Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-05-28, 09:40   #3571
stridis
stridis- avatartextmästare
 
stridiss avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Ort: lindome
Inlägg: 6 066
Citat:
Ursprungligen postat av Wain Visa inlägg
En filosofisk fråga: Om man har stött FHM och riksdagens agerande under pandemin, delar man då ansvaret för de tusentals onödiga dödsfallen?
Jag ser inte dig anordna demonstrationer? "Hälsan tiger still" och internetkrigande räknas inte.
stridis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-28, 10:33   #3572
Baldr
Registered User
 
Baldrs avatar
 
Reg.datum: Jun 2018
Inlägg: 22
Politikerna förstod inte att man monterade ned beredskapslagren:

Citat:
Dag Larsson (S) röstade ja till den nya planen.

– Jag kände inte ens till det, jag förstod inte att beredskapslagren försvann, säger Larsson idag.

Känner du ett ansvar för att det gick som det gick med lagren?

– Absolut. Det tycker jag samtliga regionpolitiker bör göra, om man inte har skött de uppgifterna. Det gäller ju både majoritetspolitiker, men också oppositionspolitiker.

De vi har talat med ger samma bild som Dag Larsson, de insåg inte att lagerfrågan var borta från de nya pandemiplaner som de klubbade igenom.
https://sverigesradio.se/sida/artike...rtikel=7482960
Baldr är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-28, 10:56   #3573
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 708
Filippinerna hade idag sitt högsta antal smittade sen utbrottet. Dom har väl haft en ganska hård lockdown?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-28, 11:02   #3574
Wain
Three apples high and rising
 
Wains avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 894
Citat:
Ursprungligen postat av stridis Visa inlägg
Jag ser inte dig anordna demonstrationer? "Hälsan tiger still" och internetkrigande räknas inte.
Vilken relevans har det? Digitala medier är i dagsläget det bästa mediet att som privatperson föra fram sina åsikter.

För övrigt har jag, i professionell ställning, från början tagit kraftigt avstånd från rådande taktik och fört fram mina åsikter till ansvariga på FHM.
__________________
Mr. Dad-bod
Wain är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-28, 11:10   #3575
spoon
Spån
 
spoons avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Nyboda
Inlägg: 14 407
Wain skriver opinion här på ett offentligt forum. Det är ju något. Tycker det är uppfriskande med opinion då det verkar saknas i vanlig media.

Den här tråden levererar fortfarande.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
__________________
Foxtrot Uniform Charlie Kilo
spoon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-28, 11:17   #3576
stridis
stridis- avatartextmästare
 
stridiss avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Ort: lindome
Inlägg: 6 066
Citat:
Ursprungligen postat av Wain Visa inlägg
Vilken relevans har det? Digitala medier är i dagsläget det bästa mediet att som privatperson föra fram sina åsikter.

För övrigt har jag, i professionell ställning, från början tagit kraftigt avstånd från rådande taktik och fört fram mina åsikter till ansvariga på FHM.

De styrande kan strunta i åsikter, jag menar vi är i ett läge där riksrevisionen stuntas i, massdemonstrationer är en helt annan sak. Hong Kong, gula västarna med flera visar åtminstone omvärlden saker och ting.

Gula västarna fick igenom en del. Opinion är ju sådan att S stiger i popularitet, men demonstrationer kräver inte sossars medverkan, bara ett gäng övriga som fått nog.
stridis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-28, 11:49   #3577
Burksoppa
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2015
Inlägg: 36
Citat:
Ursprungligen postat av spoon Visa inlägg
Wain skriver opinion här på ett offentligt forum. Det är ju något. Tycker det är uppfriskande med opinion då det verkar saknas i vanlig media.

Den här tråden levererar fortfarande.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
I vilken media? Läs tex DN, Sveriges största dagstidning. Det publiceras i princip varje dag kritiska ledare där. Insändarsidan är även den full av kritiska inlägg.
Burksoppa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-28, 12:01   #3578
spoon
Spån
 
spoons avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Ort: Nyboda
Inlägg: 14 407
Citat:
Ursprungligen postat av Burksoppa Visa inlägg
I vilken media? Läs tex DN, Sveriges största dagstidning. Det publiceras i princip varje dag kritiska ledare där. Insändarsidan är även den full av kritiska inlägg.
Jag läser SvD och visst. Det finns en del kritik där. DN gillar jag inte. Tycker Wolodowki eller vad han heter har sänkt standarden på den tidningen.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
__________________
Foxtrot Uniform Charlie Kilo
spoon är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-28, 12:06   #3579
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av r1kkie Visa inlägg
Nej, oavsett om vi stödjer eller ej kan vi inte göra något för att påverka något.



Blir lite skevt gällande corona då vi bara röstar var fjärde år och ingen visste vad detta var vid förra valet, så att säga att alla som röstade si å så vid förra valet delar ansvaret är rätt befängt å IQ befriat.
Man kan väl lämna in motioner eller vad det heter, som privatperson?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-28, 12:12   #3580
Wain
Three apples high and rising
 
Wains avatar
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 894
Citat:
Ursprungligen postat av stridis Visa inlägg
De styrande kan strunta i åsikter, jag menar vi är i ett läge där riksrevisionen stuntas i, massdemonstrationer är en helt annan sak. Hong Kong, gula västarna med flera visar åtminstone omvärlden saker och ting.

Gula västarna fick igenom en del. Opinion är ju sådan att S stiger i popularitet, men demonstrationer kräver inte sossars medverkan, bara ett gäng övriga som fått nog.
Uppenbarligen så uppskattar ju det svenska folket att vi har tusentals onödiga dödsfall. Många verka inte ens förstå att vi skulle ha kunnat vara minst lika bra som Danmark. Problemet verkar delvis vara att vi har gammalmedia som använder folk som är anställda på FHM för att få åsikter om FHMs strategi.

Har dock ingen avsikt att gå ut och demonstrera.
__________________
Mr. Dad-bod
Wain är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-28, 12:16   #3581
r1kkie
Registered User
 
r1kkies avatar
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 1 209
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Man kan väl lämna in motioner eller vad det heter, som privatperson?
Sökte lite snabbt men hittar inget att en privatperson kan göra det. Endast ledamöter i riksdagen som kan under den anmälla motionstiden. Så du behöver "muta" en ledamöter att lämna in ditt privata förslag, dessutom måste det ske under en specifik tidintervall. 2019 va det mellan 10 sept och 3 okt.
__________________
"If it was easy, everybody would be good at it.
I was told that long time ago by a coach. If you want something you never had before, you gotta be willing to do something you've never done before."
-Phil Heath
r1kkie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-28, 12:18   #3582
r1kkie
Registered User
 
r1kkies avatar
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 1 209
Citat:
Ursprungligen postat av Wain Visa inlägg
Uppenbarligen så uppskattar ju det svenska folket att vi har tusentals onödiga dödsfall. Många verka inte ens förstå att vi skulle ha kunnat vara minst lika bra som Danmark. Problemet verkar delvis vara att vi har gammalmedia som använder folk som är anställda på FHM för att få åsikter om FHMs strategi.

Har dock ingen avsikt att gå ut och demonstrera.
Fler pensionärer som kolar vippen innan jag bli det borde öka chansen att min pension blir bättre än om färre dör.
__________________
"If it was easy, everybody would be good at it.
I was told that long time ago by a coach. If you want something you never had before, you gotta be willing to do something you've never done before."
-Phil Heath
r1kkie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-28, 12:31   #3583
BelowAverage
Kärvt maskulin
 
BelowAverages avatar
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 1 000
Citat:
Ursprungligen postat av Wain Visa inlägg
Uppenbarligen så uppskattar ju det svenska folket att vi har tusentals onödiga dödsfall. Många verka inte ens förstå att vi skulle ha kunnat vara minst lika bra som Danmark. Problemet verkar delvis vara att vi har gammalmedia som använder folk som är anställda på FHM för att få åsikter om FHMs strategi.

Har dock ingen avsikt att gå ut och demonstrera.
Vilket skitsnack. Vill du ha en diskussion eller bara slänga ur dig billig retorik?
Jag kan inte tala för svenska folket men jag vill inte ha lockdown. Det betyder inte att jag "uppskattar tusentals onödiga dödsfall". Eget ansvar, vill man undvika smitta så kan man själv fatta beslutet att bunkra upp mat och stanna hemma. Pappa regeringen behövs inte blandas in i det beslutet.

Vad gäller äldrevården är det ett problem med bristande personal, utrustning och lokaler som vi har haft i decennier. Det är inte som att äldrevården plötsligt ändrades inför Covid-19 så att att så många boende som möjligt skulle dö. Problemen fanns där redan innan.
__________________
Do I have potential?
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Jag tror att den kan överleva om den får tillräckligt mycket konstgjord andning:
The bodybuilding industry is a scam meant to prey on your insecurities for the purpose of selling you worthless, overpriced supplements, while showing off bodybuilders with enough prescription and or illegal drugs in them to stock a pharmacy.
BelowAverage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-28, 13:00   #3584
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 791
Citat:
Ursprungligen postat av BelowAverage Visa inlägg
Vilket skitsnack. Vill du ha en diskussion eller bara slänga ur dig billig retorik?
Jag kan inte tala för svenska folket men jag vill inte ha lockdown. Det betyder inte att jag "uppskattar tusentals onödiga dödsfall". Eget ansvar, vill man undvika smitta så kan man själv fatta beslutet att bunkra upp mat och stanna hemma. Pappa regeringen behövs inte blandas in i det beslutet.

Vad gäller äldrevården är det ett problem med bristande personal, utrustning och lokaler som vi har haft i decennier. Det är inte som att äldrevården plötsligt ändrades inför Covid-19 så att att så många boende som möjligt skulle dö. Problemen fanns där redan innan.
Vi borde haft någon form av tillfällig lockdown väldigt tidigt för att se hur vi ska gå vidare. Det här eget ansvar och tvätta händerna var alldeles för mesigt åtgärd som första åtgärd.

För att få samhället och svenska folket att ta sitt egna ansvar så kunde de inlett med en hel veckas lockdown för att få folk att haja till för att sedan släppa upp och informera om diverse åtgärder.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-05-28, 13:17   #3585
BelowAverage
Kärvt maskulin
 
BelowAverages avatar
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 1 000
Citat:
Ursprungligen postat av Agitator Visa inlägg
Vi borde haft någon form av tillfällig lockdown väldigt tidigt för att se hur vi ska gå vidare. Det här eget ansvar och tvätta händerna var alldeles för mesigt åtgärd som första åtgärd.

För att få samhället och svenska folket att ta sitt egna ansvar så kunde de inlett med en hel veckas lockdown för att få folk att haja till för att sedan släppa upp och informera om diverse åtgärder.
Man borde inte ha ljugit och sagt saker som att det inte ens kommer komma till Sverige. Att stänga gränserna hade jag kunnat stötta i ett tidigt skede. Om du / Wain tänker i banor som USA och UK där man i praktiken har utegångsförbud så nej tack.
I dagsläget är det rätt sent påkommet med utegångsförbud och nedstängning av ekonomin. Det är kostsamt och ju tidigare desto bättre.
Eget ansvar är inte alls mesigt. Massor av människor är ju enormt upprivna och oroliga över detta. Då kan de ju ta smittan på så stort allvar som de verkar och faktiskt sätta sig själva i karantän. Klagar man över att "staten borde göra mer" och sen inte själv riskminimerar för egen del framstår man för mig som hycklande och mest som att man vill klaga över något.
__________________
Do I have potential?
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Jag tror att den kan överleva om den får tillräckligt mycket konstgjord andning:
The bodybuilding industry is a scam meant to prey on your insecurities for the purpose of selling you worthless, overpriced supplements, while showing off bodybuilders with enough prescription and or illegal drugs in them to stock a pharmacy.

Senast redigerad av BelowAverage den 2020-05-28 klockan 13:20.
BelowAverage är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:31.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)