornings 3x8 30 kg

Goodmornings blev idag min nya favoritövning! Så otroligt bra och snart lassas det på till förmån av överbelsastning. Rygg är nåt jag inte komit ig¨ng med ännu, jag hittar inte "the tutch" när jag tränar och trycker mest. Men jag hoppas det kommer efterhand för jag kör inte för tungt utan försöker lära mig tekninkerna.!

PÅ tal om ingenting. I min eviga jakt mot trevlig fysik skulle ju solbrännan sitta fint. Brände mig i solen och det finns inget jobbigare än att det kliar hela tiden...

Får inte klia...får inte...klia....får inte :mad:

MVH/spinkoo
  Svara med citat
Gammal 2002-06-02, 00:03   #25
spinkoo
Guest
 
Inlägg: n/a
Post

På tal om ingenting, min lilla "ät-allt-du-ser" period är snart över. Dags för deff!

Det ska bli rligt och se hur mycket man kan skala...första åtgärden, underbara sommarmorgonpromenader! Förstår inte varför folk klgar det är gutt juh!

Det kommer bilder nån da kanske, fast isåfall måste jag hitta en förstående vän med scanner annars hamnar dem i skoltidningens mindre roliga sidor

MVH/spinkoo
  Svara med citat
Gammal 2002-06-02, 16:04   #26
Forest
Ofta på väg
 
Forests avatar
 
Reg.datum: May 2001
Ort: Västkusten
Inlägg: 540
Post

Kul att läsa Spinko, det går ju kanonbra frammåt. Det armpasset går inte av för hackor. Fina ökningar i dips också!

Lägg in lite mer knäböj med många rep. Det är speciellt viktigt i början av din uppbyggnad. Det stärker benen och hela mittpartiet och gör att du klarar mycket bättre teknik på de flesta andra övningarna. Dessutom är det fruktansvärt jobbigt och kostar en massa energi vilket är bra under deffen.
Forest är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2002-06-02, 19:02   #27
spinkoo
Guest
 
Inlägg: n/a
Post

Tack för tipsen och berömet Forest!! Alltid kul!

Det med knäböjen satte du klockrent för med ditt stöd kommer jag lägga in minst 12 :or med knäböj. Jag har ha´ft lite problem med knäna på senaste och jag misstänker mina "tunga" knäböjar set. Då jag inte varit hungrig på övningen innan har den blivit lite försummad men nu har du förklart precis varför jag ska köra den, åtminstånde påminnt mig! Tack igen...

MVH/spinkoo
  Svara med citat
Gammal 2002-06-02, 19:10   #28
spinkoo
Guest
 
Inlägg: n/a
Post

Bröst, mage idag!

liggande hantelpress 6,5,6 24kg (BRÖÖÖL)
lutande bänkpress 6,6,6 50kg (jo men visst detta blev en ävning att träffa bröstet. Brutal ökning nästa gång)
dips 6,6 2,5 kg (jippiee första gången jag körde dips med extra vikt!...och klarade mina 6)
crunches 8,8,8 5kg (mera vikt, mera, mera...)

En lite udda sak angående den liggande hantelpressen. I andra setet femte repet började balansen tryta och vikten falla mot mitt bröst. Mitt i rörelsen tar något känt livräddar fenomen upp kampen om min bröstkrog och jag formaligen SULAR iväg vikten (24kg) (säkert en meter) så den landar med ett fruktansvärt brak mer mot svarta mattan. Det fanns även en svag känsla liksom, vad gör min kropp nu medans vikten flög...Springer givetvis och plockar upp vikten igen och kör en till, sen fastnade jag...

Men otäckt värre, inse att Spinkoo kunde dött idag!! den hade slagit ut mig det är jag säker på!

Nåväl, ett fruktansvärt pass med bara personbästa i VARJE övning. OM jag är svag eller peppad får ni tolka som ni vill...men brölet i tredje hantelpressen var inte att leka med...


MVH/spinkoo
  Svara med citat
Gammal 2002-06-03, 21:15   #29
spinkoo
Guest
 
Inlägg: n/a
Post

Försökte känna på en blivande deffdag idag:

steg upp och tog en proteindrink, 3 gram fiskolja och massa kaffe, för att sedan gå i 40 minuter. ONT i benhinnorna eller vad det nu är, oroligt...men...men...doktorn om ett par dagar...

Sen blev det ägg. gröt och banan. Kanske inte det bästa men med lite fiskolja var det mums. Massa vatten hela tiden. DÄr tog denna underbara morgon slut. Det var enbart skönt fast man kanske tröttnar senare, vet ej.

TAck för idag ingen träning/spinkoo
  Svara med citat
Gammal 2002-06-04, 19:08   #30
spinkoo
Guest
 
Inlägg: n/a
Post

Armpass

Trycket i armarna var påtagligt idag. Monstergutt..

liggande tricpespress 6,6,5 37,5 kg
smalbänk 6,6,6 40kg
hantel-kickback 6 11,5 kg
5,4,4 40 kg skivstångscurl
hammercurl 4,3 19,5 kg

Nya Pb nästan överallt. Ändå ett ganska sunkigt pass...

MVH/spinkoo
  Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:05.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)