Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum
Gå tillbaka   Kolozzeum Forum - Sveriges största träningsforum > Träning > Allmänt Forum

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2012-05-04, 13:10   #181
Fredriiik
Biffen
 
Fredriiiks avatar
 
Reg.datum: May 2007
Ort: Nälsta
Inlägg: 1 926
Citat:
Ursprungligen postat av Frantic Visa inlägg
På vilket sätt är kameran vassare på HOX?
Den kan ta bilder i sekvens, riktigt snabbt och smidigt. Sen att den har 2.0 på blendargrejen är riktigt nice. Hittar tyvärr inget mer detaljerat om S3 på den fronten.
Kan S3 filma i fullhd och samtidigt ta kort?

Skärmen måste väll ändå ses som bättre på HOX också? LCD2 mot vanlig super-amoled.
Fredriiik är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-04, 13:22   #182
Frantic
Registered User
 
Frantics avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Ort: Göteborg
Inlägg: 4 155
Citat:
Ursprungligen postat av Fredriiik Visa inlägg
Den kan ta bilder i sekvens, riktigt snabbt och smidigt. Sen att den har 2.0 på blendargrejen är riktigt nice. Hittar tyvärr inget mer detaljerat om S3 på den fronten.
Kan S3 filma i fullhd och samtidigt ta kort?

Skärmen måste väll ändå ses som bättre på HOX också? LCD2 mot vanlig super-amoled.
SIII kan också ta bilder i sekvens, riktigt snabbt. Den kan även ta bilder samtidigt som man filmar i 1080p. Vad den har för bländare vet jag inte men jag tvivlar på att den är mindre.
Frantic är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-04, 13:26   #183
snej
Äntligen Sofie! Tack! Jag älskar dej<3
 
snejs avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: västkusten
Inlägg: 1 328
Citat:
Ursprungligen postat av Frantic Visa inlägg
SIII kan också ta bilder i sekvens, riktigt snabbt. Den kan även ta bilder samtidigt som man filmar i 1080p. Vad den har för bländare vet jag inte men jag tvivlar på att den är mindre.
Bara hälften så fort! Tror det var 3.2 i sek mot 6 i sek för HOX. Hur mycket extra nytta man har av det låter jag vara osagt
__________________
Citat:
Jag grät när jag såg det.
Det krossade mitt hopp om barndom.
snej är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-04, 13:30   #184
Fredriiik
Biffen
 
Fredriiiks avatar
 
Reg.datum: May 2007
Ort: Nälsta
Inlägg: 1 926
Citat:
Ursprungligen postat av snej Visa inlägg
Bara hälften så fort! Tror det var 3.2 i sek mot 6 i sek för HOX. Hur mycket extra nytta man har av det låter jag vara osagt
ah du ser, HOX är ju som Usain Bolt i jämförelse och fortfarande bättre

Vet du hur deras blendargrej är? 2.4 eller 2.0?
Fredriiik är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-04, 13:33   #185
snej
Äntligen Sofie! Tack! Jag älskar dej<3
 
snejs avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Ort: västkusten
Inlägg: 1 328
Snabbgoogling gav;

Citat:
F/2,0-bländaren på HTC One X och HTC One S erbjuder enastående prestanda och släpper in 40 procent mer ljus än de f/2,4-bländare som finns på andra telefoner
__________________
Citat:
Jag grät när jag såg det.
Det krossade mitt hopp om barndom.
snej är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-04, 14:11   #186
Fredriiik
Biffen
 
Fredriiiks avatar
 
Reg.datum: May 2007
Ort: Nälsta
Inlägg: 1 926
Citat:
Ursprungligen postat av snej Visa inlägg
Snabbgoogling gav;
ja å det vet jag redan att HOX:en är bättre än alla andra på marknaden idag, just därför jag ville se vad S3 hade ;D sorry om jag var otydlig
Fredriiik är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-04, 14:17   #187
Rizza
Registered User
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 49
Beslutsångest.. Har en oöppnad HTC One X som jag kan sälja. Använder nu en SGS2.
Sälja HOX, köpa SGS3?

:/
Rizza är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-04, 14:35   #188
Frantic
Registered User
 
Frantics avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Ort: Göteborg
Inlägg: 4 155
Innan man uttalar sig om vilken kamera som är bäst kanske man ska ta reda på vad den där "blendargrejen" faktiskt är


Citat:
Ursprungligen postat av Rizza Visa inlägg
Beslutsångest.. Har en oöppnad HTC One X som jag kan sälja. Använder nu en SGS2.
Sälja HOX, köpa SGS3?

:/
Det är ju jättesvårt att veta. Tyvärr är ju marknaden för HOX ganska mättad just nu med tanke på hur många det ligger ute på blocket. Jag sålde min samma dag som den släpptes och fick 4400:- för den. På androidforumet Swedroid snackar många om att de fått släppa den för 3500 inkl massa tillbehör. Lägg ut en annons och se hur många som nappar? Du behöver ju inte sälja den bara för att du lagt ut en annons.
Frantic är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-04, 14:38   #189
David Brent
resU deretsigeR
 
David Brents avatar
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 43
Citat:
The 8-megapixel camera looks to be very similar to what we've seen on both the Galaxy S II and Galaxy Note -- which means it's a pretty capable shooter, although we're withholding judgment until we can test it out it in a mix of scenarios. Instead of shaking up the camera hardware, Samsung's pushed forward with the software interface -- something we've gone into more detail here. In brief, the new camera app supports dual still and video capture, adds face tagging for existing contacts and boasts improved face identification and tracking.
http://www.engadget.com/2012/05/03/s...view-hands-on/
__________________
"Quitters never win, winners never quit. But those who never win and never quit are idiots."
David Brent

Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel
Brudarna var inte värt våldtäkten
David Brent är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-04, 14:54   #190
Fredriiik
Biffen
 
Fredriiiks avatar
 
Reg.datum: May 2007
Ort: Nälsta
Inlägg: 1 926
Citat:
Ursprungligen postat av Frantic Visa inlägg
Innan man uttalar sig om vilken kamera som är bäst kanske man ska ta reda på vad den där "blendargrejen" faktiskt är
jag orkade inte leta rätt på korrekt namn bara.
Och S3 verkar ju ha 2,4 så HOXen har 40% bättre ljusinsläpp.
Nåt mer du vill tillägga om HOX kamera? som faktiskt är bättre
Fredriiik är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-04, 15:09   #191
Frantic
Registered User
 
Frantics avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Ort: Göteborg
Inlägg: 4 155
Citat:
Ursprungligen postat av Fredriiik Visa inlägg
jag orkade inte leta rätt på korrekt namn bara.
Och S3 verkar ju ha 2,4 så HOXen har 40% bättre ljusinsläpp.
Nåt mer du vill tillägga om HOX kamera? som faktiskt är bättre
Bara att man inte kan avgöra vilken kamera som är bäst genom att titta på siffror. HOXen verkar lida av väldigt brusiga bilder om det är dåligt ljus vilket man i viss mån kan komma runt genom att ändra ISO själv. Då blir visserligen bilden mörkare..

De flesta recensionerna jag läst verkar ganska oeniga om vilken mobil som tar bäst bilder. Xperia S, Iphone 4S, SG2, HOX osv.. Sen vad spelar det för roll när de flesta bara tar outfitbilder och dagsformsbilder i optiljus Man ska heller inte glömma att det inte är en kamera man köper utan en mobiltelefon. Kameran är ett tillbehör och klart sämre än en vanlig kamera.

I vilket fall kan du inte säga att One X har en bättre kamera innan du sett bilder som jämför.
Frantic är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-04, 15:21   #192
Fredriiik
Biffen
 
Fredriiiks avatar
 
Reg.datum: May 2007
Ort: Nälsta
Inlägg: 1 926
Citat:
Ursprungligen postat av Frantic Visa inlägg
Bara att man inte kan avgöra vilken kamera som är bäst genom att titta på siffror. HOXen verkar lida av väldigt brusiga bilder om det är dåligt ljus vilket man i viss mån kan komma runt genom att ändra ISO själv. Då blir visserligen bilden mörkare..

De flesta recensionerna jag läst verkar ganska oeniga om vilken mobil som tar bäst bilder. Xperia S, Iphone 4S, SG2, HOX osv.. Sen vad spelar det för roll när de flesta bara tar outfitbilder och dagsformsbilder i optiljus Man ska heller inte glömma att det inte är en kamera man köper utan en mobiltelefon. Kameran är ett tillbehör och klart sämre än en vanlig kamera.

I vilket fall kan du inte säga att One X har en bättre kamera innan du sett bilder som jämför.
på samma sätt kan du inte i närheten säga ett jota om HOX då du aldrig ens provat den?
Fredriiik är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-04, 15:23   #193
Frantic
Registered User
 
Frantics avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Ort: Göteborg
Inlägg: 4 155
Citat:
Ursprungligen postat av Fredriiik Visa inlägg
på samma sätt kan du inte i närheten säga ett jota om HOX då du aldrig ens provat den?
Jag har ägt en, men aldrig använt den. Däremot har jag sett bilder tagna med telefonen. Varför skulle jag behöva ta dem själv för att kunna avgöra kvaliteten?
Frantic är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-04, 15:36   #194
David Brent
resU deretsigeR
 
David Brents avatar
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 43
Citat:
Ursprungligen postat av Frantic Visa inlägg
Bara att man inte kan avgöra vilken kamera som är bäst genom att titta på siffror. HOXen verkar lida av väldigt brusiga bilder om det är dåligt ljus vilket man i viss mån kan komma runt genom att ändra ISO själv. Då blir visserligen bilden mörkare..

De flesta recensionerna jag läst verkar ganska oeniga om vilken mobil som tar bäst bilder. Xperia S, Iphone 4S, SG2, HOX osv.. Sen vad spelar det för roll när de flesta bara tar outfitbilder och dagsformsbilder i optiljus Man ska heller inte glömma att det inte är en kamera man köper utan en mobiltelefon. Kameran är ett tillbehör och klart sämre än en vanlig kamera.

I vilket fall kan du inte säga att One X har en bättre kamera innan du sett bilder som jämför.
This.

Är man intresserad av en bra kamera så köper man en kamera. Optiken i en mobiltelefon kan inte jämföras mot en riktig kamera. Visst kan jag förstå dom som vill ha det bästa som går att finna, men att välja mobil enbart baserat på dess kamera känns lite dumt.
__________________
"Quitters never win, winners never quit. But those who never win and never quit are idiots."
David Brent

Citat:
Ursprungligen postat av Sniggel
Brudarna var inte värt våldtäkten
David Brent är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2012-05-04, 18:53   #195
Sparven från Minsk
Grov som en bofink!
 
Sparven från Minsks avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Ort: Ängelholm
Inlägg: 5 354
För mig känns det ju mer lockande med en S3 just pga de olika specialfunktionerna, inte för att den har en vass kamera.
Sen är ju specsen liiite bättre på S3:an med än HOX.

Sen vette tusan vilken som är snyggast rent designmässigt....ska se om det finns lite bilder eller yt klipp på S3:an och yt HOX och se hur de ser ut.
__________________
Citat:
Ursprungligen postat av pialia Visa inlägg
Jag vill gifta mig med dina fotleder.
Citat:
Ursprungligen postat av Stoltz Visa inlägg
Att se dina utförande är å andra sidan en orgasm för ögonen
Min journal
LOOK @ ME!!11!1!!!!1 klickiz!
Min bildjournal - Sparvens näste
Sparven från Minsk är inte uppkopplad   Svara med citat


Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:02.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
Copyright 2015, Kolozzeum (TM)