Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2021-04-24, 15:51   #1
thomasa88
Registered User
 
Reg.datum: Apr 2021
Inlägg: 0
Träningsmatta/-golv att lägga på parkett, för dansträning

Hej!

Kör en del dansträning framför teven (Just Dance, sh'bam, hip hop, street) och skulle vilja träna med skor. Problemet är att jag har ett parkettgolv som jag inte vill förstöra med sulorna.

Jag söker därför efter något smidigt golv/matta som går enkelt att lägga ut och ta bort. Jag funderar på om det måste vara lite dämpande eller mjukt på undersidan, så att inte små gruskorn eller smuts skrapar mot parkettgolvet (?).

Önskade egenskaper:
  • Hård yta
  • Halvbra/lite glid
  • Skydda parketten
  • Kanske 200x200 cm
Tänkte att det vore smidigt med någon form av pusselmatta/-golv att lägga ut, men de verkar alla ha en mjuk ovansida (hög friktion? trampa snett?).

Har därför börjat fundera på någon form av tvålagerslösning, där det översta lagret är bra att träna på och det undre skyddar parketten.

Övre lager, alternativ:
  • Lackad plywood-skiva
  • Golvskydd för skrivbordsstolar, tex Ikea kolon. Oklart hur lagom glidet är. Ikea kolon
Undre lager, alternativ:
Hittade en professionell matta på rulle, men jag gissar på att de inte är så billiga eller går att få i mindre storlekar.
LB sportgolv -> Harlequin Freestyle

Vad tror ni?
thomasa88 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-04-26, 03:34   #2
Hemi
Registered User
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 2 304
Har allltid haft hårda underlag, typ trä eller parkett av något slag. Skall man göra windmills och har bara betong med friktion ute så brukar man rulla ut någon stor fyrkant av något slag köpt på något varuhus/järnaffär.

Har ingen erfarenhet av gym mattor och sånt men man får väl bestämma sig för om man vill ha det mjukt, hårt, halt eller friktion. Typisk aerobisk på gym har väl kanske mer friktion medan mer dans behövs glatt. För ändamålet.
Hemi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2021-05-12, 07:30   #3
centerwate35
Registered User
 
Reg.datum: May 2021
Inlägg: 0
absorbed in every flow of mine, the overseas students had been another time amazed via this particular culture and that they couldn’t assist taking photos occasionally.subsequent came the instant once I asked them to have a try themselves. washing the tea pots, adding tea leaves, and pouring water into the cups, they followed my commands and have been really immersed in charming tea way of life. the tea residence witnessed a in reality exciting time for everyone.on the cease of the pastime, retaining the tea bags in our arms, we took a image to memorize the unforgettable day. it unexpectedly hit me that conventional tradition like tea way of life became of extraordinary attraction and big price. and i swelled with pride to unfold our own culture to human beings everywhere in the world.
voip phone system
centerwate35 är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:18.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)