Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum
Visa resultat för omröstning: raka eller inte raka
Raka bort skiten 85 43.37%
Behåll bävern på magen 111 56.63%
Antal röster: 196. Du får inte rösta i den här omröstningen


Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2004-10-19, 07:57   #61
adde
A de e adde
 
addes avatar
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: gbg
Inlägg: 1 095
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia
Vad häller ursprungsfrågan: Raka?! Varför raka MAGEN (när man dessutom är kille och "får" behålla sitt hår utan att bli anklagad för att vara ofräsch i allmänna omklädnings- och duschutrymmen)?!
Om man läser tråden så verkar det tom ha gått så långt att killar anser det ofräscht med hår på bringan!

Behåll pälsen Herke, men visa dig inte utomhus om du bor i Jokkmokk

/adde
adde är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-10-19, 08:01   #62
Grahn
Registered User
 
Grahns avatar
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Vault 13
Inlägg: 11 123
Citat:
Ursprungligen postat av Tolkia
Faktum är att kroppsbehåring är högst naturligt även hos det kvinnliga könet, om än i en något mindre riklig och sträv form. Den idé (läs: vanföreställningen) om "ju hårlösare desto kvinnligare" som verkar vara snart sagt allmänt rådande idag kan ju ibland få en att undra över saker som lolitadyrkan och halvaccepterad "pedofili light" ...

Vad häller ursprungsfrågan: Raka?! Varför raka MAGEN (när man dessutom är kille och "får" behålla sitt hår utan att bli anklagad för att vara ofräsch i allmänna omklädnings- och duschutrymmen)?! Vad sexighetsaspekten beträffar har jag har svårt att tänka mig något osexigare (både för syn- och känselsinne) än vass stubb på hela framsidan ...
Njaaaa visst är kroppsbehåring även kvinnligt men överlag på vår planet så är män hårigare än kvinnor, därför är kroppsbehåring ett utmärkande drag för män. Det har ju med våra hormoner att göra likt att vi är större och starkare med (det finns iofs undantag).
Hårlöshet som du talar om är ju ett lite annat ämne och är väl mer en del av vår något extrema ungdomsfixering precis som du säger.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Utöver det bör du endast gå värdigt men bestämt.
Grahn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-10-19, 08:02   #63
klingen
Registered User
 
klingens avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Ort: västertorp, hägersten, stockholm
Inlägg: 640
Vad är det för fel på att vara hårig. Tycker det är omänskligt att hålla på och raka sig så man ser ut som små barn. Det är vuxet att vara hårig.
klingen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-10-19, 08:32   #64
JJ
Värmdökungen
 
JJs avatar
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Värmdö
Inlägg: 5 185
Raka dig inte. Gör du det så faller du för grupptrycket. Du faller för att några tjejer på internet smickrar dig. Hur mycket kärring vill du bli?
Klia dig på bringan och njut. Stå upp som en man.
__________________
"Ta en bild på solnedgången!"
Härifrån? Det är ju motljus?"


Tung pung ger starka ben...
JJ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-10-19, 08:34   #65
Löjtnant Blank
AKA Kapten Klänning
 
Löjtnant Blanks avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 4 256
Citat:
Ursprungligen postat av Grahn
What a load of crap.

Kroppsbehåring är manligt för att män naturligt är hårigare än kvinnor, det är en karakteristisk egenskap hos det manliga könet.
Men det var en fin teori du hade totat ihop för att försvara din åsikt även om den är tossig.
Du borde skära ner på användandet av smileys, Grahn. Det ser väldigt fjortis och "icke-tuff-moderator" ut. En smiley per inlägg räcker.

Tillbaka till ämnet. Det var ingen "teori", det var en frågeställning. I vår kultur är det manligt med kroppsbehåring, i andra är det tvärtom. 100 000 f.Kr. använde stenåldersmannen snäckskal för att rycka bort hår från kroppen. Han målade och tatuerade sig. Av någon anledning kunde han också fila ner tänderna. De första "rakbladen" var gjorda av flintsten och dateras till år 30 000 f.Kr. Så när blev kroppsbehåring manligt? Är idealen på väg att svänga?
__________________
ww.mustalainen z3/s3
Löjtnant Blank är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-10-19, 08:40   #66
Herkulez
Banned
 
Reg.datum: Apr 2003
Ort: *** region norr
Inlägg: 14 295
Citat:
Ursprungligen postat av adde
Om man läser tråden så verkar det tom ha gått så långt att killar anser det ofräscht med hår på bringan!

Behåll pälsen Herke, men visa dig inte utomhus om du bor i Jokkmokk

/adde



14 mil bort så jag tror jag klarar mig........kan förövrigt bli en intressant diskusion om det här ämnet........keep on
Herkulez är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-10-19, 08:42   #67
Grahn
Registered User
 
Grahns avatar
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Vault 13
Inlägg: 11 123
Citat:
Ursprungligen postat av Löjtnant Blank
Du borde skära ner på användandet av smileys, Grahn. Det ser väldigt fjortis och "icke-tuff-moderator" ut. En smiley per inlägg räcker.?
Kanske det, fast jag är lite svag för smileyn. Orkar man inte läsa texten för att bedömma innehållet så kan det nog vara med. Även om jag på vissa plan håller med dig om att smileys är ett otyg.

Citat:
Ursprungligen postat av Löjtnant Blank
Tillbaka till ämnet. Det var ingen "teori", det var en frågeställning. I vår kultur är det manligt med kroppsbehåring, i andra är det tvärtom. 100 000 f.Kr. använde stenåldersmannen snäckskal för att rycka bort hår från kroppen. Han målade och tatuerade sig. Av någon anledning kunde han också fila ner tänderna. De första "rakbladen" var gjorda av flintsten och dateras till år 30 000 f.Kr. Så när blev kroppsbehåring manligt? Är idealen på väg att svänga?
Intressant iofs men det är även det ett artificiellt ideal. Kroppsbehåring blev manligt när könen slutade vara lika kraftigt behårade. Det är genetiskt och inte det du talar om som är modedrivna ideal.

Annars tog ju Tolkia upp en intressant aspekt på det hela med, kanske det bara är vår ungdoms idolisering som är boven och inte en önskan att bli androgyna som är boven i dramat.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Utöver det bör du endast gå värdigt men bestämt.
Grahn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-10-19, 08:46   #68
z_bumbi
Nallemoderator
 
z_bumbis avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Linköping
Inlägg: 36 676
Ska du ta bort det så föreslår jag vaxning på nedre högre kvadraten, hårborttagningsmedel på nedre vänstra kvadraten, rakning på övre högre kvadraten samt sådan där hårbortagningsmaskin som drar upp håret med rötterna på övre högra kvadraten.
Vi vill se bilder samt kommentarer vad som gjorde mest ont osv.

Övre högra kvadraten kan jag iofs tänka mig att din bror fixar med en platttång om du ber snällt.
__________________
"The myth that women should not lift heavy is advanced only by women who fear effort and men who fear women." Eric Midkiff från misc.fitness.weights

"Your physiology doesn't care what your philosophy is"
z_bumbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-10-19, 10:14   #69
Löjtnant Blank
AKA Kapten Klänning
 
Löjtnant Blanks avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 4 256
Citat:
Ursprungligen postat av Grahn
Intressant iofs men det är även det ett artificiellt ideal. Kroppsbehåring blev manligt när könen slutade vara lika kraftigt behårade. Det är genetiskt och inte det du talar om som är modedrivna ideal.
Det låter troligt. Och jag undrar om modeidealen kommer att vinna ännu mer mark på de genetiska. Den stereotype mannen kanske är helt annorlunda om femtio år - både beteende- och utseendemässigt? I min värld har mansidealet som Arne Persson med flera hyllar dött ut för längesedan. När jag var yngre tyckte jag också att håriga och resoluta karlar var de "riktiga" männen, men inte nu längre. Things done changed.
__________________
ww.mustalainen z3/s3

Senast redigerad av Löjtnant Blank den 2004-10-19 klockan 10:23.
Löjtnant Blank är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-10-19, 10:26   #70
Grahn
Registered User
 
Grahns avatar
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: Vault 13
Inlägg: 11 123
Citat:
Ursprungligen postat av Löjtnant Blank
Det låter troligt. Och jag undrar om modeidealen kommer att vinna mark på de genetiska. Den stereotype mannen kanske är helt annorlunda om femtio år - både beteende- och utseendemässigt? I min värld har mansidealet som Arne Persson med flera hyllar dött ut för längesedan. När jag var yngre tyckte jag också att håriga och resoluta karlar var de "riktiga" männen, men inte nu längre. Things done changed.
Mjo att idealen förändras håller jag med om, frågan är väl om man gillar det eller inte.
Det direkta problemet med förändringen är väl mer att vi går mot att axla en onödig börda som män istället för att lätta kvinnans som traditionellt sett har varit tyngre på det här området.

Jag föredrar bilden av mannen som inte bär bördan av en onödig utseendefixering. Inte för att jag vill titta på håriga män utan för att jag ser den utvecklingen som bättre för oss alla.
Dessutom tror jag att med mäns ökade utseendefixering så kommer kvinnan börda på den punkten inte att lättas utan snarare förvärras. Vilket vi ser dagligen med anorexia, plastikoperationer och märkliga modeideal med sexiga kläder på småflickor.

Sen vad individer tar sig för lämnar jag till dem, jag betraktar ofta(kanske aldelens för ofta) världen på ett lite högre plan. Individen i sig är bara ett symptom....
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av Yes Visa inlägg
Utöver det bör du endast gå värdigt men bestämt.

Senast redigerad av Grahn den 2004-10-19 klockan 10:28.
Grahn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-10-19, 10:27   #71
Helen@
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Tyvärr inte Sthlm längre
Inlägg: 648
Keep it! Det växer ju iaf inte upp över halsen och lägger sig som en krage över en tröja typ *urk*.......äsch, Du ser ju rätt sexig ut (nu får jag nog smisk av någon )

Tycker håriga underarmar och hår på en rygg är det som är allra mest motbjudande men ingen har ju heller valt att bli hårig på oönskade ställen. Rakar Du så får Du ju också räkna med att Du blir pigge piggsvin på de rakade ställena. Tro mig, ingen tjej gillar att ha en stickig man bakom rumpan och stickigt blir det ju typ på ett par timmar.

//@neleH
Helen@ är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-10-19, 10:28   #72
Tricklev
Spamming user
 
Tricklevs avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Ort: Kärleksbyn, population jag och mina homies.
Inlägg: 7 984
för den stickiga moderatorn

Återigen, Behåll det! Du kan ju inte falla ifrån grupptrycket av 4 tjejer på ett internet forum


Plus, att om du säger emot Helena så plockar allan dig

Senast redigerad av Tricklev den 2004-10-19 klockan 10:33.
Tricklev är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-10-19, 10:38   #73
z_bumbi
Nallemoderator
 
z_bumbis avatar
 
Reg.datum: Feb 2002
Ort: Linköping
Inlägg: 36 676
[QUOTE=TricklevPlus, att om du säger emot Helena så plockar allan dig [/QUOTE]

Jag skulle vara mer orolig för att Helena skulle plocka mig iofs.
__________________
"The myth that women should not lift heavy is advanced only by women who fear effort and men who fear women." Eric Midkiff från misc.fitness.weights

"Your physiology doesn't care what your philosophy is"
z_bumbi är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-10-19, 10:40   #74
Herkulez
Banned
 
Reg.datum: Apr 2003
Ort: *** region norr
Inlägg: 14 295
Citat:
Ursprungligen postat av Helen@
Keep it! Det växer ju iaf inte upp över halsen och lägger sig som en krage över en tröja typ *urk*.......äsch, Du ser ju rätt sexig ut (nu får jag nog smisk av någon )



//@neleH
fuck nu kommer allan och känna sig hotad av min enorma sexappeal och banna mig från kolo
Herkulez är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2004-10-19, 11:15   #75
Piranha
Mannen, myten, legenden!
 
Piranhas avatar
 
Reg.datum: Sep 2003
Ort: Suffer Island
Inlägg: 15 159
Vill du LIGGA är de nog raka sig som gäller ..
Piranha är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:08.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)