Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-11-24, 09:44   #1
Plasttiger
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2020
Inlägg: 120
Mansöverskott på 200 000 i åldrarna 1-40?

Hej!
Läste på reddit att det var ett stort mansöverskott i Sverige
Citat:
Det är inget tvivel om att leva ensam leder till problem hos många individer, ångest, ilska, sorg, saker som kan tas ut i radikalisering eller våldsamma handlingar antingen mot andra eller sig själv.

Vad tror ni att denna stora skara ensamma män kommer att leda till i framtiden? och vad kan politikerna göra för att minska de negativa följderna av denna klyfta i könen?
https://old.reddit.com/r/svenskpolit...3%A5ldern_140/

OBS! ingen incel, rasism, eller sexism-synvinkel, utan vuxna perspektiv och lösnignar!
Plasttiger är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-11-24, 09:49   #2
G.W
Registered User
 
G.Ws avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 160
Tänker att det egentligen inte är ett så "nytt" fenomen i Sverige. Det har existerat "mansöverskott" tidigare i avfolkningsbygder. Detta i och med att unga kvinnor är mer rörliga och då unge män oftare stannar kvar på hemorten.

Hur går det då för dessa män? Ja vissa dricker för mycket alkohol, vissa åker till Thailand då de blir 50+, vissa gör något dumt i samband med att de dricker alkohol och vissa blir perverterade nätkrigare som bråkar och tjafsar på forum.

MEN nu utgår jag från min kulturella sfär.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Jag minns alla storheter där på forumen, jag var med från början och jag var och är nog den störste legenden någonsin. En legend dom gjorde allt för att tysta. Jag styrde fan Kolo... Men dom fixade så jag inte kunde logga in. Men då och då nämns mitt gamla nick.
G.W är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-11-24, 10:05   #3
r1kkie
Registered User
 
r1kkies avatar
 
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 1 209
En bidragande orsak är invandring till Sverige där fler män än kvinnor kommer. Senaste 10åren enligt SCB (uppskattning av mig från diagramen) är 10000 fler män än kvinnor. Tittar man sedan på utvandring är det även där fler män än kvinnor som utvandrat men då det är fler som kommer än lämnar ökar andelen män kontra kvinnor.

Att stytra ett barns kön är det ens möjligt?

Medellivslängden är längre för kvinnor än män redan så ingen direkt orsak att vi har fler män än kvinnor i landet. Männens medellivslängd ökar mer än kvinnors idag vilket gör att gapet mellan antal kvinnor och män kommer öka.

Av dessa punket är det första som är direkt möjlig att påverka men kommer nog inte ske då hela frågan är för infekterad som den är samt diskriminerande om man skulle ha något slags kvotsystem för varje kön.

Om citatet stämmer kommer det väll öka ångest, ilska, sorg, saker som kan tas ut i radikalisering eller våldsamma handlingar antingen mot andra eller sig själv.

https://www.scb.se/hitta-statistik/s...-till-sverige/

https://www.scb.se/hitta-statistik/s...-fran-sverige/
__________________
"If it was easy, everybody would be good at it.
I was told that long time ago by a coach. If you want something you never had before, you gotta be willing to do something you've never done before."
-Phil Heath
r1kkie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-11-24, 10:09   #4
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Jag är en sån man! Visserligen inte 40 än, men ensam, frustrerad, desperat efter mening osv. Hade jag hamnar lite mer snett hade jag lätt kunnat bli en incel, islamist eller medlem i Fight Club.

Det tips som folk alltid ger mig, som de praktiskt taget skriker från alla håll så fort ämnet ”mina problem” kommer upp, är att gå i terapi.

Så jag antar att det är lösningen. Skicka alla de här männen i terapi så blir allting bra.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-11-24, 10:17   #5
Mental
Ölkonnässör
 
Mentals avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: Stockholm...ish
Inlägg: 6 011
Intressant, det har skjutits en procent på 19 år. Så det är ett tilltagande problem!
Bifogade bilder
Filtyp: jpg tidigare.jpg (97.7 KB, 0 visningar)
__________________
Mental är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-11-24, 10:17   #6
Mental
Ölkonnässör
 
Mentals avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: Stockholm...ish
Inlägg: 6 011
Nu kollade jag iof från 20, kanske ska ta med från födseln och se hur det slår?
__________________
Mental är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-11-24, 10:21   #7
Plasttiger
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2020
Inlägg: 120
Citat:
Ursprungligen postat av r1kkie Visa inlägg
Att stytra ett barns kön är det ens möjligt?
Ja! Man kollar prenatalt om det ser ut som en "tjej" eller "pojke" (som om det skulle gå se på utsidan) och sedan aborterar man tjejerna. Kina och Indien är väldigt duktiga på det.

I Sverige är det inte vanligt, men det kan förekomm i enskilda vissa fall.

Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Jag är en sån man! Visserligen inte 40 än, men ensam, frustrerad, desperat efter mening osv. Hade jag hamnar lite mer snett hade jag lätt kunnat bli en incel, islamist eller medlem i Fight Club.

Det tips som folk alltid ger mig, som de praktiskt taget skriker från alla håll så fort ämnet ”mina problem” kommer upp, är att gå i terapi.

Så jag antar att det är lösningen. Skicka alla de här männen i terapi så blir allting bra.
Om jag förstått dig rätt har du ju ändå gjort ganska många "nedslag" i dejtingmarknaden och nog lärt känna fler kvinnor än gemene man.

Kan terapi lösa partnersbrist? Jag tror mer på cannabis eller alkohol isf (dock medför även dessa samhällsmässiga effekter).


Spännande att se hur samhället kommer fungera när en betydande andel män blir "utan" vad de anser sig vara berättigade till. Och sen står vi där utan pension, haverad sjukvård, dålgit rättsväsende. Tur man inte är ung längre!

Senast redigerad av Plasttiger den 2020-11-24 klockan 10:25.
Plasttiger är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-11-24, 10:24   #8
trädgårdsmöbel
d-bag
 
trädgårdsmöbels avatar
 
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
Det finns nog bara ett fåtal icke-rasistiska eller icke-sexistiska lösning på problemet. Inte en enda lösning som inte är barnslig heller. Om vi vill ha fler kvinnor relativt män under 40 än de vi har.

Då en del av kvinnobristen drabbar vita män och det är rasism med vit man+rasifierad kvinna (imperialistisk rasism, kolonialt) så är enda godkända heterosexuella relationen för vita män en vit kvinna. Att minska andelen rasifierade män är rasism det med (mer uppenbar rasism än den koloniala). Att förbjuda konstellationen rasifierad man och vit kvinna är rasism så det funkar inte heller.

Så för att lösa detta på ett icke-rasistiskt sätt måste man minska andelen vita män. Antingen genom deportering, selektiv abort (vitt oar väntar pojke? uppmuntra till abort) eller genom att en större andel vita män byter kön.

Nu är jag fullt medveten att detta låter trolligt, kränkt och säkerligen rasistiskt men det är enda lösningarna jag kan komma på (och förmodligen enda lösningarna som faktiskt finns) för att icke-rasistiskt och icke-sexistiskt lösa fördelningen på.

Om det hjälper föreställ dig att jag inte är en vit man från extremhögern utan någon det är ok att lyssna på.
trädgårdsmöbel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-11-24, 10:28   #9
Mental
Ölkonnässör
 
Mentals avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: Stockholm...ish
Inlägg: 6 011
nej, differensen i procent är det samma även om man tar med sub 20 kohorten
Bifogade bilder
Filtyp: jpg tidigare2.jpg (152.6 KB, 0 visningar)
__________________
Mental är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-11-24, 10:28   #10
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel Visa inlägg
Det finns nog bara ett fåtal icke-rasistiska eller icke-sexistiska lösning på problemet. Inte en enda lösning som inte är barnslig heller. Om vi vill ha fler kvinnor relativt män under 40 än de vi har.

Då en del av kvinnobristen drabbar vita män och det är rasism med vit man+rasifierad kvinna (imperialistisk rasism, kolonialt) så är enda godkända heterosexuella relationen för vita män en vit kvinna. Att minska andelen rasifierade män är rasism det med (mer uppenbar rasism än den koloniala). Att förbjuda konstellationen rasifierad man och vit kvinna är rasism så det funkar inte heller.

Så för att lösa detta på ett icke-rasistiskt sätt måste man minska andelen vita män. Antingen genom deportering, selektiv abort (vitt oar väntar pojke? uppmuntra till abort) eller genom att en större andel vita män byter kön.

Nu är jag fullt medveten att detta låter trolligt, kränkt och säkerligen rasistiskt men det är enda lösningarna jag kan komma på (och förmodligen enda lösningarna som faktiskt finns) för att icke-rasistiskt och icke-sexistiskt lösa fördelningen på.

Om det hjälper föreställ dig att jag inte är en vit man från extremhögern utan någon det är ok att lyssna på.
Abort-idén stödjer jag. Jag tror att när det börjar gå ca en man på tio kvinnor, då kommer värdet av män och kvinnor inom dejting att vara ungefär jämlikt.

Att minska män har såklart massor andra fördelar, som minskad våldsbrottslighet.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-11-24, 10:35   #11
Mental
Ölkonnässör
 
Mentals avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: Stockholm...ish
Inlägg: 6 011
Ser ut att vara ett biologiskt problem dock? Betydligt svårare att göra mycket åt...
Någon sorts delningsekonomi där en par procent av kvinnorna åtar sig 2 män?
Bifogade bilder
Filtyp: jpg biologi.jpg (77.9 KB, 0 visningar)
__________________
Mental är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-11-24, 10:41   #12
Plasttiger
Banned User
 
Reg.datum: Feb 2020
Inlägg: 120
Citat:
Ursprungligen postat av Mental Visa inlägg
Ser ut att vara ett biologiskt problem dock? Betydligt svårare att göra mycket åt...
Någon sorts delningsekonomi där en par procent av kvinnorna åtar sig 2 män?
Ration är naturligt kring 1,05:1 (pojkar:flickor) och i ditt exempel är den 1,06:1 vilket stämmer ganska bra.
I delar av Kina är den upp mot 1,10:1 pga prenatal selektion.


- Mer motorsport/krig?
Plasttiger är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-11-24, 10:50   #13
BelowAverage
Kärvt maskulin
 
BelowAverages avatar
 
Reg.datum: Nov 2011
Inlägg: 1 000
Jag minns att jag har lyft denna iaktagelsen med bekanta och tänkt att det är lite synd om tonårskillar idag och fått svaret "att ha ett förhållande är ingen rättighet".
Jag antar iaf att vi har fått / får hit mer tonåringar och unga vuxna än 30+ så för min egen del tror jag inte att det är ett särskilt stort problem utan desto mer påtagligt i unga åldrar åtminstone just nu, de kommer ju antagligen åldras de också.

Detta blir säkert bäst om alla låtsas som att det regnar, locket på.

Citat:
Ursprungligen postat av Plasttiger Visa inlägg

- Mer motorsport/krig?

Kan nog vara det klokaste Aryt skrivit.

Citat:
Ursprungligen postat av Mental Visa inlägg

Någon sorts delningsekonomi där en par procent av kvinnorna åtar sig 2 män?
Ja, och dessutom kan man ju anlägga kirurgisk precision och enbart tvinga kvinnor i påverkade åldersgrupper att dejta / kohabitera med flera män.
Alternativt sponsra mormon-predikanter från 'Merica att komma hit och rädda dagen.

Skämt åsido så känns social ingenjörskap inte som en lösning man bör använda alls, jag tror dock att det vore bra att bara nämna att så här ser det ut. En lösning skulle kunna vara att helt enkelt inte ta in fler manliga flyktingar i påverkade åldersgrupper, låter lite mindre ruttet än andra idéer jag kan komma på.
__________________
Do I have potential?
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia Visa inlägg
Jag tror att den kan överleva om den får tillräckligt mycket konstgjord andning:
The bodybuilding industry is a scam meant to prey on your insecurities for the purpose of selling you worthless, overpriced supplements, while showing off bodybuilders with enough prescription and or illegal drugs in them to stock a pharmacy.

Senast redigerad av BelowAverage den 2020-11-24 klockan 10:56.
BelowAverage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-11-24, 10:52   #14
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av Mental Visa inlägg
Ser ut att vara ett biologiskt problem dock? Betydligt svårare att göra mycket åt...
Det är därför vi behöver abortera.

Jag kan hjälpa till att komma på en slagkraftig slogan till vår kampanj, kanske em logga också.

Vad sägs om:

Har han en pille? Det var inte vad du ville!

Har han en kromosom i form av Y? Släng honom om gör en ny!

Får du aldrig en dotter? Dags för aborter!

Har fostret en snopp? Det ska ut ur din kropp!

Göra pojkar är passé! Lägg hellre satsen brevé!

Ditt val, din kropp — men föd ingen med snopp.

Är du med pojke gravid? Satsen skulle lagts bredvid!

Är ditt foster en han? Släng ut det i en spann!

Har det manlig identitet? Avsluta din graviditet!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-11-24, 10:56   #15
Mental
Ölkonnässör
 
Mentals avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: Stockholm...ish
Inlägg: 6 011
Citat:
Ursprungligen postat av BelowAverage Visa inlägg
Jag minns att jag har lyft denna iaktagelsen med bekanta och tänkt att det är lite synd om tonårskillar idag och fått svaret "att ha ett förhållande är ingen rättighet".
Jag antar iaf att vi har fått / får hit mer tonåringar och unga vuxna än 30+ så för min egen del tror jag inte att det är ett särskilt stort problem utan desto mer påtagligt i unga åldrar åtminstone just nu, de kommer ju antagligen åldras de också.

Detta blir säkert bäst om alla låtsas som att det regnar, locket på.
Fast, det tycks ha vart samma problem genom tiderna. 1950 Var mansöverskottet (0-40 år) 61798. Och det på en mindre befolkning.
Den procentuella fördelningen var den samma, dvs ett överslag om ca 2% mer pojkar/män. Så "att ha ett förhållande är ingen rättighet" är krasst nog det vi biologiskt har att förhålla oss till. Det har alltid vart ett mansöverskott i nedre halvan, och ett kvinnoöverskott i toppen av befolkningspyramiden.
__________________
Mental är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:44.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)