Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-12-26, 14:07   #35386
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av TotteShaped4Life Visa inlägg
The Informer (tre sekunder) med Joel Kinnaman. Mycket bättre än förväntat och klart sevärd. Kinnaman perfekt i rollen. https://www.moviezine.se/movies/tre-sekunder
Jag har läst boken, och har för mig den var rätt bra så den ska jag försöka se.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-26, 14:23   #35387
Pudzianovski
Trankil.
 
Pudzianovskis avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Inlägg: 5 680
Citat:
Ursprungligen postat av TotteShaped4Life Visa inlägg
The Informer (tre sekunder) med Joel Kinnaman. Mycket bättre än förväntat och klart sevärd. Kinnaman perfekt i rollen. https://www.moviezine.se/movies/tre-sekunder
Håller med dig. Tyckte typ exakt likadant själv. Hade förväntat mig typ nån B-action rulle.
Pudzianovski är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-30, 22:56   #35388
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 105
ad astra

nja.
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-12-30, 23:29   #35389
Trapz
Registered User
 
Trapzs avatar
 
Reg.datum: Feb 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 683
Knives out

8/10


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Trapz är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 03:10   #35390
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av TotteShaped4Life Visa inlägg
The Informer (tre sekunder) med Joel Kinnaman. Mycket bättre än förväntat och klart sevärd. Kinnaman perfekt i rollen. https://www.moviezine.se/movies/tre-sekunder
Väldigt bra gjord ända fram till sista kvarten som verkade helt sönderklippt och var helt katastrofalt dåligt gjort.



Jävligt trist att de gjorde så med denna filmen. För jag håller helt klart med om att den var riktigt bra. Joel var kanon, och resten av rollbesättningen var också riktigt bra. Allting var top-notch förutom att de verkar ha fått kalla fötter i klippningen och förstörde hela slutet. Så jävla trist!

Man får hoppas på nåt slags directors cut framöver.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 03:21   #35391
TotteShaped4Life
Registered User
 
TotteShaped4Lifes avatar
 
Reg.datum: Jul 2016
Inlägg: 721
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Väldigt bra gjord ända fram till sista kvarten som verkade helt sönderklippt och var helt katastrofalt dåligt gjort.



Jävligt trist att de gjorde så med denna filmen. För jag håller helt klart med om att den var riktigt bra. Joel var kanon, och resten av rollbesättningen var också riktigt bra. Allting var top-notch förutom att de verkar ha fått kalla fötter i klippningen och förstörde hela slutet. Så jävla trist!

Man får hoppas på nåt slags directors cut framöver.
Kan bara hålla med. Kom att tänka på sista avsnittet av Dexter. Vad hände den sista kvarten här alltså? Iof brukar filmen i den här genren vara en visuell gäspning i slutet.
__________________
I’ve been too fucking busy – or vice versa.
TotteShaped4Life är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 04:30   #35392
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av TotteShaped4Life Visa inlägg
Kan bara hålla med. Kom att tänka på sista avsnittet av Dexter. Vad hände den sista kvarten här alltså? Iof brukar filmen i den här genren vara en visuell gäspning i slutet.
Har du läst boken?


Angående Dexter så minns jag det som att hela sista säsongen var kass. Men det kanske bara var sista avsnittet? Jag minns nån usel CGI effekt där han surfade in i nån Point Break jättevåg och försvann.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 04:48   #35393
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 792
Crown Vic som precis blev tillgänglig. Riktigt bra polisfilm, en ride along rulle. Good stuff.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 05:13   #35394
TotteShaped4Life
Registered User
 
TotteShaped4Lifes avatar
 
Reg.datum: Jul 2016
Inlägg: 721
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Har du läst boken?


Angående Dexter så minns jag det som att hela sista säsongen var kass. Men det kanske bara var sista avsnittet? Jag minns nån usel CGI effekt där han surfade in i nån Point Break jättevåg och försvann.
Nej, jag har inte läst boken - än. Nu har jag den nedladdad som ljudbok och planerar ev. att lyssna... men känns lite sådär nu när jag sett filmen. När det gäller Dexter var det enligt mitt sargade minne nog sista avsnittet som var uselt i världsklass. Jag kommer ihåg att jag var förbannad i flera dagar...haha
__________________
I’ve been too fucking busy – or vice versa.
TotteShaped4Life är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 05:24   #35395
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av TotteShaped4Life Visa inlägg
Nej, jag har inte läst boken - än. Nu har jag den nedladdad som ljudbok och planerar ev. att lyssna... men känns lite sådär nu när jag sett filmen. När det gäller Dexter var det enligt mitt sargade minne nog sista avsnittet som var uselt i världsklass. Jag kommer ihåg att jag var förbannad i flera dagar...haha
Jag tror boken är värd att läsas/lyssnas även fast du sett filmen. Det är ju så många detaljer som skalas bort vid filmatisering. Sen så är ju handlingen i sverige, och Ewert Grens (den svarta polisen som spelas av Common) är ju en gubbe i övre medelåldern som lyssnar på Siw Malmkvist på sin bandspelare och dras med en massa mentalt bagage och ångest. Så det är väl egentligen bara själva kärnhandlingen som är sig någorlunda likt.

Det finns ju en uppföljare också, som jag också har för mig är rätt bra.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 05:30   #35396
TotteShaped4Life
Registered User
 
TotteShaped4Lifes avatar
 
Reg.datum: Jul 2016
Inlägg: 721
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Jag tror boken är värd att läsas/lyssnas även fast du sett filmen. Det är ju så många detaljer som skalas bort vid filmatisering. Sen så är ju handlingen i sverige, och Ewert Grens (den svarta polisen som spelas av Common) är ju en gubbe i övre medelåldern som lyssnar på Siw Malmkvist på sin bandspelare och dras med en massa mentalt bagage och ångest. Så det är väl egentligen bara själva kärnhandlingen som är sig någorlunda likt.

Det finns ju en uppföljare också, som jag också har för mig är rätt bra.
Nu blev jag på riktigt nyfiken på boken iaf. Vem kan motstå gubbar i över medelåldern med en faibless för Siwan...
__________________
I’ve been too fucking busy – or vice versa.
TotteShaped4Life är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-01, 06:58   #35397
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 959
Zombie Land 2: Double Tap

Var tveksam hur de skulle lyckas följa upp ettan, men hade inte behövt oroa mig, riktigt bra

7/10
Magnus N är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2020-01-05, 15:31   #35398
Scratch89
Klädsamt knubbig
 
Scratch89s avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Ort: Strömmensberg, Göteborg
Inlägg: 19 852
Jag har sett både The Irishman och nya Star Wars rätt nyligen. Jag tyckte om The Irishman bättre än Star Wars, där den senare var en kavalkad av stråkackompanjerade Disneyscener med dialog som hade kunnat vara skriven av Blizzards Diablo 3-gäng.

The Irishman var lång men väldigt bra. Skönt med regissörer som vågar gå emot strömmen och ge tid för karaktärer.
__________________
Leg. fysioterapeut.
Skribent på Styrkelabbet
Scratch89 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-05, 16:47   #35399
r3mpuh
avatartext
 
r3mpuhs avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Ort: Aspergerland
Inlägg: 1 050
Såg halva utav "The Death of Stalin" - 5/7 - Would watch other half later/great ngl.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mini Visa inlägg
r3mpuh , var det inte du som låg med typ fyra tjejer på en helg? En av dem som blivit sur kanske?
You can do it maybe! ~
r3mpuh:s Träningsjournal ~ Marklyft: 200 kg
Citat:
Ursprungligen postat av Trance Visa inlägg
Du verkar vara en person som skulle kunna koka någons katt som kärleksförklaring och sedan inte förstå deras arga reaktion.
r3mpuh är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2020-01-05, 16:58   #35400
Magnus N
Skånsk
 
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 959
Parasite 9/10

Förstår varför så många pratar varmt om denna
Magnus N är uppkopplad nu   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:55.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)