Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Kost & Näring

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-02-08, 12:29   #16
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av blåvitt Visa inlägg
Tänker mest på det där med variation
Är det misshandel att äta gröt varje morgon till frukost också som 70 % av svenska folket?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-08, 12:31   #17
sumialic
Banned User
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 1 411
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Är det misshandel att äta gröt varje morgon till frukost också som 70 % av svenska folket?
Om man bara äter det under hela dagen och varje dag? Ja.
sumialic är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-08, 12:32   #18
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av sumialic Visa inlägg
Om man bara äter det under hela dagen och varje dag? Ja.
Har ALLA i hela tråden missat att han äter husmanskost på kvällen?
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-08, 12:35   #19
sumialic
Banned User
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 1 411
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Har ALLA i hela tråden missat att han äter husmanskost på kvällen?
Nej, men jag gjorde det och jag är den enda som har påstått att han misshandlar sin kropp. Frågan är om du har missat något?
sumialic är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-08, 12:39   #20
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av sumialic Visa inlägg
Nej, men jag gjorde det och jag är den enda som har påstått att han misshandlar sin kropp. Frågan är om du har missat något?
Ja, att blåvitt inte höll med dig. Trodde han syftade på att du hade rätt när han skrev "sorgligt men sant".

Hursomhelst har jag svårt att se varför denna bantning är "dålig", det rör sig gissningsvis om något som bara ska göras under några månader också.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-08, 13:04   #21
sumialic
Banned User
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 1 411
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Ja, att blåvitt inte höll med dig. Trodde han syftade på att du hade rätt när han skrev "sorgligt men sant".

Hursomhelst har jag svårt att se varför denna bantning är "dålig", det rör sig gissningsvis om något som bara ska göras under några månader också.
Om vi nu förutsätter att han bara äter BK som jag trodde, varför skulle man vid deff välja att byta ut kalorisnål och näringsrik mat med kaloririk och näringsfattig? Nu kan bara trådskaparen svara på detta, men BK 5 dagar i veckan verkar snarare vara standard. Sen kanske han har mer utrymme för näringsrik mat när han väl har deffat klart och då är det ju ingen big deal.

Svårt att ge ett bra svar utan att veta vad som äts i övrigt. Men gå ner i vikt på det lär ju inte vara några problem oavsett, det kan man göra på vilken kost som helst. Är husmanskosten (och eventuellt kosten efter deff) däremot bara falukorv och potatismos så skulle jag definitivt påstå att det är dåligt. I alla fall om man vill bygga bra förutsättningar för ett hälsosamt liv.

Som sagt, svårt att ge ett bra svar utan att veta vad kosten utanför BK faktiskt innebär.
sumialic är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-08, 13:13   #22
Diomedea exulans
Klår sin lillasyster i armbrytning
 
Diomedea exulanss avatar
 
Reg.datum: Dec 2012
Ort: Rīga
Inlägg: 11 020
Citat:
Ursprungligen postat av sumialic Visa inlägg
Om vi nu förutsätter att han bara äter BK som jag trodde, varför skulle man vid deff välja att byta ut kalorisnål och näringsrik mat med kaloririk och näringsfattig? Nu kan bara trådskaparen svara på detta, men BK 5 dagar i veckan verkar snarare vara standard. Sen kanske han har mer utrymme för näringsrik mat när han väl har deffat klart och då är det ju ingen big deal.
Oavsett vad svaret är så gör det ju inte deffen dålig. Om trådstartaren är okej med att gå runt lite mindre mätt jämfört med om han hade ätit kycklingfilé och broccoli så är det ju inget problem. Men som svar på din fråga, han kanske helt enkelt älskar smaken av det? Den biten kan vara viktigare för psyket än mättnadskänslor.

Citat:
Ursprungligen postat av sumialic Visa inlägg
Svårt att ge ett bra svar utan att veta vad som äts i övrigt. Men gå ner i vikt på det lär ju inte vara några problem oavsett, det kan man göra på vilken kost som helst. Är husmanskosten (och eventuellt kosten efter deff) däremot bara falukorv och potatismos så skulle jag definitivt påstå att det är dåligt. I alla fall om man vill bygga bra förutsättningar för ett hälsosamt liv.

Som sagt, svårt att ge ett bra svar utan att veta vad kosten utanför BK faktiskt innebär.
Gissningsvis varierar han husmanskosten. Notera att han var väldigt specifik med vad han åt på BK (hamburgare, pommes, cola zero), han skrev inte bara "BK-mat". Om han nu bara åt falukorv och potatismos på kvällen, tror du då inte att han hade skrivit det istället för "husmanskost"? Den mest troliga förklaringen är att han varierar kvällsmaten, men väger och räknar så att det alltid är 900 kcal.

Men visst, vi kan inte veta... Men då ska vi inte sitta och säga att det "nog är dåligt" heller.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av skyffelmördarn Visa inlägg
Nu får din röv sota för din fåfänga.
Senast redigerad av Diomedea exulans; efter senaste träningspasset. Anledning: tränade
Diomedea exulans är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-08, 13:36   #23
Kischen
Äger Strikt!
 
Kischens avatar
 
Reg.datum: Jun 2007
Ort: I en villaförort på stockholms södersida
Inlägg: 3 782
Folk är så hysteriska. Det går bra att äta burger king varje lunch, försök ta igen det som eventuellt missat under lunchen dom övriga måltiderna.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
Så kroppens energireserver, under en dag, för någon på 80 kg med 15% kroppsfett är alltså bara lite knappt 160 kcal?
Citat:
Ursprungligen postat av mikaelj Visa inlägg
Var har jag räknat fel?
Citat:
Ursprungligen postat av King Grub Visa inlägg
Kunde jag ersätta alla träningens effekter med ett piller, skulle jag, och sitta hemma och spela datorspel och äta paj i stället.
Kischen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-08, 14:22   #24
blåvitt
Aspirerande apa
 
Reg.datum: Nov 2015
Ort: Östersund
Inlägg: 1 789
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Ja, att blåvitt inte höll med dig. Trodde han syftade på att du hade rätt när han skrev "sorgligt men sant".

Hursomhelst har jag svårt att se varför denna bantning är "dålig", det rör sig gissningsvis om något som bara ska göras under några månader också.
Jag syftade på biten om hur att det inte är så olika vad de flesta svenskar äter
blåvitt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-08, 14:47   #25
sumialic
Banned User
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 1 411
Citat:
Ursprungligen postat av Diomedea exulans Visa inlägg
Men visst, vi kan inte veta... Men då ska vi inte sitta och säga att det "nog är dåligt" heller.
Lika lite ska vi sitta och säga att det inte är dåligt.

Trådskaparen bad om tankar och av den begränsade information han har givit har han fått en hel del varierande sådana att gå på.

Det kan vara jättebra och det kan vara jättedåligt (beroende på vad man nu vill eftersträva). BK målet i sig självt har väl varken negativ eller positiv påverkan på hälsan (förutom lightläsken då som eventuellt inte är bra). För psyket kanske det är jättebra för TS.

Senast redigerad av sumialic den 2019-02-08 klockan 14:52.
sumialic är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-08, 14:54   #26
Cykelcykel
Registered User
 
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Sthlm
Inlägg: 644
Lightläsken är ju det bästa.
God dryck utan kalorier!!!
Cykelcykel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-08, 15:05   #27
sumialic
Banned User
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 1 411
Citat:
Ursprungligen postat av Cykelcykel Visa inlägg
Lightläsken är ju det bästa.
God dryck utan kalorier!!!
Ja, om det är det enda man bryr sig om så.

Ska väl tilläggas att oljan i pommesen eventuellt inte är bra heller.

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5616019/

Inte helt insatt i det där dock, men skulle själv inte äta friterat 5 gånger i veckan.
sumialic är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-08, 15:40   #28
TotteShaped4Life
Registered User
 
TotteShaped4Lifes avatar
 
Reg.datum: Jul 2016
Inlägg: 721
- Why do people often say fast food isn't nutritious?
- Because people are dumb as utter shit. And have been programmed to think that 'fast food' is inherently inferior to 'non fast food' even though the average salad at a restaurant often has more calories and worse macros than certain foods at McDonalds (Lyle McDonald)
__________________
I’ve been too fucking busy – or vice versa.
TotteShaped4Life är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-08, 16:25   #29
geoff
Registered User
 
Reg.datum: Dec 2018
Inlägg: 462
Citat:
Ursprungligen postat av TotteShaped4Life Visa inlägg
...even though the average salad at a restaurant often has more calories and worse macros than certain foods at McDonalds (Lyle McDonald)
Inte konstigt att han tycker/säger så...






*hint, kolla efternamnet*
geoff är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2019-02-08, 16:58   #30
TotteShaped4Life
Registered User
 
TotteShaped4Lifes avatar
 
Reg.datum: Jul 2016
Inlägg: 721
Citat:
Ursprungligen postat av geoff Visa inlägg
Inte konstigt att han tycker/säger så...






*hint, kolla efternamnet*
Haha... missade jag helt. Observant av dig!
__________________
I’ve been too fucking busy – or vice versa.
TotteShaped4Life är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:54.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)