Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-08-11, 22:32   #35251
gohei
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 222
Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette Visa inlägg
Man of Steel är ju mörk och allvarlig så tvivlar på att den skulle vara mer lik Marvel-filmer. Tror det är Justice League som han inte fick ha som han vile.
Ja precis. Min uppfattning är att han fick helt fria tyglar vad gäller Man of Steel. Jag kollade nu lite snabbt och pengamässigt så drog den in likvärdigt med va de flesta Marvelfilmer gjort, så där var det ju inte problem men DC fick tydligen kalla fötter ändå eftersom många tyckte att Stålmannen var mörk och emo och allt vad det va. Själv tycker jag MoS är en av de bästa CBMs och jag såg den 3 ggr på bio.
Enligt vad jag har läst så var tanken att det skulle bli en ren Superman-uppföljare men iom att DC började tvivla så var de ju tvungna att slänga in ett säkert kort och ta med Batman i den filmen. Sedan när det gäller Justice Legaue så var det ju så himla mycket som gick fel.

Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89 Visa inlägg
Ingen källa, det var därför jag skrev det lite frågande och med "väl?". Snyder executive producer på Suicide Squad.

Men ja, jag håller med. Som over arching story slår Marvel DC med hästlängder. Dock tycker jag att flera av de filmer jag nämnde står sig, enskilt, mot de bästa filmerna från Marvel. Det är synd att de verkar ha så svårt att få igenom ett slags genomgående tema med liknande ton, oavsett om det ska vara glatt som Marvel eller lite dystrare.
Ah ok

Enligt mig så har både Marvel och DC gjort filmer som varit både sämre och bättre och den största skillnaden i mina ögon är att Marvel gör filmer som ska passa en större publik, både vad gäller filmsmak och ålder hos tittarna, medan DC gör filmer för fansen som redan känner till karaktärerna.
gohei är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-12, 00:30   #35252
High1ander
Mycket Irriterande
 
High1anders avatar
 
Reg.datum: May 2004
Ort: Mitt privata universum, och du är inte inbjuden
Inlägg: 2 637
DC tjänar pengar på det dom gör, men de hade kunnat dra in mycket mer om de gjorde saker bättre från början. Marvel har 6st filmer på topp 10 över de som dragit in mest av superhjälte-filmer (i USA). DC har 3st, där två är Dark Knight och Wonder Woman kommer 10:a och enda som tillhör deras "universum-satsning" (filmer gjorda sen 2013). Dvs. deras "universum" är ett fiasko i jämförelse med Marvel. Jag älskar Watchmen och The Dark Knight, men dom filmerna är helt annorlunda mot deras "universum", de har välskrivna manus, bra skådisar som får utrymme att agera och bra regi. Är lite svårare att skådespela och regissera om manus inte är färdigt eller görs om på vägen osv...

Kevin Feige på Marvel styr och ställer, sparkar regissörer då och då, men jag har iaf. inte hört om att de behöver "filma om 15-30% för publiken var negativ" vilket är standard på DC. Publiken märker till sist att luckorna är för stora och man bara försöker luras med tråkig CGI.

Kollar man världsdatan så har Marvel dragit in 8800 miljoner dollar innan Aquaman dyker upp på 22:a platsen med 1150 miljoner dollar... Batman Vs Superman (plats 67) hamnar t.ex. bakom Bohemian Rhapsody (plats 58)... DC har Dark Knight på plats 29 och 42, men som sagt efter det så är det först plats 67 som gäller för deras "universum".
__________________
There can be only ONE...
Citat:
Ursprungligen postat av Tricklev Visa inlägg
Söta tjejer är dom man tänker på när man är lite småkär allmänt och saknar någon. -
Snygga brudar är dom man tänker på medans man knullar sin söta tjej så aggresivt man kan, samtidigt som man hatar henne för att hon inte är snygg nog.

Senast redigerad av High1ander den 2019-08-12 klockan 00:40.
High1ander är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-12, 00:52   #35253
High1ander
Mycket Irriterande
 
High1anders avatar
 
Reg.datum: May 2004
Ort: Mitt privata universum, och du är inte inbjuden
Inlägg: 2 637
Marvel har 23st filmer med ett genomsnitt på ca 980 miljoner dollar worldwide (start 2008).
DC Extended Universe har 7st med ett genomsnitt på ca 750 miljoner dollar (start 2013).
__________________
There can be only ONE...
Citat:
Ursprungligen postat av Tricklev Visa inlägg
Söta tjejer är dom man tänker på när man är lite småkär allmänt och saknar någon. -
Snygga brudar är dom man tänker på medans man knullar sin söta tjej så aggresivt man kan, samtidigt som man hatar henne för att hon inte är snygg nog.
High1ander är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-12, 09:31   #35254
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Sen får jag alltid intrycket av att Marvel inte räds att busa med sig självt eller leka runt i scener med lite prestigelöst tonskifte, osv. DC:s verk har varit lite väl sentimentala och antingen melodramatiska, eller med ineffektiv dramatik.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-12, 09:47   #35255
Wormzie
Registered User
 
Wormzies avatar
 
Reg.datum: Aug 2011
Ort: Linköping
Inlägg: 3 686
Jag är inget fan av superhjälte genren mer än Batman trilogin men kan ändå tycka att marvelfilmerna åtminstone känns kompletta både att de står på egna ben men även de trådar som följs upp mellan filmerna. DC filmerna som jag sätt; man of steel, batman v superman, suicide squad är totala haverier. Handling med stora luckor, noll humor och ingen dramaturgi. Man bryr sig inte ett skit om en enda karaktär och då blir filmerna meningslösa.

Är det någon som sett Shazam än? Tänker att den borde gå att jämföra med Deadpool?
__________________
Självutnämnd till linköping atletklubbs snyggaste lyftare i klassisk -93.

Tävlings-pb bänkpress: 150kg @90kg kroppsvikt.

Journal SL/Bänkpress
Wormzie är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-12, 09:57   #35256
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Det ser lite ljusare ut dock. Joker, The Batman, Suicide Squad 2, Birds of Prey.. hoppas det vänder.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-12, 10:09   #35257
Scratch89
Klädsamt knubbig
 
Scratch89s avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Ort: Strömmensberg, Göteborg
Inlägg: 19 852
Citat:
Ursprungligen postat av Wormzie Visa inlägg
Jag är inget fan av superhjälte genren mer än Batman trilogin men kan ändå tycka att marvelfilmerna åtminstone känns kompletta både att de står på egna ben men även de trådar som följs upp mellan filmerna. DC filmerna som jag sätt; man of steel, batman v superman, suicide squad är totala haverier. Handling med stora luckor, noll humor och ingen dramaturgi. Man bryr sig inte ett skit om en enda karaktär och då blir filmerna meningslösa.

Är det någon som sett Shazam än? Tänker att den borde gå att jämföra med Deadpool?
Shazam var rätt så barnslig och kändes väldigt typisk A1-superhjältefilm. Den var självmedveten och rolig stundtals, men står sig inte alls mot de stora Marvelfilmerna.
__________________
Leg. fysioterapeut.
Skribent på Styrkelabbet
Scratch89 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-12, 10:20   #35258
High1ander
Mycket Irriterande
 
High1anders avatar
 
Reg.datum: May 2004
Ort: Mitt privata universum, och du är inte inbjuden
Inlägg: 2 637
Shazam var iaf. en riktning mot bättre håll för DC. Den visa på lite mer självdistans.


Brightburn 5 av 10, handlar krasst om ett barn som kommer till jorden som stålmannen men som inte blir nödvändigt god... seg och förutsägbar.
__________________
There can be only ONE...
Citat:
Ursprungligen postat av Tricklev Visa inlägg
Söta tjejer är dom man tänker på när man är lite småkär allmänt och saknar någon. -
Snygga brudar är dom man tänker på medans man knullar sin söta tjej så aggresivt man kan, samtidigt som man hatar henne för att hon inte är snygg nog.
High1ander är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-12, 10:50   #35259
Hobbes
En Svensk Tiger.
 
Hobbess avatar
 
Reg.datum: Oct 2003
Ort: Calgary, Alberta, Canada
Inlägg: 3 197
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Vill man se en riktigt usel film med monster i vattenmiljö så är Leviathan en av de sämsta jag kan erinra mig.

https://www.imdb.com/title/tt0097737...1?ref_=nv_sr_1

100% dynga!
Nooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo ooooooooooooo

Har precis sett om filmen ikväll/natt. Den är fortfarande bra - visst den påminner om en mängd filmer som jag älskar - The Thing, Alien osv. osv. Men den är fan bra. Min favorit Peter Weller, tillsammans med ett start team av skådespelare inklusive Richard Grenna, Stan Winston skapade monstret (Rovdjuret gjorde han oxå) - George P. Cosmatos står för regin, Cobra, First Blood II osv.

Måste även tillägga filmen jag såg igår på teamat blöta monster på båtar:

DEEP RISING (1998)



Japp, det är Famke Janssen

Den är riktigt underhållande!!
Hobbes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-12, 17:24   #35260
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbes Visa inlägg
Nooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo ooooooooooooo

Har precis sett om filmen ikväll/natt. Den är fortfarande bra - visst den påminner om en mängd filmer som jag älskar - The Thing, Alien osv. osv. Men den är fan bra. Min favorit Peter Weller, tillsammans med ett start team av skådespelare inklusive Richard Grenna, Stan Winston skapade monstret (Rovdjuret gjorde han oxå) - George P. Cosmatos står för regin, Cobra, First Blood II osv.

Måste även tillägga filmen jag såg igår på teamat blöta monster på båtar:

DEEP RISING (1998)



Japp, det är Famke Janssen

Den är riktigt underhållande!!
Holy crap vilket megaskräp!!!!

Jag ska väl inte sätta mig på alltför höga hästar, eftersom jag älskar zombieskräpfilmer, men du har verkligen usel filmsmak!

I ärlighetens namn minns jag Leviathan väldigt vagt. Såg den då jag gick på gymnasiet i början av nittiotalet. Som jag minns det så var specialeffekterna katastrofala och skådisarna spelade över konstant. Jag minns inte ens att Weller var med.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-12, 17:28   #35261
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Jag är banne mig nyfiken om inte Peter Weller har varit problemskådis ända sen genombrottet. Även om han är igenkännbar tycker jag hans roller varit sparsmakade.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-12, 18:07   #35262
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 104
Amelie

awesome film.
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-12, 20:58   #35263
Scratch89
Klädsamt knubbig
 
Scratch89s avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Ort: Strömmensberg, Göteborg
Inlägg: 19 852
Rocky V (1990). https://www.imdb.com/title/tt0100507/

Underhållande. Jag förstår inte riktigt varför den har fått så dålig kritik av de flesta. Den höll samma linje som de tidigare filmerna, och så här i retrospekt är det ju faktiskt dramadelen av filmerna som är bäst, även fast såklart träningsmontagen och matcherna är grymma de också.

Jag och tjejen hade en period med Rocky förra året men kom av oss efter Rocky IV och Ivan Drago, nu ska vi dra igenom resten. Vill minnas att både Rocky Balboa och Creed var riktigt bra, särskilt Creed.
__________________
Leg. fysioterapeut.
Skribent på Styrkelabbet
Scratch89 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-13, 05:00   #35264
Hobbes
En Svensk Tiger.
 
Hobbess avatar
 
Reg.datum: Oct 2003
Ort: Calgary, Alberta, Canada
Inlägg: 3 197
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Holy crap vilket megaskräp!!!!

Jag ska väl inte sätta mig på alltför höga hästar, eftersom jag älskar zombieskräpfilmer, men du har verkligen usel filmsmak!

I ärlighetens namn minns jag Leviathan väldigt vagt. Såg den då jag gick på gymnasiet i början av nittiotalet. Som jag minns det så var specialeffekterna katastrofala och skådisarna spelade över konstant. Jag minns inte ens att Weller var med.
Det kan jag leva med

Tack vare denna tråd går jag igenom gamla godbitar - från 80-90 talet - Du vet filmer man tyckte "var så bra" då.

Citat:
Ursprungligen postat av Rahf Visa inlägg
Jag är banne mig nyfiken om inte Peter Weller har varit problemskådis ända sen genombrottet. Även om han är igenkännbar tycker jag hans roller varit sparsmakade.
Träffade honom och såg honom på Calgary Comic Expo detta året. Han är oerhört rolig att lyssna på och ha mött.

Under sin presentation som förövrigt är exakt såsom klippet jag visar nedan - får man verkligen uppfattningen om hur oerhört skarp karln är. Han ju doktorerat i konst historia. Detta var något han passionerat talade om när någon frågade om han fick välja vilken film gjord eller inte gjord att regissera.

Citat:
While enrolled at North Texas State University (now the University of North Texas), he played trumpet in one of the campus bands. He graduated with a Bachelor of Arts in Theatre[5] and began his acting career after attending the American Academy of Dramatic Arts.[citation needed]

In 2004, Weller completed a Master of Arts degree in Roman and Renaissance Art at Syracuse University, and occasionally taught courses in ancient history at the university.

In 2007, Weller began a Ph.D. at UCLA, in Italian Renaissance Art History.[6] In October 2013 he filed his dissertation,[7] entitled "Alberti Before Florence: Early Sources Informing Leon Battista Alberti’s De pictura", and was awarded his doctorate in 2014.[8][9]
Peter Weller - Wiki

Han är ju både skådis och regissör - har för mig att han undervisade oxå. Regisserade flera avsnitt av Sons of Anarchy, spelade i och regiserade Longmire osv. 70 filmer/tv/film har han ju hunnit med.

Har du chansen att lyssna på honom gör det!!

Allt du behöver göra är att ge honom en fråga och sen tar han över totalt Han vägrade sitta och gillar att såsom här gå runt och prata.


Senast redigerad av Hobbes den 2019-08-13 klockan 05:03.
Hobbes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-15, 10:30   #35265
Akerhage
Horny user
 
Akerhages avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Gräddhyllan Göteborg
Inlägg: 360
Ingen film jag sett, men denna verkar bra. Orkade inte leta efter den andra filmtråden med filmer man ser fram emot.

Akerhage är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:25.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)