Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-09-04, 12:22   #37996
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 708
Haha ja, jag bor i obygden (typ) ^^

Tack för alla förslag! Amaronen finns iallafall i butiken, så ska kika på den när jag går dit på fredag Tack!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-04, 12:35   #37997
grondahl
Dryg, slö & långsam
 
Reg.datum: Jan 2008
Inlägg: 418
Drack en 2012:a av den där amaronen till souvas för några veckor sen. Sötman och dragen av torkad frukt (nästan lite port-vibbar) funkar väl till vilt med typ gelé eller något annat som höjer sötman till. Men jag har lite svårt för amaronen, till kött föredrar jag Cabernet Sauvignon eller allra helst syrah. Gsm eller Rhône-blandning brukar också funka
grondahl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-04, 13:22   #37998
Don H
Gammal Farbror
 
Don Hs avatar
 
Reg.datum: Jul 2012
Ort: Mogadonien
Inlägg: 510
Citat:
Ursprungligen postat av StarkaUlf Visa inlägg
Haha ja, jag bor i obygden (typ) ^^

Tack för alla förslag! Amaronen finns iallafall i butiken, så ska kika på den när jag går dit på fredag Tack!
Rött kött = Amarone
Lättare kött (gris,fågel) = Ripasso
Ost, Pasta = Ripasso
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle40 Visa inlägg
King Grub. Din lilla hjärna är så förvirrad av alla ovetenskapliga studier, och lekmannastudier du tittat på att du inte längre förstår den enklaste logik.
Citat:
Ursprungligen postat av svenbanan Visa inlägg
Du får väl svara på dina egna jävla frågor om du ska grina över svaren du får.
Don H är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-04, 14:00   #37999
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Detta vinet är larvigt gott!

https://www.systembolaget.se/dryck/r...u-pape-7912101

EDIT: Fast i ärlighetens namn var det vinet från 1994 jag drack, som var larvigt gott. Men det var några år efter millenieskiftet, så det var nog inte mycket mer åldrat än vad denna årgången är just nu. Jag är ingen vinkännare, och tycker i allmänhet inte det är mycket skillnad på billiga skitviner och dyra finsmakarviner. Men när jag snubblade över detta på nån vinmässa nere i Schweiz där de delade ut gratisprover, så blev jag bara tvungen att köpa två flaskor. Har för mig dessa kostade 500kr där och då.

Senast redigerad av svenbanan den 2019-09-04 klockan 14:05.
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-08, 12:41   #38000
Snubben
är en liten legend.
 
Snubbens avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Ort: Stockholm
Inlägg: 3 125
Varför är glassmaskin en på McDonalds alltid sönder?
__________________
Mvh Snubben - Lyfta vikter + Löpning = #curl4lajf

Citat:
Ursprungligen postat av TomasB Visa inlägg
Yes! Ser ut som rena rama fett-boven. Tror det där är orsaken till södra USA's fettma-epedemi också. Jävla tallriksmodell!
Snubben är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-08, 12:46   #38001
StarkaUlf
Längtar till jul.
 
StarkaUlfs avatar
 
Reg.datum: Nov 2008
Inlägg: 9 708
Citat:
Ursprungligen postat av Snubben Visa inlägg
Varför är glassmaskin en på McDonalds alltid sönder?


Hoppas på lite inside information från någon nu!
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av ceejay Visa inlägg
Skulle vända läraren upp och ner och säga att jag kan göra detta pga bänkpress med brygga och djupa böjar.
StarkaUlf är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-08, 12:55   #38002
Kif
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2017
Inlägg: 153
Citat:
Ursprungligen postat av Snubben Visa inlägg
Varför är glassmaskin en på McDonalds alltid sönder?
Den är enligt insiderinformation sällan trasig, däremot behöver den rengöras ofta och det är tydligen en rätt tråkig och lång process. Struntar man i det så går den inte att använda. Det var ett hastigt samtal med en före detta anställd så jag kan ha missuppfattat informationen till viss del.
"Trasig" var tydligen en universal ursäkt oavsett orsak för att slippa följdfrågor och annat från kundsidan.
Kif är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-12, 16:31   #38003
Cooks
Budget Axon
 
Reg.datum: Nov 2014
Inlägg: 101
Om en döv person ska ställa frågan "Hörde du vad som hände med ...?" till sin vän som också är döv, vilket ord använder hen istället för hörde?
Cooks är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-12, 16:41   #38004
Akerhage
Horny user
 
Akerhages avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Gräddhyllan Göteborg
Inlägg: 360
Kan man fota kvitton om man köper ex kläder, varor, elektronik istället för att spara kvittot. Jag upplever att texten på kvittot (bläcket) suddas ut väldigt snabbt bara det ligger kvar i en väska eller liknande. Gäller ett foto på kvittot som ett kvitto?

Sparar ni era kvitton? Jag är väldigt dålig på sådant, ex så köpte jag ljudsystem för 15k för ett tag sen, men vet inte vart det kvittot ligger. Detsamma gäller för ex alla Philips Hue-saker man har osv. Ofta gör jag internetköp och får orderbekräftelse etc där, men antar det inte gäller vid ex garantiärenden eller reklammation.
Akerhage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-12, 18:09   #38005
svenbanan
Banned User
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 10 099
Citat:
Ursprungligen postat av Akerhage Visa inlägg
Kan man fota kvitton om man köper ex kläder, varor, elektronik istället för att spara kvittot. Jag upplever att texten på kvittot (bläcket) suddas ut väldigt snabbt bara det ligger kvar i en väska eller liknande. Gäller ett foto på kvittot som ett kvitto?

Sparar ni era kvitton? Jag är väldigt dålig på sådant, ex så köpte jag ljudsystem för 15k för ett tag sen, men vet inte vart det kvittot ligger. Detsamma gäller för ex alla Philips Hue-saker man har osv. Ofta gör jag internetköp och får orderbekräftelse etc där, men antar det inte gäller vid ex garantiärenden eller reklammation.
Jag skulle tro att det kan funka, om fotot är såpass bra att det faktiskt går att läsa vad det står. Kopia på kvitton har ju iaf funkat bra i de flesta fall i alla tider, och foto är ju samma sak.

Men det kanske är lite beroende av vad det handlar om för vara..
svenbanan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-12, 18:32   #38006
mattilainen
Registered User
 
mattilainens avatar
 
Reg.datum: May 2007
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 473
Citat:
Ursprungligen postat av Akerhage Visa inlägg
Kan man fota kvitton om man köper ex kläder, varor, elektronik istället för att spara kvittot. Jag upplever att texten på kvittot (bläcket) suddas ut väldigt snabbt bara det ligger kvar i en väska eller liknande. Gäller ett foto på kvittot som ett kvitto?

Sparar ni era kvitton? Jag är väldigt dålig på sådant, ex så köpte jag ljudsystem för 15k för ett tag sen, men vet inte vart det kvittot ligger. Detsamma gäller för ex alla Philips Hue-saker man har osv. Ofta gör jag internetköp och får orderbekräftelse etc där, men antar det inte gäller vid ex garantiärenden eller reklammation.
Jag fotar eller scannar in dyrare köp eller viktiga dokument. Brinner det så finns inget kvar ändå och du får inget från försäkringen om du inte kan visa kvitto på det.
__________________
Knäböj: 160 kg
Bänkpress: 127.5 kg
Marklyft: 195
Journal - Gym och Brasiliansk Ju-Jutsu
mattilainen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-12, 18:35   #38007
Aryt
Banned User
 
Reg.datum: Aug 2011
Ort: Götet :)):
Inlägg: 380
Citat:
Ursprungligen postat av mattilainen Visa inlägg
Jag fotar eller scannar in dyrare köp eller viktiga dokument. Brinner det så finns inget kvar ändå och du får inget från försäkringen om du inte kan visa kvitto på det.
Räknas kopiorna/fotona eller behöver de vidimeras?

Är uppvuxen i ett land där det hade krävts en officiell stämpel + en stämpel om att den officiella stämpeln var korrekt
Aryt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-12, 18:40   #38008
Akerhage
Horny user
 
Akerhages avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Gräddhyllan Göteborg
Inlägg: 360
Citat:
Ursprungligen postat av mattilainen Visa inlägg
Jag fotar eller scannar in dyrare köp eller viktiga dokument. Brinner det så finns inget kvar ändå och du får inget från försäkringen om du inte kan visa kvitto på det.
Det är ju smart gällande den sortens försäkring. Jag menade mest i min fråga om ex öppna köp, reklammation och garantiärenden nu. Men smart såklart göra som du säger vid en brand eller annan olycka där kvitton kan gå upp i rök.
Akerhage är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-12, 18:42   #38009
Agitator
Den rättmätige
 
Agitators avatar
 
Reg.datum: Mar 2014
Inlägg: 1 791
Registrera ett konto hos klarna och köp allt du anser vara viktigt via klarna. Då har du alla kvitton sparat digitalt hos klarna per automatik.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Att träna utan steroider är som att vattna gräsmattan när det regnar. Slöseri med tid.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Det är aldrig för tidigt för första kuren.
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Va, kreatin? Är det kreatin vi har pratat om?
Agitator är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-09-12, 19:08   #38010
Akerhage
Horny user
 
Akerhages avatar
 
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Gräddhyllan Göteborg
Inlägg: 360
Citat:
Ursprungligen postat av Agitator Visa inlägg
Registrera ett konto hos klarna och köp allt du anser vara viktigt via klarna. Då har du alla kvitton sparat digitalt hos klarna per automatik.
Tack, bra tips! Kan man handla med sitt vanliga kort då på ex MQ (i fysisk affär) och få kvittot digitalt? Eller krävs det att man skaffar ett Klarna-kort? Synd man inte bara kan koppla sitt visa/mastercard till en mailadress och att det finns en standard för digitala kvitton till den mailen istället för papperskvitton.

Senast redigerad av Akerhage den 2019-09-12 klockan 19:12.
Akerhage är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:55.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)