2020-07-24, 15:56
|
#18961
|
Banned User
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
|
Själv har jag tankat ner "Smiley's People" från 1982. Vilket är en spionserie gjord av BBC baserad på John Le Carres böcker. Alec Guiness i titelrollen.
Har även tankat hem "Tinker Taylor Soldier Spy" från 1979, vilket också är John Le Carre med Guiness som Smiley.
Så nu blir det agenter och spioner resten av sommaren (har även några filmatiseringar i långfilmsformat av Carre ifall dessa miniserier tar slut för snabt).
|
|
|
2020-07-24, 15:58
|
#18962
|
Banned User
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 1 411
|
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan
Det finns dock hur mycket skräp som helst på IMDB som har jättehögt betyg, så man får ta dessa med en nypa salt ibland.
|
Har nog aldrig sett något dåligt som har 8+ i betyg tbh. Vet inte ens om jag sett något dåligt med 7+. Vid 6+ får man däremot vara försiktig.
|
|
|
2020-07-24, 16:05
|
#18963
|
Banned User
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
|
Citat:
Ursprungligen postat av sumialic
Har nog aldrig sett något dåligt som har 8+ i betyg tbh. Vet inte ens om jag sett något dåligt med 7+. Vid 6+ får man däremot vara försiktig.
|
Nya överhypade filmer har en tendens att ha riktigt höga betyg eftersom en massa fanboys sätter betyg innan de ens sett filmen (gissar jag att det beror på). Förhoppningsvis sjunker betygen väl med tiden.
IT från 2017 har 7.3 i betyg just nu. Den filmen var så dålig att jag inte ens pallade att kolla klart på den. Brutalt usel film. Det betyget borde vara runt 4-5 eller nåt.
|
|
|
2020-07-24, 17:21
|
#18964
|
Skånsk
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 958
|
The Boys redan blivit förnyat för säsong3 innan säsong2 har sänts, bra
|
|
|
2020-07-24, 17:35
|
#18965
|
Registered User
Reg.datum: Jul 2016
Inlägg: 721
|
Citat:
Ursprungligen postat av Magnus N
The Boys redan blivit förnyat för säsong3 innan säsong2 har sänts, bra
|
Det hänger väl oxå på om säsong 2 lever upp till hypen. Men det får vi nog både tro och hoppas
__________________
I’ve been too fucking busy – or vice versa.
|
|
|
2020-07-24, 17:47
|
#18966
|
Skånsk
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 958
|
Citat:
Ursprungligen postat av TotteShaped4Life
Det hänger väl oxå på om säsong 2 lever upp till hypen. Men det får vi nog både tro och hoppas
|
mjo, visst om ratings går i botten och ingen tittar så lär det ine bli en säsong3, men vad är oddsen
|
|
|
2020-07-24, 19:11
|
#18967
|
Banned User
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 1 411
|
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan
Nya överhypade filmer har en tendens att ha riktigt höga betyg eftersom en massa fanboys sätter betyg innan de ens sett filmen (gissar jag att det beror på). Förhoppningsvis sjunker betygen väl med tiden.
IT från 2017 har 7.3 i betyg just nu. Den filmen var så dålig att jag inte ens pallade att kolla klart på den. Brutalt usel film. Det betyget borde vara runt 4-5 eller nåt.
|
Ja, agree. IT var ingen höjdare. Där har du helt rätt
|
|
|
2020-07-24, 19:38
|
#18968
|
Banned User
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
|
Citat:
Ursprungligen postat av sumialic
Ja, agree. IT var ingen höjdare. Där har du helt rätt
|
Även massor med nya Marvelfilmer och den typen av rullar brukar ha betyg på runt 7-8. Visst att det kanske är bra underhållning en fedagkväll. Men de filmerna kommer ju knappast bli ihågkomna som klassiker om 10-20 år. Snarare att man kommer glömma dem helt om bara några år. Men ändå har de betyg som är i paritet med filmer som man brukar nämna som "bäst någonsin".
The Godfather 9.2
LOTR: Return of the king 8.9
Casablanca 8.5
Spider-Man: Into the Spider-Verse 8.4
Avengers: Endgame 8.4
Avengers: Infinity War 8.4
Apocalypse now 8.4
Full metal jacket 8.3
2001 8.3
Taxi Driver 8.3
Vertigo 8.3
Raging bull 8.2
On the waterfront 8.1
Orkade inte leta runt mer. Men jag tycker ovanstående rangordning är skev som fan.
|
|
|
2020-07-24, 19:53
|
#18969
|
Den soeda tösapågen
Reg.datum: Jul 2009
Ort: Lund/Malmö
Inlägg: 370
|
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan
Även massor med nya Marvelfilmer och den typen av rullar brukar ha betyg på runt 7-8. Visst att det kanske är bra underhållning en fedagkväll. Men de filmerna kommer ju knappast bli ihågkomna som klassiker om 10-20 år. Snarare att man kommer glömma dem helt om bara några år. Men ändå har de betyg som är i paritet med filmer som man brukar nämna som "bäst någonsin".
The Godfather 9.2
LOTR: Return of the king 8.9
Casablanca 8.5
Spider-Man: Into the Spider-Verse 8.4
Avengers: Endgame 8.4
Avengers: Infinity War 8.4
Apocalypse now 8.4
Full metal jacket 8.3
2001 8.3
Taxi Driver 8.3
Vertigo 8.3
Raging bull 8.2
On the waterfront 8.1
Orkade inte leta runt mer. Men jag tycker ovanstående rangordning är skev som fan.
|
Avengers var det ju väldigt mycket hype runt. Att de sen byggde upp någon sorts universum får man ju ge dem lite cred för. Men de individuella filmerna tyckte jag inte var överdrivet imponerande.
Spider-Man: Into the Spider-Verse 8.4 kan jag inte kommentera, har jag inte sett. Hört att den ska vara bra dock.
Håller helt med att Avengers inte ska vara i närheten av vissa andra filmer där.
|
|
|
2020-07-24, 20:20
|
#18970
|
Registered User
Reg.datum: Dec 2018
Inlägg: 462
|
Citat:
Ursprungligen postat av sumialic
Har nog aldrig sett något dåligt som har 8+ i betyg tbh. Vet inte ens om jag sett något dåligt med 7+. Vid 6+ får man däremot vara försiktig.
|
8 eller över brukar jag alltid tycka är bra, eller åtminstone att det är bra kvalitet, även om det inte faller mig i smaken. Under 8 kan vara hur dåligt som helst..
|
|
|
2020-07-24, 21:11
|
#18971
|
d-bag
Reg.datum: Jun 2016
Inlägg: 1 234
|
Har sett snowpiercer. Jag ger serien 6,5/10. Fånig och smyg-pk men rätt ok trots det.
|
|
|
2020-07-24, 21:25
|
#18972
|
Banned User
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
|
Jag var skeptisk till Snowpiercer i början. Men kom sen in i den rätt snabbt och tyckte den var helt okej. Sen tröttnade jag typ på den och började störa mig på en del smågrejer här och där. Har svårt att sätta nåt helhelsbetyg på den pga detta.
Men "hyfsad" tror jag blir mitt betyg.
|
|
|
2020-07-27, 19:38
|
#18973
|
Skånsk
Reg.datum: Jan 2004
Ort: Skåne, Höör
Inlägg: 958
|
Gillade Witcher så var glad när S2 blev klar, men denna verkar intressant med:
"Set in an elven world 1200 years before the world of The Witcher, Blood Origin will tell a story lost to time - the origin of the very first Witcher, and the events that lead to the pivotal "conjunction of the spheres," when the worlds of monsters, men, and elves merged to become one."
https://www.spoilertv.com/2020/07/th...rdered-to.html
|
|
|
2020-07-28, 18:54
|
#18974
|
Registered User
Reg.datum: Jan 2009
Inlägg: 1 209
|
Citat:
Ursprungligen postat av trädgårdsmöbel
Har sett snowpiercer. Jag ger serien 6,5/10. Fånig och smyg-pk men rätt ok trots det.
|
Nöjer mig nog med att endast ha sett filmen. Gillade den inte och framförallt konceptet så tvivlar starkt på att jag skulle gilla serien.
__________________
"If it was easy, everybody would be good at it.
I was told that long time ago by a coach. If you want something you never had before, you gotta be willing to do something you've never done before."
-Phil Heath
|
|
|
2020-08-07, 14:04
|
#18975
|
Banned User
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
|
Jag kan varmt rekommendera Catch 22. Miniserie i 6 avsnitt (c:a 45min vardera) baserat på den klassiska romanen med samma namn (Moment 22 på svenska) och regisserad av George Clooney.
Jag trodde att jag hade läst boken, men jag kanske bara hade läst delar av den, för jag kände inte igen mycket. Eller så var det ett osedvanligt allvarligt fall av teflonhjärna. Hur som helst så är det mörk komedi om krigets fasor och meningslöshet. väldigt bra gjord.
|
|
|
Regler för att posta
|
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg
HTML-kod är av
|
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:23.
|
|