Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Träning - Vikter & Kondition > Träningsskador & Rehab

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-05-09, 07:11   #1
abjorn
Norrlänningsjäkel
 
abjorns avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Ort: Umeå
Inlägg: 2 748
Öm vad

Vaknade upp på torsdag morgon med en väldigt stel och öm vad. Har vilat helt sedan dess förutom prommenader till och från ica Nu har stelheten helt försvunnit men jag är fortfarande väldigt öm mitt bak på vaden under gastrocnemius och ungefär 10 cm neråt.
Någon som har en aning vad det kan vara som spökar? Smärtan kom inte efter någon vad- eller benträning, utan efter ett bröst, biceps pass .

Våran familj har en benägenhet att få benpropp, men det kan det väl knappast vara. Eller?

EDIT:
Kanske ska tillägga att det är när jag klämmer på vaden som det ömmar, känns i stort sett ingenting annars.

Senast redigerad av abjorn den 2005-05-09 klockan 07:33.
abjorn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-09, 16:11   #2
lill biffen
Registered User
 
lill biffens avatar
 
Reg.datum: Nov 2004
Ort: Göteborg
Inlägg: 169
Sträckt dig?

Sluta kläm.

Citat:
Ursprungligen postat av abjorn
Vaknade upp på torsdag morgon med en väldigt stel och öm vad. Har vilat helt sedan dess förutom prommenader till och från ica Nu har stelheten helt försvunnit men jag är fortfarande väldigt öm mitt bak på vaden under gastrocnemius och ungefär 10 cm neråt.
Någon som har en aning vad det kan vara som spökar? Smärtan kom inte efter någon vad- eller benträning, utan efter ett bröst, biceps pass .

Våran familj har en benägenhet att få benpropp, men det kan det väl knappast vara. Eller?

EDIT:
Kanske ska tillägga att det är när jag klämmer på vaden som det ömmar, känns i stort sett ingenting annars.
lill biffen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-09, 16:53   #3
Moonbeam
 
Moonbeams avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 65
Det låter ungefär som smärtan jag kan ha efter att ha haft sendrag i vaden under natten. men har man haft sendrag i vaden brukar man komma i håg det
Moonbeam är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2005-05-09, 19:37   #4
abjorn
Norrlänningsjäkel
 
abjorns avatar
 
Reg.datum: Dec 2003
Ort: Umeå
Inlägg: 2 748
Citat:
Ursprungligen postat av lill biffen
Sträckt dig?

Sluta kläm.
jag har inte gjort nåt. hade ont på morgonen när jag vaknade.
abjorn är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:35.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)