Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-08-10, 23:36   #35236
ceejay
å nej, måste man komma på en ny text igen
 
ceejays avatar
 
Reg.datum: Oct 2007
Ort: uppsala
Inlägg: 20 105
kung fu panda 1 och 2.

1an helt klart fantastisk och mycket bättre än 2an som inte var bra alls imo.
__________________
Ceejay's träningsjournal!
ceejay är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-11, 06:30   #35237
Hobbes
En Svensk Tiger.
 
Hobbess avatar
 
Reg.datum: Oct 2003
Ort: Calgary, Alberta, Canada
Inlägg: 3 197
Angående JAWS (som förövrigt är en guldrulle).

Rekommenderar jag skarpt:

THE BEAST 1996

Detta är alltså filmatiseringen av Peter Benchley book (Som ni vet skrew Jaws). Försök få tag på den långa versionen - finns i forkortad version oxå. Helt underbart gjort, TV film, men riktigt bra.



Ni kan tacka mig senare!!
Hobbes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-11, 09:42   #35238
Osukaru
Registered User
 
Osukarus avatar
 
Reg.datum: Apr 2007
Ort: Sthlm
Inlägg: 26
Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette Visa inlägg
Ja, egentligen inte bara hajfilmer. Farligheter på öppet vatten. Där filmen utspelar sig ombord på en båt med äventyrtyrkänsla. Sjömän som röker pipa.

De filmer du nämner är ju inga höjdare direkt.

Men ska spana in Tremors, tack för tips.
Om det inte bara är monster utan spänning på havet med "sjömän som röker pipa" () så kan jag tipsa om mastodontfilmen Das Boot från 1081 som fortfarande håller! https://www.imdb.com/title/tt0082096/
Osukaru är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-11, 09:44   #35239
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Den vill jag väldigt gärna se!

Även om författaren till boken inte gillade filmen av någon anledning.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-11, 09:57   #35240
Hobbes
En Svensk Tiger.
 
Hobbess avatar
 
Reg.datum: Oct 2003
Ort: Calgary, Alberta, Canada
Inlägg: 3 197
Citat:
Ursprungligen postat av Osukaru Visa inlägg
Om det inte bara är monster utan spänning på havet med "sjömän som röker pipa" () så kan jag tipsa om mastodontfilmen Das Boot från 1081 som fortfarande håller! https://www.imdb.com/title/tt0082096/
En av de bästa krigsfilmerna som gjorts!

Vilket påminner mig och den gamla goda tiden på Sandra i Kalmar....

Hobbes är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-11, 10:33   #35241
Pherall
Registered User
 
Pheralls avatar
 
Reg.datum: Jun 2013
Inlägg: 73
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbes Visa inlägg
Angående JAWS (som förövrigt är en guldrulle).

Rekommenderar jag skarpt:

THE BEAST 1996
Denna ska ses i afton!

Påtal om blötdjur så minns jag att denna var rätt stabil Rouge Var ett tag sen jag såg den dock.
Pherall är uppkopplad nu   Svara med citat
Gammal 2019-08-11, 11:10   #35242
Captainwide
Registered User
 
Captainwides avatar
 
Reg.datum: May 2012
Inlägg: 623
Avengers Endgame 5/10

Varför anses detta vara ett av filmvärldens största mästerverk?
En helt okej rulle med fantastiska effekter och okej skådisar. Till och med den komiska relifen var till stor del bättre än föregående filmer. Men filmen känns bara... sådär?

Kriget kan ju vara något av det mest komiska jag sett. Det var på riktigt värre än ett slag i Narnia. Enhörningar, robotar, afrikanska krigare, asiatiska mystiker och rymdvarelser. Man kunde ju lika gärna slängt in Gandalf och Voldemort också.

__________________
För tjockisarmar och matporr - Instagram: Captainwide
Captainwide är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-11, 11:21   #35243
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Jag tror inte det är lika många som sagt det är ett mästerverk, som det är människor med åsikten att Marvel lyckades knyta ihop allt i ett förhållandevis snyggt paket.

Mitt främsta minne från Endgame var hur jäkla upptagna alla scener var. Det är som att man skuggat Michael Bay lite för länge, och allt han filmade var actionscener i Lustiga Huset med sex dunderhajpade förskoleklasser. Men det är trots allt jäkla många karaktärer som ska ha sitt att säga.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-11, 12:10   #35244
High1ander
Mycket Irriterande
 
High1anders avatar
 
Reg.datum: May 2004
Ort: Mitt privata universum, och du är inte inbjuden
Inlägg: 2 637
Endgame var inget mästerverk, men det är trots allt mil framför de som DC presterar. DC får allt att verka oigenomtänkt och inlagt sista minuten (vilket ofta stämmer då de filmar om väldigt ofta 20-35% av sina filmer). Tyckte det knöt ihop säcken väldigt bra, bättre än jag förväntat mig.

Men nu har jag fått superhjälte-trötthet, så även om t.ex. senare filmerna är bättre så slår de inte upplevelesen av första Avengers...
__________________
There can be only ONE...
Citat:
Ursprungligen postat av Tricklev Visa inlägg
Söta tjejer är dom man tänker på när man är lite småkär allmänt och saknar någon. -
Snygga brudar är dom man tänker på medans man knullar sin söta tjej så aggresivt man kan, samtidigt som man hatar henne för att hon inte är snygg nog.
High1ander är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-11, 15:25   #35245
Scratch89
Klädsamt knubbig
 
Scratch89s avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Ort: Strömmensberg, Göteborg
Inlägg: 19 852
Problemet med DC är väl att studion inte litar på regissörerna? Zack Snyder har väl gått ut och sagt att hans version av både Man of Steel och Suicide Squad blev ändrade för att de skulle få en annan ton och mer likna Marvel.

De DC-filmer som är riktigt bra, dvs Watchmen, Sin City, 300 och The Dark Knight-trilogin är också mörka, dystra och rätt så film noir. Jag tycker att de är bättre än de flesta Marvel, men smaken är ju som baken. De bästa Marvelfilmerna enligt mig är också de med lite mer seriös underton, som Captain America och första Avengers.
__________________
Leg. fysioterapeut.
Skribent på Styrkelabbet
Scratch89 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-11, 18:00   #35246
Rahf
Registered User
 
Rahfs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 11 827
Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89 Visa inlägg
Problemet med DC är väl att studion inte litar på regissörerna? Zack Snyder har väl gått ut och sagt att hans version av både Man of Steel och Suicide Squad blev ändrade för att de skulle få en annan ton och mer likna Marvel.

De DC-filmer som är riktigt bra, dvs Watchmen, Sin City, 300 och The Dark Knight-trilogin är också mörka, dystra och rätt så film noir. Jag tycker att de är bättre än de flesta Marvel, men smaken är ju som baken. De bästa Marvelfilmerna enligt mig är också de med lite mer seriös underton, som Captain America och första Avengers.
DC lider av problemet att folk som inte står för själva skapandet av filmen vill ha övervägande input. För många kockar...

Sen är DC:s filmer alltid ett snäpp lägre i många aspekter: casting, manus, klippning, osv. Deras produktioner ser ju fortfarande bra ut, och är ofta snyggt filmade. Men det räcker inte när Marvel håller i tyglarna och det enda man försöker göra är att ta dem, istället för att ta hand om sin egen häst och låta den prestera.
Rahf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-11, 19:35   #35247
gohei
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 222
Citat:
Ursprungligen postat av Scratch89 Visa inlägg
Problemet med DC är väl att studion inte litar på regissörerna? Zack Snyder har väl gått ut och sagt att hans version av både Man of Steel och Suicide Squad blev ändrade för att de skulle få en annan ton och mer likna Marvel.

De DC-filmer som är riktigt bra, dvs Watchmen, Sin City, 300 och The Dark Knight-trilogin är också mörka, dystra och rätt så film noir. Jag tycker att de är bättre än de flesta Marvel, men smaken är ju som baken. De bästa Marvelfilmerna enligt mig är också de med lite mer seriös underton, som Captain America och första Avengers.
Du har ingen källa till att Man of Steel inte blev som Snyder ville? Det är faktist första gången jag hör om det och det hade jag verkligen inte trott.
Sen var ju inte Snyder regissören för Suicide Squad men det stämmer ju det du säger om att det är många som vill vara med och ändra på saker, främst är det ju dom som faktiskt betalar för spektaklet som vill ha så mycket att säga till om, kanske inte så konstigt.

Största skillnaden enligt mig är väl just att Marvel faktiskt kan sätta sig ner och lägga upp en plan och följa den som det var tänkt, det var ju just därför de lyckades med bedriften att ha en överhängande story som fick sin kulmen efter 10 år av filmer, inte så mycket för att Endgame var något mästerverk i sig utan för att den fick till ett bra och genomtänkt avslut.

Till skillnad från DC som (vad det verkar) helt ändrar riktning efter varje ny film som kommer ut och helt verkar köra i blindo, plus att de även inte vågar lita på sina regissörer och ska lägga sig i.
gohei är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-11, 19:37   #35248
Lafayette
Jag har frågat två år i rad, jag ger upp.
 
Lafayettes avatar
 
Reg.datum: Oct 2018
Inlägg: 519
Man of Steel är ju mörk och allvarlig så tvivlar på att den skulle vara mer lik Marvel-filmer. Tror det är Justice League som han inte fick ha som han vile.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Livet är upp och ner, som en knäböj.
Lafayette är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-11, 21:00   #35249
Scratch89
Klädsamt knubbig
 
Scratch89s avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Ort: Strömmensberg, Göteborg
Inlägg: 19 852
Citat:
Ursprungligen postat av gohei Visa inlägg
Du har ingen källa till att Man of Steel inte blev som Snyder ville? Det är faktist första gången jag hör om det och det hade jag verkligen inte trott.
Sen var ju inte Snyder regissören för Suicide Squad men det stämmer ju det du säger om att det är många som vill vara med och ändra på saker, främst är det ju dom som faktiskt betalar för spektaklet som vill ha så mycket att säga till om, kanske inte så konstigt.

Största skillnaden enligt mig är väl just att Marvel faktiskt kan sätta sig ner och lägga upp en plan och följa den som det var tänkt, det var ju just därför de lyckades med bedriften att ha en överhängande story som fick sin kulmen efter 10 år av filmer, inte så mycket för att Endgame var något mästerverk i sig utan för att den fick till ett bra och genomtänkt avslut.

Till skillnad från DC som (vad det verkar) helt ändrar riktning efter varje ny film som kommer ut och helt verkar köra i blindo, plus att de även inte vågar lita på sina regissörer och ska lägga sig i.
Ingen källa, det var därför jag skrev det lite frågande och med "väl?". Snyder executive producer på Suicide Squad.

Men ja, jag håller med. Som over arching story slår Marvel DC med hästlängder. Dock tycker jag att flera av de filmer jag nämnde står sig, enskilt, mot de bästa filmerna från Marvel. Det är synd att de verkar ha så svårt att få igenom ett slags genomgående tema med liknande ton, oavsett om det ska vara glatt som Marvel eller lite dystrare.
__________________
Leg. fysioterapeut.
Skribent på Styrkelabbet
Scratch89 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-08-11, 21:00   #35250
Scratch89
Klädsamt knubbig
 
Scratch89s avatar
 
Reg.datum: Dec 2004
Ort: Strömmensberg, Göteborg
Inlägg: 19 852
Citat:
Ursprungligen postat av Lafayette Visa inlägg
Man of Steel är ju mörk och allvarlig så tvivlar på att den skulle vara mer lik Marvel-filmer. Tror det är Justice League som han inte fick ha som han vile.
Så kan det vara. Jag bara grabbgissade lite.
__________________
Leg. fysioterapeut.
Skribent på Styrkelabbet
Scratch89 är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:17.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)